Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsia ei ostoskärryyn, mutta..

Vierailija
16.12.2010 |

Onhan se ymmärrettävää. Mutta jos hygieniaasioita tällä haetaan takaa niin metsään mennään.

1. kärryjä säilytetään ulkona

2. Niissä kuskataan pullokasseja yms

3. Vauvaa ei todellakaan viitsi herättää ja siirtää kaukalokärryyn, joten laitan kaukalon kärryyn. Siinä taas kaukalo saastuu

oijio

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ystävällisesti kysyy, tarvitaanko apua lapsen kantamisessa. ja koska siellä kärryssä on yleensä noin 3-4v ikäinen kävelijä, nolo äiti tai isä joutuu sanomaan, että kiitos ei ja nostaa lapsen jaloilleen.

että teillä on noin ystäväliset vartiat:) Varmaan riemuissaan kantaisivat meidän 6 vuotiasta painavaa poikaa!? Poikamme on vielä hieman pyöreä ja kun sairastaa lihasheikkoumaa on viläkin painavampi. Juu kyllä hän kävelee, muttei todellakaan jaksa kävellä esim. Prismaa läpi. Kolmevuotias siskonsa kylläkin kävelee.

Missä näin ystävällinen Prisma?

Vierailija
42/85 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat kaikessa hiljaisuudessa vain tyytyväisiä jos pääsevät tuollaisista moukista.

ei edes siskoa=) Eikä sitä kaukaloa saa alittaa siihen kärryn päälle, ei kai sekään oel mikään elintarvike. Mä vaan mietin että kun laitan kurasen lapsen siihen istuinosaan aj hän siinä paukuttaa jalkojaan kärryä vastaan niin kyllä sitä kuraa menee silloinkin sinne kärryyn. En kyllä osta akupasta taavroita irrallisina, eli ne on kyllä pakattu, joten en oikein ymmärrä tuota meuhkaamista. Jos minulle joku myyjä asiasta huomauttaisi niin kysyisin, miten itse tekisi tässä tilanteessa. ja meidän suurperhe vie lähimarkettiin noin 1500 euroa kuussa, eli äkkiä kyllä vaihtaisin kauppaa jos ei meidän eprheen rahat sinne kelpaa.2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes siskoa=)

Eikä sitä kaukaloa saa alittaa siihen kärryn päälle, ei kai sekään oel mikään elintarvike.

Mä vaan mietin että kun laitan kurasen lapsen siihen istuinosaan aj hän siinä paukuttaa jalkojaan kärryä vastaan niin kyllä sitä kuraa menee silloinkin sinne kärryyn.

En kyllä osta akupasta taavroita irrallisina, eli ne on kyllä pakattu, joten en oikein ymmärrä tuota meuhkaamista. Jos minulle joku myyjä asiasta huomauttaisi niin kysyisin, miten itse tekisi tässä tilanteessa. ja meidän suurperhe vie lähimarkettiin noin 1500 euroa kuussa, eli äkkiä kyllä vaihtaisin kauppaa jos ei meidän eprheen rahat sinne kelpaa.2

vaan ihan pelkkien reunojen varassa on :)

Minkäs minä sille voin että olet avuton lasten kasvattaja? Mutta onhan se aika omituista ettet saa lapsiasi pidettyä kurissa o_O

Etpä sinä ole ainoa joka kauppaan vie kuussa rahaa tonnin :)

Vierailija
44/85 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes siskoa=) Eikä sitä kaukaloa saa alittaa siihen kärryn päälle, ei kai sekään oel mikään elintarvike. Mä vaan mietin että kun laitan kurasen lapsen siihen istuinosaan aj hän siinä paukuttaa jalkojaan kärryä vastaan niin kyllä sitä kuraa menee silloinkin sinne kärryyn. En kyllä osta akupasta taavroita irrallisina, eli ne on kyllä pakattu, joten en oikein ymmärrä tuota meuhkaamista. Jos minulle joku myyjä asiasta huomauttaisi niin kysyisin, miten itse tekisi tässä tilanteessa. ja meidän suurperhe vie lähimarkettiin noin 1500 euroa kuussa, eli äkkiä kyllä vaihtaisin kauppaa jos ei meidän eprheen rahat sinne kelpaa.2

Vierailija
45/85 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääntöjä noudatan, mutta itse en koe lapsen kärryyn laittamisella loukkaavani ketään. Siksi se ei minusta ole käytöstapojen vastaista vaan pikemminkin mielipideasia. Siksi nuo kieltolaput tarvitaan kaupan kantaa ilmaisemaan. Ja lapseni käyttäytyy oikein hyvin, eipä tarvitse sitä huolehtia.

Eipä tarvi ihmetellä lapsen käytöstä varttuessaan isommaksi.

ostoskärryyn ei ole mitenkään yleisten käytöstapojen vastaista. Mikäli jossain kaupassa siinä kohtaa on ongelmaa, niin laittakoon lapun sitten esille tai huomauttakoon asiasta.

Pitääkö kaikki ilmoittaa kirjallisesti, että tajuaa sen olevan käytöstapojen vastaista?

Vierailija
46/85 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina kuvitellut että se on turvallisuus kysymys ennemmin kuin hygienia juttu. Oon kerran todistanut omin silmin kuinka noin 3v räyhänhenki nostettiin lattialta kärryjen tavara osaan ja kuinka hän hetken kuluttua tuli sieltä pää edellä alas.

Vierailija
47/85 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mielellään istuvat siinä istuinosassa, mutta mihinkäs laitetaan kaksi muuta? Jumbossa on sellaisia tuplaistuinosakärryjä, mutta edelleen jää yksi ilman. Meidän esikoinen jaksaa kyllä kauppareissun kävellä, mutta ihan joka kerta ei niin hyvällä mielellä. Saattaa lähteä juoksentelemaan hyllyjen väliin tai leikkimään piilosta vaatetankojen alle. Kun pinna palaa, nostan lapseni tasan tarkkaan siihen tavaratilaan ja toivon todella, että meidänkin Prismassa tulisi vartija auttamaan kantamisessa. Mutta silloin kun lapsi kiukuttelee, on vanhemmat (äiti) aina yksin, ja muut katselevat taivaalle. Joskus olisi oikeasti ihanaa, kun joku ystävällinen ihminen sanoisi, että mene vain sen esikoisen perään, minä voin katsella näitä muita tässä kärryssä.

Ei se meidän esikoinen edes usein kiukuttele, mutta kun kerran viikossa kaupassa käydään, niin varmaan joka neljäs tai viides kerta on huono kerta. Olisi ihan taivaallista, jos se vartija tulisi paikalle apuihin...

Ja vielä info sille, joka aina urputtaa, missä se isä sitten on: isä ei ole kuvioissa mukana. Lasten biologinen isä jätti meidät jo kuopuksen raskausaikana ja muutti ulkomaille. Ei ole lapsiin mitenkään yhteydessä. Miesystävä on, mutta emme ole vielä sillä tasolla suhteessamme, että haluaisin ihan oikeasti näyttää sitä raakaa arkea hänelle kauppareissun muodossa... ;)

Vierailija
48/85 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kärryissä saa kuljettaa lasta vai siihen tarkoitetulla paikalla. Ja sitä nuo reunat eivät ole.

Eli tämä osoittaa sen että sinäkään et noudata sääntöä pilkuntarkasti vaan sovellat sitä teille sopivalla tavalla.

Vierailija
49/85 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kärryissä saa kuljettaa lasta vai siihen tarkoitetulla paikalla. Ja sitä nuo reunat eivät ole.

Eli tämä osoittaa sen että sinäkään et noudata sääntöä pilkuntarkasti vaan sovellat sitä teille sopivalla tavalla.

Mutta minä en laita lapsia likaisine kenkineen kärryn sisälle. Että kyllä siinä jonkinlainen ero on jos et huomaa.

Vierailija
50/85 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin apkko on vaan välillä laittaa sinne kärryyn. Ei reilu 1-v vielä kävele kaupassa. ja kun en jaksa käydä päivittäin lähikaupassa vaan käyn muutaman kerran viikossa isossa marketissa.

Kuin kiduttaa lapsia pari kertaa viikossa jättihypersupermarketissa.

Vierailija
51/85 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun kävin kaupassa alle 2-v kaksosten ja heidän 3-v isosiskonsa kanssa, mun oli aivan välttämätöntä laittaa toinen kaksosista istumaan kärryn istuinosaan ja toinen sinne kärryyn seisomaan. 3-vuotiasta pidin kiinni kädestä ja toisella kädellä työnsin kärryjä. Sitten vielä joku ämmä kehtasi tulla huomauttamaan, että lapsia ei saisi kuljettaa kärryissä. Siinä tilanteessa kyllä käämi paloi aika pahasti, vaikka rauhallinen ihminen olenkin.

Miten mä olisin ne kaikki saanut kävelemään, edes missään valjaissa? Tietysti välttelin kauppaan lähtöä tällä kokoonpanolla, mutta joskus oli vaan pakko mennä.

Vierailija
52/85 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukaloikäisillä vauvoilla ei ole yleensä likaisia kenkiä jalassa eikä kaukalostakaan kai likaa tule?

Kun avaan lapsille tarkoitetun istuimen, käy turvakaukalo siihen päälle kuin nakutettu. Kaukalossa on sellainen ura, joka tavallaan lukittaa kaukalon kärryyn.

Vierailija
53/85 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sillon harvoin kun joudun heidät ottamaan kauppaan mukaan, laitan tasan sinne kärryyn, en todellakaan pysty tekemään ostoksia isossa kaupassa ja juoksemaan kahteen eri suuntaan alle 2v perässä! Jos joku vartija tulisi sanomaan jotain, saisi kyllä auttaa kantamisessa! Enkä todellakaan jätä kärryä valvomatta hetkeksikään, tuskin edes irrotan toista kättä kahvasta, kai minä nyt omia lapsiani vahdin että ei tule vahinkoja, jos jättäisi yksinään siihen, varmasti kiipeäisi ainakin toinen laidan yli. Kyllä he sitten isompana kun oppivat ymmärtämään saavat kävellä, laiskuudesta ei ole kyse. Kerran otin toisen pojan mukaan kauppaan, ja tarjosin että kato ku kiva autokärrykin tässä, ei kelvannut, piti saada oma pieni kärry, joka oli hänelle kyllä aika iso, mutta ajeli sillä cittarin pitkin ja poikin moneen kertaan. Kauan meni että päästiin sieltä pois, minä olin aivan loppu, kerran poika oli minua ovelampi ja ehti saada irtokarkkilaarien alakourusta jonkun karkin suuhunsa, en ollut tajunnut että ymmärtää että siinä on karkkeja:)

eikä ole ikinä ollut mitään ongelmaa käydä kanssaan kaupassa (lapset jo 5v). Kyllä he jo 2v iässä osasivat kävellä ja olla ihmisiksi karkailematta ympäriinsä. Kaupassa ei ole ikinä ollue ongelmia, ei ole syöty irtokarkkeja eikä tuhottu tavaraa. Me kun olemme ostoksilla, emme huviretkellä.

Ainoat ongelmat ovat tulleet niistä äideistä, jotka kaikesta päätellen eivät kestä lapsia lainkaan. Heillä kun on tapana työntää ne kärrynsä lasteni päälle aivan kuin kostoksi siitä, että jonkun lapset eivät huuda ja kilju. Ja tämä siis sellaisissa tilanteissa, että lapseni seisovat visusti kärryjen takana, eivät sivussa tilaa viemässä. "Kun en huomannut" - niin no eivät varmaan huomaa, kun omat lapset seisovat kurasaappaissaan kärryssä.

Vierailija
54/85 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten mietityttää, että mihin te laitatte ruuat, jos niille varattu tila on täynnä muksuja? Millaisia ruokia te viette kotiin? Soseutettuja?

KAKSI kärryä! Toisessa pari lasta (ehkä 3-5 vuotiaita) ja toisessa ruokaa. Näillä sitten sohlaten eteenpäin.

Näppäränä tätinä tämä rouva onnistui tukkimaan käytäviä siten että yksi kärry oli oikealla puolella, yksi vasemmalla ja hän siinä keskellä pähkäilemässä ottaako tonnikalaa öljyssä vai vedessä.

En tiennyt olisinko itkenyt vai nauranut...

Vierailija
55/85 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sillon harvoin kun joudun heidät ottamaan kauppaan mukaan, laitan tasan sinne kärryyn, en todellakaan pysty tekemään ostoksia isossa kaupassa ja juoksemaan kahteen eri suuntaan alle 2v perässä! Jos joku vartija tulisi sanomaan jotain, saisi kyllä auttaa kantamisessa! Enkä todellakaan jätä kärryä valvomatta hetkeksikään, tuskin edes irrotan toista kättä kahvasta, kai minä nyt omia lapsiani vahdin että ei tule vahinkoja, jos jättäisi yksinään siihen, varmasti kiipeäisi ainakin toinen laidan yli. Kyllä he sitten isompana kun oppivat ymmärtämään saavat kävellä, laiskuudesta ei ole kyse. Kerran otin toisen pojan mukaan kauppaan, ja tarjosin että kato ku kiva autokärrykin tässä, ei kelvannut, piti saada oma pieni kärry, joka oli hänelle kyllä aika iso, mutta ajeli sillä cittarin pitkin ja poikin moneen kertaan. Kauan meni että päästiin sieltä pois, minä olin aivan loppu, kerran poika oli minua ovelampi ja ehti saada irtokarkkilaarien alakourusta jonkun karkin suuhunsa, en ollut tajunnut että ymmärtää että siinä on karkkeja:)

eikä ole ikinä ollut mitään ongelmaa käydä kanssaan kaupassa (lapset jo 5v). Kyllä he jo 2v iässä osasivat kävellä ja olla ihmisiksi karkailematta ympäriinsä. Kaupassa ei ole ikinä ollue ongelmia, ei ole syöty irtokarkkeja eikä tuhottu tavaraa. Me kun olemme ostoksilla, emme huviretkellä. Ainoat ongelmat ovat tulleet niistä äideistä, jotka kaikesta päätellen eivät kestä lapsia lainkaan. Heillä kun on tapana työntää ne kärrynsä lasteni päälle aivan kuin kostoksi siitä, että jonkun lapset eivät huuda ja kilju. Ja tämä siis sellaisissa tilanteissa, että lapseni seisovat visusti kärryjen takana, eivät sivussa tilaa viemässä. "Kun en huomannut" - niin no eivät varmaan huomaa, kun omat lapset seisovat kurasaappaissaan kärryssä.

Mä antaisin toisen käteni, että saisin mun kaksoset käyttäytymään kauppareissuilla. Kaupassa he kiipeävät kärryn istuimesta pois, autosta pois, kiljuvat, raivoavat ja huutavat jos kyllästyvät kaupassa olemiseen. Eivät suostu kävelemään eteenpäin vaan jäävät makaamaan lattioille tai menevät hyllyjen väleihin piiloon. Vältän kauppareissuja näiden 2v hirviöiden kanssa, mutta joskus on pakko mennä ja silloin joudun joskus laittamaan lapsen sinne kärryyn ihan tavaraosaan. Ja vastaus jo niille, jotka kauhistelevat, ettenkö kasvata lapsiani: kyllä kasvatan, he ovat vain hyvin temperamenttisia ja oikukkaita.

Vierailija
56/85 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten mietityttää, että mihin te laitatte ruuat, jos niille varattu tila on täynnä muksuja? Millaisia ruokia te viette kotiin? Soseutettuja?

KAKSI kärryä! Toisessa pari lasta (ehkä 3-5 vuotiaita) ja toisessa ruokaa. Näillä sitten sohlaten eteenpäin. Näppäränä tätinä tämä rouva onnistui tukkimaan käytäviä siten että yksi kärry oli oikealla puolella, yksi vasemmalla ja hän siinä keskellä pähkäilemässä ottaako tonnikalaa öljyssä vai vedessä. En tiennyt olisinko itkenyt vai nauranut...

Vierailija
57/85 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella, että taustalla tässä ohjeessa on muutakin kuin hygieenisyyttä. Siihen vain on helpoin vedota niissä ohjeistuksissa.

Olen ollut kaupassa töissä ja nähnyt mukuloita, jotka ovat olleet siellä kärryssä ja roikkuneet sieltä ulos. Todennäköisesti vastuu on kaupan, jos penska tipahtaa sieltä päälleen lattialle. Tai jos lapsi kiipeilee reunan yli ja kärry kaatuu.

Eihän siinä varmaan mitään ongelmaa olisikaan, jos lapsukaiset sievästi istuisivat siellä kärryissä, mutta aina näin ei näytä olevan.

Vierailija
58/85 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintuinfluenssan takia tämä kielto tuli. Sehän on oikeasti tappava tauti ja etenkin aluksi pelättiin, että linnunkakkaisista kengistä tauti voi levitä ihmisiin. Mielestäni kyllä ihan hyvä peruste jättää ne lapset laittamatta sinne kärryyn, jonne muut laittavat leipiään ja muita ruokiaan. Ja lintuinfluenssaahan on edelleen, vaikka siitä ei uutisoidakaan.

Tuohon asiaan, että pienet lapset hermostuvat kauppareissulla kärryssä ja kärryautossa ja muissa vempeleissä: Jari Sinkkonen on ehdottanut, että ottakaa ne lapset mukaan tekemään ostoksia: kantamaan maitopurkkia, painamaan hedelmävaa'an nappulaa ja tekemään pieniä päätöksiä tyyliin otetaanko tämä paketti vai tuo paketti jauhelihaa. Siis esimerkiksi. Ei tällainen lapsen mukaan ottaminen itse ostotilanteeseen vie sen enempää aikaa kuin kiljuvien makaronivauvojenkaan raahaus ympäri kauppaa.

Vierailija
59/85 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintuinfluenssan takia tämä kielto tuli. Sehän on oikeasti tappava tauti ja etenkin aluksi pelättiin, että linnunkakkaisista kengistä tauti voi levitä ihmisiin. Mielestäni kyllä ihan hyvä peruste jättää ne lapset laittamatta sinne kärryyn, jonne muut laittavat leipiään ja muita ruokiaan. Ja lintuinfluenssaahan on edelleen, vaikka siitä ei uutisoidakaan. Tuohon asiaan, että pienet lapset hermostuvat kauppareissulla kärryssä ja kärryautossa ja muissa vempeleissä: Jari Sinkkonen on ehdottanut, että ottakaa ne lapset mukaan tekemään ostoksia: kantamaan maitopurkkia, painamaan hedelmävaa'an nappulaa ja tekemään pieniä päätöksiä tyyliin otetaanko tämä paketti vai tuo paketti jauhelihaa. Siis esimerkiksi. Ei tällainen lapsen mukaan ottaminen itse ostotilanteeseen vie sen enempää aikaa kuin kiljuvien makaronivauvojenkaan raahaus ympäri kauppaa.

itse "neuvottelemaan" uhmaikäisen kanssa siitä, kumpaa jauhelihaa otettaisiin? Ihan oikeasti? Kun lapsia on kolme ja kaksi heistä on taaperoikäisiä, ei ehdi jäädä vahtimaan kantaako yksi maitopurkin siististi (eikä mm. heittele sitä lattialle, kuten meillä on käynyt kun olen ottanut lapset osallistumaan) tai että ylipäänsä maitopurkki edes pääsee kassalle asti eikä jää jonnekin jauhohyllyjen väliin kun se sinne nakataan.

Tuo on hyvä neuvo yhden lapsen kanssa, mutta yhden lapsen kanssa tätä ostoskärry-dilemmaakaan ei ole, koska lapsi istuu omassa istuimessaan ja that's it.

Vierailija
60/85 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tulis mieleenkään meidän 2-vuotiasta laittaa sinne kärryn pohjalle istumaan. Sen verran vilkas lapsi, että ei pysyis paikallaan, vaan todennäköisesti nousis seisomaan ja tallois siinä samalla ostokset tai pahimmassa tapauksessa sais itsensä kammettua laidan yli ja mätkähtäis maahan.

Ihanko oikeesti jonkun lapset, jotka ei jaksa kaupassa kävellä situvat nätisti siellä kärryn pohjalla ruokaostosten vieressä?