Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤¤NELIAPILOIDEN helmikuu¤¤¤¤

31.01.2009 |

¤¤¤¤Neliapilat¤¤¤¤

Apilan löytäneet:

19.12.08 (41+5) Menninkäinen.....................TYTTÖ 4260g 51cm

13.01.09 (39+6) minnikki, p03, t04, p07......TYTTÖ 4560g 52cm

08.02.09 (37+0) Katjalah, p97, p02, t05......POIKA 3100g 47 cm

Pellossa pyörivät:

12.02.09.....oliviaana.............38v.....p96, p98, t03.....................Keski-Suomi

14.02.09.....Helmikukka75...33v.....t97,p00,p07.......................Pohjois-Savo, KYS

06.04.09.....adelia..................33v.... p00, t02, p04.....................Hki/Nkl

10.04.09.....-mani-.................26v.....p02, p05, p07....................Pirkanmaa

23.05.09.....korasa................29v.....t10/00, t05/04, p07/07......K-S KS

30.05.09.....heltsu-tytöt.........28v.....t 06/04, t 10/05, t 02/07....Päijät-Hämeen ks

01.06.09.....tonttis..................31v.....t12/01, t06/04, t09/07.......K-S KS

02.07.09.....Miksuliinu...........32v.... p10/00,t03/02, 08/t07......K-S KS

18.07.09.....Joma_................25v.....t02, p04, t07......................Oulun läänin etelä-osa/OAS

31.07.09.....sani-74...............34v.....t01,t03, t07........................Pohjanmaa/Seks

10.08.09.....Nelkku................27v.....p99, t01,p03......................K-S KS

25.08.09.....maalaisomppu 32v.....p99, p02, t04.....................K-S KS

25.08.09.....maantiekiitäjä...37v.....p03, p04, t07 ....................K-S KS

XX.09.09.....KK82...................27v.....t 02/04, t 12/05, p 08/08..Seks

Vanha keskustelu

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana päivitys miksuliinu =)

apilan löytäneet ja pellossapyörivät, ihan tuli iso hymy kun luin, kivasti ilmaistu tuo =)

onnea jo apilansa löytäneelle ja vauvantuoksusia päiviä

itse olen niin väsynyt ja väsynyt ja väsynyt että itku tulee jo jos vaikka lusikka tippuu kädestä. en koe olevani masentunut, mutta väsynyt. yöt menee parin tunnin yöunilla, niillä sitten koittaa jaksaa työt hoitaa ja kädet tärisee väsymyksestä töissä, ja kun kampaaja on työni, se ei oikein ole kiva kun tuskan hiki valuu otsalta ja kädet tärisee. liika väsymys tekee varmaan tuon olotilan. no soitin työnantajalle ja ilmoitin että mene aamulla lääkärille, kun soitin äitipolillekin voiko tuo supistelu johtua väsymyksestä kun tuntuu etttä oleb kuin zombie kotona. en kuulu en näe, enkä saa nukuttuakaan.

en sa vain unta ja jos unen saan niin herää melkein heti ja kyttään kelloa että eikö ole jo aamu. ihan uusi ja outo kokemus tämäkin. en tälläistä ole enne kokenut.

mutta kai tämä tästä, vielä on niin paljon viikkoja jäljellä, että sais rauhottua olo jotta saisi nautittua loppuajasta.

mutta tosiaan nyt tuli oman napaa purettua, mut helpotti edes vähän-

ei vaan ole mukavaa olla sairaslomalla kun tuntuu et kai sitä pystyis tekee töitä mut kuitenkin pää sanoo etä itseäänkin onajateltava

korasa ja viikkoja jotain24?

Vierailija
2/34 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan tähän heti itselleni muistutukseksi, että pitää korjata tuo Menninkäisen jakautumispäivä 31.12., laskettu aika siinä vielä kummittelee.

Lyhyesti kirjoitan nyt, enkä taida pariin päivään vielä koneelle ehtiä kunnolla. Kaiken maailman neuvoloita, lääkäreitä, vanhempainiltoja on kasautunut ja kuopus on ollut viikon kipeänä, nyt onneksi helpottaa. Vähän on meinannut yövalvominen potilaan kanssa verottaa voimia, tai suomeksi olen ollut puolikuollut, mutta saan kyllä onneksi nukuttua kunhan ei olisi häiriötekijöitä.

Korasalle voimia väsymyksen kanssa, hyvä kun hommaat helpotusta, parempi puuttua ajoissa ettei tule pidempiaikaisia uniongelmia! Minäkin olen koko raskauden valvonut öisin pari tuntia jos erehdyn heräämään liikaa, alkuraskauden väsymyksen kanssa se oli kamalaa, mutta nyt on jaksaminen helpottanut, joten ei enää niin haittaa. Ja onpahan jo nykyään tekemistäkin yöllä, kun kuuntelee sitten vauvan liikkeitä ihan rauhassa =)

Mulla on neuvola taas tiistaina, ei siellä varmaan mitään ihmeitä. Täytyy muistaa mainita rytmihäiriöistä, vaarattomiahan ne varmaan ovat, mutta ikävän tuntuisia kun tulee joka päivä. Ja supistelutkin ovat alkaneet taas ihan niin kuin ennenkin, heti kun vauvan liikkeet on voimistuneet. Joka päivä tulee muutamia, toisina päivinä runsaastikin, varsinkin iltaisin. Kakkosen raskaus oli ainoa, jossa niillä oli aavistus vaikutusta, mutta silloinkin vauva syntyi vain muutaman päivän ennen la:aa. Tosin nyt on sama tilanne kuin silloin, että vauva on tulossa aika pienellä erolla edelliseen, sillä oli varmasti osansa. Täytyy kuulostella, mutta en osaa olla huolissani.

Viikon päästä keskiviikkona onkin sitten rakenneultra, sitä kyllä jännitän, melkein joka päivä on mielessä. No, ei auta kuin odottaa.

Nyt täytyy kolkata kuopus ja alkaa lähtemään töihin, isäntä tulee kohta sitten jatkamaan täällä kotona! Nyt kaikki tänne heti äkkiä kirjoittamaan paljon!!!

Miksu 18+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

la on tuo 8.2, joka tuossa myös kummittelee. Ja sehän olisi vasta tulollaan ensi sunnuntaina.

Vierailija
4/34 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt kerinnyt kaikkia juttuja lukemaan mutta kirjottelen nyt kuulumisia.

Elikkäs viimeisin neuvolakäynti oli 23.1 rv silloin 15+0 ,verenpaine oli suht normaali,ehkä hieman alakanttiin,pissa puhdas,hemppa laskenut 124 ja sydänäänet kuului kun aikansa etti,meinas terkkakin että ihan niinku siinä edessä ois jotain,eli kai se istukka sitten edessä on.Sokerirasitus on sitten noin rv28 ja rakenneultra ajan sain 5.3 ja sen jälkeen sitten on neuvola vasta.

Nyt on rv 16+4 ja makuulla ollessa jo hieman liikkeitä tuntuu,ihan pientä hipaisua ja sellasta painetta kun pieni punnaa mahaa vasten.

On ne niiiin ihania ettei tosikaan!!

Mahan takia (jolla siis tapana tulehtuakin) piti hakea lääkekuuri viime tiistaina,alkoi oleen närästys ja polte niin pahaa että omeprazol kuurin lääkäri heit määräs kun rennietkään ei enää mitään auttaneet.Poltetta ei enään ole tuntunut onneksi.Ja närästyskin on aisoissa. Kuukauden ainakin nyt noita lääkkeitä syön että maha paranis kunnolla.Tarvittaessa pitempäänkin.

Mutta teiltä piti kysyä että mistähän vois johtua joka aamuinen ällötys olo??Helpottaa vasta sitten kun oikean ruuan syö..ja tähän ei vaikuta se mitä aamupalaksi syön,tosin sen olen huomannut että jos syön puuroa niin olo on kamalampi.

Äh mutta nyt on mentävä kun esikoinen alkaa tekemään tuhojaan,palaan paremmalla ajalla.

Joma ja öttiäinen rv16+4

Vierailija
5/34 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja piti noista rytmiähäiriöistä sanoa että kun niitä ilmenee kannattaa alkaa syömään magnesium tabletteja,ne auttaa todella monella ja tätä on ihan alan lääkäritkin suositelleet.Itselläni on taipumusta rytmihäiriöihin ja heti huomaa milloin on aika taas syödä magnesium ja kalkki lisää kun alkaa sydän tykytteleen,nyt tämän raskauden (toistaisesksi ainakin) olen saanut olla ilman tykyttelyjä kiitos noiden ravintolisien.

(kalkkiahan syön jo sen takia kun en ravinnosta tarpeeksi sitä saa,laktoosi-intoleranssin takia en maitoakaan juo)

Ihan lääkkeetkin minulle on esikoista odottaessa määrätty mutta niitä en halua syödä kun eivät vauvalle hyväksi ole.

Vierailija
6/34 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

¤¤¤¤Neliapilat¤¤¤¤

Apilan löytäneet:

31.12.08 (41+5) Menninkäinen.....................TYTTÖ 4260g 51cm

12.01.09 (39+6) minnikki, p03, t04, p07......TYTTÖ 4560g 52cm

18.01.09 (37+0) Katjalah, p97, p02, t05......POIKA 3100g 47 cm

Pellossa pyörivät:

12.02.09.....oliviaana.............38v.....p96, p98, t03.....................Keski-Suomi

14.02.09.....Helmikukka75...33v.....t97,p00,p07.......................Pohjois-Savo, KYS

06.04.09.....adelia..................33v.... p00, t02, p04.....................Hki/Nkl

10.04.09.....-mani-.................26v.....p02, p05, p07....................Pirkanmaa

23.05.09.....korasa................29v.....t10/00, t05/04, p07/07......K-S KS

30.05.09.....heltsu-tytöt.........28v.....t 06/04, t 10/05, t 02/07....Päijät-Hämeen ks

01.06.09.....tonttis..................31v.....t12/01, t06/04, t09/07.......K-S KS

02.07.09.....Miksuliinu...........32v.... p10/00,t03/02, 08/t07......K-S KS

18.07.09.....Joma_................25v.....t02, p04, t07......................Oulun läänin etelä-osa/OAS

31.07.09.....sani-74...............34v.....t01,t03, t07........................Pohjanmaa/Seks

10.08.09.....Nelkku................27v.....p99, t01,p03......................K-S KS

25.08.09.....maalaisomppu 32v.....p99, p02, t04.....................K-S KS

25.08.09.....maantiekiitäjä...37v.....p03, p04, t07 ....................K-S KS

XX.09.09.....KK82...................27v.....t 02/04, t 12/05, p 08/08..Seks

Vierailija
7/34 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli eka lääkäri neuvola, ja kaikki oli hyvin kohtu kasvanut hyvin. Sydän äänetkin kuuluivat vaikka viikkoja tänään vasta 13+1. on se niin ihmeellistä joka kerta=)

Ensimmäisiä supistuksia oli tänä aamuna, aikaisemmissa raskauksissa en muista että olisi ollut..no nukuin kyllä tosi huonosti ehkä sekin vaikutti.

meillä on ukko toista viikko nuhassa ja arvaa kuka ei saa sen takia nukuttua=(((..

mitäs muille kuuluikaan pikaisesti vain lukaisin läpi, palaan paremmalla ajalla. nyt tuli aika omanapaista..

nelkku rv13+1

Vierailija
8/34 |
04.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yritän muistaa päivittää seuraavaan listaan nelkun uuden iän! Hyvää syntymäpäivää!

Ja nyt ihan omaa napaa, kun ei juuri ole mitään kommentoitavaakaan! Rytmihäiriöistä neuvolatäti käski kysymään ens viikon ultrassa lääkäriltä, luultavasti harmittomia, mutta kun ei ole koskaan sitä "virallisesti" todettu. Supistusten takia otettiin emättimestä näyte, jos on vaikka streptokokki piilevänä, vaikka tuskin on, koska aina on mennyt supistukset näin, mutta sitäkään ei ole koskaan tutkittu poissulkemiseksi. Hb oli 117, alhaisin mulle koskaan (lähtö yli 140), jos vielä laskee, täytynee alkaa rauta. Tavallisestihan tuo ei välttämättä ole matala, mutta minulle laskua on jo paljon, väsyttää... Painoa tullut paljon varsinkin viime viikkoina, yhteensä jo melkein 6 kiloa ja sen kyllä huomaa. Onneksi mahakin on jo iso, tasapainottaa X-) Sf oli 20, tosi korkea näille viikoille, mutta eiköhän se sieltä tasoitu kuten ennenkin. Vauvan syke 149, paineet mulla hyvät ja kaikki muutenkin ok.

Parasta käynnissä oli, että piti samalla varata aika kuopuksen neuvolaan ja olin ajatellut pyytää omalta lapsipuolenterkalta, että voisinko mennä nyt toiselle terkalle, joka on erikoistunut allergioihin. Oma on suoraan sanottuna ihan surkea kaikessa, missä pitäisi tietää jotain tai vastata mihinkään :( No, oma olikin koulutuksessa ja se allergiatäti tuli sattumalta sopivasti ja kerroin asiani ja hupsista, olemme nyt hänen asiakkaitaan, kertoo kuulemma itse entiselle. Ja kaiken lisäksi silloin oli ylimääräistä aikaa, joten päästiin heti käymään hetkeksi. Neidin kasvukäyrät menivät viimeksi kaikki alaspäin, siihen ei vanha kiinnittänyt mitään huomiota, mutta uusi sanoi, että olisi itse ehkä ottanut jo aikaisemmin kontrolliin. Nyt olivat tasoittuneet onneksi, joten kaikki hyvin. Ihanaa kun joku puhuu minun kanssani samaa kieltä asioista, eikä sano aina, että itse tiedät paremmin. Olen niin onnellinen ja helpottunut!! Kai me itsekin selvittäisiin, kuten tähänkin asti, mutta on henkisesti helpottavaa, että joku ottaa tosissaan ja osaa sanoa omia mielipiteitään. (Taustaksi jos en ole joka välissä sanonut, meidän kaikki kolme ovat ruoka-aineallergikkoja, kuopus näyttäisi olevan eniten, mutta ei kukaan onneksi todella pahasti. Ja olemme vaihtaneet paikkakuntaa vuosi sitten, joten ei ollut kauaa tuo toivoton täti onneksi, mutta ekaa kertaa missään nyt tuollainen "viisas" =))

Miksu 18+6

Vierailija
9/34 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin viimeisen kerran äitiysneuvolassa ikinä, raskaana. Meillä vaihtuu toinen neuvola sitten vauvan kanssa. Kaikki asiat oli mallillaan. Sokereita olen tässä seuraillut ja eipä niissä huomauttamista. Rauhallisella mielellä siis kohti ensi tiistaita ja tulevaa sektiota. Olen kyllä nii-in valmis saamaan nyytin syliini, aika tukalaa ja kivuliastakin on nämä viimeiset ajat olleet. Silti pientä haikeutta ilmassa näin viimeisellä kerralla.

Eipä minulla näytä taaskaan mitään erikoisempaa asiaa olevan. Taidan leikkiä tuossa vähän kuopuksen kanssa. Mies leipoo itselleen kakkua, sillä on huomenna synttärit. Se kun hoitaa meillä nuo leipomiset. Saattaspa olla melkoista leivonnaista, jos minä moiseen ryhtyisin :)

Helmikukka rv 38+5

Aijoo, ihanaa: mulla on huomenna kampaaja, aaah!

Vierailija
10/34 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikukalle paljon onnea matkaan vauvan lunastukseen!!! Ota nyt jokainen muisto talteen viimeisen kerran kunniaksi, tuntuu niin helposti nuo aiemmat kerrat häviävän mielestä... Kyllähän se "oikean" kuopuksen odotus tuntuu vähän erilaiselta ja haikealta, mutta tarjolla lienee uusia ihania tapahtumia sitten pesueen kanssa! Täytyy myöntää, että ehkä sitä ei tällä kerralla ole aivan niin kärsimätön saamaan vauvaa pihalle, vaan nauttii ja kärsii raskauden kiltisti viimeiseen loppuun asti painaen kaiken korvan taa. Mutta luultavasti sitä mieli vielä muuttuu ennen kuin ollaan tuossa vaiheessa =) Onnea kuitenkin kovasti synnytykseen!!

Onko meidän kaikki apilat hautautuneet lumeen? Huhuu!!

Minä elän nyt vain keskiviikon rakenneultraa odottaen, olisi jo!

Miksu 19+3

Vierailija
11/34 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

missäs kaikki muut luuraa?

itse en jaksanut vkoloppuna kirjoitella on sen verran kova flunssa iskenyt=( kuumetta ei ole mutta olo on ihan peestä muuten.

helmikukalle tosiaan tsemmpiä kohta olet jo pikku nyytti kainalossa=)

miksuliinu: varmasti kiva päästä tohon rakenneultraan voi kunpa itekin pääsis!

varasin ittelleni terveystalolle jyväskylään ajan 4d ultraan 23.3 siellä sitten selvinnee kumpi tulee=) tässä nyt vaan odotellaan sitä verikoetta joka ois pärin vkon päästä, mistä selvinnee jos kehityshäiriöitä on..toivottavasti ei ole.

Kuumeisesti odotan myös espanjan matkaamme joka alkaa 13.3=) lapsetkin ovat ihan innoissaan, se on todellista arjesta irtautumista sitten se.

tulkaa nut herranjee muutkin tänne missä on maalaisomppu? sani? ja muut?

nelkku rv 13+6

Vierailija
12/34 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotusta lisää. Kävin tänä aamuna verikokeissa huomista varten ja kun kotiin kerkesin, niin ei kauaa mennyt kun sairaalasta soitettiin ja ilmoitettiin, että sektiotani joudutaan siirtämään torstaille. On kuulemma tullut niin paljon muutoksia huomiseen leikkauslistaan. Kovasti yritin vastaan vängätä, mutta eipä auttanut. Jotenkin harmittaa, vaikka eihän tällä nyt oikeasti ole mitään merkitystä. Olimme ehtineet sopia todella toimivat kuviot kuopuksen hoitoa varten huomiselle ja nyt on sitten vähän epävarmemmat torstaille. Jos olen torstaina ensimmäisenä leikkauslistalla, joudun menemään sairaalaan yksin, koska lapsenvahti ehtii yötöistä kotiin vasta n.klo.8. Aion huomenissa soittaa sinne osastolle ja esittää kauniin toiveen, etten olis ekana leikattavana. Että näin nämä suunnitelmat muuttuu...

Kiitokset onnentoivotuksista, otan ne mukaan sitten torstaina. Jos nyt ei enää päivä muuttuisi.

Helmikukka rv 39+2

13/34 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaudun minäkin tänne taas kirjoitella...varovasti. Kävin tuolla kuumepellossa jo kertomassa kuulumisia kuluneen kuukauden osalta eli päivitänpäs nyt sitten tännekin. Eli viikolla 9+ alko kiva tuhruvuoto, joka pari päivää myöhemmin lorautti sit ihan kunnolla. Kävin lääkärissä, missä löyty ihan viikkoja vastaava "nappula", mutta tuhruaminen ei vaan ottanut asettuakseen. Kovat selkäkivut, kirvely ym p...a ryyditti oloa oikein huolella. Tänään kävin sitten päivystyslähetteellä keskussairaalassa ja lääkäri totesi kaiken olevan ihan mainiosti. Laskettu aika vahvistettiin tuohon 25.8, pikkuinen on vilkas ja lääkärin mukaan ei näytä ollenkaan siltä, että olisi yksiöstään luopumassa. Tulehdusnäytteet ok ja Hb 146 (oli aika yllätys, ku ei ole kuopuksen jälkeen noussut yli 140!). Tuhrua ei juuri nyt näkynyt, mutta ilmaantuu yleensä aina, jos alan enemmän liikkua tai touhuta jotain.

Olotila on jokseenkin skeptinen edelleen, mutta lääkäri oli sitä mieltä, että tämä nyt vain on tällainen raskaus tällä kertaa, johon minä sitten toteamaan, että en minä siitä "normaalista" odotuksesta mitään tiedäkään... (Ja en tule tietämäänkään, koska nyt on kyllä sellanen olo, että on tämä niin vihoviimenen kerta ettei mitään rajaa!!! ) Toivotti sitten tervetulleeksi...elokuussa. Eihän se muu auta kuin päivä kerrallaan tarpoa... Sairaslomani lopetin kuun vaihteessa ja nyt viettelen viime kesän lomia ym vapaita pois. Täytyy sitten katsoa, kun alkavat töihin kysellä, mikä on tilanne. Yhtään en lähde kyllä urheilemaan tämän kanssa, sen olen kyllä vakaasti päättänyt!

Mutta nyt omanapa seis! Hurjasti onnea katjalah pienokaisesta! Kaikille muillekin vilkutukset! Mahoista oli ollut puhetta, ja mun 11+6-maha näkyy miehenkin mielestä jo...huokaus. Musta tuntuu, että mun kävelykin on jo sellasta viimesillään olevan "tepsuttamista", mutta saattaa tietysti olla, että vaivaiset 40 kiloa ylimäärästä vaikuttaa asiaan... Lohtuna se, että yhtään kiloa ei ole tullut vielä tähän mennessä lisää!

Pakko ruveta käskyttämään miestä, ku yrittää karata...

-m-o ja säikyttelevä pieni-sieni 11+6-

Vierailija
14/34 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, Helmikukalla on toistamiseen viimeiset hetket mahakkaana käsillä, onnea huomiselle!!

Maalaisomppu, kyllä sinua on odotettukin!! Äitiparkaa nuo säikyttelyt piinaavat, mutta hienoa, että toukka ei ole moksiskaan! Sitähän ei aina tiedä, mistä ne vuodot tulee. Mullakin oli vuotoa kahden ekan aikana, ekalla kerralla olin ihan paniikissa, toisella otin varmaan liiankin kevyesti. Mutta ei kyllä tosiaan kannata riskeerata mitään, tärkeintä on pitää hautomo kunnossa! Tosi hyvin oot saanut painon jämähtämään, minulla oli tuossa vaiheessa jo 3-4 kiloa lisää :-/

Pikkuisen meinaa käydä kateeksi tuo nelkun lomareissu... Voisin aivan helposti maata lämpimässä rannalla ja käydä ravintolassa syömässä valmista ruokaa, eikä tekisi edes tiukkaa!

(.) Ei ollu kokkia alapäässä, kuten ajattelinkin, ovat taas vain hupisupistuksia. Tänään oli rakenneultra ja kysyin rytmihäiriöistä, ei ole kuulemma tarvetta tutkimuksiin, jos en ala pyörtyilemään niiden vuoksi, hyvä niin.

Tonttis, ei osunut meille sitä sinun kammokätilöä, onneksi! Oli taas erikoislääkäri ja koulutettava kätilö.

Vauvalla oli kaikki hienosti!!! Painoarvio 348 g eli aika iso meidän lapseksi, mistä voikin jo päätellä sukupuolen, tasoittuu nyt meidän perheen valtasuhteet =) Näkyi kuulemma niin selvästi, että ei pitäisi muuttua hovissa. Ehkä vähän raskausoireetkin viittasivat tähän suuntaan, kokemusta kun on jo molemmista. Tuntuu ihan hassulta tietää jo nyt sukupuoli! Päätettiin, ettei ainakaan vielä kerrota muille, toivottavasti liuta sukulaisia ei ole tunnistanut minua täältä.... Mutta kyllä parasta on, että kaikki näyttäisi olevan hyvin!!

Istukka oli ihan ylhäällä, mutta sen olin jo itse päätellyt, kun en tunne sinne liikkeitä. Tietysti unohdin sitten kysyä kohdunsuun tilanteen. Tuskin siinä mitään ihmettä on. Ulkosuu on auki, sen tunnen itsekin, mutta se lienee tavallista. Täytyy kysellä neuvolasta sitten ensi kuussa, pitäiskö ihan varmuuden välttämisen estämisen poistamiseks tutkia joskus, edellisestä kerrasta on kuitenkin jo pari kuukautta ja supisteluahan minulla on aina.

Tullessa yritettiin miettiä nimiä esitietolappuun hätäkastetta varten. Sekin tuntui hassulta, mutta kai se toinenkin sukupuoli pitää nimetä, kun ei tuo ultra ole kai ikinä ihan satavarma. Kutakuinkin saatiin nimet kuitenkin kasaan. Meidän vauva lakkasi nyt sitten olemasta sukupuoleton otus, siitä tuli ihan joku =)

Miksu 19+5

Ja vielä piti HUUTAA NIILLE LAISKIMUKSILLE jotka käyvät lukemassa ihan varmasti, mutta eivät sano mitään!!! Nyt se näppis kouraan! Heti!

Vierailija
15/34 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vieroitusoireita ja käyn kurkkimassa kuulumisianne aina tuon tuostakin...

Meillä on lähtenyt kivasti rullaamaan tämä elo apilan täydennyttyä... mitä nyt kolmonen hieman oireilee mustasukkaisuutta... Iltasatuaika, täytyy rientää jo!

Onnellista odottelua kaikille!

Katjalah&nelikko

Vierailija
16/34 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenaamulla mennään yhdeksäksi sairaalaan ja leikkaus pitäisi olla n.klo.12. Alkaa tässä jo vähän jänskättämään. Sairaalakassin pakkaamisen jätin suosiolla myöhäisempään iltaan, unta tuskin kuitenkaan kovin helposti saan. Saunassakin meinasin käydä. Että tämmöistä tänne, ilmoittelen sitten tuloksesta ;)

Helmikukka viimeistä päivää ja viimeistä kertaa raskaana rv 39+4

Vierailija
17/34 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihania ultra kuulumisia sulla miksuliinu! varmaan oli ihana saada tietää kumpi tulee=)itsekin odotan sitä kovasti.

eilen illalla tuntui ekat vauvan potkut viikkoja eilen 14+2 mutta kyllä ne ihan selviä sarja potkuja oli=) aina se tuntuu yhtä ihmeelliseltä.

milloin muilla on tuntunut ekat liikkeet?

käytiin eilen ukon kanssa elokuvissa ihan kahden, mukavaa vaihtelua oli. suosittelen elokuvaa morsianten sota oli hauska ja tunteikas jopa mies tykkäsi=)

muutkin linjoille sieltä nyt!!!!!!!!!!!!!!!

nelkku rv 14+3

Vierailija
18/34 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikukalle onnittelut pikkuisesta nyytistä! Vaikka uutisia ei vielä sieltä oo tullukaan, niin eiköhän sielä nyytti ole sylissä.. :)

Nelkku: ihanaa, että tunsit jo liikkeitä! Mä vielä odottelen niiden tuntemista..

Miksuliinu: onnea hienoista ultrakuulumisista! On se vaan helpottavaa nähä, että kaikki on kunnossa. Ootko tyytyväinen, että tiedättä sukupuolen? Sain sen käsityksen, että aikaisemmin, että ole tienneet. Me ei olla aikasemmin kysytty ja nyt vähän mietityttää, että pitäskö kysyä.. Toisaalta en mitenkään kauhean utelias ole asiasta, niin sen puoleen vois olla kysymättä, mutta sitten taas toisaalta vois laittaa vaaleanpunaisia tai -sinisiä vaatteita jo vähän valmiiksi (molempia kun on suuren suvun ansiosta). Ja kun jotkut sanoo, että se lähentää jollain tavalla suhdetta masussa olevaan vauvaa, kun sitä voi ajatella joko tyttönä tai poikana. Allekirjoitatko tuon väitteen?

Mä uskon kyllä, että meille neljäs prinsessa on tulossa ja ajatuksena se on jotenkin ihana. Sais sanoa, että mulla on neljä tyttöä! :) Vaikka toki tähän naisvaltaa poikakin ois kiva. No toivottavasti on jompaa kumpaa sukupuolta.. ;)

Omaan napaan ei mitään kummempia. Masu ei vielä mikään mahottoman iso ole, toki ite jo huomaa sen pyöristyneen. Tänä aamuna tosin mun mielestä ei huomannu yhtään ja se tietenkin sai mielikuvituksen laukkaamaan.. Mä muuten tilasin sen dopplerin ja oli kyllä ihana kun tänään sai kuunnella ääniä, kun alko olemaan varma ettei sielä enään elossa olla. Mä en vielä tunne varmasti liikkeitä (välillä tuntuu, että pikkuinen potkasi, mutta en kuitenkaan varma oo vielä ollu). Isommat siskot sydänääniä myös innoissaan kuuntelivat. :) Isi ei vielä oo kuunnellut. Laite tuli eilen, eikä olla nähty kun vilaukselta. Nytkin lähti just pilkille..

Tsemppiä ja hyvää ystävänpäivää kaikille!

sani rv 16+1

Vierailija
19/34 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nyt kiire minnekään, paitsi että kuopus vain alkaa jo kitistä nukkumaanmenoa, mutta jospa nyt hetken ehtisi istahtaa. Ja potea näköjään taas närästystä, on nykyään joka iltainen riesa. Onneksi on kuitenkin helpottanut paljon siitä alkuajasta, oli silloin pahoinvoinnin kanssa aivan karmeaa, nyt Gaviscon toimii autuaallisesti ;-)

Katjalah, älä suotta kiirehdi pois! Itsekin käyn edelleen tuolla kuumeilupuolella lukemassa neliapiloiden juttuja, ei ole se napanuora vielä katkennut... Jos vielä olet täällä :), niin onko kolme viikkoa etuaikainen vauva selvästi syntynyt liian aikaiseen? Tehän taisitte päästä kotiin ihan nopsaan? Meillä kakkonen syntyi aikanaan pari viikkoa aiemmin kuin muut ja minusta hän oli selvästi keskeneräisempi. En tiedä kuvittelenko, mutta voihan se olla, että minun on tarkoitus hautoa jälkeläisiä suunnilleen se 42 viikkoa, niin pitkiä kuin ne päivät ovatkin...

Helmikukalle onnittelut, vaikka ei vielä tiedetäkään mistä onnitellaan =) !!!

Nelkku, onnea liikkeistä!!! Minäkin tunsin tämän toukan liikkeet 14+0, aiemmin olen tuntenut vasta 15+ viikoilla. Säikähdin oikein silloin, kun niin selviä olivat. Sen jälkeen on ollut ehkä yhteensä yksi tai kaksi päivää, etten tuntenut mitään ja joinakin päivinä parin kolmen viikon ajan saattoi tuntua vain yksittäisiä liikkeitä, heti kun pysähtyi kuulostelemaan lisää, mitään ei enää tullutkaan. Joten älä nelkku huoli jos tulee taukoja tuntemuksiin!! (Sanoo minä viisas joka sitten aina valvoi ja kyttäsi yöt...) Nyt oon ehkä kolmen viikon ajan tuntenut jo joka päivä paljon ja koko ajan lisääntyy :-)

Hauska kuulla sanista pitkästä aikaa! Joo, ei me aikaisemmin olla tiedetty, mies ei halunnut kahdesta ekasta, kolmanteen sain ylipuhuttua, mutta vauva ei näyttänyt... Nyt sitten viimeisen kerran kunniaksi päätettiin kysyä jos näkyy ja näkyihän se =) Sanoin lääkärille ja kätilölle, että jos näkyy niin meille saa kertoa, näyttivät sitten jossain vaiheessa ja sanoi, että on näkynyt vehkeet jo moneen kertaan, ei sitä itse kyllä mitään ehdi tajuta ;-) Täytyy myöntää, että oli kyllä hassu olo sen jälkeen, ihan kuin olisi tiennyt jotain tosi tärkeää ja kummallista, jota kukaan muu ei tiennyt edes tärkeäksi! Ja kyllä se muutti ajattelutapaa vauvasta, jotenkin epämääräisestä "pelkästä vauvasta" tuli selvästi jo joku tietty ja määritelty, ihan kuin nyt tietäisi ketä odottaa. Vaikkei tiedäkään. Kysyisin kyllä uudestaankin, jos olisin samassa tilanteessa!

Ei päästy sitten juurikaan tavaroista eroon, kun kaksi edellistä on neitejä, joten molempia edelleen pyöritellään, mutta ei se haittaa. Itse en nyt toivonut enempää kumpaakaan. Mies oli onnellinen toisesta pojasta, olisi tosin kyllä ollut tytöstäkin. Itse toivoin aikanaan kaikista poikia, joten ymmärrän hyvin tuon sanin tyttö-toiveen :-), mutta tässä lajissahan sitä taitaa olla kuitenkin kaikkiin lopputuloksiin tyytyväinen! Ainoa jännitys on tietysti, jos ultraveikkaus onkin pielessä, mutta lääkäri oli niin varman oloinen, eikä sanonut mitään "todennäköisyydestä", joten luotetaan tuohon... Enkä ole kuullut keltään, että poika olisi muuttunut tytöksi jos sekä pippeli että kivespussi on näkynyt, onko joku muu?

Nyt lauma kutsuu, tuli äidin leikille loppu...

Miksu 20+3

Vierailija
20/34 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkeinpä päivittäin..

Miksulle sanoisin, että kyllä rv 37+ syntynyt on minusta jo ihan täysiaikaisen oloinen... Ainakin meillä nämä kaksi viimeistä (37+3, ja 37+0) ovat molemmat olleet tosi jänteviä ja mm. kannatelleet ja nostelleet jonkin verran päätä heti alusta pitäen, mitä keskoset eivät pysty tekemään. Molempien 37-viikkoisten kanssa olen kotiutunut, kun vauvat ovat olleet kolmen päivän ikäisiä

Tosin mulla on tietysti vertailukohtana kakkonen, joka syntyi rv31+1 ja se poika oli aika pitkään ihan erilainen jäntevyydeltään (tai oikeammin sen puuttumisen takia,,,) Esikosta on jo niin kauan (poikahan täytti 12 v päivää nuorimman syntymän jälkeen), etten enää muista, millaista ihan "oikeasti täysaikaisen" rv 39+ 5 syntyneen vauvan käsittely oli... Tai muistanhan minä jotain, pienihän tuokin oli olevinaan ja hento, kun ei aiemmin ollut vauvoja hoitanut.

Tämän nelosen kanssa oli noin pari tuntia se synnytyksen jälkeinen häkeltyminen;"apua, en uskalla nostaa... Mä kyllä rikon tuon vauvan!", minkä hälkeen sitten epävarmuus katosi ja ihan tuota on osannut hoitaa, esikoisen kanssa oli pitempään varovainen ja otteet oli hakusessa, Nyt sen jotenkin jo uskoo, ettei se lapsi normaalikäsittelystä rikki mene.

Nimestä meillä ei edelleenkään ole hajuakaan... onneksi ristiäiset on vasta 15.3, niin on vielä miettimisaikaa.