Tali- ja sinitiaiset ovat kermaperceitä
Heille kelpaavat vain maapähkinät. Auringonkukansiemet eivät meinaa kelvata lainkaan.
Kommentit (13)
Anna talia. Kiitos jo etukäteen! T. Sini & Tali
Pähkinät on isoja ja herkullisia, eikä tarvitse kuortakaan rikkoa.
Ovat kyllä nirsoja myös kuorittujen auringonkukan siementen suhteen, inakin jos hiemankin siemenet kostuvat.
Vierailija kirjoitti:
Pähkinät on isoja ja herkullisia, eikä tarvitse kuortakaan rikkoa.
Ovat kyllä nirsoja myös kuorittujen auringonkukan siementen suhteen, inakin jos hiemankin siemenet kostuvat.
Olen huomannut saman kuorittujen auringonkukansiementen suhteen. Se on kyllä ihmellistä miksi näin on, sillä auringonkukansiemenissä on enemmän energiaa kuin maapähkinöissä. Ehkä niiden maku tiaisten suussa on huonompi?
Ei se olisi TALItintti jos se söisi jotain siemensekoituksia, silloin se olisi siemensekoitustintti
Minä tarjoilen pihapiirin tinteille mm maapähkinää ja kuorittuja auringonkukansiemeniä.
Eilen meni kokeiluun jotain pellettien näköisiä
hyönteisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se olisi TALItintti jos se söisi jotain siemensekoituksia, silloin se olisi siemensekoitustintti
Talitintti ei itse asiassa ole kovin perso talille. Sini- ja kuusitiainen pitävät enemmän rasvasta.
Peura- ja hirvikaadoista kun tekee rasvapalleroita jotka laittaa vaikkapa ns kinkkuverkkoon, katoaa aika nopeasti verrattuna lintulaudan tarjontaan. Ja jos yrittää sotkea siemeniä joukkoon, niiden vierestä nokitaan rasvat ja siemenet putoavat maahan koskemattomina.
Itseasiassa monet noista söpöistä pikkulinnuista on varsin aggressiivisia paskiaisia toisiaan kohtaan, mutta varmaan nälkä tekee niistä sellaisia.
Linnut kehittyivät teropodi-dinosauruksista samaan ryhmään kuuluivat mm. Velociraptor ja Tyrannosaurus.
Vierailija kirjoitti:
Linnut kehittyivät teropodi-dinosauruksista samaan ryhmään kuuluivat mm. Velociraptor ja Tyrannosaurus.
Kun katsot varista tai lokkia, katsot pientä, modernia dinosaurusta.
Välillä myös toiset linnut maistuva talitintin suussa herkulliselta...
https://yle.fi/a/3-6482739
Olen laittanut kaksi lintulautaa. Toisessa pähkinöitä ja toisessa kuorittuja auringonkukansiemeniä. Pähkinät menee ensin ja sitten syödään auringonkukansiemeniä kun ei muuta ole.
Siemenseoksestakin nuo nokkii huonommat maahan ja syö vain parhaimmat.