Köyhä lapsiperhe! Mitä puoluetta äänestät seuraavissa vaaleissa?
Kommentit (44)
Ehdottomasti. Ja ehdokas on köyhä kotiäiti, elikäs minä itse.
Ajan meidän asioita.
T:Heidi Tuominen SKP:n kansanedustajaehdokas lapista.
http://www.facebook.com/heidi.tuominen1#!/pages/Lapin-vaalipiirin-edusk…
sen talouspolitiikka on parasta. Persuilla ja KD:llä olisi muuten hyvät arvot, mutta taloudellisesti olen vasemmistolaisempi.
ansiosidonnaista sosiaaliturvaa, eikä välittäneet minimitoimeentulon saajista. Ajavat siis ansiosidonnaista työttömyysturvaa, sairaspäivärahaa ja van hempainrahaa ja köyhillä n iitä ei ole. äänestäkää ihan m,itä tahansa mutta ei demareita
että jokaisella on yksi ääni ja sen, miten äänensä käyttää, saa päättää ihan itse.
Persut eivät oikeasti aja sitä maahanmuuttokriittistä kantaa, jota heidän kannattajansa ja osa jäsenistä luulevat puolueen kannattavan. Jos olette yhtään Soinin (joka heillä määrää kaikesta) puheita kuunnellut, hän ei ole kiinnostunut maahanmuutosta, ja muutkaan vanhat vennamolaiset eivät aja sitä asiaa. Maahanmuuttokriittisyys oli Halme-vainaan ansiota, se nosti köyhillä alueilla Helsingissä niin kovan kannatuksen että Soini ei voinut sanoa ääneen että ei itse ole samaa mieltä, vaan ratsasti kuuluisuuteen sillä aiheella.
Mistään muustakaan aiheesta persuilla ei ole järkevää linjaa/sanottavaa... Jos ministeripaikkoja tulee muitakin kuin Soinille, ei riveistä taida löytyä toista ministeritason poliitikkoa, sinne ei hauveli-oinoset kelpaa.
Sitten demarit, toinen sakki jonka luullaan tekevän iham muuta kuin tekevät. Minulle tuli Jutta Urpilaisen isä (entinen kansanedustaja) viime kesänä paasaamaan mitä kaikkea hyvää demarit on vuonna kivi tehneet köyhän duunarin hyväksi... unohtui vain viimeiset reilu 20 vuotta siitä litaniasta, olivat mukana Holkerin hallituksessa joka syöksi Suomen konkurssin partaalle 90-luvun alussa. Sitten Lipposen molemmat hallitukset, huimasta nousukaudesta huolimatta, eivät korvaansa lotkauttaneet köyhille. Nyt oppositiosta huutavat kovaan ääneen niitä asioita vastaan, joita olivat itse hallituksessa tekemässä. Ottakaapa selvää!
Nykyinen hallitus on mielestäni onnistunut melko hyvin, jonka takia on hyvä että vihreät eivät lähteneet hallituksesta ydinvoiman takia, vaikka se kauhea pettymys olikin. Asiasta oli kuitenkin puoluekokouksesta äänestetty, ja kentän enemmistön tuella toimittiin. Nykyinen hallitus on nostanut monien köyhimpien tuloja, siitä olen ylpeä, vaikka ne ovatkin vain jäävuoren huippu, luulen että ilman vihreitä hallituksessa ne olisivat voineet jäädä tekemättä. Esim. pienimmän äitiyspäivärahan nosto.
Ottakaa ihmiset asioista selvää ennenkuin menette äänestämään.
Minä äänestän edelleen vihreitä, ja toivon että perustulo saataisin jonain kauniina päivänä läpi.
Äänestän Veltto Virtasta. Ylivoimainen Persiu lasten ja lastenmielisten asialla.
Persut eivät ole millään muotoa köyhän asialla. He ovat ennemmin heikoimpien polkijoita mm. puheet minimipalkan poistosta yms.
Ei riipu siitä olenko rikas vai köyhä. Vihreillä on samanlaiset elämänarvot kuin minullakin, eivätkä ole ryvettyneet missään vaalirahakohuissa eivätkä yksityishenkilöinäkään.
mua hirvittää että mitä Suomelle tapahtuu, jos kaikki äänestää jtn vas.liittoo tai persuja.. hyii.
Itse äänestän Kokoomusta tai Kristillisdemokraatteja.. eipähän ole sitten sitä vaaraa, että saamattomien ihmisten hyysääminen ainaskaan lisääntyis vaan ihmisten olis pakko alkaa meneen töihin tai opiskelemaan.
Mutta taitaapi teistäkin suurinosa olla ihmisiä, jotka ei mene töihin koska sohvalla maaten se raha tulee helpommin.
Ei sitten pystytä yhtään kuvittelemaan että se köyhien joukko ei ehkä ole mitään yhtä homogeenista massaa joka röhnöttää napaansa rapsutellen sohvillaan...
mua hirvittää että mitä Suomelle tapahtuu, jos kaikki äänestää jtn vas.liittoo tai persuja.. hyii.
Itse äänestän Kokoomusta tai Kristillisdemokraatteja.. eipähän ole sitten sitä vaaraa, että saamattomien ihmisten hyysääminen ainaskaan lisääntyis vaan ihmisten olis pakko alkaa meneen töihin tai opiskelemaan.
Mutta taitaapi teistäkin suurinosa olla ihmisiä, jotka ei mene töihin koska sohvalla maaten se raha tulee helpommin.
persuja olisin äänestänyt, mutta kun soini vastustaa aborttia, niin koko puolue kuulostaa kovin amerikkalaiselle ääriliikkeelle. Eikä persut aja köyhien asiaa yhtään. Kunhan vastustavat mustaihoisia ja luulevat että köyhät ovat niin tyhmiä, että se riittää.
Arhinmäki nappaa minultakin lisää veroa :)
Me olemme köyhä lapsiperhe. Mies tekee lähes poikkeuksetta 9 tunnin työpäiviä ja palkka on ihan paska. Minä opiskelen ja teen siinä samalla töitä (pieneksi jää minunkin palkkani). Samalla hoidetaan kaksi lasta ja pidetään kotia yllä. Sohvalla ei pahemmin ehdi makailla paitsi nyt sairaana ollessani.
Että semmosta.
Miksi aina lähdetään siitä, että yhteiskunnan pitäisi tarjota elanto, olkoon se sitten perustulo tai jokin muu; ihminen on itse vastuussa omasta olemisestaan ja elämisestään. Tämä asia pitäisi saada viimeistään yläkoulun ammatinvalinnanohjaustunneille/kansalaistaidontunneille merkittävään rooliin. Opetetaan "opiskelette sitä alaa jossa voitte toteuttaa itseänne jne..." sitten valmistuu pilvin pimein jotakin -nomeja, joista mökin mummo tai kukaan muukaan ei oikein tiedä mitä osaavat/tekevät. Ensisijaisena tavoitteena pitäisi jokaisella olla päästä tuomariksi,lääkäriksi tai diplomi- insinööriksi. Ei ole työnsaanti/toimeentulovaikeutta, ei tarvita yhteiskunnan tukiaisia.
Eikä pelkkien lääkärien voimin voi yhteiskunta pyöriä. Aika heikko tuo sinun ratkaisusi.
Ja oikeastiko mielestäsi kaikkien pitäisi huolehtia itsestään? Pitäisikö palata almujen turvin pyöriviin vaivaistaloihin? Mummot ja sairaat kaduille kerjäämään?
Miksi aina lähdetään siitä, että yhteiskunnan pitäisi tarjota elanto, olkoon se sitten perustulo tai jokin muu; ihminen on itse vastuussa omasta olemisestaan ja elämisestään. Tämä asia pitäisi saada viimeistään yläkoulun ammatinvalinnanohjaustunneille/kansalaistaidontunneille merkittävään rooliin. Opetetaan "opiskelette sitä alaa jossa voitte toteuttaa itseänne jne..." sitten valmistuu pilvin pimein jotakin -nomeja, joista mökin mummo tai kukaan muukaan ei oikein tiedä mitä osaavat/tekevät. Ensisijaisena tavoitteena pitäisi jokaisella olla päästä tuomariksi,lääkäriksi tai diplomi- insinööriksi. Ei ole työnsaanti/toimeentulovaikeutta, ei tarvita yhteiskunnan tukiaisia.
Perussuomalaisten maahanmuuttolinja ei ole mielestäni järkevä. Se perustuu siihen, että lietsotaan kouluttamattomia ihmisiä "ne vie meidän työt ja naiset"- ajatteluun ja sehän on helppoa, kun jengi ei edes osaa pyytää kunnollisia perusteluja. Soini ei edes tiedä esim. kehitysmaa-avustuksista mitään (luuli, että menevät hallituksille)....
Ja siellä ihmiselle, jonka tiedän varmasti ajavan perheiden asemaa eteenpäin omassa työssään.
Vasemmistoa en äänestä, koska minusta peruspalkka ja tuo kympin minimipalkka eivät kannusta aitoon itse tekemiseen ja yrittämiseen vaan pikemminkin latistavat sitä. Itse teen alle kympin peruspalkalla työtä.
Jos kansalainen saa peruspalkkaa ihan vaan sillä perusteella että sattuu olemaan olemassa ja samalla vielä rasitetaan työnantajia vaatimalla heiltä kympin minimipalkka, joutuvat yrittäjät niin koville että väkeä ei palkata. siitä seuraa yhä lisääntyvä työttömyys ja pahoinvointi.
Omaa elintasoamme olemme pystyneet nostamaan ahkeruudella ja uutteruudella. Hoidamme alle kouluikäiset lapsemme kotona, joten meidän ei tarvitse maksaa päivähoidosta. Kokisin melko vääräksi sen, että joku saisi saman rahan syljeksimällä kattoon.
Vihreäthän perustelivat hallituksessa pysymistä sillä, että eivät halunneet luopua aitiopaikasta, jolta voivat jatkaa asioihin vaikuttamista. Hallituksessa oleminen on heille kompromissien tekemistä: kaikessa (ts. suurimmassa osassa asioita) ei pieni puolue voi saada omaa tahtoaan läpi, mutta ainakin edes osa asioista on paremmin, kun Vihreät pysyvät hallituksessa. Näin he siis ovat asiaa perustelleet, niin että ehkä haluat yhä harkita heidän äänestämistään.