Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+Maalismussukoiden Keskiviikko+

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lily-80, ei siun tarttee itsekkään välttämättä mennä sinne Tapiolaan. Eilen itse tulostin netista sen lapsivakuutuksen varaushakemuksen ja täytin sen ja lähetin postilla Tapiolaan. Pitäs onnistua siis näin helposti. Mukaan piti liittää kopio äityskortista. hakemuksen tulostuksen yhteydessä tulostui myös vastauskuoreksi taiteltava A4, eli postimaksuakaan ei tarttennu ite maksaa.

Pääsyttiin tapiolan vakuutukseen, kun meillä on muutkii vakuutukset siellä.

Vierailija
22/45 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan purematta niele tuota :)

Katsoin juuri Tapiolan sivuilta ja siellä ei missään mainita, että tulevan lapsen vakuutuksesta suljettaisiin ulkopuolelle ekan lapsen sairaudet. Tuossa vielä linkki sinne sivuille.

http://www.tapiola.fi/NR/rdonlyres/53CD3337-145C-4AF8-A2A5-3A28E58977F2…

Mun mielstä sun kannattais silti laittaa hakemus menemään nyt raskausaikana, mitäänhän sä et siinä menetä.

Sitten vielä vauvan nukkumispaikasta. Meillä luultavasti vauva tulee aluksi samaan makuuhuoneeseen ja sitten kun yötissittelyt jää vähemmälle, niin sitten esikoisen kanssa samaan huoneeseen. Esikoinen nukkui samassa huoneessa pakon sanelemana 1v8kk asti, kun sitten vasta muutettiin isompaan.

Listaterroristi-Tiitiäinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=olive]ja ei mitään helpotusta tähän oloon saatu. On kuulemma virusperäinen sairaus ja nyt kun on vielä tän nuhan iskeny, niin voi olla että on kaksi virusta yhtäaikaa. Ei oikein ole sellasia yskänlääkkeitä, joita vois raskausaikana ottaa. Höyryhengitystä suositteli. Jospa mä jätän tällä kertaa tapaamisen väliin, etten teihin kaikkiin tartuta tätä tautia. Seuraavaan sitten...

Ja uutta galluppiakin oli pukannut. Meillä VAUVA NUKKUU aluksi meijän huoneessa ja sitten kun yösyötöt ovat ohi, niin siirtyy neidin huoneeseen. Kovasti jo neiti odottaakin, että saa nukkua vauvan kanssa kahdestaan.

Nyt pyykkiä ripustamaan.

Monkey *asuu täällä* =)

Vierailija
24/45 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=indigo] Meillä on vauvalle oma huone, mutta alkuun varmaan nukkuu meidän makuuhuoneessa.

V80: Älä vielä huolestu, vaikka ei liikkeitä tunnu. Kyllä ne kohta tuntuu! Mulla ekat liikkeet taisi tuntua rv19+2, enkä silloin osannut niitä liikkeiksi edes varmaksi ajatella. Vasta eilen tuntui ihan varmoja liikkeitä, eli rv19+6.

Pikaista paranemista monkeylle! Täytyy sopia uusi tapaamisaika pian! [/color]

Vierailija
25/45 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs on taas aikaa vierähtänyt edellisestä kerrasta. No, nyt meillä vihdoin on tämä laajakaista (ooooo!!!! :), joten ehkäpä sitten netissäkin tulee roikuttua enemmän.

Vakuutusta me emme ole tälle syntymättömälle ottaneet ja täällä olleiden vastausten perusteella emme taitaisi sitä enää ehtiä hakemaankaan. Rakenneultra on näet viikon päästä. Mutta varmaan sitten syntymän jälkeen otamme taas sellaisen sairaskuluvakkarin jollainen muillakin on. Varsinkin molempien lasten viime keväisessä korvakierteessa se tuli tarpeeseen. Sitä ennen esikoisen kohdalla maksettiin kyllä lähes kaksi vuotta " turhaan" .

Nukkumisasioita on täälläkin mietitty, lähinnä esikoisen toimesta. Sängyn sijoituspaikka on selvä, meidän makkari (ettei tarvi itse herätä yhtään enempää kuin on pakko yöruokailujen yhteydessä), mutta sänkyasia mietityttää. Meillä on kyllä tosikoiselle olemassa jatkettava lastensänky, mutta en tiedä on hän vielä siinä iässä (1v5kk) " kypsä" siirtymään siihen. Matkasänkyä olemme kaavailleet tosikoiselle siirtymävaiheeseen, mutta katsoo nyt kun päästään lähemmäs maaliskuuta. Varsinainen ongelma (onglema ja ongelma :) tuleekin sitten siinä vaiheessa, kun tämä Papu pitäisi siirtää pois meidän makkarista. Tällä hetkellä esikko ja tosikko ovat samassa huoneessa, mutta huone ei ole aivan niin suuri että sinne kolmas helposti mahtuisi. Meillä on kyllä yksi " ylimääräinen" huone vieraille, mutta kuka tai ketkä sinne muuttaisivat? Jos kolmas on tyttö, niin voiko hän ja toisena syntynyt poika asustaa samassa huoneessa kunnes muuttavat pois kotoa? Vai pitäisikö tytöt laittaa samaan huoneeseen? Ongelma ratkeaisi kuin itsestään, jos tämä tulokas olisi poika. Harmillista vain, mulla on tyttöfiiliksen lisääntyneet aika lailla... No, ehkä en stressaa melkein vuoden päässä olevista asioista tämän enempää :)

Liikkeitä ei ole täällä vielä tuntunut, ainoastaan varovaisia ehkiä jokunen kappale. Muutenkin tämä masu tuntuisi olevan pienempi kuin edellisellä kerralla (tämänkin takia uumoilen tytöstä). Vasta nyt alan lähestyä sitä aikaa, että mammavaatteet ovat liian suuria ja omat vaatteet ahdistavat mahan kohdalta. Poikaa odottaessa mammahousuihin sai siirtyä jo monta viikkoa sitten. Ehkä parempi näin :)

Eipäs sitten muuta kuin hyvää päivänjatkoa kaikille!

MaalisPapu rv 18

Vierailija
26/45 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]no niin, kotiuduttu tai siis toimistolla takas..

kaikki kunnossa ja mitat vastasi viikkoja, tai itse asiassa jopa muutamia päiviä isompi, kuitenkin mitat sopusoinnussa. vauva oli aika rauhallinen ja maiskutteli lapsivettä - hauskan näköistä kun suu kävi:)

ainut mikä harmittaa oli toooosi kuiva&tyly kätilö, joka kertoi just ne rutiinit; tässä on sormet, tässä on aivot jne. eikä mitään muuta. jotain vitsiä kun yritin miehelle pään koosta heittää (kun pää vastasi viittä päivää isompaa mittaa), että " on kai tullut isäänsä, isopäinen" , totesi kätilö että ei mikään isopäinen, hän on pyöreäpäinen vauva. ai jaa.

no, pääasia että kaikki kunnossa, sehän sen käynnin tarkoitus olikin.

jatkan hommia.

:) Caddie [/color]

Vierailija
27/45 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tarvii nyt sua ihan kiittää *kiittää ja kumartaa* nimittäin ilman tätä keskustelua en olisi varmaan tajunnut sen tarkemmin ottaa selvää nimenomaan tuosta syntymättömälle lapselle otettavasta vakuutuksesta...:)

soittelin Tapiolaan ihan mielenkiinnosta ja olin ollut hiukan väärässä luulossa...nimittäin jos varauksen tekee sen vähintään 3kk ennen laskettua aikaa ei mitään ns. ehtoja tule vain äidin terveydentila ja tietysti masuasukin myöskin niin ratkaisee...mutta jos vakuutuksen ottaa heti lapsen synnyttyä tai siis vasta silloin niin silloin vakutuus ei kata kaikkia sairasteluita...eli ihan väärässä uskossa en ollut mutta kyse oli vain eri vakuutuksesta ;)

eli tämä meni sitten vallan mainiosti ja laitan paperit samantien menemään...tosi mahtava juttu....

ai niin joo ja vielä tuosta sänkyasiasta, esikoinen on hiukan vajaa 1.5v kun kakkonen syntyy ja meillä kanssa pulmana tuo pinnasänky vs. jatkettava...tavoite olisi saada esikko jatkettavaan nukkumaan ennen kakkosen syntymää, mutta ainakaan vielä ei tuo poitsu osaa tulla alas sohvalta tai mistään muualtakaan ns. oikeaoppisesti joten katsellaan vielä kuinka käy vai ostetaanko toinen pinnasänky vauvalle...:/

-todella tyytyväinen jiggy ja rv 19+3-

Vierailija
28/45 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierähtipä taas viikko ja toinenkin ellei jopa kolme, ennen kuin kerkesin taas tännekin.

Galluppeja taisi kaksi keretä tälle päivälle, joten nopeasti niihin. Esikoisen vakuutus otettiin odotusaikana Tapiolasta ja sama suunnitelma on tämänkin kanssa.

Tuleva vaavi nukkuu vanhempien makuuhuoneessa, kunnes ei valvo öitä. Sitten saa siirtyä joko omaan huoneeseen tai isoveikan kanssa samaan. Aika näyttää kumpi on parempi vaihtoehto.

Ja sit se oma napa, joka viime aikoina on tullut todella " läheiseksi" .

Viime viikon olin selän vuoksi saikulla. Kyse jostain SI-nivelestä, jota raskaushormoonit löystyttää. Jos jollain on asiasta enemmän tietoa, saa jakaa minullekin. Sain kyllä ihan hyvin infoa, mutta aina sitä kaipaa vähän lisää...

Maha on pullahtanut oikein kunnolla esiin, eikä raskaus todellakaan ole enää salaisuus. Muutama työkaveri raskaudesta jo tiesikin, mutta nyt oli aivan must kertoa jo pomollekin. Samoin oma liikkuminen on mahan kasvamisen vuoksi muuttunut aikas ankeeksi. Vähän on norsufiilari. Tuntuu välillä, että mummotkin kävelee nopeampaa. Liikkeet on tuntunut nyt parisen viikkoa oikein kunnolla, joten sitä on tajunnut, että jotain siellä mahassa ihan oikeasti on. Ettei pahoinvointi ole ollut ihan turhaa. Mieskin on saanut jo tuta liikkeistä ja se on herättänyt miehenkin jälleen konkreettisesti mukaan odotukseen.

Eilen oltiin rakenneultrassa ja olipas pikkuinen kasvanut sitten viime näkemän. Kova on vauva liikkumaan. Kasvun onkin huomannut tosiaan mahan koossa ja sit eräänlaisena alavatsakipuna. Siis ihan kuin vaavi painais alapäätä oikein urakalla. Tänään laitoinkin tukiliivin (mikä lienee) katsoakseni, josko mahan nosto auttaa oloon. Harmittaa, että ei jaksa poikaa enää oikein kanniskella.

Mutta muuten on aikas loistofiilari. Paras ystäväni tulee pitkästä aikaa kyläilemään ja saadaan viettää oikein kunnolla laatuaikaa keskenämme. Tarkoitus olis vähän shoppailla joululahjojakin. Että sellasta nopeasti täällä. Nyt kutsuu taas työt. Mukavaa tapaamista niille, jotka tänään tapaavat. Tosta tulikin mieleen: käykö teistä kukaan HNV:n odottajien jumpassa (Tampere). Itse kun siellä hikoilen joka viikko, niin mietin josko siinä kerkeis ennen ähellystä muutaman sanan vaihtamaan. Jumpan jälkeen joudun liikkumaan nopeasti kotiin päästämään miehen harrastustensa pariin.

Vierailija
29/45 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Caddie, ihan kuin olisin lukenut omaa tämänpäiväistä ultrakokemustani:)

Meillä oli todella rivakka -joskin mukava- kätilö, joka hoiti koko homman niin nopeasti, että en oikein ehtinyt selvästi saada mitään kokonaiskuvaa. Tai no, pääasia on tietty että kaikki on oikein hyvin ja niin kuin pitääkin, mutta oishan se ollut kiva katsella pikkuista vähän kauemmin:) Meillä vaavi kanssa hörppi lapsivettä, hassun näköinen:)

V80, sulle rauhoituksena, että olin kanssa itse jo murhetinut kun ei tunnu mitään liikkeeitä. Nyt selvisi että istukka on edessä keskellä vatsaa vaimentamassa niitä potkuja, joten siksi en oikein voi vielä mitään tunteakaan ja saattaa mennä pari viikkoa ennen kuin alan niitä tuntea. Joten älä suotta murehdi, sulla saattaa olla vaikka ihan sama tilanne!

terv. Tintti (rv19 tasan)

Vierailija
30/45 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=olive][b]V80[/b]! Yritän nyt todellakin lepäillä tän viikon, että pääsisin eroon tästä flunssasta. Rupee jo ottaa hermoon, tää kolmatta viikoa jatkunut yskä. Ja seuraavassa tapaamisessa nähdään VARMASTI.

Ja eikun ruuan laittoon.

Monkey *koukussa*

Vierailija
31/45 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että asia selvisi ja sait hakemuksen laitettua. :)

Aloin vaan niin ihmettelemään sitä asiaa ja varsinkin kun vielä sama vakuutusyhtiö kyseessä.

Ei muuta tällä erää. Nyt tämä listaterroristi vaikenee ainakin hetkeksi.

Vierailija
32/45 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin puvun, vaikka vuokrata kyllä ajattelin. Se puku oli tän kesän vuokrakäytössä ollut, niin myivät sen samaan hintaan kuin olisivat vuokranneetkin. Ihan se silti uudelta näyttää... Tiesin jo pukua valitessani, että olen raskaana ja sanoin sen toki myyjällekin, mutta se vaan tuumasi, että olet vielä häissäkin niin alkuvaiheessa että rinnat vaan on kasvaneet eikä maha. Lupasi vielä, että sitä sitten ommellaan ennen häitä niin, että varmasti mahtuu. Uskon kyllä, että se myyjä osasi asiansa, koska ovat tehneet paljon pukuja itse. Ehkä marraskuun lopulla ei enää voi kuitenkaan viilettää menemään maha paljaana... :) Ja joo, kirkossa on vihkiminen ja sitten n. 120 hengen pippalot päälle eli varsin perinteisesti mennään. Hääpäivä oli tiedossa jo ennen vauvauutista, ajateltiin vaan sitten että kun on kerran häätkin tulossa niin vauvakin saa tulla jos on tullakseen (ja olihan se tullakseen...) Nyt pyörän selkään ja kotio!

-Aranja-

33/45 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aiemmin uskaltanut tänne kirjoitella, oli vielä tuo keskenmenon (rv 12+) tunteiden käsittely kesken. Vieläkin pelottaa niin kauheasti. Heti seuraavassa kierrossa tärppäsi, vaikka uskomatonta, että puolentoista vuoden yrittämisen, tutkimusten, laparoskopian, hormonihoitojen ja keskenmenon jälkeen voi näin käydä luomusti.

Löytyykö maaliksista jotain la- ja sairaalalistaa?

Omani olisi 3.3.2006 ja E-KKS.

t: Hönniäinen ja " kapellimestari" (rv 20+5)

Vierailija
34/45 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=olive]Onhan meillä tuo lista. Nostan sitä ylöspäin, niin saat käydä sinne lisäämässä tietosi.

listaemo Monkey rv. 18+0

Vierailija
35/45 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli kohdun ulkopuolinen raskaus ennen tätä ja siinä rysäyksessä menetin oikean munatorven, joten olin itsekin todella varovainen alussa. Entä jos kaikki ei menekään hyvin? Sitten loppujen lopuksi päädyin nauttimaan tästä ajasta, kun kaikki on hyvin, jos jokin menee pieleen, niin uskon, että kaikella on tarkoituksensa.

Nyt kaikki on mennyt hyvin ja toivon, että samoin käy Sinulle HÖNNIÄINEN, sekä kaikille muille!

-Bambi ja perhonen 17+6-

HUOMENNA UUSILLE VIIKOILLE!!

Vierailija
36/45 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri on tulossa kylään 2- ja 3-vuotiaidensa kanssa ihan näillä hetkillä, mutta ajattelin kuitenkin muutaman sanan kirjoittaa.

Minä kuvittelen ehkä mahdollisesti tunteneeni muutamia kertoja vauvan liikkeitä. Ensimmäisen kerran mahdollinen liike tuntui viikko sitten. Ainakin nämä tuntemukset ovat olleet ihan erilaisia kuin aikaisemmat " ilmakuplat" tai vastaavat.

Reilun viikon olen ollut rautakuurilla ja varmaan vielä menee viikko ennenkuin se alkaa vaikuttaa. Vatsaan se kylllä on vaikuttanut ;) , mutta tuskin hemppa on vielä ehtinyt nousta.

Perjantaina on taas nla ja pääsen kuuntelemaan sydänääniä.

Nyt täytyy lopettaa, etten ole tässä jumissa, kun kaveri tulee.

Rentoa keskiviikkoiltaa!

MEP + vauva 17+2

Vierailija
37/45 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syötiin ja ajattelin lämmittää seuraavaksi saunan. Selkä edelleen kipeä eikä yhtään parempi kuin eilenkään joten lisäsairasloman tarve lienee paikallaan..Nyt isoimmatkaan verkkarit ei enään mahdu päälle vaan on käytettävä aina mammahousuja maaliskuuhun asti. Ajattelin ton talvitakki probleeman koettaa ratkaista siten että etin kirpparilta tai meen tuonne osto/myynti puolelle katteleen josko jollain olisi edullisesti myytävänä.

Sitten gallubbeihin jotka muistaakseni koski vakuutuksia ja vauvan nukkumapaikkaa. Eli vakuutuksen otan vasta vauvan syntymän jälkeen fenniasta. Siellä meillä on kaikki muutkin vakuutukset ja lasten vakuutukset. Vauva nukkuu alkuun meidän huoneessa ja sitten kun alkaa nukkuun kunnolla yönsä niin siirtyy jomman kumman lapsen kanssa samaan huoneeseen..Eli jos yhtä " huonosti" käy kuin kuopuksemme kanssa niin vauvahan ei siirry vielä 2,5 vuotiaanakaan toiseen huoneeseen ; ) Meillä nimittäin tuon ikäinen kuopus ja välillä vieläkin on yöt todella rikkonaisia.

Vauveli potkiskelee ja nyrkkeilee masussa monesti päivässä ja olo on muutenkin suht hyvä. Herään yöllä erikoisita asennoista ja kun koitan niistä suoristautua niin joka paikkaan sattuu. mm. kylkiin, selkään, häpyluuhun jne.

Ajattelin katsella kaupasta vauvalle kevääksi paksumman vuorellisen fleecehaalarin jos sitten enään löydän sellaista kun aion hakea. Muistaakos kukaan missä vaiheessa suunnilleen saa tuon äitiysavustuksen? Siis pakkauksena tai rahana. Oma mielikuva olis että aika ajoissa noin 26 raskausviikolla? Kun otan sen tälläkertaa rahana niin olen sitten vasta ajatellut ostaa kaikki mitä vauva tarvitsee eli parit potkarit, bodyt, fleecehaalarin, sade ja hyttyssuojan vaunuihin. Nämä nyt tuli mieleen. Toki vaippoja ja rasvaa ja muuta pinetä sellasta tarvitaan. Ehkä varuiks voisi ostaa tuttipulloihin tutteja (pulloja ennestään tallella) ja ehkä pari eri mallista tuttia. Eiköhän niillä jo pärjääkin kun ne vaunut, sitteri, sänky ja kaukalo jo on.. Mutta nyt alan saunanlämmitykseen. Viluttaa vietävästi. Moido! p.s. tänään olisi raskausviikkoja 18+4

Vierailija
38/45 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan eka oon TOOSI pettynyt, kun tultiin nyt mökiltä enkä ehtinyt tapaamiseen;=( Onneksi pari muutakin ei päässyt niin voidaan painostaa uusi tapaaminen pian!

Mullakin ultra tänään ja kätilö sanoi mulla olevan elohopeaa maha täynnä ,kun ei saanut reisiluun mittaa otettua ollenkaan. Niin kovasti potki pikkuinen taukoamatta. No esikoinen oli samanlainen ja homma jatkunut tähän päivään asti..

Kysyin sukupuolta ja kätilö käytti 10 min ylimääräistä aikaa siihen, mutta ei pystynyt varmuudella sanomaan. Olin niin pettynyt! Varsinkin, kun sanoi, ett voi olla kumpi vaan. Sen ois voinu kuka vaan sanoa ilman ultraakin. No täytyy 4D ultra varata.

Paranemista kaikille flunssaisille!!

rv 19+1

Vierailija
39/45 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas meillä jo pitkä pino.

Ensin täytyy hehkuttaa, minäkin olin tänään rakenneultrassa. Ja meidänkin " milli" hörppi lapsivettä ja kovasti potki. Kaikki kunnossa!!! Onpas huojentunut olo. Meilläkin mitat näytti hieman enemmän, eli et raskaus olisi noin viikkoa pidemmällä tai sitten vaan reippaasti kasvanut. :)

Minäkään en ole vielä tuntenut/tunnistanut liikeitä, vaikka niitä selvästi on!! Eli ei siis hätää (ääh, en muista nimimerkkiä, sori)!!

Vakuutus ajateltiin ottaa, ei vielä tietoa mistä. Täytyy varmaan ruveta vertailemaan!

Mä en muista mistä vielä puhuttiin. Tervetuloa uudet mukan!!

Ja pikaista paranemista sairastaville!!

T. Suzy ja pikku Milli 19+2

Vierailija
40/45 |
19.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin maha aina välillä kipeä, ei kipua mutta kaikenlaisia tuntemuksia. Lienee vaaratonta?!