Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pahottaisiko muut mielensä tästä :

Vierailija
14.12.2010 |

Minulla on erittäin kiltti vauva. Hän ei turhia itkeskele ja on syntymästään asti nukkunut yönsä hyvin. Hänen kanssaa voi reissata eikä hän vierasta.

Monet ystäväni, joilla on lapsia, sanovat että pääsen liian helpolla tai että tämä on vain tyyntä myrskyn edellä.

Vaikka tämä olisikin vain tyyntä myrskun edellä, niin minua loukkaa tällaiset puheet. Jos jonkun ystäväni vauva käyttäytyy hyvin olen aina iloinen ystäväni puolesta, sillä ei se ole minulta pois.

Nille, joiden mielestä pääsen liian helpolla, vastaan aina että olen ansainnut sen.

Mitä mieltä te muut olette.? Mitä tekisitte samassa tilanteessa.?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole vielä tullut sitä ennustettua myrskyä. Ja kyllä se loukkaa, että sanotaan, että en edes ole oikea äiti, kun saan nukkua yöni rauhassa (tai siis sanottiin joskus 15v sitten).

Opin sanomaan kummastelijoille, että hyvillä vanhemmilla on helpot lapset.

Vierailija
22/24 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin minäkin kuvitella kovasti, että vauvani oli helppo, koska olin itse rauhallinen.

Minulla on kolme sisarusta ja meistä kaksi on ollut helppoja ja kaksi haastavia. Haastavat ovat olleet vanhempana niitä rauhallisia ja me helpot taas ollaan aikamoisia änkyröitä (pahat uhmat, murrosiät ja muutenkin aika tulisia luonteeltamme).

Myös oma lapseni, joka oli helppo vauva, alkoi noin vuoden ikäisenä osoittaa merkkejä siitä, että tulta ja tappuraa on tiedossa. Eli eipä tuo vauva aika varmaan loppupeleissä paljoa ennusta :)

Ai niin, sisaruksillani, jotka olivat haastavia vauvoja on myöhemmin ilmennyt allergioita, lieviä tosin. Uskoisin kuitenkin että ovat vaivanneet jossain määrin jo vauvana.

että jos äiti on rauhallinen niin lapset ovat sitä myös. jos äiti on ressaantunut, väsynyt ja kireä niin kyllä se heijastuu jo vauvaikäisestä. 8

vauvoilla on myös synnynnäinen yksilöllinen temperamentti. Toiset yksinkertaisesti vain ovat helpompia ja toiset ärtyisempiä. Sellainen on ihmisessä aika pysyvä piirre.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teini-ikää. Äitini taas virnuilee tietäväisenä xD

Vierailija
24/24 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni äiti on aina kehunut, miten helppo vauva ystäväni oli, mutta esim. todella tulinen uhmaikä ja murrosikä. Nyt omalla tyttärellä sama juttu. Mielettömän helppo vauvana (nukkui 2 viikon iästä 12 tunnin yöunet, ja päivisin aina 2 tunnin päiväunet kahdesti päivässä, nauroi aina, ei koskaan itkenyt jne), mutta uhmaikä ollut aika haastava. Taitaa tulla siitä murrosiästäkin haastava. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi