Lapsia ei ostoskärryyn, mutta..
Onhan se ymmärrettävää. Mutta jos hygieniaasioita tällä haetaan takaa niin metsään mennään.
1. kärryjä säilytetään ulkona
2. Niissä kuskataan pullokasseja yms
3. Vauvaa ei todellakaan viitsi herättää ja siirtää kaukalokärryyn, joten laitan kaukalon kärryyn. Siinä taas kaukalo saastuu
oijio
Kommentit (85)
menee kaiken ohi ja yläpuolella.
Tosin provo tää on.
Itselläni siis 8kk, 1v9kk, 2v10kk ja 4v lapset. Olen kysynyt kaupasta ostoskärryjä joihin mahtuisi kaksi lasta, mutta ei ole ollut. Olen ottanut kahdet kärryt joita työnnän vieretysten - tosi leveä kuljetus. Kaksi pienintä istuu kärryjen istuinpaikalla. 2v10kk istuu ilman kenkiä toisissa ostoskärryissä. Toiseen kärryyn kerään ostokset - koko kärryllisen. Nelivuotias kävelee, ja välillä roikkuu ostoskärryjen etuosassa kärryn ulkopuolella. Ei ole tullut kertaakaan kukaan sanomaan että lapsi on ostoskärryissä.
Itselläni siis 8kk, 1v9kk, 2v10kk ja 4v lapset.
Olen kysynyt kaupasta ostoskärryjä joihin mahtuisi kaksi lasta, mutta ei ole ollut. Olen ottanut kahdet kärryt joita työnnän vieretysten - tosi leveä kuljetus.Kaksi pienintä istuu kärryjen istuinpaikalla. 2v10kk istuu ilman kenkiä toisissa ostoskärryissä. Toiseen kärryyn kerään ostokset - koko kärryllisen. Nelivuotias kävelee, ja välillä roikkuu ostoskärryjen etuosassa kärryn ulkopuolella.
Ei ole tullut kertaakaan kukaan sanomaan että lapsi on ostoskärryissä.
Tää niin hyvä !
joiden on pakko ottaa aina lapset mukaan kauppaan. Vauvojakaan ette jaksa kantaa esim. sylissä, liinassa tai repussa, miestä ei ole, se on kuollut, matkoilla, häipynyt tai nukkuu, ja lapset on kamalan anopin pilaamia.
Mä en ihan oikeesti tajua tätä nykyajan avuttomuutta. Ostoskärryt on lapsille vaarallinen ja muiden mielestä epähygieeninen paikka. Huonostikäyttäytyvät lapset kaupassa ovat muille haitaksi. Mullakin on pienellä ikäerolla kolme muksua ja paljon poissa luuhaava mies, mutta eipä ole koskaan tarvinnut laittaa lapsia ostoskärryyn. Meillä oli muistaakseni joskus rattaatkin ihan kaupassa ja lapsille on myös sanottu ei. Joo, ovat villejä poikia, mutta kasvatettuja ja joskus jopa isin hoidossa... HALOO!
Seuraavaksi voitaisiinkin (pitkästä aikaa) ruveta keskustelemaan siitä, uskaltaako lapset jättää autoon kauppareissun ajaksi ;)
missä niitä lapsia kuljetetaan, mielummin siellä kärryosassa kuin juoksentelemassa ihmisten jaloissa.
Nämä laput tuli kun niitä lintuinfluenssan pelossa vaadittiin, mutta kyllä ne liat ja bakteerit niihin kärryihin tulee ihan muualta kuin satunnaisten pienten lasten kengistä. Ihmiset aivastelevat käsiinsä ja sitten ottavat kärryistä kiinni. Kaljakorit ovat likaisia, kärryjä säilytetään ulkona jne.
noudatatte kaikkia sääntöjä pilkuntarkasti? Niitäkin, jotka mielestänne ovat järjettömiä?
No onnea vaan. Minä pystyn ajattelemaan omilla aivoillani ja otan sitten vaikka lapselta kengät pois siellä kärryssä. Kivittäkää pois, ei pelota. Ja kävelin muuten kerran punaisia päin, kun missään ei näkynyt autoja. Lapsestani tulee siis todennäköisesti moniongelmainen.
mutta eikö se juuri mennyt niin että säännöt ovat sääntöjä=)
ja väitän että istuinosassa olevan lapsesi kengistä pääsee likaa sinne kärryosaan kun lapsi heiluttelee jalkojaan.
olla laittamatta niitä lapsia ostoskärryihin. Kyse ei ole kaupan tahdosta vaan ylemmän tahon ohjeista. Käykää vaikka Päivittäistavarakaupan sivuilla, siellä kerrotaan, mitä on tehtävä ja miksi.
Eli lapsia ei kärryihin, sanoo Evira!
noudatatte kaikkia sääntöjä pilkuntarkasti? Niitäkin, jotka mielestänne ovat järjettömiä?
No onnea vaan. Minä pystyn ajattelemaan omilla aivoillani ja otan sitten vaikka lapselta kengät pois siellä kärryssä. Kivittäkää pois, ei pelota. Ja kävelin muuten kerran punaisia päin, kun missään ei näkynyt autoja. Lapsestani tulee siis todennäköisesti moniongelmainen.
opetan kuitenkin lapseni käyttäytymään. Onko se jotenkin paha asia?
mutta eikö se juuri mennyt niin että säännöt ovat sääntöjä=)
ja väitän että istuinosassa olevan lapsesi kengistä pääsee likaa sinne kärryosaan kun lapsi heiluttelee jalkojaan.
että se lapsi istuisi siellä kärryosassa :)
ole vaatinut kieltokylttejä jokaiseen kauppaan? No siksi kun kyseessä on OHJE. Tuskin kovin moni surffaa netissä lukemassa sääntöjä, mitä kaupassa saa tai ei saa tehdä.
olla laittamatta niitä lapsia ostoskärryihin. Kyse ei ole kaupan tahdosta vaan ylemmän tahon ohjeista. Käykää vaikka Päivittäistavarakaupan sivuilla, siellä kerrotaan, mitä on tehtävä ja miksi.
Eli lapsia ei kärryihin, sanoo Evira!
No onnea vaan. Minä pystyn ajattelemaan omilla aivoillani ja otan sitten vaikka lapselta kengät pois siellä kärryssä. Kivittäkää pois, ei pelota. Ja kävelin muuten kerran punaisia päin, kun missään ei näkynyt autoja. Lapsestani tulee siis todennäköisesti moniongelmainen.opetan kuitenkin lapseni käyttäytymään. Onko se jotenkin paha asia?
noudatatte kaikkia sääntöjä pilkuntarkasti? Niitäkin, jotka mielestänne ovat järjettömiä? No onnea vaan. Minä pystyn ajattelemaan omilla aivoillani ja otan sitten vaikka lapselta kengät pois siellä kärryssä. Kivittäkää pois, ei pelota. Ja kävelin muuten kerran punaisia päin, kun missään ei näkynyt autoja. Lapsestani tulee siis todennäköisesti moniongelmainen.
No onnea vaan. Minä pystyn ajattelemaan omilla aivoillani ja otan sitten vaikka lapselta kengät pois siellä kärryssä. Kivittäkää pois, ei pelota. Ja kävelin muuten kerran punaisia päin, kun missään ei näkynyt autoja. Lapsestani tulee siis todennäköisesti moniongelmainen.opetan kuitenkin lapseni käyttäytymään. Onko se jotenkin paha asia?
Mitenpä ne lapset oppisivat käyttäytymään kaupassa jos niiden ei anneta siellä kulkea vaan äiti nakkaa kärryihin pomppimaan.
Onhan se totta myös että hygieniasyistä lapsia ei saisi kärryissä kuljettaa. Tosin suurempi syy, tätä ei vain voi oikein esille mitenkään järkevästi tuoda on se että jos lapsi tippuu sieltä, tunkee sormensa väleihin eikä saa pois, kaataa kärryn ja loukkaa itsensä, tunkee sormet ulos ja toinen lapsi tuuppaa seinää päin niin että sormet napsuu, jos lapsella pitkät hiukset ja jää jonnekkin kiinni yms... niin mitä luulette että äiti tekee?? No syyttää kauppaa/kauppiasta tietenkin. Ostoskärryt ovat lapselle kuin huvilaite, eivätkä useimmat vanhemmat edes seuraa mitä lapsikatras kärryillä puuhaa.
Kysyn edelleen, että MIKSI lapset sinne kärryihin laitetaan? Ihan vaan siksikö, että muksut tykkää ja vanhemmat pääsee helpommalla?
Miten lapset voivat oppia käytöstapoja PIENESTÄ pitäen ylsisillä paikoilla, jos aina toimitaan heidän ehdoilla tai vanhempien elämän helpottamiseksi. Surullista.
En ole yhdessäkään kärryssä nähnyt mitään kieltolappua!
Enempi olisin huolissani lapsien puhtaista vaatteista kun lykkään lapsen istumaan ostosten sekaan kuin siitä että vaunu menee likaseksi.
Ei niitä jumankauta missään pestä: paskaset vaunut!
Jos jotakuta nyt HYGIENIA pelottaa niin se pitäisi olla minun koska ei ne ole puhtaat vaunut ja lapsi nuolee laitoja.
kun ne ei osaa kävellä. Eikä kyllä tulisi mieleenkään syyttää kauppaa jos itsensä satuttavat. Ja itseasiassa juuri näin kaupassa kuinka pikkupoika kaatoi kärryt kun roikkui siinä ulkopuolella.
Isoihin kauppoihin tarvitaan niitä kärryjä joissa akksi istuinta vierekkäin. Mahtuu paremmin ostoksetkin.
ja sillon harvoin kun joudun heidät ottamaan kauppaan mukaan, laitan tasan sinne kärryyn, en todellakaan pysty tekemään ostoksia isossa kaupassa ja juoksemaan kahteen eri suuntaan alle 2v perässä! Jos joku vartija tulisi sanomaan jotain, saisi kyllä auttaa kantamisessa!
Enkä todellakaan jätä kärryä valvomatta hetkeksikään, tuskin edes irrotan toista kättä kahvasta, kai minä nyt omia lapsiani vahdin että ei tule vahinkoja, jos jättäisi yksinään siihen, varmasti kiipeäisi ainakin toinen laidan yli.
Kyllä he sitten isompana kun oppivat ymmärtämään saavat kävellä, laiskuudesta ei ole kyse.
Kerran otin toisen pojan mukaan kauppaan, ja tarjosin että kato ku kiva autokärrykin tässä, ei kelvannut, piti saada oma pieni kärry, joka oli hänelle kyllä aika iso, mutta ajeli sillä cittarin pitkin ja poikin moneen kertaan. Kauan meni että päästiin sieltä pois, minä olin aivan loppu, kerran poika oli minua ovelampi ja ehti saada irtokarkkilaarien alakourusta jonkun karkin suuhunsa, en ollut tajunnut että ymmärtää että siinä on karkkeja:)
ja pitää saada itselle liian iso kärry ja varastaa vielä karkkeja!
ja sillon harvoin kun joudun heidät ottamaan kauppaan mukaan, laitan tasan sinne kärryyn, en todellakaan pysty tekemään ostoksia isossa kaupassa ja juoksemaan kahteen eri suuntaan alle 2v perässä! Jos joku vartija tulisi sanomaan jotain, saisi kyllä auttaa kantamisessa!
Enkä todellakaan jätä kärryä valvomatta hetkeksikään, tuskin edes irrotan toista kättä kahvasta, kai minä nyt omia lapsiani vahdin että ei tule vahinkoja, jos jättäisi yksinään siihen, varmasti kiipeäisi ainakin toinen laidan yli.
Kyllä he sitten isompana kun oppivat ymmärtämään saavat kävellä, laiskuudesta ei ole kyse.
Kerran otin toisen pojan mukaan kauppaan, ja tarjosin että kato ku kiva autokärrykin tässä, ei kelvannut, piti saada oma pieni kärry, joka oli hänelle kyllä aika iso, mutta ajeli sillä cittarin pitkin ja poikin moneen kertaan. Kauan meni että päästiin sieltä pois, minä olin aivan loppu, kerran poika oli minua ovelampi ja ehti saada irtokarkkilaarien alakourusta jonkun karkin suuhunsa, en ollut tajunnut että ymmärtää että siinä on karkkeja:)
Itselläni siis 8kk, 1v9kk, 2v10kk ja 4v lapset.
Olen kysynyt kaupasta ostoskärryjä joihin mahtuisi kaksi lasta, mutta ei ole ollut. Olen ottanut kahdet kärryt joita työnnän vieretysten - tosi leveä kuljetus.
Kaksi pienintä istuu kärryjen istuinpaikalla. 2v10kk istuu ilman kenkiä toisissa ostoskärryissä. Toiseen kärryyn kerään ostokset - koko kärryllisen. Nelivuotias kävelee, ja välillä roikkuu ostoskärryjen etuosassa kärryn ulkopuolella.
Ei ole tullut kertaakaan kukaan sanomaan että lapsi on ostoskärryissä.