Mittari näyttää -11 mutta tuuli tekee tunteen -18 pakkasesta.
Iltapäivällä olen taas haastavassa tilanteessa.
Hoitolapsista 2 on 5v ja pienemmät ovat 1v4-6kk.
Isompien lasten vanhemmat haluavat ehdottomasti että ulkoilemme.
Pienet vaan tuppaavat paleltumaan tuolla.
Pitäisi kyllä olla niin että perhepäivähoidossa kaikki lapset olisivat suht saman ikäisiä.
Joku pieniä tai suuria.
Vaikka 4 alle 2v on aika rankkaa niin kuitenkin helpommin menee päivät kun ei tarvitse revetä ikätasoisesti kahteen eri suuntaa.
Kommentit (8)
olsi hyvä olla vain samanikäisä :) ei tulis ongelmia nyt sitten vaikkapa ulkoilunkaan suhteen, mukamas :)
Voisitteko ulkoilla silloin kun pienimmät nukkuvat vaunuissa? Olettaen, että niitä on 2 ja sulla kaksostenrattaat. Näin meillä tehdään. Minä en huolisi neljää alle 2-vuotiasta, silloin ei ulkoiltaisi talvella ikinä, vaikka olisi nollakeli ja aurinko paistaisi...
Mä en ulkona ollessani huomaa onko -18 vai -19 vai peräti -20
Kun olin omien viiden lapsen kotiäiti niin en ulkoillut pienimpien kanssa 3h putkeen jos he eivät siitä tykänneet.
5v saattoi viihtyä jopa 4h putkeen ulkona.
Mutta mitäpä minä noita murehtimaan. Mennään eikä meinata! ap
Ulos siis pienten päiväunien aikaan?
Jos se ei käy, menette ulos iltapäivällä siten, että pienet vaunuissaan oleilevat hyvin topattuina ja isommat saavat hetken peuhata ulkona, josta heidät haetaan kotiin?
Voisitteko ulkoilla silloin kun pienimmät nukkuvat vaunuissa? Olettaen, että niitä on 2 ja sulla kaksostenrattaat. Näin meillä tehdään. Minä en huolisi neljää alle 2-vuotiasta, silloin ei ulkoiltaisi talvella ikinä, vaikka olisi nollakeli ja aurinko paistaisi...
Kyllä minä voisin hoitaa ja ulkoilla neljän alle 2v kanssa.
Omatkin lapset syntyivät aika tiuhaan tahtiin. ap
mutta en jaksaisi pukea/riisua mokomia...
Kyllä minä voisin hoitaa ja ulkoilla neljän alle 2v kanssa.
Omatkin lapset syntyivät aika tiuhaan tahtiin. ap
Nyt mulla on 1v ja 1v 4kk ikäiset, jotka VIHAAVAT pukemista. Pukemiseen pitää varata puoli tuntia, jonka jälkeen kaikki ovat aivan hikisiä.
Mene siinä sitten 15 minuutin takia ulos, varsinkin kuin meillä lähin ulkoilupaikka 10min kävelymatkan päässä.
Ja meillä siis ulkoillaan lähes säässä, kuin säässä. Vain kova lumituisku tai yli 10m/s tuuli ovat tähän mennessä estäneet. :)
t. 5
Mä en ulkona ollessani huomaa onko -18 vai -19 vai peräti -20