Anoppi teki perheestämme ilmoituksen lastensuojeluun
Olen erittäin ärsyyntynyt, joten tekstini saattaa olla sekaista luettavaa. Olen mieheni kanssa ollut yhdessä 10 vuotta ja meillä on kaksi lasta, 4v ja 5kk. Anopilla on aina ollut joku minua vastaan, syyttää minua mieheni valinnoista ja kaikesta ylipäätään.
Tässä jonkin aikaa sitten 4v uhmiksemme laittoi ranttaliksi, levitti kaikki barbinsa lattialle ja hyppi sängystään barbien päälle. Leikki kuulemma uimakoulua. Kielsin hyppimästä barbien päälle, koska eihän se mukavalta tunnu. Tietysti tyttö lensi sängystään rähmälleen lattialle, tästä sitten tuli jalkoihin ja toiseen käteen pari mustelmaa. Anoppilassa kerroin jo vähän nauraen tytön kommelluksista, kun anoppi uteli mustelmien syytä.
Mieheni on työmatkalla ja yllätys oli kova, kun sossusta soitettiin heidän tulevan kotikäynnille PERIAATTEEN VUOKSI tarkistamaan, että kaikki on hyvin. Tulivat sitten käymään, kaikki oli hyvin ja toivottivat hyvää joulunodotusta. Hieman olin suu auki, luulin että tämä on käytäntö heillä tulla koteihin katsomaan onko kaikki kunnossa.
Mieheni sisko kertoi, että anoppini oli soittanut sossuun. Oli jaaritellut, että MINÄ lyön tyttöämme, annan remmiä ja olen masentunut synnytyksen jälkeen syvästi. Lapsillamme on kuulemma turvaton olo kotona ja 4v tyttömme on aina itkuinen ?!?! Miehen sisko asuu vielä kotonaan opiskelujensa vuoksi. Anoppi oli varmaan luullut, että hän on luennolla. Anoppi ei tiedä, että tiedän tästä asiasta. Alkaa pikkuhiljaa usko ja toivo hiipumaan sen ämmän suhteen, niin paljon kuin olen yrittänyt tulla hänen kanssaa toimeen..tämä on todellakin vika tikki. Kun mies palaa työmatkaltaan, kerron hänelle todellakin asiasta. Ja jos mies uskaltaakin väittää, ettei oma ihana äiskä ole tehnyt mitään (niinkuin yleensä sanookin) niin mies lentää pihalle. Vituttaa anopin tapa manipuloida miestäni...SAATANA! Minun pitäisi itse soittaa sossu heidän luokseen, kun anoppi juoksee ryyppäämässä jättäen 10v poikansa yksin kotiin. Kiitos kun sain avautua, enkä todellakaan jaksa kuunnella mollaamista. Kuvitelkaa itsenne minun tilanteeseeni!
Kommentit (71)
Käy hakemassa paperit kuten tuossa aikaisemmin sosiaalivirastossa työskentelevä kertoi, ja todellakin läiskäise ne eukon nenän eteen. Miehesi ei VOI puolustaa äitiään, on varmaan hänellekin silmien avaamisen paikka.
ihan,että miehesikin näkee missä mennään.
Etkä rupea mitään kostoa sekoilemaan vaan olet nyt rauhallinen ja asiallinen.
Miehellesikään,et rupea anoppia haukkumaan vaan sanot että sinua pelottaa ja ahdistaa tämä tilanne.
Mutta älä kuitenkaan anna anopilles sitä nautintoa, että eroatte. Sitähän se yrittää.
Ja jos mies uskaltaakin väittää, ettei oma ihana äiskä ole tehnyt mitään (niinkuin yleensä sanookin) niin mies lentää pihalle.
Mä varmaan soittaisin anopille, ja kertoisin, että ei päästä jouluna tulemaan, koska lapset otettiin huostaan. Haluaisin nähdä miten anoppi reagoisi siihen..
anopille tuhmaa lesboseksiä!
Olen tatuoitu jätkä!
tuli mieleen, että jouluna voisit hymyssä suin sirkuttaa anopillesi, että ajattele, meistä oli joku tehnyt lastensuojeluilmoituksen. Sossusta kävivät ja totesivat vaan lähtiessään, että harvoinpa nähdään noin mallikkaita perheitä että onneksi olkoon vaan. Että kyllä maailmassa on typeriä ja tietämättömiä ihmisiä, jotka haaskaa yhteiskunnan rahoja tuollaisiin ilmoituksiin. Kuka edes voi olla niin hullu... Samassa kehut tietysti anoppisi ja koko suvun fiksuutta (eihän meistä kukaan voi tuollaiseen alentua) ja annat anopin marinoitua liemessään.
Vaan järkevästi ajatellen hullua ei voi muuttaa. Voit vaan itse päättää miten annat itseäsi kohdeltavan ja mitä vaikutteita haluat lapsillesi antaa.
Toisaalta ymmärrän tiettyyn rajaan asti anopin huolestumisen. Mutta hän teki ison virheen, kun ei ensin keskustellut huolestaan sinun kanssa suoraan kysyen: oletko lyönyt lasta tms. Olisi sitten kuunnellut vastauksesi ja reagointisi kysymykseensä.Tai kysynyt suoraan tytöltä lyökö äiti.Kuulostaa kyllä vähän tahalliselta kiusanteolta. Katkaisisin välit, sanoisin suoraan hänelle että luottamus meni tästä.En menisi jouluksi heille.
tuli mieleen, että jouluna voisit hymyssä suin sirkuttaa anopillesi, että ajattele, meistä oli joku tehnyt lastensuojeluilmoituksen. Sossusta kävivät ja totesivat vaan lähtiessään, että harvoinpa nähdään noin mallikkaita perheitä että onneksi olkoon vaan. Että kyllä maailmassa on typeriä ja tietämättömiä ihmisiä, jotka haaskaa yhteiskunnan rahoja tuollaisiin ilmoituksiin. Kuka edes voi olla niin hullu... Samassa kehut tietysti anoppisi ja koko suvun fiksuutta (eihän meistä kukaan voi tuollaiseen alentua) ja annat anopin marinoitua liemessään.
Vaan järkevästi ajatellen hullua ei voi muuttaa. Voit vaan itse päättää miten annat itseäsi kohdeltavan ja mitä vaikutteita haluat lapsillesi antaa.
ja ilmoitat miehellesi, että sinua/teitä on kohdeltu anopin taholta niin törkeästi, ettet todellakaan edes harkitse jouluna anopin luokse menemistä. Jos mies yrittää äitiään puolustella tai ei muuten tue sinua, niin käske sen painua äitinsä helmoihin jos ei omaa vaimoaan ja perhettään usko.
Minä sanoisin anopille suoraan, että en tule tuollaisen valehtelevan ja selkään puukottavan ihmisen luokse teeskentelemään, että kaikki on hyvin. Teeskentelyähän se nimenomaan on!
Kun mies on asiasta tietoinen, niin älä todellakaan jätä asiaa tähän tai "hautaa" sitä. Ei tuolle käytökselle tule ikinä loppua, mikäli nielet yhtään enempää. Laita välit poikki anoppiin, toki miestä ja lapsia et voi vaatia samaa tekemään, mutta voit vaatia miestäsi laittamaan äitinsä kuriin.
Anopille pahin kolaus on se, että te tiedätte, että hän on tehnyt sen ilmoituksen, ja joutuu siitä sinun ja miehesi edessä myös vastuuseen.
kaikki viestisi ja ap meillä taitaa olla sama anoppi. ;)
Ainakin touhu tuntuu niin tutulta. Alkuun yritin ja yritin liian pitkään "tulla toimeen" anopin kanssa. Kunnes jossain vaiheessa anoppi meni niin pitkälle että olin seota itse.
JA mulla meni vuosia huomata että anoppi on narsisti. Niin ovelia käärmeitä ne on. Sen kyllä tajusin aika pian että anoppi on jotenki henkisesti sairas mutta että narsisti. Appi siitä kyllä sanoi heti alkuun mutta enpä uskonut sitä vaan olin jo kuullut anopilta version apesta ja uskoin sinisilmäisesti anoppia silloin.
Mies tukee mua ja ei kyllä turhan usein tavata anoppia. LApsillemme on kuin enkeli, mielistelee, lahjoo jne.
Voimia sulle ap, elä missään nimessä lähde kostamaan tai alennu yhtä alas kuin anoppi, pidä asiallinen linja koko ajan ja pää kylmänä. RAuhallisesti sanot anopille asiat suoriksi ja eläkää ny jouluksi sinne menkö. Kukaa ei voi pakottaa. Teidän elämä, teidän perhe.
Koita kerätä voimia ja keskittyä ihan muihin asioihin ja hyvä ois jos voisit unohtaa koko anopin, elä ainakaa ite pidä yhteyttä, en kyllä lapsia kovin usein sinuna veis anopille.
Onko appi ja anoppi eronnut? ARvaan että on.
kun luulin, ettei tällaisia anoppeja ole oikeasti olemassakaan ;) Kyllä, appi ja anoppi on eronnut. En ihmettele yhtään että miksi..
ap
omasta hyvinvoinnista ja siitä että itse jaksat. Puhu neuvolassa ja tarpeentullen voit soittaa auttaviin puhelimiin. Kamala tilanne sulla, raskasta varmasti. Vielä kun mies ei tunnu tajuavan tai ei halua myöntää että äitinsä on sairas.
Tärkeintä on nyt että sulla on tukea/tukiverkosto, hyviä ihmisiä ympärillä. Joitten kanssa voit tilannetta käydä läpi. Voit varmasti sossussakin jutella tilanteesta, kerro reilusti minkälaista teillä on ollut ja koita pitää maltti.
Anoppi voi sairastuttaa myös sinut jos et huolehdi nyt omasta jaksamisesta. JA anoppi haluaa selvästi saada pahaa aikaa, se haluaa toiminnoillaan pilata sun elämän. Pysy kaukana semmosista ihmisistä. Anoppisi ei osaa rakastaa. EI etes omia lapsiaan. :(
kun luulin, ettei tällaisia anoppeja ole oikeasti olemassakaan ;) Kyllä, appi ja anoppi on eronnut. En ihmettele yhtään että miksi..
ap
näitä on. Valitettavasti, elä ole enää liian kiltti. Nyt rajat selväksi anopille. Mun anoppi ei tule toimee juuri kenenkää kanssa. Ei etes omien lasten kanssa. Pilaa välit kaikkien kanssa keheen tutustuu. JA on ollut ihan kamala omille lapsille, osa sairastunutkin sen takia henkisesti. t. se jonka anoppi narsisti
Oma anoppini on myös pahemman luokan manipulaattori, ja on yrittänyt sabotoida liittomme jo häiden valmisteluvaiheessa. Onneksi mieheni on nähnyt tilanteen, eikä usko äitiään.
Mieheni on pahoilla mielin äitinsä käytöksestä, ja mies on vähentänyt yhteydenpitoa, kun anoppi ei ole järkiintynyt. Itse lopetin suoran yhteydenpidon anoppiin kaksi vuotta sitten, anopin erittäin törkeän teon seurauksena. Ämmä ei edes muka tajua tekojaan (koska unohtaa ne autuaallisesti saman tien, eikä ole dementikko)
Keskustelet anopin kanssa ja sanot, että tiedät hänen tehneen ilmoituksen ja siitä syystä et voi olla enään tekemisissä hänen kanssaan ja se on siinä.
Fiksu on aina voittaja ja törkeä on se häviäjä.
En alkaisi pelaamaan mitään pelejä tai miettisi asiaa enää enempää. Kutsuisin anopin kylään ennen kuin mies tulee kotiin ja kertoisin kahden kesken miten asiat ovat ja miten hoidetaan jatkossa. Jos haluaa olla osa elämäänne (lastenlastensa siis), saa lopettaa kaiken kieroilun, muussa tapauksessa menee välit poikki nipsnaps. Se miten miehesi jatkossa hoitaa kontaktit äitiinsä tai vie lapsianne kyläilemään anopin luo, on hänen asiansa. Itse en menisi jouluna tai muulloinkaan, ellei pikaisesti muuttuisi ääni kellossa. Meillä tilanne on täysin toinen, anoppi ei ikinä uskaltaisi sotkeutua asioihimme, koska tietää että pojaltaan menee hermot häneen paljon vähemmästäkin.
Älkää olko lapsellisia.
Välit poikki vaan, myös miehen ja lasten osalta.
Täällä kommentoivat "sosiaalityöntekijät" eivät ole huomanneet puuttua siihen että 10-vuotiaan lapsen paikka ei todellakaan ole yksin kotona kun äiti on juhlimassa. Ko. tapauksessa lastensuojeluun tulisi todellakin tehdä ilmoitus, 10-vuotias ei siihen kykene.
Ja onko siis anopillasi 10-vuotias lapsi, joka jätetään yksin kotiin, kun anoppi käy ryyppäämässä? Halloota? Mikset tee hänestä ilmoitusta? Olisi nimittäin aihetta.
Mä tekisin niin, että laittaisin kaikki välit anoppiin poikki. Miehen kanssa puhuisin, ettei puheluihin enää vastata eikä mentäisi anopille vierailulle/anoppi meille.
Niin loukkaavaa käytöstä, jos kaikki muutkin kertomasi asiat pitävät paikkansa.
En alentuisi riitelyyn vaan nousisin tilanteen yläpuolelle. Ei selityksiä, ei mitään - anoppi kyllä tajuaa (toivottavasti) tehneensä jo liikaa virheitä.
Joulusta en ilmoittaisi mitään. Jättäisin vaan menemättä ja sulkisin illaksi puhelimen tai laittaisin soitoneston anopin numerolle. Sillä tavalla saisit "kostettua" kaikista parhaiten ja säästyisit itse hermoromahdukselta ja sydäriltä.
Tsemppiä!
ja miehelläni on kyllä erinomainen avioliitto, älä sinä sitä päivittele. Anopin metkut ovat niin arkipäivää, etten halua niistä soittaa miehelleni. Tiedän, että mies vain miettisi asiaa matkallaan ja pahimmassa tapauksessa soittaa anopille ja sopii asioista hänen kanssaan. Haluan selvittää asian kotona kasvotusten, sen verran hyvin tunnen mieheni.
ap