Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kirjoitat kahden sukunimen perheen joulukorttiin saajaksi?

Vierailija
16.12.2010 |

Maija Virtanen ja Seppo Korhonen + lapset?

Perhe Virtanen - Korhonen?

Maija Virtanen, Seppo, Matti ja Minna Korhonen?

Entä jos naisella on kaksiosainen nimi?

Onko epäkohteliasta kirjoittaa "Maija Virtanen perheineen" jos myös Seppo on yhtä hyvä ystävä?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua vituttaa kälyni tapa kirjoittaa vain että Seppo Korhonen perheineen kun laittaa meille kortin.

Kirjoitan useimmiten miehen siskoille heidän miehensä nimellä ja lisään perheineen. Enpä ole ajatellut, että se mitenkään loukkaavaa olisi. Ja kirjoitan niin paljon joulukortteja, että enpä viitsi jokaisen perheen jäsenen nimeä siihen raapustaa.

Vierailija
22/44 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 on eri nimi kuin miehellä ja lapsilla, mutta ei minua yhtään haittaa, vaikka olisi laitettu vain se "enemmistönimi" eikä omaa sukunimeäni. Joillakin on sitten vähän tarkempaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maija Virtanen + Seppo ja lapset

Seppo Korhonen + Maija + lapset (siis laitan lasten etunimet)

Voin laittaa myös esim. Maija Virtanen-Korhonen + perhe

Maija Virtanen ja Seppo Korhonen + lapset? Perhe Virtanen - Korhonen? Maija Virtanen, Seppo, Matti ja Minna Korhonen? Entä jos naisella on kaksiosainen nimi? Onko epäkohteliasta kirjoittaa "Maija Virtanen perheineen" jos myös Seppo on yhtä hyvä ystävä?

Vierailija
24/44 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe Virtanen - Korhonen, koska tuttavaperheeni itse käyttää tällä tyylillämuodostettua allekirjoitusta

Vierailija
25/44 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seppo, Matti ja Minna Korhonen & Maija Virtanen

Mun mielestä on kiva, että koko perheen nimet mainitaan kortissa. Meillä vielä niin, että tällaisissa perheissä perheen äiti on mulle tutumpi, ja lapset äidin nimellä, niin tulee luontevasti.

Vierailija
26/44 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ilman muuta olettaisi että osoitetaan ensisijaisesti siskon nimellä ja sen perään "perheineen".

Kyllä itseäsikin todennäköisesti kummastuttaisi jos oma sukusi laittaisi postit vain miehesi nimellä sinut sivuuttaen.

minua vituttaa kälyni tapa kirjoittaa vain että Seppo Korhonen perheineen kun laittaa meille kortin.

Kirjoitan useimmiten miehen siskoille heidän miehensä nimellä ja lisään perheineen. Enpä ole ajatellut, että se mitenkään loukkaavaa olisi. Ja kirjoitan niin paljon joulukortteja, että enpä viitsi jokaisen perheen jäsenen nimeä siihen raapustaa.

Vierailija
27/44 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos laitetaan vain esim. Perhe Mäkinen vaikka vaimo on nimeltään ihan jotain muuta. Tuolla kyllä osoitetaan vaimon arvo alemmaksi.

Vierailija
28/44 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sepolla on vaimo liisa nieminen-korhonen ja lapsi nico korhonen. Muutehan pitää laittaa 3 eri nimeä! Ja kortissa ei ole hirveesti tilaa.

Meidän mutsi loukkaantuu aina kun laitetaan meidän isän nimi perheineen, koska mutsilla on piitkä kaksi-osainen sukunimi niin kuka jaksaa sellasia rustata..

Vierailija
29/44 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on just tämä tilanne eli minä - äiti - olen eri nimellä kuin mies ja lapset.

Ja vituttaa, kun tulee joulukortit, joissa lukee "Perhe Korhonen" tai "Maija, Seppo, Matti ja Minna Korhonen". Mulla on ihan oma sukunimi!!

Maija Virtanen ja Seppo Korhonen + lapset? Perhe Virtanen - Korhonen? Maija Virtanen, Seppo, Matti ja Minna Korhonen? Entä jos naisella on kaksiosainen nimi? Onko epäkohteliasta kirjoittaa "Maija Virtanen perheineen" jos myös Seppo on yhtä hyvä ystävä?

Vierailija
30/44 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa käytetään muotoa

Perhe Virtanen-Korhonen. Oikein hyvä tapa tuo, kun on kaksi eri nimeä perheen käytössä.

Minuakin kyllä ketuttaa kovasti jos on pelkkä Perhe Korhonen, ikään kuin minua ei edes olisi.

Vierailija
31/44 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muu perhe Korhonen? Laitatteko kaikkien nimet menemään Korhosella vai erikseen sen naisen ja sitten muu perhe erikseen? Jotenkin tuntuisi hassulta laittaa Maija Virta-Korhonen, Seppo, Tiina ja Teppo Korhonen. Kun kuitenkin se Maijakin on osittain Korhonen niin miksi ei voisi laittaa pelkästään Maija, Seppo, Tiina ja Teppo Korhonen? Ei kai siitä kukaan voi suuttua?

Vierailija
32/44 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku kummin kaima laittaa osoitteeksi noin, mutta kun lähettäjänä on mieheni ainoa sisko niin kyllä silloin siihen voisi vähän pidemmän rimpsun kirjoittaa. Kirjoitanhan minäkin heidän korttiin kaikkien sukunimet.

Vierailija
33/44 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maija Virtanen,

Seppo, Matti ja Maija Korhonen

osoite

Tässä siis Matti ja Maija ovat lapsia.

Vierailija
34/44 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muu perhe Korhonen? Laitatteko kaikkien nimet menemään Korhosella vai erikseen sen naisen ja sitten muu perhe erikseen? Jotenkin tuntuisi hassulta laittaa Maija Virta-Korhonen, Seppo, Tiina ja Teppo Korhonen. Kun kuitenkin se Maijakin on osittain Korhonen niin miksi ei voisi laittaa pelkästään Maija, Seppo, Tiina ja Teppo Korhonen? Ei kai siitä kukaan voi suuttua?

On kohteliasta ja kunnioittavaa niin.

Itse pidimme omat nimenne avioituessamme, ja kyllä ärsyttää kun miehen vanhat sukulaiset laittavat minutkin miehen nimellä, vaikka tasan tarkkaan tietävät nimeni. Jokaisella on oikeus omaan nimeensä.

Vierailija
35/44 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perheessö on kaksi sukunimeä, tai toisella vanhemmista kaksiosainen sukunimi, laitan vaan "perhe Mervilä-Mattila" enkä esim. Matti, Patti ja Katti Mattila + Marvi Mervilä-Mattila. ETENKIN kun yhdellä tutulla on pitkä kaksiosainen etunimi ja kahdesta pitkästä sukunimestä muodostettu tosi pitkä sukunimi, tyyliin Marjaana-Kristiina Vuolasvirta-Kuivajoki ja kaikilla lapsilla (3 kpl) kaksiosaiset etunimet...

Vierailija
36/44 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no entä jos on niin että nainen on vaikka Virta-Korhonen ja muu perhe Korhonen? Laitatteko kaikkien nimet menemään Korhosella vai erikseen sen naisen ja sitten muu perhe erikseen? Jotenkin tuntuisi hassulta laittaa Maija Virta-Korhonen, Seppo, Tiina ja Teppo Korhonen. Kun kuitenkin se Maijakin on osittain Korhonen niin miksi ei voisi laittaa pelkästään Maija, Seppo, Tiina ja Teppo Korhonen? Ei kai siitä kukaan voi suuttua?

Jos Maija olisi halunnut, että häntä kutsutaan Maija Korhoseksi, niin hän olisi ottanut nimekseen pelkästään Korhonen eikä Virta-Korhonen. Toki riippuu sitten Maijasta, kuinka loukkaavana hän menettelyä pitää. Toisille naisille tuo on lähes OK, toiset katsovat, että lähettäjä on tarkoituksella halunnut loukata heitä.

Vierailija
37/44 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos on vain yksi lapsi, niin Lapsi Virtanen + perhe

Vierailija
38/44 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloin mitenkin, yleisimmin ehkä

Maija Virtanen

Seppo Korhonen

+ lapset

Joskus myös

Virtanen / Korhonen

Maija, Seppo, muksu1, muksu2

Meillä on kolmen sukunimen perhe. Joskus tulee lasten sukunimellä, joskus tulee miehen sukunimellä, mutta harvemmin minun nimelläni. Omat kaverit laittaa yleensä minun nimelläni "Maija Virtanen" + perhe.

Vierailija
39/44 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuoreen Maija Virtanen + perhe ja korttiin

Maija, Seppo, Matti ja Minna

Kumpi tutumpi siihen kuoreen

Vierailija
40/44 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tokalle riville sukunimet (etunimien mukaisessa järjestyksessä):