Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herne-maissi-paprika -sekoitus, miksi se on niin suosittua?

Vierailija
15.12.2010 |

Luin juuri Hanna Partasen kevennetyn makaronilaatikon ohjeen, juu, pussi he-ma-pa :ta. Eräs tuttu tarjosi jatkuvasti "virkansa puolesta" eli siis joku muu maksoi tarjoilut, pastasalaattia, jossa kyseistä sekoitusta. Ja entäs ne suomalaisten risotoksi kutsumat uuniruoat, joissa on edellispäivän keitetty riisi, nakkeja ja pussi herne-maissi-paprikaa.

Kertokaa minulle, onko ruokaa, jossa ko. sekoitus maistuu hyvältä. Olen melko lailla kaikkiruokainen, mutta en vain ymmärrä tuotteen suosiota.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyttä, edullista, ravinteikasta. Maku neutraali.

Vierailija
2/43 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetään risotossa, mikä keitetään kattilassa uusista aineksista, herne- maissi- porkkanaa. Myös kastikkeissa hyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. perunat ja jokin kastike ja puolet lautasesta salaattia ja he-ma-paa.

Lapset tykkäävät, koska maku hieman makea.

Laitan myös esim. jauhelihakeittoon, kanakeittoon, risottoihin tai lisäkeriisin sekaan... milloin mihinkin=)

Älä käytä ap sitä, jos et tykkää. Mitä sitä nyt täällä niin ihmettelemään, onhan kaupoissa muitakin tuotteita.

Vierailija
4/43 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mun mielestä ihan mautonta. Ja muutenkin pakastevihannekset on vetisiä ja mauttomia, meillä käytetään enemmän tuoreita vihanneksia. Mutta ei se multa ole pois jos joku niistä tykkää ja käyttää. :)

Vierailija
5/43 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan ihan itse pilkkoa ruokiini haluamani kasvikset. Ja he-ma-pasta tulee nimenomaan mieleen tuo skandinaavinen irvikuva "risotosta".

Vierailija
6/43 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä ole ostanut he-ma-paa vuosikausiin :) Meillä käytetään tuoreita kasviksia ja vihanneksia.

Vierailija
7/43 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan yleensä makaronilaatikon sekaan tai teen salaatin. Makuasioita!

Vierailija
8/43 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos täytyy jotain kohtaa kehosta viilentää, hemapa on siihen parasta koostumuksensa takia.

Syömiseen en sitä kyllä käyttäis.

Vierailija
9/43 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paprika on ehkä suosikkikasvikseni, mutta he-ma-pa:ssa se on olemattomina höytyvinä. Maissi on sikojen lihotusruoka, joka ei maistu miltään ja rakennekin on epämiellyttävä. Herneet ovat ok.

Käytän muuten paljonkin erilaisia pakastekasvissekoituksia, vitamiinithan niissä ovat kohdallaan ja saa paljon vaihtelua. Halpiksista se vanha kunnon vihannessekoituskin on parempi kuin herne-maissi-paprika.

Vierailija
10/43 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota sekoitusta oli kaupoissa ainakin silloin kun olin teini. Se oli niin uutta ja ihmeellistä verrattuna keittojuureksiin ja tavalliseen vihannessekoitukseen. Olihan se kalliinpaakin ja p paljon hienompaa kuin itse kuoritut vihannekset.

Jos siis tehtiin vähän parempaa arkiruokaa, niin sitten sai herne-maissi-porkkanaa. .

Vierailija
11/43 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

erikseen pakastemaissia ja pakasteherneitä, ja niitä käytän moneen ruokaan. Lapsi ei tykkää paprikasta ruoassa enkä mäkään kauheasti. Maissi ja herneet ovat hyviä!

Tosin ostan paljon muitakin pakastekasviksia ja käytän niitä lähes kaikessa ruoanlaitossa. Ovat käteviä ja monipuolisia.

Vierailija
12/43 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hintansa puolesta ja helppouden kannalta, enkä sitä sinällään yhtään ihmettele.

Meillä sitä ei kyllä käytetä koskaan, meistä ei kukaan tykkää siitä paprikan mausta, paprika tavallinen kyllä maistuu :)

Vierailija
13/43 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielee lapsuudenkoti, kun silloin oli villitys työntää sitä sekotusta joka ruokaan. Vähän sama kun joka ruualla oli salaattina kiinankaalia ja ananasta. Yöks.

Vierailija
14/43 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muuten pakastevihannekset ovat pelastukseni. Suosikkini on keittojuurekset, jota työnnän joka ikiseen ruokaan. Ja sitten jos oikein herkutellaan niin paistan wokki-vihannes-pakastetta. En todellakaan käyttäisi aikaani tuoreiden vihannesten kuorimiseen ja pilkkomiseen. Muutenkin menee hermot kotitöiden kanssa.

t. 5-henkisen perheen kotitalouskone

Vierailija
15/43 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain ole maistanut yhtään hyvää ruokaa, jossa ko. pakastetta olisi käytetty. Siksi ehkä jäänyt sellainen mielikuva, että se olisi ei niin hyvien ruoanlaittajien suosima aines. Käytän itsekin pakastekasviksia, mutta ostan yleensä yhtä laatua per pussi. Moni vihanneshan on parempilaatuista tiettyihin vuodenaikoihin pakasteena kuin tuoreena.

Mutta joku sanoikin sen hyvin, he-ma-pa:n rakenne on jotenkin höttöistä. Ja toinen hyvin sanottu ilmaisu oli tuo "skandinaavinen risoton irvikuva".

Ja enpä ole tuosta sekoituksesta pakasteherneitä nenääni vetänyt. Halusin vain esimerkkejä, miten hyvää ruokaa aineksesta saa. Vielä ei ole kokeilemisen arvoista tullut vastaan.

-ap

Vierailija
16/43 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska emme tykkää herneistä tai maissista ruuassa. Enkä minäkään ymmärrä miten joku niistä voi pitää mutta nähtävästi voi..:D

Vierailija
17/43 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nyt on vaikka minkälaisia pakastepusseja tarjolla - paljon parempiakin.

Meillä käytettiin vuosia sitten paljon hemapaa, mutta sitten se paprikaosuus rupesi tökkimään, oli laadultaan ihan ala-arvoista. Vaihdoin siis hemapoon.

Syntyi lapsi ja yrityksistä huolimatta, ei suostunut syömään ruokia, missä tuota pussia oli käytetty. Siispä jätin sen pois. Olisiko tuosta nyt aikaa 4 vuotta ja nyt ei enää edes tule mieleen yhtään ruokaa, johon sitä tarvitsisi lisätä. Ylipäätänsäkin olen karsinut kaikkia puolivalmisteita meidän ruokavaliosta pois. Syödään varsin yksinkertaista, mutta puhdasta aitoa ruokaa.

Vierailija
18/43 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopii muutamaan pastasalaattiin, muuten meillä ei käytetä, enemmän ha-ma-po sekoitusta kiireessä arkiruokaan, silloin kun ei ehdi juureksista ja kasviksista itse tekemään.

Oma moka tietysti, jos ei osaa maustaa ruokaa niin, että kasviksetkin maistuvat -ja niitähän ei ole tarkoitus keittää harmaaksi mössöksi!

Vierailija
19/43 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkasvikset ovat parhaimmillaan ja joku on jollakin konstilla nostanut puoli vuotta sitten aloittamani ihmettelyn.

Miten ihmeessä joku kasviskeiton ystävä on googlaillut ko. tuotteen vauvapalstalta kesäkuussa ja nostanut sen. Ei nimittäin ole ap:n nostama ketju, se on taivahan tosi.

t. ap, joka lähtee juuri ostamaan mansikoita.

Vierailija
20/43 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä käyttäsin kaikkia muita pakastekasviksia, kuten parsa- ja kukkakaalia jne., mutta hemapa on halpaa. Ja pakkasesta sitä on helppo nakella ruokaan kuin ruokaan.

Mä nakkelen jopa ranskalaisten sekaan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi