Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsia ei ostoskärryyn, mutta..

Vierailija
16.12.2010 |

Onhan se ymmärrettävää. Mutta jos hygieniaasioita tällä haetaan takaa niin metsään mennään.

1. kärryjä säilytetään ulkona

2. Niissä kuskataan pullokasseja yms

3. Vauvaa ei todellakaan viitsi herättää ja siirtää kaukalokärryyn, joten laitan kaukalon kärryyn. Siinä taas kaukalo saastuu

oijio

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on jaksanut kävellä, ja mitä muutakaan se voi ilman vaihtoehtoja. Tietysti, jos pienenkin inahduksen jälkeen nostaa kärryyn, niin tottakai sinne haluavat laiskuuksissaan. Terve lapsi kyllä kävelee, mutta kun vanhemmat ovat niin uusavuttomia nykyään.

Vierailija
22/85 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on nyt vaan 2-vuotiaan normaalilla uteliaisuudella varustettu. Mielestäni noin pieni ei vielä ihan ymmärrä, miksi mihinkään ei saa koskea. Pienet kauppareissut tehdään yhdessä siten että muksu työntää pikkukärryä, mutta jos pitää isommat ostokset tehdä, ei mun keskittymiskyky kyllä riitä vahtimaan lasta ja miettimään perheen viikon ruokia. Autokärryt on hieno keksintö, mutta niitä ei ole joka kaupassa.

ihmettelen kanssa, että kuinka lapset eivät jaksa kauppareissua. Tuskin se yli puolta tuntia kestää. Toisaalta eihän lapsia nykyään saa rasittaa, komentaa tms. Heti vaan karkki suuhun tai muksu ostoskärryyn, ettei vaan tule "kohtausta".

Ja nyt en puhu erityislapsista.

Kyllä perustavat käytössäännöt ja normaali kohtelias käytös on hukassa, mutta ei se ole tosiaan lasten syy! Sehän on ollut hukassa jo heidän pullamössövanhemmillaankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeesssä ihmiset ovat pärjänneet ennen vanhaan? Ei meidän normaalin uteliasta lasta ole kärryyn nostettu oman puutteellisen keskittymiskyvyn takia.

mutta on nyt vaan 2-vuotiaan normaalilla uteliaisuudella varustettu. Mielestäni noin pieni ei vielä ihan ymmärrä, miksi mihinkään ei saa koskea. Pienet kauppareissut tehdään yhdessä siten että muksu työntää pikkukärryä, mutta jos pitää isommat ostokset tehdä, ei mun keskittymiskyky kyllä riitä vahtimaan lasta ja miettimään perheen viikon ruokia. Autokärryt on hieno keksintö, mutta niitä ei ole joka kaupassa.

ihmettelen kanssa, että kuinka lapset eivät jaksa kauppareissua. Tuskin se yli puolta tuntia kestää. Toisaalta eihän lapsia nykyään saa rasittaa, komentaa tms. Heti vaan karkki suuhun tai muksu ostoskärryyn, ettei vaan tule "kohtausta". Ja nyt en puhu erityislapsista. Kyllä perustavat käytössäännöt ja normaali kohtelias käytös on hukassa, mutta ei se ole tosiaan lasten syy! Sehän on ollut hukassa jo heidän pullamössövanhemmillaankin.

Vierailija
24/85 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsestä parhaalta tuntuu. Eikä mua itse asiassa tippaakaan kiinnosta miten ennen vanhaan on toimittu. Ei tainnut olla sillon automarketteja täynnä houkutuksia pienen lapsen silmien korkeudella tms. Nyt on nyt ja jokaisella omat tavat.

Miten ihmeesssä ihmiset ovat pärjänneet ennen vanhaan? Ei meidän normaalin uteliasta lasta ole kärryyn nostettu oman puutteellisen keskittymiskyvyn takia.

Vierailija
25/85 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinunkin on noudatettava. Juuri näitä, "minäminäminä ja minun tapani"-tyyppejä

varten on meidänkin prismaan ja cittariin jouduttu laittamaan kiellot kärryissä istuttamisesta.

itsestä parhaalta tuntuu. Eikä mua itse asiassa tippaakaan kiinnosta miten ennen vanhaan on toimittu. Ei tainnut olla sillon automarketteja täynnä houkutuksia pienen lapsen silmien korkeudella tms. Nyt on nyt ja jokaisella omat tavat.

Vierailija
26/85 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jo sen vuoksi jos sä käyt kaupassa puolessa tunnissa. Itsellä menee aina vähintään tunti ihan reilusti. No okei, 30min menee pienessä Siwassa joka on kulman takana.

Ja ei, minä käyn useasti yksin kaupassa ilman lapsia ja mun lapset on jo isompia.

Ihailtavaa tuommoinen!

ihmettelen kanssa, että kuinka lapset eivät jaksa kauppareissua. Tuskin se yli puolta tuntia kestää. Toisaalta eihän lapsia nykyään saa rasittaa, komentaa tms. Heti vaan karkki suuhun tai muksu ostoskärryyn, ettei vaan tule "kohtausta".

Kyllä perustavat käytössäännöt ja normaali kohtelias käytös on hukassa, mutta ei se ole tosiaan lasten syy! Sehän on ollut hukassa jo heidän pullamössövanhemmillaankin.

Vierailija
27/85 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ikinä lapsesi oppii ettei tavaroihin saa koskea o_O Meillä on aina lapset kävelleet (paitsi vauvana) kaupassa. Viikon ruokalistan suunnittelen jo kotona, ei minun siellä tarvitse kuin kulkea ja ottaa tavarat kyytiin.

Ihan totta kirjoittaa tuo jolle vastasit.

Vierailija
28/85 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni olet itse "minäminäminä ja minun tapani"-tyyppi, koska kuvittelet että sinun tapasi toimia sopii kaikille.

Vierailija
29/85 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin apkko on vaan välillä laittaa sinne kärryyn. Ei reilu 1-v vielä kävele kaupassa. ja kun en jaksa käydä päivittäin lähikaupassa vaan käyn muutaman kerran viikossa isossa marketissa.

Vierailija
30/85 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin apkko on vaan välillä laittaa sinne kärryyn. Ei reilu 1-v vielä kävele kaupassa. ja kun en jaksa käydä päivittäin lähikaupassa vaan käyn muutaman kerran viikossa isossa marketissa.

Miksi ei häntä siihen voi laittaa o_O

Vierailija
31/85 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva konttaa kaupassa lattialla, kun äiti lukee ruutupaperille kauniilla käsialalla kirjoitettua kauppalistaansa. *huokaus* Ihanaa olla epätäydellinen äiti :DDD

Miten ikinä lapsesi oppii ettei tavaroihin saa koskea o_O Meillä on aina lapset kävelleet (paitsi vauvana) kaupassa. Viikon ruokalistan suunnittelen jo kotona, ei minun siellä tarvitse kuin kulkea ja ottaa tavarat kyytiin.

Vierailija
32/85 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni olet itse "minäminäminä ja minun tapani"-tyyppi, koska kuvittelet että sinun tapasi toimia sopii kaikille.

sääntönä. Ei lapsia ostoskärryihin.

Vierailija
33/85 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva konttaa kaupassa lattialla, kun äiti lukee ruutupaperille kauniilla käsialalla kirjoitettua kauppalistaansa. *huokaus* Ihanaa olla epätäydellinen äiti :DDD

ja ne jotka eivät vielä kunnolla kävele, istuvat ihan siinä istuin osassa :) Jospa minulle on vain tarjottu järkeä päähän :D

Vierailija
34/85 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö kaikki ilmoittaa kirjallisesti, että tajuaa sen olevan käytöstapojen vastaista?

Argh! En sanonut että laitan lapsen sinne ostoskärryyn, jos se on kiellettyä.

Vierailija
35/85 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitan vauvan akukalon siihen istuinosan päälle en voi 1-v:tä laittaa samaan istuimeen. helppohan se on yhden lapsen aknssa kaupassa käydä=)

Nää säännöt tuli silloin kun pelättiin paniikinoamisesti lintuinfluenssaa. Pelättiin kenkien mukana tulleita bakteereja,. siihen asti niissä istuttiin lähes aina. kuitnekin väitän että minun autossa kulkeneen lapsen(joka ei vielä kävele) kengänpohjat on puhtaamaat kuin monen maaahan lasketut kauppakassit tai kaljakorit. Ei kai kukaan niitäkään laita kärryyn? Ei nekään oel mitään elintarvikkeita.

Vierailija
36/85 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostoskärryyn ei ole mitenkään yleisten käytöstapojen vastaista. Mikäli jossain kaupassa siinä kohtaa on ongelmaa, niin laittakoon lapun sitten esille tai huomauttakoon asiasta.

Pitääkö kaikki ilmoittaa kirjallisesti, että tajuaa sen olevan käytöstapojen vastaista?

Vierailija
37/85 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laitan vauvan akukalon siihen istuinosan päälle en voi 1-v:tä laittaa samaan istuimeen. helppohan se on yhden lapsen aknssa kaupassa käydä=)

Nää säännöt tuli silloin kun pelättiin paniikinoamisesti lintuinfluenssaa. Pelättiin kenkien mukana tulleita bakteereja,. siihen asti niissä istuttiin lähes aina. kuitnekin väitän että minun autossa kulkeneen lapsen(joka ei vielä kävele) kengänpohjat on puhtaamaat kuin monen maaahan lasketut kauppakassit tai kaljakorit. Ei kai kukaan niitäkään laita kärryyn? Ei nekään oel mitään elintarvikkeita.

Ja olen monesti käynyt kaupassa niin että on siskon poika mukana. Eikä ikinä ole tarvinnut laittaa lasta kärryihin. Jos olen taaperon ja kaukalossa olevan lapsen kanssa käynyt kaupassa, taapero istuu istuin osassa ja kaukalon laitan poikittain kärryjen päälle. Sopii siihen kuin nakutettu :) Ja sitten isommat lapseni kävelevät vierellä ja työntelevät pikkukärryjä. Ei siinä mitään vaikeaa ole :) Opettaa lapset vain pienestä pitäen miten kaupassa käyttäydytään.

Vierailija
38/85 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostoskärryyn ei ole mitenkään yleisten käytöstapojen vastaista. Mikäli jossain kaupassa siinä kohtaa on ongelmaa, niin laittakoon lapun sitten esille tai huomauttakoon asiasta.

mutta ei siltikään kukaan niitä noudata o_O

Vierailija
39/85 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tarvi ihmetellä lapsen käytöstä varttuessaan isommaksi.

Vierailija
40/85 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes siskoa=)

Eikä sitä kaukaloa saa alittaa siihen kärryn päälle, ei kai sekään oel mikään elintarvike.

Mä vaan mietin että kun laitan kurasen lapsen siihen istuinosaan aj hän siinä paukuttaa jalkojaan kärryä vastaan niin kyllä sitä kuraa menee silloinkin sinne kärryyn.

En kyllä osta akupasta taavroita irrallisina, eli ne on kyllä pakattu, joten en oikein ymmärrä tuota meuhkaamista. Jos minulle joku myyjä asiasta huomauttaisi niin kysyisin, miten itse tekisi tässä tilanteessa. ja meidän suurperhe vie lähimarkettiin noin 1500 euroa kuussa, eli äkkiä kyllä vaihtaisin kauppaa jos ei meidän eprheen rahat sinne kelpaa.2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi