Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+Maalismussukoiden Keskiviikko+

19.10.2005 |

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=indigo] Nyt olen ihan varmasti tuntenut liikkeitä! Kyllä ne viimeviikoiset tuntemuksetkin varmasti liikkeitä olivat, nyt olen vakuuttunut! Ihanaa kuplintaa, möyrintää ja muksintaa!

Haalarista oli eilen juttua. Mä ajattelin tehdä fleecestä pikkusen haalarin, mikä menee sitten kevään. Mulla on ihanaa valkosta fleeceä, jossa on keltaisia ankkoja! Mulla on kyllä kaikenlaisia fleece-kankaita kotona ehkä 20 metriä...

Äitsykkä80: Toivottavasti kontrolliultrassa kaikki on hyvin. Tsemppiä sinne!

Mua todella harmittaa, että en pääse kahvitteluun tänään... Sovitaan nopeesti uusi tapaaminen, jooko? Olisi kiva nähdä livenä teidät!

Mulla aika usein " särkee" mahaa... Ei nipistele, eikä ole mitään kovaa kipua, mutta kolottaa ja särkee. Onko muilla samaa? Onko ihan vaaratonta? Ja selkä on välillä todella kipeä, eikä tämä istumatyö kyllä auta asiaan yhtään. Istuminen rupee jo nyt olemaan aika hankalaa. Täytyy välillä ponkasta pylly irti penkistä ja tehdä jotain muuta kun näpytellä konetta.

NapNap+Mörökölli rv20+0! [/color]

Vierailija
2/45 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin eilisiin galluppeihin sen verran, etta mulla ei mitaan himoja ole ilmaantunut. Ruoka maittaa, mutta ehka kuitenkin enemman suolainen kuin makea. Hajuista yokottavin on tupakansavu.... Siis sellainen joka on voimistunut taman raskauuden myota. Allottavia hajuja on tietty paljon muitakin ;)

Meilla ei tuota sukunimi ongelmaa ole koska ollaan naimisissa, eika tarvetta siihen talvihaalariinkaan. Taalla Lahi-idassa kun on 30+ lamminta maaliskuussa.. Ongelmana siis lahinna kuumuus, varsinkin kesalla! Olenkin miettinyt, etta miten me taalla nuo kuumimmat kuukaudet (kesa-elokuu) kestetaan pikkuisen kanssa, vai tarviiko tulla Suomeen ' evakkoon' . No nahtavaksi jaa. Sisalla tietty on ilmastointi, mutta tuskin ainakaan voi vaunuissa nukuttaa :(

Liikkeista sen verran, etta ne alkaa tuntumaan paivittain nyt. Oikein kunnon potkuja, niin etta mieskin on vattsan paalta tuntenut. Ai niin, unohdin kertoa et siina koeultrassa mies tuumaili, etta vaavi nayttaa ihan Alfred Hitchcockilta! Heh-heh.

Mutta mukavaa keskiviikkoa kaikille (taalla aletaan vkl;n viettoon.. )

Browniette 19+6 + pikku-Alfred (melkein puolivalissa :p )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitten enää jaksanutkaan tulla eilen koneelle, vaikka niin lupasin... Kaksi aamuvuoroa putkeen on mulle liikaa!! Eilenkin illalla nukuin melkein koko illan!!

No mutta nyt sitten vastauksia eilisiin tekemiini kysymyksiin... RUOKA!! Hih!! Kiitos vinkeistä!! Siinä onkin ensiviikon ruoka turvattu!! Se kanakeiton ohje vaikutti tosi hyvältä ja helpolta... Mutta meillä siis syötiin eilen nakki-makarooni " sötkötystä" tomaattipyreen ja aurajuuston kera!! Niin tavis ruoka kun vaan voi olla... Yuck!! Ootteko muuten muut syöneet homejuustoja kun se on ruoassa lämmitetty/kypsennetty?

RASKAUSTESTISTÄ: Meillä liuskatestit heitettiin pois...... mutta Apteekin oma on yhä tallessa :) Tosin otettiin myös valokuvat talteen. Hassua että tällastakin säästää :)

HIMOTUIMMAT HERKUT JA ETOVIMMAT HAJUT: Mun himoni on satsumat ja salmiakki!! Sillon rv5-9 ei ollut ruokaa mikä ei olisi etonut, paitsi karjalanpiirakat juustolla, mutta nyt ei oikestaan mikää tee enää pahaa... Suklaa ei maistu, vaikka se on ennen ollut lempiherkku!!

No mutta nyt sitten pukkaa uutta GALLUP aihetta... ;) Eli aiotteko ottaa lapselle vakuutuksen? Mistä yhtiöstä ja millä perustein otatte koko vakuutuksen???

Sitten oli tainut olla puhetta toppapuvusta... Mä ostin jo sellasen paksun teddy puvun (valkoisen) jossa vuori, kokoa 62-68, merkiltä " Name It" ... Löytyy Stockalta!! Se ei oo kovin iso 62-68 senttiseksi, joten ei roiku vauvan päällä, mutta mahtuu varmaan koko kevään!!

Sitten tapaamisesta... Mäkään en sinne pääse tänään, kun oon töissä, mutta kiva olisi kaikki nähdä pian livenä, joten eikun uutta tapaamista sopimaan!! ;)

Nyt on pakko mennä!! Palaillaan taas illalla asialle!! Mukavaa päivää!!

Mellu rv17+2

Vierailija
4/45 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin tein vastauksia noihin Meliken kysymyksiin, kun on vielä kymmenen minuuttia aikaa ennen kahvitaukoa ;)

Homejuustoa olen lämmitettynä syönyt aika surutta, lisäksi olen tehnyt uusia keksintöjä siitä, mihin kaikkiin uuniruokiin sitä voikaan lisätä... Kinkkukiusaus sinihomejuustolla on ihan ykköstä :) Olen kyllä katsonut myös sitä (samoin kuin fetassa) että onko se tehty pastöroituun maitoon.

Vakuutusta olen miettinyt, mutta toistaiseksi se on ihan vasta ajatuksen asteella. Olisi kiva kuulla ajatuksia teiltä muilta, jos olette jo ottaneet selvää. Toppapuvusta taas sen verran, että näin Lindexillä sellaisen tummanruskean nalleteddy-/fleecepuvun, joka sillä kertaa jäi ostamatta. Nyt se kuitenkin elää mielessä niin vahvasti, että on se vissiin pakko saada heti kun vaan seuraavan kerran Lindexille törmään. Oon ihan tumpelo käsitöissä, niin itse ompelusta ei kyllä tule mitään. Vähän olen jo hermona siihen, että valtaosa vauvavaatteista on vaaleansinistä ja -punaista tuolla kaupoissa. Olisi mukava ostaa jotain värikkäämpää kuin luonnonvalkoista tai beigeä, mutta kun en haluaisi kuitenkaan sitä sukupuolta tietää etukäteen.

Kuinkahan nopeasti tää maha mahtaa tästä kasvaa nyt kun se on selkeästi tollanen pienehkö vauvamaha? Meillä on häihin kuusi viikkoa aikaa ja rupean hiljalleen kehittämään paniikkia tosta hääpuvusta. En haluaisi kuitenkaan turvautua kavereiden luoviin ideoihin (eli mahan kohdalle pukuun reikä ja mahaan kukkamaalaus, jolloin ei tarvitse ostaa morsiuskimppua)... No, eipähän siihen tietty kukaan osaa mitään sanoa, täytyy vaan toivoa että sitä saa tarpeeksi suurennettua tilanteen mukaan.

Iloista keskiviikkoa!

-Aranja rv 17 tasan-

Vierailija
5/45 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=indigo] Mä olen vähän mietinyt sitä vakuutusta, mutta vielä en ole päättänyt mitään. Täytyypi vielä harkita...

aranja78: Olitko ajatellut vuokrata/ ostaa puvun? Millaista pukua olet ajatellut? Se sun kavereiden idea on aika hauska=) Mutta melkoisen rohkea... Vihitäänkö teidät kirkossa? [/color]

Vierailija
6/45 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli vakuutuksista, niin me ollaan jo tehty hakemus Veritakseen. Kaverilta sain vinkin, että kannattaisi tehdä vakuutushakemus ennen rakenneultraa, sillä siinä ultrassa voidaan löytää jotain rakenteellisia vikoja (sydänvika, munuaisvika), jotka sitten estävät vakuutuksen saannin kokonaan. Ja vaikka nämä viat saataisiin hyvin korjattua syntymän jälkeen, niin silti voivat vaikeuttaa ihan tavallisen tapaturmavakuutuksenkin saantia sitten myöhemmin.

Itsellä jo kolmas lapsi tulossa ja vasta nyt mä tajusin, että niinhän se on. Ei oo tullut ajatelleeksi...Päätöstä vakuutuksen myöntämisestä ei ole vielä tullut, mutta tässä on vielä 3 viikkoa rakenneultraan, joka on viikolla 20+5.

Tulipa tosta rakenneultra ajankohdasta mieleen, että onpa eri kunnilla eri käytäntöjä. Toisissa paikoissa mennään siihen 18 viikolla ja meillä aikaisintaan 20 viikolla.

No, joo johan mä innostuin kerrankin kirjoittelemaan, vaikka yleensä aina taustailen. Ehkä se tästä alkaa ;)

Vierailija
7/45 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Olive]On se ihanaa, kun tuo meidän neiti on jo niin iso, että äiti saa sängyssä " ihan rauhassa" (vähän väliä on joku kysymys) köllötellä, kun neiti katsoo muumeja tai leikkii. Tänäänkin neiti heräs jo ennen kasia ja mä köllöttelin sängyssä melkein puoli kymmeneen. Luksusta!

Hei [b]NapNap[/b], mä tiedän millasta kangasta sulla on siihen vauvan asuun. Meillä on neidille sellanen samanlainen ankkafleecehuopa. Tosi suloinen. Se saatiin mun kaverilta, kun tuli neitiä ekaa kertaa kattoo.

TAPAAMISESTA tänään on pakko heittää pieni varoituksen sana, etten pakosti pääsekään tulemaan, kun tää yskä vaan jatkuu ja jatkuu jo kolmatta viikkoa ja meen tänään iltapäivällä lääkäriin. Katsotaan, mitä lääkäri sanoo ja sen mukaan sitten tulen kahvittelemaan. Toivottavasti pääsen... Tuun kertoo, kun tiedän.

LIIKKEISTÄkin pitää vielä sanoo, että muutaman päivän panikoinnit vauvan liikkumattomuudesta unohtu eilen, kun pikkuinen illalla muksautti oikein kunnolla. Ihana tunne! Taitaa kaveri tosiaan olla vielä niin pieni, ettei niitä liikkeitä edes aina huomaa, kun itse oikein touhuaa jotain.

Ja sitten tän päivän galluppina taisi olla VAKUUTUKSET. Meillä esikoisen vakuutus on IF:ssä, mutta nyt aateltiin siirtää molempien lasten vakuutukset nordeaan, kun siellä oli ihan hyvät ehdot ja meillä kaikki vakuutukset siellä. IF:stä ei edes enää saa vakuutusta syntymättömälle lapselle. Ja mikä kätevintä tossa nordean vakuutuksissa, niin siellä saa maksaa maksut kerran kuussa. Ei tuu jättimäisiä " yllärilaskuja" yhtäkkiä.

Jättimäisistä vakuutuksista puheenollen. Meille tuli sähkölaskun tasausmaksu ja kylläpä olin repiä pelihousuni, kun sitä luin. Tasauslaksu on huimat 452¿, eikä takuulla olla käytetty sähköä yhtään enempää viime vuoteen verrattuna. Ei todellakaan keksitty, että mikä ton aiheuttaa. Niiden on pakko viime vuonna jotenkin möhliä meijän sähkömittarin luenta, koska ei meijän kulutus oo yhtäkkiä voinu tuplaantua. Ja lasku pitäis maksaa kuun loppuun mennessa... mistä me tollaset rahat repästään... *ÄRSYTTÄÄ* Kyllä lähetin sinne kiukkuisen sähköpostin ja mies saa sinne vielä soittaa. KÄSITTÄMÄTÖNTÄ! (Anteeksi vuodatus!)

Nyt aamupalapöytää siivoamaan ja sitten pukemaan.

Monkey ja mosse rv. 18+0 (uusi rviikko alkoi taas, jee!)

Vierailija
8/45 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on nyt sitten tuleva isukki tuntenut mojovia potkuja! :) Eilen illalla niitä sateli oikein kunnolla, joten laitoin miehen käden masun päälle koemielessä. Eipä mennyt kuin hetki, kun miehen kasvoille levisi epäuskoinen mutta silti niin onnellinen hymy. :) Jumppasessio vauvalla kesti pitkään, joten saimme nauttia tilanteesta rauhassa, eikä asiasta jäänyt mitään epäselvää. On se ihanaa! =)

Tutanna 17+2

ps. mukavia treffejä vaan niille jotka sinne ovat menossa, pitäkäähän hauskaa!

Vierailija
9/45 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=olive]osa päivän kysymyksistä. Siis AURAJUUSTOSTA oli puhetta, kyllä mä olen sitä kypsennettynä syönyt ja vieläpä ilman takistusta onko tehty pastöroidusta vai pastöroimattomasta maidosta. Ja tuorejuustoakin söin kerran, kun en muistanut. Jouluna täytyykin sitte muistaa toi juustorajoitus!

Monkey

Vierailija
10/45 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin kuulumisia taas pitkästä aikaa.

VAKUUTUKSESTA Meillä on jo hakemus vetämässä. Esikoisellekin otettiin jo raskausaikana ja yhtään en ole katunut. Onhan se tietty aika kallis, mutta jo silloin ajattelin, että minähän en vie kipeätä lasta terveyskeskukseen jonottamaan, niin sen takia vakuutus otettiin. Ja se maksoi toisena vuonna itsensä takaisin ainakin kolminkertaisena.

Tapiolaan vaihdettiin silloin kolme vuotta sitten kaikki vakuutukset, kun siellä oli kaikista järkevin lapsivakuutus. Vuoden saa kerätä kaikista sairauksista kertyneet laput ja sitten vähennetään vain yksi omavastuu, joka meillä on 47e. Ja kirpulle otettiin tietty samanlainen vakuutus.

HIMOISTA Mulla ei ole oikeastaan ollut mitään erityistä. Tuossa jokin aika sitten söin hirveästi Limpukka-leipää ja appelsiinituoremehua (vain Rainbow kelpasi). Nyt tuo himo on mennyt ohi, paitsi mehua juon edelleen, mutta en läheskään niin paljon kuin aikaisemmin. Karkkia ei ole tehnyt mitenkään kovasti mieli, normaalisti menee kyllä ihan kivasti. Suklaata menee välillä vähän liikaakin, ja nyt olen yrittänyt vähentää, kun alkoi painoa tulla vähän liian nopeasti. Ei mulla esikoiseltakaan ollut mitään erityisiä himoja. Viiliä tykkäsin syödä, mutta sekin kesti muutaman viikon, samoin Olympia sulatejuusto. Eli ei mitään pitkäaikaisia himoja. Mitään varsinaisia ällötyskohteita ei ole.

Takki ongelma on täälläkin. Syksytakeista ei mene mikään enää kiinni ja talvitakeista vain yksi mahdollinen, sekin on sellainen ulkoilutakki. Mutta mitään fiinimpää ei kyllä ole eikä tekisi mieli uhrata rahojakaan sellaiseen. En ole H&M:llä mitään mammatakkeja kyllä nähnyt, mutta kertokaa jos jossain on.

NAPNAP Minkälainen ohje sulla on siihen fleecehaalariin?

Omassa navassa on liikettä ihan kivasti. Välillä on hiljaisempaa, mutta melkein päivittäin kirppu ilmoittaa olemassa olostaan edes vähän. Viikon kuluttua on rakenneultra ja sitä odotan kovasti.

Eipä tässä kai muuta, nyt on lähdettävä syömään.

Tiitiäinen ja kirppu 18+5

Vierailija
11/45 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko aamun olen ollut kuin toisen asialla eli ihan takussa. Viime yö meni taas kumman levottomasti. Nappo potkiskeli ja minä hikoilin kuin saunassa. Lopulta oli pakko nousta ylös, kun alkoi lakanatkin olemaan ihan märät. Kävin viileässä suihkussa ja nukuin loppuyön sohvalla. Nappokin rauhoittui tuossa kuuden aikaan aamulla. Hetki sitten potkiskeli taas vähän.

Töihin pitäisi mennä tuossa iltapäivällä ja olla taas iltaan. Onneksi on eilistä ruokaa vielä jäljellä niin ei tarvitse alkaa ruoka tekemään kun tulen töistä. Mies soitti töistä äsken että hänellä menee ainakin 21 asti. Molempien työpaikat ovat onneksi tuossa ihan lähellä eli työmatkoihin ei mene kauaa. Minulla on tosin se kun joudun lähtemään yliopistolle niin ylimääräistä matkaa tulee jonkin verran mutta ihan hyvä tekee liikkuminen.

Päivän galluppina oli lapsivakuutus. Me ollaan ajateltu ottaa semmoinen tuolta Tapiolasta missä meidän muutkin vakuutukset (koti-, auto- ja miehen henkivakuutus) ovat. Vissiin pitäisi pian hakea koska viimeistään 3 kk ennen LA pitää hakea.. Täytyykin ottaa tänään miehen kanssa puheeksi jos vaikka tässä joku päivä ehdittäis käymään Tapiolassa. Tai enhän minä miestä taida siihen tarvita vai tarvinko?

Juustojen kanssa minulla ei ole ollut ongelmaa koska en voi syödä mitään juustoja. Se haju etoo niin kamalasti. Mutta en kyllä ole kuullut etteikö aurajuustoa (ja muitakin juustoja) voisi kohtuudella syödä. Toki niitä rajoituksia ja suosituksia on miljoona mutta kai sitä nyt kohtuudella voi syödä.

Tänään vielä tuskailen takkiongelman kanssa mutta iltapäivällä saankin sitten sen työkaverin takin joka toivottavasti ratkaisee loppuraskauden ongelman.

Harmittaa kovasti kun en minäkään pääse siihen tämän päivän tapaamiseen.. Toivottavasti on parempi onni ensi kerralla! Oikein mukavaa kahvitteluhetkeä teille jotka sinne menette! Tulkaahan kertomaan miten se sujui. Nyt mä painun syömään ennen kuin Nappo hermostuu. :)

Lily & Nappo 21+0

Vierailija
12/45 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]flunssa se vielä jatkuu täälläkin, mutta taitaa olla pahin jo takanapäin. lämpöäkään ei ole kertaakaan nostanut, mikä on kyllä ihan uutta, normaalisti olen pikkulämmössä jos vähänkin " niiskuttaa" .. uskon että olen siltikin tulossa illalla, pysyn vaan sitten vähän kauempana.

vauva liikkuu nyt ihan jatkuvasti. pari päivää olen tuntenut liikkeitä ja muksahduksia pitkin päivää, vielä viime viikolla tunsin ne vain illalla makuulla kun kuullosteli rauhassa. parin tunnin päästä on sitten ULTRA!! en millään malta odottaa että näkee miten pieni on kasvanut, toivottavasti siellä on kaikki hyvin.

mä olen ollut aika tarkka juustojen kanssa, parmesan on mennyt pastan päällä (kun se on siihen valmiiksi laitettu), mutta olen kyllä vältellyt niin kypsennetyä sinihomejuustoa kun vuohenjuustoakin, jotka on ihan mun lemppareita.. leipäjuuston sopivuudesta en ole varma mutta kaupan omaa, pastöroidusta tehtyä söin viime viikolla, mummolassa käydessäni naapurin lehmien juustoa en uskaltanut maistaa:( ehkä tämä on vähän liian tarkkaa touhua, mutta ainakin itsellä parempi mieli.

vakuutuksista on puhuttu vain sen verran että meillä kaikki IFissä ja sieltähän ei syntymättömän vakuutusta saa, täytyy miettiä siirretäänkö osa vai kaikki muualle. pitää vain muistaa että vakuutus on otettava kolme kk ennen la:ta, eli vielä tämän vuoden puolella! aika menee niin nopsaan että täytyisi alkaa tutkia ja kilpailuttaa firmoja asap.

palailen linjoille vielä ennen treffejä,

:) Caddie ja Pirpana, rv 19+1 [/color]

Vierailija
13/45 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=indigo] Söin äsken sämpylän, nami... mun työpaikan Amicasta saa hyviä sämpylöitä.

monkey: Eikös olekin söpö ankkafleece! Mä ostin sen joskus ajat sitten, kun vauvaa kuumeilin. Sitä on varmaan kolme metriä... siitä sitten voin tehdä jotain muutakin haalarin lisäksi.

tiitiäinen05: Mä otin kaavat siihen haalariin yhdestä Suuri Käsityölehdestä, taisi olla viime vuoden lehti. Se on ihan pienelle vauvalle tarkoitettu, hihat ja lahkeet on ummessa. Vetoketju edessä, ja huppu.

caddie: Jee, sulla on ultra! Tsemppiä sinne! Ja tule sitten kertomaan kuulumiset. Mulla on ultra perjantaina.

Juu, nuo monkeyn mainitsemat yllärilaskut on sitten kivoja... meille tuli kans yksi eilen. Mies otti sellasen Canal+ kanavakokeilu-jutun, ilmaiseksi saa katsoa kaksi viikkoa. No, me ei olla edes keritty sitä korttia digiboxiin laittamaan ja kokeilemaan, niin johan lähetttivät laskun! Mä en edes ymmärrä, mistä ne meitä yrittää laskuttaa. Revin sen laskun. Nää on just näitä, että joku voi tollasen turhan laskun vaikka vahingossa maksaa. Ärsyttää! Hitto jos lähettävät vielä karhun siitä!

Osallistuuko muuten joku sellaiseen ennenaikaisen synnytyksen esto-tutkimukseen? Varmaan kaikki kätilöopistolle menevät ovat sellaisen lapun saaneet...? Minä osallistuin siihen. [/color]

Vierailija
14/45 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatko mistä lehdestä se ohje on? Meidän mummille tulee tuo lehti ja voisin sitten sen etsiä ja tehdä haalarin.

Mä osallistuin tuohon tutkimukseen. Sehän taitaa tulla kaikille, jotka ovat kättärin, naikkarin tai Jorvin alueella.

Juustoista vielä, mä syön kyllä huoletta kaikkea, mm creme bonjourit, hovit, leipäjuustot ja aurajuusto. Kaikki ovat kuitenkin pastöroidusta maidosta tehtyjä ja siten ihan turvallisia.

Ainoa, mitä ihan tosissani vältän on vakuumipakattu kala ja maksa. Tosin olen muutamia kertoja syönyt maksalaatikkoa, mutta siinä onkin niin vähän maksaa, vain 16%. Mutta maksakastiketta en ole uskaltanut syödä, harmi, kun se on mun suurta herkkua.

Tiitiäinen

Vierailija
15/45 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=indigo] Mä katon sen lehden, kun meen kotiin. Ilmottelen sitten. Se on sellainen " formulahaalari" , mutta sitä kun yksinkertaistaa, niin saa kivan. [/color]

Vierailija
16/45 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ensin taas kysymyksiin vastailen:

vakuutuksista: Meiän piti jo esikoiselle ottaa vakuutus mutta jostain syystä se jäi, ja nyt näin jälkiviisaana voi sanoa, että olisi vaan pitänyt se vakuutus ottaa, meillä kun poika sairasteli nyt ensimmäisenä vuotena paljon (korvatulehduksia) ja sairaalassa oltiin kahteen otteeseen tarkkailussa, sekään kun ei ole mitään halpaa touhua..yksityiselle korvalääkärille on uponnut pieni omaisuus...mutta...nythän toisen kohdalla on sitten automaattisesti korvatulehduksien/niihin liittyvien sairaala/lääkärikäyntien korvaaminen evätty...eli ei taideta toiselle vakuutusta tästä syystä ottaa...*kun olisi ollut silloin esikon raskausaikana hiukan fiksumpi*

sitten niistä juustoista: olen syönyt sinihomejuustoa ruoissa siis niin, että se on kuumennettua...ja muitakin juustoja olen syönyt mutta yrittänyt olla tarkka siinä, että ne ovat pästöroituja...vaikka nykyään suurin osa taitaakin pästöroituja olla?!

heitänpä uuden G-kysymyksen ilmaan: onko kuinka moni jo kerennyt miettimään vauvan nukkumispaikkaa...meillä olisi mahdollisuus laittaa uusi vauva nukkumaan tuonne isoveikan huoneeseen ja moni onkin kysellyt, että kai te laitatte vauvan heti poitsun kanssa samaan huoneeseen...me kyllä oltiin ajateltu tuon miehen kanssa niin, että vauva tulee meidän huoneeseen, jolloin tuo esikoinen saa rauhassa nukkua yönsä ja minä olen sitten vauvan lähellä eikä tarvitse hyppiä tuonne toiseen huoneeseen yöllä...kuinkas muut ovat ajatelleet?

ai niin piti toivotella hauskaa tapaamista niille jotka sinne ovat menossa=)

-jiggy ja pikkuheppu rv19+3-

Vierailija
17/45 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään rv 19 täynnä enkä mitään liikkeitä tunne, rupeaa jo huolestuttamaan!! Maha kyllä kasvaa hurjaa vauhtia, mutta mitä jos sillä ei olekaan kaikki kunnossa siellä....? Pe ultra, pitäisi siihen asti jaksaa odottaa.

Juustoista: Kyllä mä olen aurajuustoa ruoissa syönyt, en " raakana" enkä tuorejuustoja.

Vakuutus: Toi olikin hyvä muistutus! Mulla on kaikki Pohjolassa ja kotivakuutus on sieltä. Auto- ja miehen vakuutukset on Tapiolasta. Jos Tapiolassa on kerta hyvä vauvavakuutuskin, voisi ruveta harkitsemaan kaikkien siirtämistä sinne! ;o)

Nukkumapaikasta (vauvan): Eiköhän se toistaiseksi pääse meiän makuuhuoneeseen, kaksio kun on...

Tän päivän tapaamiseen olen tulossa! Tulen heti kun töistä kerkiän!

V+Helmeri rv 19+0

Vierailija
18/45 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän tuossa vakuutusasiassa pitäisi vaikuttaa, mitä toinen lapsi on sairastanut. Jos ottaa vakuutuksen odotusaikana, niin siihen tulee selvitys äidin terveydentilasta. Ja jos ottaa vasta syntymän jälkeen, niin silloin selvitys lapsen (siis sen, jolle vakuutus otetaan) terveydentilasta. Ja silloin vaikuttaa tietenkin ne sairaudet, joita tämä uusi lapsi on ehtinyt sairastaa. Näin ainakin oli niissä paikoissa, joita vertailin esikoisen aikana, If, Tapiola, Fennia.

Ja vakuutuksen ottoon ei tarvitse miestä. Minäkin vain täytin netin kautta tuon hakemuksen, tulostin ja laitoin postiin. Silloin esikoisen aikaan pyysin jokaiselta vakuutusyhtiöltä tarjoukset, joita sitten kotona vertailin rauhassa.

Vierailija
19/45 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on esikoiselle otettu vakuutus jo raksuasaikana eikä kertaakaan ole tarvittu, no neiti onkinv asta vuoden. Tällekin vauvalle vakuutus otetaan, ei vaan vielä olla päätetty varataanko vai haetaanko vasta syntymän jälkeen. Äkkiä pitäisi päättä kun pitää sitten hakea 1.12. mennessä jos meinaa varata... Tapiolasta otetaan, siellä on muutkin (koti, auto, tytön, mun ja miehen tapaturmavakuutukset ja mun siraskuluvakuutus).

Vauvan nukkumispaikasta...

Aluksi nukkuu meidän makuuhuoneessa siihen asti kunnes mua alkaa tuhina häiritsemään. Sitten sänky on varmaa olohuoneessa yöt kunnes ei yöllä syö (tyttö lopettu 3viikon iässä kun siirtyi omaan huoneeseen). Jos neitiä ei vauvan itkut häiritse niin vauva pääsee meidän makuuhuoneesta suoraan sinne lastenhuoneeseen.

Sain mun serkulta just viestin, niille on tänä aamuna syntynyt poika!!!! Vitsi kun meillä on hieman nuhaa niin ei pääse huomenna vauvaa katsomaan. Serkulla oli la perjantaina (14.10.) joten oli jo odoteltukin viestiä:)

Nyt hieman lepäämään kun neitikin nukkuu parvekkeella hirmu toppauksessa. On muuten vauvan uudessa katokassisa kun omaan koppaan ei enään mahdu:)

-Santtu ja VAlttu 21+0

Vierailija
20/45 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille siis kaikki vakuutukset tapiolassa ja silloin kun esikoiselle sieltä vakuutusta kyseltiin, niin tuli puheeksi myös tämä asia. Eli jos Esikoisella on todettu korvakierre ja on saanut siihen hoitoa (meidän pojalle tehtiin putkitus muutama viikko sitten) ja useinhan tuo on periytyvää tai sanotaan nyt näin, että usein on silloin perhen muillakin lapsilla taipumusta korvatulehduksiin, niin silloin automaattisesta seuraavilta lapsilta on korvatulehdusten korvaus evätty...näin meille sanottiin, ja siskoni perheellä samanlainen tilanne kuin meillä, heillä kuopuksen korvatulehduksia ei korvattu siis vakuutus koska isosiskolla on ollut korvakierre...