Mitä ajattelet, jos saat joulukortin ihmiseltä, jolle et itse korttia lähetä?
Me saadaan joulukortti joka vuosi miehen entiseltä työkaverilta, jota mieskään ei ole tavannut yli viiteen vuoteen ja perheet ei ole tavanneet koskaan.
Kortteja tulee myös serkun kummin kaimoilta, joille emme itse kortteja laita.
Ilahdun korteista, mutta en ota stressiä siitä, että "vastakorttia" ei meiltä tule - ei samana eikä seuraavanakaan vuonna!
Kommentit (11)
Silti niitä aina joka vuosi meillekin muutama tulee. Ilahdun, mutta en ota stressiä siitä etten ole lähettänyt vastakorttia.
joulukortteja ollenkaan. Muutama kortti tulee meille, mutta eipä tuo mua stressaa, iloinen olen korteista jotka saan.
ne kortit on jo siinä vaiheessa lähetetty, kun itse saamme kortteja, joten ei sitä tarvitse onneksi sen enempää miettiä.
Mistä nämä kumminkaimat muutenkaan tietävät onko teillä tapana lähettää ollenkaan joulukortteja, joten turha niistä on mitään stressiä ottaakaan.
Ilahdun yllätyskorteista. En kuitenkaan ota stressiä etten ole vastavuoroisesti lähettänyt korttia. Minusta kortit, lahjat ja erilaiset muistamiset pitää lähteä jokaisen omasta halusta ja motivaatiosta.
ja ehkä pikkasen harmittaa jos/kun en ole vastakorttia lähettänyt, mutta eihän sille mitään mahda....
Joka vuosi niitä on tullut monta ja aina saanut hyvän mielen. Tänä vuonna lopulta sain itsekin aikaiseksi.
Meillä on iso suku ja täti-ihmiset on ahkeria kortin väsääjiä, joten kortteja tulee aina. :) Itse postitan vain välttämättömimmät eli isovanhemmille, sisaruksille ja kummilapsille.
Ei kannata siihen lähteä, että postittaa joku joulu kaikille ja seuraavana ei sit ollenkaan ja sitä rataa. Siitä saattaa jotkut sit vetää herneitä nenään, että oletteko te suuttuneet jostain, kun ette tänä vuonna korttia laittaneetkaan. Samaa linjaa kannattaa pitää joulusta toiseen. ;)
kivahan kortteja on saada. Itse lähetämme n. 50 korttia, kortin saavat sukulaiset ja ystävät joiden kanssa olemme tekemisissä. Jos pitäsi vielä lähettää kumminkaimoillekin kortit niin määrä olisi varmaan 100. ;) Tänävuonna kortteja kirjoitellessa mietin että ensi vuonna taidan laittaa nekin rahat johonkin hyväntekeväisyyteen, kun toisaalta tuntuu turhalta lähetellä pahvilappusia jotka joulun jälkeen menee roskiin.
Joka joulu tulee kortteja muutamakymmenen lähetettyä ja joskus harvoin saamme kortin myös sellaiselta, jolle itse emme ole korttia lähettäneet. Kyllähän siitä ilahtuu ja tottakai myös hieman jää harmittamaan, ettei ole itse tullut mitään lähetettyä. Jouluaattona lähetetty tekstari kuitenkin auttaa hieman.
Mun mielestä tilanteessa, jossa saa kortin vaikka ei ole itse korttia lähettänyt, tulee tuo kortti kuitenkin jotenkin noteerata: esim. kiitostestiviestillä tms. Kuuluu ihan hyviin tapoihinkin. Kaikista nolointa on painaa koko kortti villasella ja jättää hyvänjouluntoivotukset omalta kohdalta toivottamatta.
Muuten saan ja lähetän joulukortteja suht samoille ihmisille joka vuosi.
Myös naapurit saattavat joskus laittaa postilaatikoon joulukortin ja viedään heti oma vastakortti heidän postilaatikkoon :)
Mutta aina saadaan joka vuosi joltain kortteja. Minä laitan sitten vain aaton aattona tekstiviestin jokaiselle jossa kiitä kortista ja toivotan hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta. Mielestäni on kohteliasta kiittää kuitenkin.