Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vähän kauhistuttaa, että miten suomalaisilla menee tulevaisuudessa!

Vierailija
15.12.2010 |

On ollut leveitä vuosia, mutta nyt on niin monta onegelmallista asiaa edessä. Valtion velanotto, kuntien heikko talous, henkilökohtaisten velkojen kasvu, työttömyys, ikääntyminen ym

Meidän perheessä on 2000-luvulla eletty niin, että koko asunto on saatu maksettua! Ulkomaanmatkoja ei ole tehty, mitä nyt Tukholmaan. Kesälomamatkat on tehty Suomessa. Kalliita harrastuksia ei ole ollut. Ollaan eletty ilman autoa useita vuosia, mutta nyt on käteisellä ostettu autokin. Hyvää ruokaa ollaan laitettu ja vaattetkin ovat olleet uusia ja kivoja. Mieluummin vähän laadukasta kuin paljon huonompaa laatua!

Olemme valmiita jatkamaan tällä perheemme kulutustasolla, vaikka asuntolainakin on jo maksettu! Jos eläminen kallistuu ja palkat laskevat, niin toivomme, että voimme elää yhtä hyvin ja onnellisina kuin tähänkin asti.

Kauhistuttaa kyllä, että jos iso osa suomalaisista ei ole valmis laskemaan elintasoaan! Me voimme kyllä luopua autosta, jos polttoaineen hinta nousee tms. Asuntomme on ympäristöystävällistä kokoa, joten ei ole tarvetta muuttaa pienempään. Kirpparivaatteetkin olisivat ok.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa nyt 4-6% korkojen verran ylimääräisiin lyhennyksiin, jotta ei tarvitse myöhemmin sopeuttaa itseään vallitsevaan tasoon lyhentymättömät lainat niskassa! Älkääkä toivoko, että kuittaisitte velat asunnon arvonnousulla!

ap

Vierailija
2/40 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa nyt 4-6% korkojen verran ylimääräisiin lyhennyksiin, jotta ei tarvitse myöhemmin sopeuttaa itseään vallitsevaan tasoon lyhentymättömät lainat niskassa! Älkääkä toivoko, että kuittaisitte velat asunnon arvonnousulla!

ap

talous- ym asioita, ihanko tosissasi luulet niin? Luuletko ettei muut ihmiset osaa miettiä noita asioita silloin kun lainoja hakevat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei halua luopua ikinä elintasostaan!

ap

Vierailija
4/40 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei halua luopua ikinä elintasostaan!

ap

Vierailija
5/40 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrimme elämään suu säkkiä myöden ennakoiden tulevaa. Meille jää enemmän, kun ostamme käteisellä.

ap

Vierailija
6/40 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mullapas onkin rikas mies ja oon fiksuna ostanu talon OIKEESEEN AIKAAN lälläslää! Laihduta, köyhä paska joka ostat kiinalaista äläkä jumalauta vaan missään nimessä vinguta Visaa!!"

t. ap

Ps. Raha

Vierailija
7/40 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuinkahan moni sen tajuaa tänäpäivänä?

Vierailija
8/40 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun kovasti puhutaan ekologisuudesta ja hiilijalanjäljestä ja miten esim. lentäminen rasittaa ympäristöä, mutta omista matkoista ei sitten kuitenkaan olla valmiita luopumaan jne...katson naureskellen vierestä kun ihmiset tyhmyyttään ja ahneuttaan tuhoavat itsensä...

Siinähän hippi katselet kun minä jätän tämän kateellisten verohelvetin taakseni ja lähden lämpimään.

Rahat vien toki mukanani -sori.

Tutustu vaikka Nordean palveluihin, käy todellä kätevästi tuo.

Vierailija
9/40 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä en olekaan saanut viettää vielä kulutusjuhlia ja sitä tässä odottelen. Jos mulle sellainen päivä koittaa niin sitten mä ostan ja ostan ja ostan kaiken sen mitä näinä kaikkina vuosian olen vain kaukaa haaveillut.

Voi voi.

Vierailija
10/40 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsemme eivät enää saa opiskella mitä haluavat ellei rahaa ole säästössä. Surkeata ja epäreilua, mutta itsepähän olemme päättäjämme valinneet.

Vierailija
11/40 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

We're a poor country. Send us money, please

xD

Vierailija
12/40 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset eivät tule voimaan hyvin.

Jokunen osa kansasta voi hyvin ja rikastuvat. Mutta yhä suurempi osa elää köyhyydessä. Mielenterveysongelmat lisääntyvät, itsemurhat lisääntyvät jne. Avohoito ei toimi nytkään, saati tulevaisuudessa. Lasten- ja nuorten psykiatriseen yhä suuremmat jonot ja silti sieltäkin leikataan. Ja yhä usampi gerd, auvinen tai saari tekee järkyttäviä tekojaan.

Yhä useampi lapsi otetaan huostaan, perhehoitopaikkoja ei löydy riittävästi.

Edellämainittujen poikien vanhemmille ei tämä teksti ole panetteluna, vain pelkkänä esimerkkinä.

Hyvää yötä kaikille.

Vierailija
13/40 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä en olekaan saanut viettää vielä kulutusjuhlia ja sitä tässä odottelen. Jos mulle sellainen päivä koittaa niin sitten mä ostan ja ostan ja ostan kaiken sen mitä näinä kaikkina vuosian olen vain kaukaa haaveillut.

Vierailija
14/40 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä työmatka lyheni huuomattavasti. .

Vierailija
15/40 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhiä lapsia on kuin 70-luvulla....

Vierailija
16/40 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tosin sellaista päivää ei koita jos emme voita lottovoittoa.

Hassua silti, olen tyytyväinen elämääni. Minua kun ei onnelliseksi tee ulkomaanmatkat, uudet (kaupasta ostetut) vaatteet tai uusin elektroniikka.

Vierailija
17/40 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mihin rahanne kuluttaneet, jos ette ole valmiita tinkimään elintasostanne?

Tuttavapiirissäni ongelmana tuntuu olevan isot asuntolainat, joista on maksettu lähinnä korkoja, niin kauan kuin pankki on siihen suostunut. Korkotasohan on tosi alhaalla, joten ihmettelen, että miksi eivät maksaisi lainaa pienemmäksi eli kohdistaisi lyhennyksiä lainan pääomaan, kun koroista kuitenkin ovat säästäneet? Miksi pitää olla kallis auto, joka on ostettu lainarahalla? Ja ulkomaanmatkat tilanteessa, jossa lainoja on maksettavaksi paljon?

ap

Vierailija
18/40 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimme silti vähentää kulutusta, aina on jotain mistä pihistää :). Esim. syömme lihaa/kalaa/broileria lähes jokaisella aterialla, nyt on ulkovalot parvekkeella, olen ostanut lapsen vaatteet uusina sillä lähistöllä ei ole hyvätasoista kirpparia. Noista voi nipistää hätätilanteessa ja onhan muitakin juttuja tietty...

Vierailija
19/40 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että tästä huonommaksi voi mennä mitenkään. Onneksi olen tottunut tähän.

Vierailija
20/40 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mihin rahanne kuluttaneet, jos ette ole valmiita tinkimään elintasostanne?

Tuttavapiirissäni ongelmana tuntuu olevan isot asuntolainat, joista on maksettu lähinnä korkoja, niin kauan kuin pankki on siihen suostunut. Korkotasohan on tosi alhaalla, joten ihmettelen, että miksi eivät maksaisi lainaa pienemmäksi eli kohdistaisi lyhennyksiä lainan pääomaan, kun koroista kuitenkin ovat säästäneet? Miksi pitää olla kallis auto, joka on ostettu lainarahalla? Ja ulkomaanmatkat tilanteessa, jossa lainoja on maksettavaksi paljon?

ap

mies saa tällä hetkellä noin 900e (lomautettu). Minä saan minimi vanhempainrahaa (se 440e), lapsilisät kahdesta lapsesta (210e) ja elarit yhdestä (139e).

Tuosta yhtiövastikkeeseen menee 250e ja lainan korkoihin 200e. Tietysti on vielä sähkölaskut, vakuutukset, nettilaskut. Maksamme pois myös remonttia, joka jäi kesken miehen lomautuksen takia.

Autosta emme voi luopua, koska pelkästään lähimpään kauppaan on matkaa neljä kilsaa (kaupunkiin 20 kilsaa, jossa siis lähin päivystävä lääkäri) ja kun on pieni vauva taloudessa, on se oma auto melkein ehdoton.

Vaatteet ostamme aika pitkälti kirppiksiltä, mitään emme harrasta emmekä kyllä pahemmin käy ulkonakaan syömässä.

Toki voisimme ruuasta tinkiä, mutta haluamme syödä terveellisesti ja monipuolisesti.