Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akuisopiskelu AMK

Vierailija
03.09.2026 |

Hei,

Te AMK:ssa opiskelleet tai opiskelevat: opiskeleeko päiväopetuksessa suurimmaksi osaksi juuri toiselta asteelta valmistuneet aikuiset, vai vaihteleeko ikähaarukka enemmän? Koen oppivani parhaiten samassa luokkatilassa opettajan kanssa, ja ajattelin seuraavassa yhteishaussa hakea opiskelemaan päivätoteutukseen, mutten ole varma, olen ns. "liian vanha".
Siis TIEDÄN, että sinne "SAA" hakea, mutta haluaisin vain varautua valmiiksi. Yliopistossahan ilmeisesti ei ole erikseen "aikuisopetusta", ja yllätyinkin, kuinka AMK:ssa päivätoteutusta kutsutaan aikuisopetukseksi.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli useampi kirjoitusvirhe. Siis, yllätyin, kuinka monimuotoa kutsutaan aikuisopetukseksi.

-ap

Vierailija
2/7 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan, et aio kertoa mitä alla aiot opiskella. Eli kyseessä on koko palstan täyttävä AMK vs. yliopisto jankkaus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna kun arvaan, et aio kertoa mitä alla aiot opiskella. Eli kyseessä on koko palstan täyttävä AMK vs. yliopisto jankkaus. 

Tai paljon sitä ikää on?

Vierailija
4/7 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväopetuksessa taitaa olla eniten nuoria, parikymppisiä. Oli ainakin silloin, kun itse opiskelin. Aikuispuoli on ajoitettu illalle, jotta työssäkäyvät ehtivät paikalle.

Vierailija
5/7 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman  yllättäen ap ei kommentoinut alaa mitenkään. Eikä luonnollisesti myöskään mihin AMK:n aikoi hakea. 

Vierailija
6/7 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväopetuksessa taitaa olla eniten nuoria, parikymppisiä. Oli ainakin silloin, kun itse opiskelin. Aikuispuoli on ajoitettu illalle, jotta työssäkäyvät ehtivät paikalle.

Jaa ja kun minä opiskelin amk:ssa niin yllättäävn paljon oli sekä alanvaihtajia tai jo jonkin aikaa työelämässä olleita. Toki päiväopetuksessa olevat olivat koko päiväopiskelijoita, joten sitä ei voinut tehdä työn ohessa. Omassa ryhmässä oli mm. kaksi sairaanhoitajaa. 

Opiskelin tradenomiksi  Heliassa. 

Vierailija
7/7 |
03.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan kuule koulusta koska se monimuoto-opiskelu tapahtuu. Monessa paikassa se tapahtuu ihan päiväaikaan, mutta harvemmmin kuin päiväopiskelu. 
Itse opiskelin monimuotona sairaanhoitajaksi ja meillä oli lähipäiviä kaksi kertaa viikossa ja ihan päiväaikaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi