veden tihkuminen vko:lla 16+3
Onko kellään kokemuksia näin aikaisilla viikoilla tapahtuvasta lapsiveden tihkumisesta? Seuraukset?Itse nyt epäilen, että mitä mahtaa olla tuo neste mikä kastelee pöksyt?! Kun mielestäni pissaa se ei ole.Haiskahtaakin makeahkolle...
Kommentit (2)
Eli kun olin viimeksi raskaana niin joskus noihin aikoihin tai ehkä kuukausi myöhemmin tihkui mielestäni pikkasen lapsivettä. Näin tapahtui selkeästi pari kertaa. Sitä tuli toisella kertaa loraus, ehkä siis lusikallinen tai muutama. Mulla oli myös yöllä niihin aikoihin supisteluja, vaikka muuten ei suppareita ollutkaan kun ihan loppuvaiheessa. Ekalla kertaa käsin lääkärissä pari päivää jälkikäteen, tokalla kertaa samana päivänä. Tekivät sellasen tikkutestin, mutta niissä ei näkynyt lapsivettä. Toisella kertaa tekivät jopa ultran terkkarissa, jossa näkyi, että lapsivetttä oli ihan normaalin näköisesti. Jälkikäteen oon lähes vakuuttunut, että se oli lapsivettä. Loppu hyvin, kaikki hyvin. Eli sen jälkeen raskaus sujui ongelmitta ja meille syntyi vko 41 + 0 terve poika. Synnytys alkoi lapsiveden menolla. Jotenkin arvelisin, että silloin alkuun kun sitä vettä tihui, oli pieni repeämä jossain yläosassa, ja se jotenkin umpeutui välillä tai jotain. Minusta sinun kannattaisi käydä näytillä, niin saisit vähän selkoa tilanteeseen.
Ei ole kokemusta mulla, mutta eipä tietenkään hyvältä kuulosta, jos oikeasti olis lapsivettä, vaikka sitähän kyllä tulee lisää koko ajan. Veikkaisin kyllä, että kyseessä on runsaampi valkovuoto. Kannattaa varmaan pirauttaa neuvolaan ja pyytää päästä näytille. Niillähän on joku tikkutesti, jolla ne saa selville onko tihkuminen lapsivettä vai ei. Jos sulla ei supistuksia tms. muuta " ongelmaa" ole, niin veikkaisin kyllä, että kyse on silti valkovuodosta.
A.A. rv 19+5