Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä nimestä Alma? On kansainvälinen,

Vierailija
13.12.2010 |

mutta myös suomalaisen kuuloinen. Tarkoittaa ravitsevaa latinaksi ja sielua unkariksi. Yliopisto on Alma Mater (ravitseva äiti).



Minusta aika hieno. Mitä mieltä?



Ei kai kenellekään tule mieleen Kassi-Alma :(

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee aina mieleen Pohjantähti-trilogian Alma, joka minusta on yksi suomalaisen tai maailmankirjallisuudenkin hienoimmista naishahmoista.



Olisin halunnut Alman tyttäreni nimeksi, mutta miehestä se on mummonimi.

Vierailija
2/24 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silloin ennustin tällä palstalla, että parin vuoden päästä se on uusi tyttöjen muotinimi.



Alma on hieno nimi, espanjaksi se tarkoittaa mm. elävää sielua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis nimi, voisin omallekin harkita. Tykkään!

Vierailija
4/24 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli kassi-alma mieleen, nyt kun sanoit sen

Vierailija
5/24 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan sellaisen vanhan, rähjäisen mummon nimi.

Vierailija
6/24 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta myös suomalaisen kuuloinen. Tarkoittaa ravitsevaa latinaksi ja sielua unkariksi. Yliopisto on Alma Mater (ravitseva äiti). Minusta aika hieno. Mitä mieltä? Ei kai kenellekään tule mieleen Kassi-Alma :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/24 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tunnen yhden kivan pienen Alma-tytön eli ensisijaisesti kuitenkin hän tulee mieleen.

Vierailija
8/24 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sielua espanjaksi.



Tykkään nimestä kovasti ja se on yksi suosikeistani omille lapsilleni, sitten kun niitä siunaantuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/24 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee mieleen irlantilainen ystäväni Alma :)

Vierailija
10/24 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielu espanjaksi. Kansainvalinen, helppo lausua seka suomeksi etta muilla kielilla. Kaunis aanneasu. Tykkaan.



Ja kassi-alma ei tullut koskaan edes mieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/24 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan.todella ruma nimi.

Vierailija
12/24 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan sellaisen vanhan, rähjäisen mummon nimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/24 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli mieleen jo otsikosta.

Vierailija
14/24 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa vain Alma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/24 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi erittäin kaunis nimi

Vierailija
16/24 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan enää muista sitä sketsiä Kassi-Alma, minäkään en olisi muistanut ellet olisi maininnut.

Vierailija
17/24 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä häpeäisi erikoista nimivalintaa. "Almaz" on eräs ihanimmista kappaleista.

Vierailija
18/24 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä nimi lapselle.

Vierailija
19/24 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja unkariksi omena. Meinaan antaa lapselleni toiseksi nimeksi.

Vierailija
20/24 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alma media tulee mieleen ennen Kassi-Almaa. Mutta älä huoli, kyllä JOKU sen Kassi-Alman aina muistaa. Säästäisin lapsen Alma-nimeltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi