Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Herkullinen, helppo vegeateria, nam!

Brainpad
13.08.2022 |

Jaetan oikeasti herkullisiksi JA helpoiksi havaittuja vegeruokia. Ei tarvitse hypätä syvään päätyyn ja keksiä vain vegaanisia, vaikka tietenkin niitä mielellään myös!

Meidän taloudessa ollaan siis järkisyistä (ekologisuus +eettisyys + terveellisyys) vähennetty lihan syöntiä (kolmasosa leikkaantunut pois) , vaikka edelleen muuten sekaruokailijoita ollaan (ihan vain niistä itsekkäistä syistä, mutta aina voi hieman parantaa/aloittaa, ja mukavalta on tuntunut).

Aloitan peruskotiruualla (superhelppo ja hyvä)

Koskenlaskija-Mifu-kastike ja kaurajyvä:

Keitetään Kaurajyvä (MyllynParas vaikka)
Paistetaan Mifu-suikaleet
Kuullotetaan sekaan runsaasti kuutioitua punaista paprikaa
Lisätään tomaattisosepurkki
Lisätään 2/3 mustaa Koskenlaskijaa sulamaan (puolikaskin varmasti riittäisi)
Paprikamaustetta
Kylkeen vaikka ihan raikasta tuorekurkkua
Helppoa, ja vähän liiankin hyvää 😅

Tehdään molemmat paljon etötöitä, ja tuon ehtii jopa itse valmistaa. Hyvää myös seuraavana päivänä.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä, kokeilen. 😊

Lisään vain sipulia tai purjoa reseptiin. Mulla ei ole ehdottaa mitään, kun harvoin teen kasvisruokaa kotona.

Vierailija
2/39 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä, kokeilen. 😊

Lisään vain sipulia tai purjoa reseptiin. Mulla ei ole ehdottaa mitään, kun harvoin teen kasvisruokaa kotona.

Hyvä idea! Taidan itsekin kokeilla laittaa nuo vielä mukaan! Tulee taas hitusen ravintorikkaampaa ja raikkaampaa. 👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvispizza, päälle sieniä, kesäkurpitsaa ja paprikaa sekä jalopenoa/chilikastiketta + juustoa. Sinihomejuustoa, jos se maistuu. Ja kun uuni on lämmitetty niin jälkkäriksi samantein mustikkapiirakka.

Vierailija
4/39 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli Iltasanomassa erinomaisen hyvä sienipiirakkaresepti. Tein sen eilen jo ja oli tosi herkullinen, syötiin koko piirakka saman tien pois.

Vierailija
5/39 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunasipulipakastetta

Bean it -suikaleita

Herne-maissi-paprikaa

tölkki kaurakermaa

suolaa, muita mausteita maun mukaan

Kaikki uunivuokaan, sekoitus, noin tunti 200 asteessa. Helpompaa ruokaa ei ole.

Vierailija
6/39 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mifu ei kyllä ole mitään vegeä, kun valmistetaan maidosta, mutta ihan hyvältä tuo resepti kuulostaa

Vierailija
7/39 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maapähkinävoikeitto!

Porkkanoita

Bataattia

Kasvisliemikuutio tai ripaus suolaa

Garam masalaa

Maapähkinävoita

Kerma/kasvisrasvavalmiste (Itse käytän Plantin kaurakermaa)

Vierailija
8/39 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein just kun en muuta jaksanut, makaronia johon sekoitin pestoa ja tofukuutioita. Jos jaksaa niin tofukuutiot voi paahtaa pannulla tai käyttää a la minute paloja(so fine) ja silputa sekaan valkosipulia ja kenties avokadoa.

Vierailija
9/39 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveätä mössöä jos saan suoraan sanoa.

Vierailija
10/39 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maapähkinävoikeitto!

Porkkanoita

Bataattia

Kasvisliemikuutio tai ripaus suolaa

Garam masalaa

Maapähkinävoita

Kerma/kasvisrasvavalmiste (Itse käytän Plantin kaurakermaa)

Vinkki: Katso joskus, mitä se kasvisliemikuutio sisältää. Minä kuivatan itse yrtit ja käytän niitä, en enää ikinä laita kuutioita, jotka ovat lähes pelkästään "lisäaineita. Joissakin on myös palmuöljyä.

Vierailija
11/39 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaatti-papukeitto

Kattilaan tomaattisosepurkillinen, papuja tomaattiliemessä, loraus kermaa ja mausteita.

Nopea tehdä ja raaka-aineet helppo pitää kaapissa valmiina.

Vierailija
12/39 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen makuaisti teillä on jos saatte jotain mifua syötyä? Kuin paloiteltu pomppupallo.

Vierailija
13/39 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tomaatti-papukeitto

Kattilaan tomaattisosepurkillinen, papuja tomaattiliemessä, loraus kermaa ja mausteita.

Ja sitten onkin rattoisa hetki vessassa taattu!

Vierailija
14/39 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tein just kun en muuta jaksanut, makaronia johon sekoitin pestoa ja tofukuutioita. Jos jaksaa niin tofukuutiot voi paahtaa pannulla tai käyttää a la minute paloja(so fine) ja silputa sekaan valkosipulia ja kenties avokadoa.

Tofu on kamalaa useimmissa muodoissaan. Ainoastaan jos sen paistaa pannulla runsaassa öljyssä ohuehkoina paloina siitä tulee syömäkelpoista.

Vierailija
15/39 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieni-kaalilaatikko, munakoisolasagne, kasvismakaronilaatikko, linssikeitto, kasvispizza, pasta yrteillä tai pestolla, sieni tai parsarisotto, lohkopotut ja vegenugetit, currychilikasviskastike & riisi, muusi & vegepyörykät, kanttarellikastike, wokki & thainuudelit, kasviskiusaus. Siinä muutama joita voi tuunailla rutkasti mieleisekseen. En syö lihaa, mutta kalaa ja mereneläviä joskus, helpointa on tehdä samoja ruokia kuin tekisi lihasta mutta vaihtaa tilalle kasvikset :)

Vierailija
16/39 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tofu on kamalaa useimmissa muodoissaan. Ainoastaan jos sen paistaa pannulla runsaassa öljyssä ohuehkoina paloina siitä tulee syömäkelpoista.

Marinoitu ja savutofu menee sellaisenaankin, esim. kikmunakkaan päällä tai salaatissa.

Vierailija
17/39 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mifu ei kyllä ole mitään vegeä, kun valmistetaan maidosta, mutta ihan hyvältä tuo resepti kuulostaa

Aloituksessa luki että ei tarvitse olla välttämättä vegeresepti vaan kasvis.

Vierailija
18/39 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieni-kaalilaatikko, munakoisolasagne, kasvismakaronilaatikko, linssikeitto, kasvispizza, pasta yrteillä tai pestolla, sieni tai parsarisotto, lohkopotut ja vegenugetit, currychilikasviskastike & riisi, muusi & vegepyörykät, kanttarellikastike, wokki & thainuudelit, kasviskiusaus. Siinä muutama joita voi tuunailla rutkasti mieleisekseen. En syö lihaa, mutta kalaa ja mereneläviä joskus, helpointa on tehdä samoja ruokia kuin tekisi lihasta mutta vaihtaa tilalle kasvikset :)

Jos vaihdat lihan tilalle kasvikset ruoasta puuttuu proteiinit. Tilalle pitäisi laittaa linssejä, papuja tms tai juustoa jos on lakto-ovovegetaristi.

Vierailija
19/39 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tomaatti-papukeitto

Ja sitten onkin rattoisa hetki vessassa taattu!

Jaa onko olemassa jotain ruokaa mitä ei pa*kota ulos ollenkaan?

Vierailija
20/39 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin kasvisruuasta ja söin sitä pitkään.Tuli hengenahdistusta ja väsymystä. Rautavarastot oli ihan tyhjät.Nyt syön sekaruokaa ja rautalääkitys menossa.Olo ihan toinen.Viikon päästä labrat.