Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Entäs te sitten, jotka tungette bussiin vaunujenne kanssa vaikka bussissa on jo kahden vaunut!

Vierailija
14.12.2010 |

Olen monesti ollut bussissa vaunujeni kanssa ja vieressäni on ollut toiset vaunut. No, joltakiin pysäkiltä hyppää kyytiin itsekäs av-mamma! Parkkeeraa vaununsa ovien eteen sivuttain, ettei kukaan pääse ohi! Mikä vittu siinä on niin vaikea ymmärtää, että kolmannet vaunut bussissa on jo turvallisuusriski! Mutta ei, minäminäminä haluan bussiin vaikka siellä olisi viidet vaunut. Seuraavalla kerralla potkasen kolmannen mamman ulos bussista ja vaunut lentää perässä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko juuri sinun on siellä täyttää kaikki tila? Kävelisit mieluummin ja päästäisit muut vaunuineen sisään.

Vierailija
2/20 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joihinkin busseihin mahtuu ne kolmannet vaunut ihan vaunupaikalle... ja jos on vaunukiintiö täynnä, niin kuljettaja ei suostu ottamaan ylimääräisiä vaunuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olleet menossa esim. lääkäriin tai jonnekkin muualle jossa meidän oletetaan olevan tiettyyn aikaan ja seuraavalla bussilla ei enää ehditä. Joskus pääsee joskus ei.

Vierailija
4/20 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse tapella hullujen mammojen kanssa bussikyydistä.

Vierailija
5/20 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut busseissa, raitiovaunuissa ja esim. Tukholman Tunnelbanassa, joissa on ollut ahdasta ja täyttä. Ja aina on sovittelemalla vielä yhdet vaunut/rattaat saatu mukaan.

Ja kaikki ivat oleet ihan tyytyväisen näköisiä. Onpa jonkun suht vanhan lapsen vanhempi saattanut jopa kasata heidän rattaansa ja he ovat menneet sitten muualle istumaan ja näin on saatu lisää tilaa.

En ole ajatellutkaan, että joku voi ajatella, että uusilla rattailla ei ole oikeutta nousta kyytiin, jos siellä on jo KAHDET rattaat.

Voisihan sinun logiigallasi ajatella, että sinä ap, olet jo matkustanut tarpeeksi. Sinulle tekee hyvää kävellä loppumatka. Ulos ja tilaa seuraavalle.

Vierailija
6/20 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joihinkin busseihin mahtuu ne kolmannet vaunut ihan vaunupaikalle... ja jos on vaunukiintiö täynnä, niin kuljettaja ei suostu ottamaan ylimääräisiä vaunuja.

Kuljettaja ottaa yleensä kantaa. Olen päässyt suht hyvin busseihin rattailla. Kerran jopa eräs äiti teki vuoden ihanimman teon. Eli meillä oli kiire lääkärille ja oven avauduttua sanoin reaktiomaisesti ääneen vanhemmalle tytölle, että voi ei bussi on täynnä, nyt taidetaan myöhästyä lääkäriltä. Jolloin eräs vaunuilla olevä äiti sanoi että on jäämässä pysäkin päästä pois ja voi jäädä jo nyt jotta me ehditään. Ihana teko.

Vierailija
7/20 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti minun pitää antaa tilaa hulluille av-mammoille =) On se niin vaikeaa odottaa seuraavaa bussia, aina ei voi voittaa jos kyytiin ei mahdu. Todellakin heitän mamman ja vaunut ulos bussista, aivan sama onko siellä vaunuissa joku vai hei, ulos lentää ja kaaressa. Oppii ainakin mamma käyttäytymään!

ap

Vierailija
8/20 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestä on hyvä juttu, että kolmannet vaunut änkeävät bussiin vaikka bussi on täysi? Jos bussissa on tilaa kaksille vaunuille, niin silloin sinne ei kolmansilla ole asiaa! Kumma kun ihmiset eivät tajua tätä. Pitää tulla siihen kaikkien eteen ja tukkia käytävä ja ulospääsyt.

Vierailija
9/20 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä vaiheessa kun olen pakkasessa seissyt ja katsellut kun neljä bussia on jo ajanut ohi kahdet rattaat kyydissä, ja viides pysähtyy ja päästää sisään vaikka olisikin jo kahdet rattaat, niin kyllä jumankauta vaan sisään rattaineni astelen!

minä myös olen joskus jäänyt aiemmalla pysäkillä päästääkseni toiset vaunut bussiin, toivottavasti se on ilahduttanut. :)

Vierailija
10/20 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimpiin busseihin mahtuu kolmet vaunut! :) Kerran oli jopa yhdet tuplat ja kahdet yhdistelmät, ja kaikki mahtuivat somasti rinnakkain ilman että käytävää tarvitsi tukkia! Toki siinä piti hetki vekslata, mutta kun yhteispeli toimi meillä mammoilla, niin kaikille jäi hyvä mieli!

Vierailija
11/20 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussit on mitoitettu kaksille vaunuille ja jos jotain sattuu kuskia syytetään jos on ottanut kolmannet kyytiin. Ja pk-seudulla busseja kuitenkin kulkee suht usein...

Vierailija
12/20 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestä on hyvä juttu, että kolmannet vaunut änkeävät bussiin vaikka bussi on täysi? Jos bussissa on tilaa kaksille vaunuille, niin silloin sinne ei kolmansilla ole asiaa! Kumma kun ihmiset eivät tajua tätä. Pitää tulla siihen kaikkien eteen ja tukkia käytävä ja ulospääsyt.

No ei ole hyvä juttu tukkia tie, vaan idea on se että joskus mahtuu hyvin.

Toinen ärsyttävämpi ilmiö on ne ilmaismatkustajat, jotka raahaavat istumarattaita vaikka lapsi on jo 3-5 vuotias, ja ei edes suostu istumaan rattaissa, mutta ei äiti haluaa matkustaa ilmaseksi ja rattaat pitää raahata mukana.

Samoin ne valtavat maalaisvaunut! Nitä ei saisi olla helsingissä. On niin isoja vaunuja nykyään, ettei bussiin mahdu kunnolla kaksiakaan rattaita ja aisat tukkii käytävän. Kaksoisrattaat joissa lapset ovat peräjälkeen ovat suurempi turvallisuusriski kuin kolme pientä ratasta. Mutta pitäähän niidenkin kulkea bussissa.

Vierailija
13/20 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaunuille/rattaille, kuskit ei ota useampia yleensä, aina joku mamma sitten kuitenkin yrittää

ja tukkii koko keskioven edustan, jos onnistuu pääsemään sisään

Vierailija
14/20 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jolloin eräs vaunuilla olevä äiti sanoi että on jäämässä pysäkin päästä pois ja voi jäädä jo nyt jotta me ehditään. Ihana teko.

Itseäni oikein ärsytti erään äidin puolesta, kun bussissa oli jo kahdet vaunut, joten kolmannet eivät mahtuneet sisään. Äiti jäi siis odottamaan seuraavaa bussia (joka tänne syrjäkylälle tulee 30min - 60 min päästä). Toinen vaunuilja jäi sitten seuraavalla pysäkillä, eli sadan metrin päästä pois. Miksi ihmeessä ei voinut jäädä jo silloin kun näki kolmansien vaunujen pyrkivän sisään?

Usein noihin täpötäysiin busseihin tunkee kolmet vaunut, joka hankaloittaa kyllä todella paljon poispääsyä.

Vierailija
15/20 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni käynyt niin, etten kyytiin päässyt ja kyllä kotona itketti. Olin totaalisen jäässä, kun meilläpäin ei bussit usein kulje.

Onneksi on tämä murhe ohi, kun kuopus täyttää jo 7v.

Vierailija
16/20 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

busseihin otetaan niin paljon vaunuja kuin on tulossa. Vaunupaikalle mahtuu kolmet tai neljät vaunut, riippuen vaunujen leveydestä. Kaikki bussiin pyrkivät otetaan kuitenkin kyytiin.

Meillä bussit kulkee puolen tunnin - tunnin välein, joten pitkä odottaminen tulisi jos ei bussiin pääsisi.

Vierailija
17/20 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti minun pitää antaa tilaa hulluille av-mammoille =) On se niin vaikeaa odottaa seuraavaa bussia, aina ei voi voittaa jos kyytiin ei mahdu. Todellakin heitän mamman ja vaunut ulos bussista, aivan sama onko siellä vaunuissa joku vai hei, ulos lentää ja kaaressa. Oppii ainakin mamma käyttäytymään!

ap

SINÄ olet juuri sellanen hullu av-mamma.

Katso peiliin.

Vierailija
18/20 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään itse kyllä pysäkkiä tai paria aiemmin pois, jos sen avulla saan jonkun toisen vaunujen kanssa mahtumaan bussiin eikä minulla ole mihinkään kiire. Onneksi kuljen busseilla rattaiden kanssa harvoin, koska asun niin lähellä keskustaa, ja silloinkin ajelen taajaan liikenneityjä reittejä,. Jos on sellainen tilanne, että on pakko ehtiä jollain tietyllä bussilla johonkin, en ota rattaita ollenkaan mukaan, tai otan matkarattaat ja laitan ne kasaan. Puolitoistavuotiaan kanssa se on toki helpompaa kuin pikkuvauvan kanssa.

Vierailija
19/20 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

busseissa on aina vaunu paikka. Meillä joutuu aina välillä laittamaan vaunut kasaan bussin alaosaan. Ja niitä busseja kulkee parhaimillaan kerran tunnissa. Vauva ei vielä kävele ja autoa ei ole joten ainoa liikkumis mahdollisuus.

Vierailija
20/20 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tosiaankaan pääse busseissa ilmaiseksi edes vaunujen kanssa.