Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Törtöimmät kommentit raskautta yrittävälle, raskaana olevalle tai juuri synnyttäneelle?

Vierailija
14.12.2010 |

Minusta kaikkien törttöyksien ykkönen on "ei ole isästä epäilystä" (kun vauva on isänsä näköinen).

Toisella tavalla törttöjä kommentteja ovat mm.

- Kai teette lapselle kaverin?

- Kai te vielä tytön/pojan teette?

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- "Olen raskaana, viimeisellä kolmanneksella jo"

- "Ai! Mä luulin, että olet vaan lihonut ihan valaaksi, mutta en uskaltanut mitään sanoa ettet loukkaannu"

Vierailija
102/117 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko raskauden ajan esim. oma äitini ja monet kaverit: "ootko nyt varma et et kahta saa" (lihoin 30kg) ja kun lapsen olin synnyttäny kuulin et ootko nyt ihan varma et ei toista jääny sinne mahaan... Ja yks oli kun eräs joka ei ilmeisesti tajunnut että olin jo synnyttänyt sanoi kun vanhempi tyttäreni yritti lyödä minua mahaan "varo et ei vauvaan satu"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kaikkien törttöyksien ykkönen on "ei ole isästä epäilystä" (kun vauva on isänsä näköinen). Toisella tavalla törttöjä kommentteja ovat mm. - Kai teette lapselle kaverin? - Kai te vielä tytön/pojan teette?

Minusta tuo "ei ole isästä epäilystä" on täysin harmittomasti ja ihan hauskasti sanottu. En olisi voinut kuvitella kenenkään loukkaantuvan tuosta.

Vierailija
104/117 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyi minulta veljen vaimo pari päivää synnytyksen jälkeen.

Oikein ihana kysymys tuoreelle äidille o_o

Vierailija
105/117 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tokaisi pitäähän se poikakin vielä tehdä ja vielä lasten kuullen muuten ei olisi haitannut.

Vierailija
106/117 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tokaisi pitäähän se poikakin vielä tehdä ja vielä lasten kuullen muuten ei olisi haitannut.

ja tämän avovaimo tokaisi, kun näki vatsani että jospa sieltä nyt se poika tulee ja senkin lasten kuullen. Molemmat yhtä juntteja, sopivat toisilleen.

Vierailija
107/117 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulemia:

Menetin synnytyksestä verta niin että hemoglobiini oli alimmilla 54 ja epiduraalit iskettiin spinaaliin minkä takia synnytys venyi yms yms. Halusin kuitenkin vauvan viereen imetykseen mutta muuhun ei kertakaikkiaan voimat riittäneet. Synnytystä seuranneena aamuna tuli kaksi hoitsua huoneeseeni ja kauhistelivat kun en ollut käynyt vessassa siistiytymässä enkä vaihtanut vauvani vaippoja.

Viikko yli 4 kiloisen synnytyksen jälkeen, lastenvaatekaupan myyjä kysäisi 'tuleeko tämä tulevalle vauvalle' Sanoin että se vauva on jo tuolla kärryssä.

Samoihin aikoihin kävin apteekissa ostamssa raskausarpia häivyttävää voidetta ja myyjä sanoi ' Tätä kun laittaa koko raskauden ajan niin ei tule raskausarpia.'

Kaverilla oli aika iso maha vielä pari viikkoa synnytyksestä ja hänelle oli joku tuntematon tokaissut 'koskas se syntyy kun on noin jo laskeutunut' Kaveri oli sanonut 'että kyllä se on laskeutunut jo ihan ulos asti.'

Meille tuli myös paljon kommennteja postimiehistä isäehdokkaina kun vauvan tukan väri oli vastasyntyneenä odotetusta poikkeva, tosin tilanne kyllä korjaantui parissa kuukaudessa.

Vierailija
108/117 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellamme oli syntyessään muiden ongelmien ohessa kallossa epätasaisuutta ja vinoutta. Anopille kerrottiin asiallisesti näistä kaikista asioista vauvan synnyttyä, mutta ensimmäisellä vierailulla kotonamme anoppi kysyi olenko pudottanut vauvan, kun sen pää on niin oudon mallinen. Tämä on täyttä totta - sanasta sanaan. Vuosien saatossa olen jo kehittänyt suodattimen, joten kommentit eivät satu, mutta tämä oli ehkä näistä kaikista se ikimuistoisin.

Vierailija
109/117 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- onko sen isä ulkomaalainen (tumma, kihara tukka) ja kun selitetään, että ei, ihan suomalainen niin jankataan ja EI USKOTA vaan hoetaan "kyllä varmaan on ulkomaalainen, ei voi olla suomalainen". Ja hei haloo, NÄIN SYNNYTYSOSASTON HOITSUT!!!!

- "siunattu on sen äidin kohtu, joka synnyttää esikoisenaan poikalapsen". Tämä on tosi kiva kuulla itse pienenä tyttölapsena oman äitinsä suusta, kun äiti muistelee ekaa synnytystään (isoveljeni). Tuli todella arvostettu olo..

Vierailija
110/117 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa mies alkoi vihjailemaan ylipainosta lapsen syntymän jälkeen. Lapsi vaan oli syntynyt kuolleena, että voitte vaan kuvitella, miten desibeli-mittari meni purppuralle, kun loukkaantumistani hänelle purin siinä peräpukaman ja välilhaleikkauksen aiheuttaman kivun ja suihkumaisen jälkivuodon keskellä.

Vierailija
111/117 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi miespuolinen työnantajani, kun kerroin olevani raskaana. Odotin esikoista 35-vuotiaana, naimisissa jne.

Ihan varmaan kaksoset tulossa, kun on niin iso maha, tokaisi sairaalan siivooja käytävällä, kun odotin pääsyä leikkaussaliin pelosta ja kauhusta kankeana. Ihan oli yksi vauva vatsassa.

Onpa sulla kauheen pilkullinen selkä, voi kauheeta, puhui kovaan ääneen joku leikkaussalin hoitsu, kun desinfioi selkääni ennen puudutuksen laittoa. Joo, kuulun moniluomiseen sukuun ja olisin mielelläni ilman niitä "pilkkuja", jos se olisi mahdollista. Olen aina hävennyt luomiani, enkä tosiaan tarvitse ketään huomauttelemaan tai kauhistelemaan niitä hetkellä, jolloin päällimmäisenä on huoli vauvan hyvinvoinnista, enkä kyllä muutenkaan.

Miksi muuten edes ammattilaiset eivät tajua olla hiljaa potilaiden/asiakkaiden ulkonäöstä??

Vierailija
112/117 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Maija on niin tukevoituneen/tätimäisen näköinen". Kommentoijana oma isä, ja olen muuten edelleenkin alipainoinen, mutta pari viikkoa synnytyksen jälkeenhän maha näyttää silti vähän pömpöltä. Isä ei onneksi koskaan kommentoinut ulkonäköäni kun olin nuorempi, synnytyksen jälkeen saan jatkuvasti kuulla kuinka olen ruma jne. Ilmeisesti olen isäni mielestä nyt pilalla.

Sun isäsi ei kestä sitä, että et ole enää hänen pikkutyttönsä, vaan synnyttänyt nainen, äiti, seksuaalinen ja erilainen olento. Synnytys on konkretisoinut sen hänelle. Ongelma on hänellä ja terapian tarve, todennäköisesti ei itse tajua ollenkaan miten sinä tulkitset möläytykset (ulkonäköasiana).

Vierailija
113/117 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ole painoa tullut juuri lainkaan. Ihmisten painon kommentointi on huonoa käytöstä. Kommentti oli tietysti tarkoitettu kohteliaaksi, mutta kertoi aikamme typerästä sosiaalisesta normistosta, jonka mukaan on sitä parempi, mitä laihempi on. Kun olen pitkä ja hoikka ja ulkonäöstäni huolehtiva, minun ajatellaan kai jakavan tällaisen sairaan arvomaailman, jossa on ok arvioida ihmisiä painon mukaan.

Vierailija
114/117 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa tällä harvinaisen pistävä ääni. Vauvasta siis puhui, silloin ei tuntunut hormonihuuruissa kivalta kuulla sitä. Niin ja toinen asia oli onpas täällä nyt sotkua, kun olin synnyttänyt ja eritteet pitkin pöytää.

Vierailija
115/117 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa sulla kauheen pilkullinen selkä, voi kauheeta, puhui kovaan ääneen joku leikkaussalin hoitsu, kun desinfioi selkääni ennen puudutuksen laittoa. Joo, kuulun moniluomiseen sukuun ja olisin mielelläni ilman niitä "pilkkuja", jos se olisi mahdollista. Olen aina hävennyt luomiani, enkä tosiaan tarvitse ketään huomauttelemaan tai kauhistelemaan niitä hetkellä, jolloin päällimmäisenä on huoli vauvan hyvinvoinnista, enkä kyllä muutenkaan. Miksi muuten edes ammattilaiset eivät tajua olla hiljaa potilaiden/asiakkaiden ulkonäöstä??

Varmaan sama hoitsu otti multa papakoetta ja kommentoi todella oudosti pigmenttihäiriöitäni (olen todella läikikäs). Kertoi vielä "hauskan" tarinan kuinka ennen muinoin sanottiin, että jos lapsella on tällainen iho niin äiti on tehnyt jotain kamalaa. Jos en olisi ollut siinä haarat levällään, olisin ehkä vetänyt turpaan sitä ääliötä. Koin nimittäin, että minun läiskieni lisäksi hän loukkasi äitiäni.

Että Hoitsu Moukka von Käytöstaidoton, jos luet tämän niin häpeä.

Vierailija
116/117 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa aina tyttöjä" kommentti kirveli silloin ku miehen kaveri sen sanoi ja yritimme saada vauvaa. Miehellä ennestään tyttö. Ajattelin et huonot pantavat ei kai saa mitään... Ois vaan pitäny sanoo se sille älykääpiölle kaverille ääneen.

Vierailija
117/117 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ai kolmannen? No kumpaa sukupuolta ne kaksi on?" Siis oletti, että teemme kolmatta saadaksemme kumpaakin sukupuolta. Lapset tyttö, poika, poika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä