Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herne-maissi-paprika -sekoitus, miksi se on niin suosittua?

Vierailija
15.12.2010 |

Luin juuri Hanna Partasen kevennetyn makaronilaatikon ohjeen, juu, pussi he-ma-pa :ta. Eräs tuttu tarjosi jatkuvasti "virkansa puolesta" eli siis joku muu maksoi tarjoilut, pastasalaattia, jossa kyseistä sekoitusta. Ja entäs ne suomalaisten risotoksi kutsumat uuniruoat, joissa on edellispäivän keitetty riisi, nakkeja ja pussi herne-maissi-paprikaa.

Kertokaa minulle, onko ruokaa, jossa ko. sekoitus maistuu hyvältä. Olen melko lailla kaikkiruokainen, mutta en vain ymmärrä tuotteen suosiota.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vähän kuin ruskea kastike - en ole vielä tarvinnut:) Viimeksi olen tainnut syödä he-ma-paa vuonna -79 kun mieheni teki mulle ruokaa treffeillä. Jauheliha"risottoa" tietty

Vierailija
42/43 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä pussissa on päivän kuidun tarve ja hintaa 1€. Te jotka valitatte että ei maistu miltään niin kannattaa opetella maustamaan ruokaa muullakin kun vain suolalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisestä mustapapu ohratosta jäi yli puoli pussia Freshoonan hernemaissipaprikaa. 

HE-MA-PA  jääkaappikylmänä lasivuokaan (2C), ripaus suolaa, hiven mustapippuria ja pari teelusikallista auringinkukkaöljyä.

Sydämellinen sekoitus ja vuoka lasilautasella peitettynä mikroon neljäksi ja puoleksi minuutiksi.

Kuuma astia pois mikrosta, varovainen sekoitus ja lämmön ja maun tasoittelua, vuoka lasilautasen alla, se pari kolme minuuttia.

Kyyti pojaksi kaksi juustonäkkileipää ja iso mukillinen teetä .

Voi jumankekka että on hyvää ja halpaa iltasta.

Maha on kevyesti täysi ja vatsan aivotkin nukkuvat koko yön kylläisenä ja  tyytyväisenä.

Näkkileivät ja tee valmistuivat siinä mikroa odotellessa.

Jälkien korjaamiseen ja tiskaamiseen meni minuutti.

Ei viitsi pestä, kuoria, pilkkoa, esikypsennellä, kypsyttää, siivota sotkuja, tiskata leikkulaudasta ja puukosta lähtien kaikkia valmisteluun käytettyjä astioita ja siivota ja viedä jätteitä  kierrätykseen ja kompostiin...

... Vaikka olis kuinka hienoa syödä "tuoretta".

Mikro ruoka oli tässä myös ekologisesti paras ja luontoa säästävin ratkaisu...

...Joku järki pitää ihmisellä olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan