Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3 lk tyttö, kokeista saanut

Vierailija
15.12.2010 |

matikka 7 1/2. äidinkieli 7. ympäristöoppi 7...on kyllä yrittäny kaikkensa mutta ei ikinä saa tuosta parempaa vaikka kuinka luettaisiin ym. läksyt aina tekee heti koulun jälkeen. onko teidän 3lk kuinka hyviä koulussa?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

johan niiden osaamista odotettin 1-luokalla..

Vierailija
42/58 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

, kokeita on matikassa melko usein, äikässä ja lukuaineissa ehkä kerran lukukaudessa. En olisi tyytyväinen, jos lapseni saisi 7.

t. ope ja äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

johan niiden osaamista odotettin 1-luokalla..

Vierailija
44/58 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännitys aiheuttaa helpoisti juuri huolimattomuusvirheitä ja ne laskevat helposti koenumeroa paljonkin.

Vierailija
45/58 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöskin laskun tekotapa muuttuu eli voi laskea allekkain jne.

Toisekseen kehittyyhän ne lapsen aivotkin ja mm taito opiskella ja oppia sen 2v aikana..ja opettaja on sitä varten (ja vanhemmat kotona)että tunneilla niitä opetellaan jotta sitten kokeissakin osataan.

Vierailija
46/58 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoi muksulla englanti elokuussa ja siitä ollut nyt 3 vai 4 koetta+pari sanastopistaria.

Viimeisimmän enkun kokeen sai nyt ma takaisin ja pisteet oli 75/75 ja nro 10.

-5-

Vierailija
47/58 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä löytyy kaiken maailman neliöt,suunnikkaat,tylppäkulmat ym ihan MATIKKA 3 kirjasta. en ole missään viestissäni lastani mitenkään välkyksi sanonutkaan,kiitos vaan rakentavasta keskustelusta.

Vierailija
48/58 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-4&20-

Vierailija
49/58 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöskin laskun tekotapa muuttuu eli voi laskea allekkain jne.

Toisekseen kehittyyhän ne lapsen aivotkin ja mm taito opiskella ja oppia sen 2v aikana..ja opettaja on sitä varten (ja vanhemmat kotona)että tunneilla niitä opetellaan jotta sitten kokeissakin osataan.

Vierailija
50/58 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko niillä nimet vai?

Vierailija
51/58 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa mielessä voi hahmotella vaikka ja mitä.

Nojuu, tottahan se on että kyllä sen vastauksen pitää vain "pompsahtaa" mieleen kun päässälasku on kyseessä ja jos ei oikein osaa niin ei sitä vastaustakaan saa aikaiseksi.

Vierailija
52/58 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se ap olisi kuullut jos lapsen näössä olisi jotakin feilua.

Vierailija
53/58 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos yrittäisit kuulustella läksyjä lapseltasi ennen kokeita? Mä opin hyvän "oppimistavan" ala-asteen aikana, jolloin äitini aivan järjettömän kärsivällisesti kuulusteli minulta kaikki läksyt n. 3-luokkaan asti. Sen jälkeen, kun oli jo vanhempi, ja osasin opiskella itsenäisesti hän kuulusteli koealueen asiat ennen kokeita. (Näin siis ala-asteella.)

Opetettuja asioita voi yrittää esim. hahmottaa lapselle hänen oman maailmansa avulla ja hakea käytännön esimerkkejä.

Toki kannattaa tsekata näkö ja jutella opettajan kanssa, kuten täällä jo sanottiinkin. Jos motivaatiota riittää, niin aivan varmasti tuloksetkin paranevat. Olet hieno äiti, kun jaksat huolehtia koulumenestyksestä!

Vierailija
54/58 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja open kanssa olen jutellut että edetään lapsen tahdin mukaan,tukiopetuksessa on käynyt pari kertaa.mietin vaan sitä että missä vaiheessa kerrotaan jos on vaara jäädä luokalle???

Vierailija
55/58 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taittovika?

Vierailija
56/58 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeisiin luetaan useampi päivä,kappale kerrallaan ja aina tarkistan/kuullostan läksyt.

Vierailija
57/58 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta 7 arvosanassa on jo tärkeitäkin asioita "hakusessa". 8 olisi hyvä tavoite, voisi luottaa pohjatietojen olevan ok. Oletko auttanut läksyissä, vai tekeekö ne itse? Luetteko yhdessä kokeisiin tai ainkin kyselläänkö häneltä? Teettekö kotona "harjoituskokeita"? Kolmasluokkalainen ei välttämättä selvitä kaikkia epäselviä kohtia ihan ilman aikuisen apua.

Vierailija
58/58 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettaa minua :D Minä olen oppilas, hän sitten opettaa ja kyselee minulta vastauksia. En kyllä osaa aina vastata ja sitten taas minua opetetaan :)

Hän on pärjännyt oikeen hyvin, mutta olisko sinun lapsesi innokas opettamaan sinua :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi