Mitä tehdä matemaatiikan opettajalle joka arvostelee liian tiukasti
nyt 9-luokalla pojalleni tuli uusi matematiikan opettaja
- joka käyttää eri kirjaa kuin muut koulun opettajat
- joka käyttää eri kokeita kuin muut ( tekee itse, kun muut opet käyttävät ns koekirjan kokeita) Ja kokeet huomattavasti vaikeampia
- joka arvostelee tiukemmin kuin muut ( vastaus oikein, mutta ei laskettu niin kuin hän opettanut = 0 pistettä)
Lähes kaikilla numerot järjestään 2 numeroa huonompia kuin 8:na edellisenä vuotena. eli 8:in oppilaat saavat kokeista 6 ja 7:n oppilaat järjestään 5.
Voiko asialle tehdä jotain. onko minulla oiekus pyytää MUIDEN luokkien kokeita nähtäväksi jne ?
Kommentit (62)
Itse opiskelen AMKssa ja matematiikan kokeessa on tehtävästä mahdollista saada täydet pisteet väärälläkin vastauksella.
Opettaja tarkastaa nimenomaan laskentamenetelmän ja se, että jossain vaiheessa on vahingossa kirjoittanut lausekkeeseen vaikka väärän numeron joka johtaa tietysti vastauksen virheellisyyteen mutta lasku on laskettu muutoin täysin oikealla menetelmällä, saa täydet pisteet.
Tietysti myös jos laittaa vaikka oikean vastauksen mutta laskentamenetelmä on väärin, sitä ei ole ollenkaan tms. niin pelkällä vastauksella ei saa mitään vaikka se olisi kuinka oikein. Vastauksenhan saa suoraan laskimesta kun syöttää tehtävän sinne ja kopioi vastauksen paperiin.
Meiän koulus just samanlainen opettaja
Käyttää koulun kirjoja mutta tekee kokeet itse.
Kokeissa
Vastaus oikein, mutta lausekkeees pienikin moka= 0 pistettä!
VOI JUMALAUTA!!
Olen ennen saanut 8-9 aina matikasta
ja nyt tulee 5-7.