Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi teki perheestämme ilmoituksen lastensuojeluun

Vierailija
15.12.2010 |

Olen erittäin ärsyyntynyt, joten tekstini saattaa olla sekaista luettavaa. Olen mieheni kanssa ollut yhdessä 10 vuotta ja meillä on kaksi lasta, 4v ja 5kk. Anopilla on aina ollut joku minua vastaan, syyttää minua mieheni valinnoista ja kaikesta ylipäätään.

Tässä jonkin aikaa sitten 4v uhmiksemme laittoi ranttaliksi, levitti kaikki barbinsa lattialle ja hyppi sängystään barbien päälle. Leikki kuulemma uimakoulua. Kielsin hyppimästä barbien päälle, koska eihän se mukavalta tunnu. Tietysti tyttö lensi sängystään rähmälleen lattialle, tästä sitten tuli jalkoihin ja toiseen käteen pari mustelmaa. Anoppilassa kerroin jo vähän nauraen tytön kommelluksista, kun anoppi uteli mustelmien syytä.

Mieheni on työmatkalla ja yllätys oli kova, kun sossusta soitettiin heidän tulevan kotikäynnille PERIAATTEEN VUOKSI tarkistamaan, että kaikki on hyvin. Tulivat sitten käymään, kaikki oli hyvin ja toivottivat hyvää joulunodotusta. Hieman olin suu auki, luulin että tämä on käytäntö heillä tulla koteihin katsomaan onko kaikki kunnossa.

Mieheni sisko kertoi, että anoppini oli soittanut sossuun. Oli jaaritellut, että MINÄ lyön tyttöämme, annan remmiä ja olen masentunut synnytyksen jälkeen syvästi. Lapsillamme on kuulemma turvaton olo kotona ja 4v tyttömme on aina itkuinen ?!?! Miehen sisko asuu vielä kotonaan opiskelujensa vuoksi. Anoppi oli varmaan luullut, että hän on luennolla. Anoppi ei tiedä, että tiedän tästä asiasta. Alkaa pikkuhiljaa usko ja toivo hiipumaan sen ämmän suhteen, niin paljon kuin olen yrittänyt tulla hänen kanssaa toimeen..tämä on todellakin vika tikki. Kun mies palaa työmatkaltaan, kerron hänelle todellakin asiasta. Ja jos mies uskaltaakin väittää, ettei oma ihana äiskä ole tehnyt mitään (niinkuin yleensä sanookin) niin mies lentää pihalle. Vituttaa anopin tapa manipuloida miestäni...SAATANA! Minun pitäisi itse soittaa sossu heidän luokseen, kun anoppi juoksee ryyppäämässä jättäen 10v poikansa yksin kotiin. Kiitos kun sain avautua, enkä todellakaan jaksa kuunnella mollaamista. Kuvitelkaa itsenne minun tilanteeseeni!

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne varmaan sossussa tajusivat, että anoppisi on tehnyt perättömän ilmoituksen. Mutta sinuna soittaisin kuitenkin sinne varmuuden vuoksi. Ja yrittäisin pysyä asiallisena ja sortumatta anopin mollaukseen...

Vierailija
22/71 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun tekisi mieli lähteä anoppilaan jouluksi ja tehdä koko päivästä anopille yhtä helvettiä, mutta en samalla halua pilata muiden joulua. Pitäisikö siis vain jäädä kotiin? Sanoa anopille, että vietämme tämän joulun PERHEEMME KESKEN, kotona nelisteen. Siinä olisi kyllä anopille tarpeeksi nieltävää. Pitäisi vielä lähettää perään joku vittumainen joulukortti, semmonen missä on keskisormea näyttävä pipariukko tai jotain... "ap

Aika hyvä ;).

Mä en todellakaan menis tuollaisen kohtelun jälkeen jouluksi anoppilaan. en mihinkään muuallekaan missä ois mua noin pahasti kohtelevia ihmisiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sosiaalityöntekijä lastensuojelussa. Jos haluat saada tietoosi, mitä asioita anoppisi on lastensuojeluun kertonut niin soita kyseisille työntekijöille ja kysy asiasta. Sinulla on asiakaslain mukaan oikeus saada luettavaksi lapsista kirjatut asiat eli lastensuojeluilmoitus ja kotikäynnistäsi tehdyt muistiinpanot. Näin saat mustaa valkoisella, mikäli anoppisi on tarinoinut puutaheinää lastensuojeluun. Sinun tulee todennäköisesti täyttää allekirjoitettu lomake, joka on usein jo valmiiksi formuloitu, jolla sitten pyydät kyseisiä papereita luettavaksi.

Jokaisella on oikeus lastensuojeluilmoituksen tekemiseen aika matalalla kynnyksellä, mutta jos anoppisi kertomat asiat menevät aivan törkeästi ylitse niin voithan harkita rikosilmoitusta. Sinuna selvittäisin kuitenkin asian miehesi ja anoppisi kanssa, mikäli suinkin voit.

Osa ilmoituksista on tällaisia, mutta onneksi niitä on kuitenkin aika harvassa. Toivottavasti asia selviää.

Vierailija
24/71 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapahtuu:)

Vierailija
25/71 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi tosiaan vielä tämänkin tempauksen jälkeen on äitinsä puolella, sanoisin että teidän liitto on ohi - tai sitä ei ole kai koskaan ollutkaan. Kyllä puolisoiden täytyy vetää yhtä köyttä ja tarvittaessa asettua oman puolison rinnalle omia vanhempia vastaan.

Kyläreissut ja muun yhteydenpidon lopettaisin saman tien. Muhikoot moinen anoppi omassa liemessään.

Vierailija
26/71 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti voi tietää, onko mies tässä asiassa minun vai äitinsä puolella. Pelkään pahoin, että anoppi saa taivuteltua mieheni uskoonsa taas kerran. Anoppi osaa tehdä minusta itse pahuuden puheillaan. Minunhan pitäisi olla penskojen kanssa kotona ja hoitaa heitä, koskan olen äiti. Mieheni pitäisi saada levätä ja juosta baareissa, ihan kuin anoppi näistä asioista päättää?? Anoppi on maailmanluokan pahin narsisti, taidan itse tarvita hoitoa kun olen joutunut olemaan tekemisissä hänen kanssaan.

ap

Vierailija
27/71 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapahtui ihan Helsingissä.

Ole onnellinen jos sinulla ei ole mt-ongelmaisia sukulaisia.

Vierailija
28/71 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi helpottaa etäisyyden ottoa.

Vierailija
29/71 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti sossusta tietoon, mitä sinne on meistä kirjattu? Voisin läimäistä anopin eteen paperinivaskan ja kysyä, mitä helvettiä hän kuvitteli? No, toivottavasti olet oikeassa etkä vain provoile. Voisin soittaa sossuun huomenna ja kysyä asiasta. Toivottavasti olit tosissasi.

ap

Vierailija
30/71 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo nyt ihan tarpeeksi kaukana anopista, mutta ei se auttaisi vaikka asuisimme toisella puolen maapalloa. Anoppi pääsee aina tavalla tai toisella tunkeutumaan elämäämme. Nämä klassiset anopin oikeudet ovat erittäin pientä kaiken tämän paskan keskellä, mitä anoppi on aiheuttanut. Me asumme myös helsingissä.

ap

Vierailija
31/71 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun tekisi mieli lähteä anoppilaan jouluksi ja tehdä koko päivästä anopille yhtä helvettiä, mutta en samalla halua pilata muiden joulua. Pitäisikö siis vain jäädä kotiin? Sanoa anopille, että vietämme tämän joulun PERHEEMME KESKEN, kotona nelisteen. Siinä olisi kyllä anopille tarpeeksi nieltävää. Pitäisi vielä lähettää perään joku vittumainen joulukortti, semmonen missä on keskisormea näyttävä pipariukko tai jotain...

ap

Mä en kyllä pystyisi antamaan anopilleni anteeksi tuollaista temppua. Katkaisisin välit, enkä menisi jouluksi syömään. Pahoitat vaan oman ja muiden mielet, jos alat asiaa vatvomaan jouluna ja toisaalta et kai voi purematta niellä ja teeskennellä, että kaikki on hyvin.

Tekisin miehelleni selväksi, että anoppilaan ei jouluna jalallakaan astuta (en ainakaan minä tai lapset). Menköön mies yksin. Lapsiani en veisi tuollaiselle anopille hetkeksikään.

Tsemppiä ap.

Vierailija
32/71 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä kyllä lähtisi sotajalallekaan. Kosto ei kannata mitään siis ainakaan mikään vittumainen joulukortti. Ole sinä aikuinen ja anna asian olla. Viileä välien katkaisu on paras ratkaisu minusta. Sinunhan ei tarvitse soittaa anopille ja perua mitään. Jos anopille pitää jotain ilmoittaa, laita miehesi asialle. Kyllähän anoppi itse tietää mitä on tehnyt.

Vierailija
33/71 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on, että 1-5 % väestöstötä on rakennettu eri palikoilla kuin me muut.

Mies on tietysti aika paskassa välissä, vaikka anoppi olisi luonnevikainen, äiti on aina äiti, huonokin.

No tässä miehinen resepti, jolla lähes kaikki asiat korjaantuvat. Jos ja kun mies tukee sinua niin mies palkitaan pitkäjänteisesti laadukkaalla rakastelulla/ seksillä ja riitävästi sitä lääkettä. Kun mies pistetään valitsemaan puolensa, niin miehen tulee kokea saavansa jotakin "hyötyä" valinnastaan. Kaksi vihaista naista ei ole hyvä valinta parisuhteen ja miehen terveyden kannalta.

Vierailija
34/71 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siskoni on vuosikausia uhannut ls-ilmoituksella, kun sukset menevät ristiin. Olen viimeisimmät parin vuoden uhkaukset säästänyt, jos joku nyt sattuu soittamaan ko.virastosta. Alussa tuo oli henkisesti hyvinkin raskasta, mutta nyt siihen osaa jo suhtautua leppoisammin, joku tietää, että lapset ovat elämäsi tärkein asia ja haluaa uhata sillä, kun ei muuta keksi. Tsempit ap.lle ja pysy erossa anopistasi, jos vain mahdollista.

Vierailija
35/71 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan asiakaslaissa. Sama juttuhan koskee sekä terveydenhuollon että sosiaalitoimen kirjauksia. Kenelläkään viranomaisella ei ole oikeutta kirjata asiakkaasta mitään ilman, että asiakkaalla olisi oikeutta asian tarkistamiseen.

Itse toimin sosiaalityöntekijänä niin, että näytän asiakkaalle aina alussa hänestä/lapsesta tulleen ilmoituksen kirjattuna, minkä jälkeen lähdemme keskustelemaan asiasta.

Sinun tulee vain todennäköisesti pyytää niitä kirjauksia erillisellä lomakkeella. Kuntakohtaisesti asia vaihtelee hyvin paljon mutta esimerkiksi pääkaupunkiseudulla on eri kunnissa oma lomakkeensa, johon asiakas saa itse kirjoittaa mitä papereita hän pyytää ja millä aikavälillä. Siis aivan sama juttu koskien omia lapsiasi, jos ja kun olet heidän huoltaja.

Eli ei todellakaan mikään provo. Ihmisillä ei useinkaan ole tietoa siitä, että viranomaistoiminta on aina avointa tässä mielessä.

Vierailija
36/71 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sosiaalivirasto lähetti oma-aloitteisesti niitä syytöksiä aina nippuina kotiin...

Niistä voi tehdä rikosilmoituksen ja nostaa kunnianloukkaussyytteen.

Vierailija
37/71 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi muka usko omaa siskoaan, jos hän kertoo olleensa kotona kun heidän äitinsä soitti tuon aiheettomaan käyntiin johtaneen puhelun?

Sietää heittääkin mies pihalle, jos tuokaan todiste ei riitä avaamaan miehen silmiä todellisuudelle!

Vierailija
38/71 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

millainen suhde sinulla ja miehelläsi on, kun et ole jo miehelle asiasta soittanut. Missä ihmeessä se on työmatkalla, jos ette voi yhteyttä pitää "ettet vain häiritse". Tuo asia on sellainen, että kyllä itsekin työmatkalla olevana suuttuisin, jos asiaa pimitettäis multa kunnes tulen kotiin.

Nykyaikana on kaikenmaailman skypet ja muut millä yhteydenpito sujuu hyvin. Toki jos suhde ei ole kummoinen, niin mitäpä sitä yhteyttä pitämään.

Vierailija
39/71 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mieheni siskolla on hyvät ja lämpimät välit. Kyllä miehen pitäisi uskoa siskoaan, mutta ei sitä tiedä mitä anoppi taas keksii sanoa miehelle. Minä olen aina se, joka valehtelee ja keksii kaiken päästään. Minulla on päässä vikaa ja minut on kasvatettu huonoksi ihmiseksi. Lapsiamme anoppi kohtelee kuin enkeleitä, mutta minua kuin saastaa. Minun pitää ottaa sossuun yhteyttä ja kysyä niitä papereita. Viimeistään niistä mieheni pitäisi ymmärtää... Kiva on miehen tulla kotiin, kun täällä odottaa täysi kaaos. En haluaisi antaa miehelleni sitä vaikeinta valintaa tehtäväkseen, joko minä tai anoppi. Maailmahan on anopin mukaan täynnä parempia vaimoja, joiden kanssa jatkaa sukua.

ap

Vierailija
40/71 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti sossusta tietoon, mitä sinne on meistä kirjattu? Voisin läimäistä anopin eteen paperinivaskan ja kysyä, mitä helvettiä hän kuvitteli? No, toivottavasti olet oikeassa etkä vain provoile. Voisin soittaa sossuun huomenna ja kysyä asiasta. Toivottavasti olit tosissasi.

ap

se, josta on tehty ilmoitus, ei saa tietoonsa kuka sen on tehnyt. Paitsi siinä tapauksessa, jos nostat kunnianloukkaussyytteen. Silloin nimi tietenkin tulee ilmi.

Voi olla, että olen ymmärtänyt väärin. Muut paperit tietenkin saat tietoosi (eli lastensuojelun kirjaukset yms.)