Mitä mieltä nimestä Alma? On kansainvälinen,
mutta myös suomalaisen kuuloinen. Tarkoittaa ravitsevaa latinaksi ja sielua unkariksi. Yliopisto on Alma Mater (ravitseva äiti).
Minusta aika hieno. Mitä mieltä?
Ei kai kenellekään tule mieleen Kassi-Alma :(
Kommentit (24)
ja silloin ennustin tällä palstalla, että parin vuoden päästä se on uusi tyttöjen muotinimi.
Alma on hieno nimi, espanjaksi se tarkoittaa mm. elävää sielua.
Kaunis nimi, voisin omallekin harkita. Tykkään!
tuli kassi-alma mieleen, nyt kun sanoit sen
nimenomaan sellaisen vanhan, rähjäisen mummon nimi.
mutta myös suomalaisen kuuloinen. Tarkoittaa ravitsevaa latinaksi ja sielua unkariksi. Yliopisto on Alma Mater (ravitseva äiti). Minusta aika hieno. Mitä mieltä? Ei kai kenellekään tule mieleen Kassi-Alma :(
mutta tunnen yhden kivan pienen Alma-tytön eli ensisijaisesti kuitenkin hän tulee mieleen.
ja sielua espanjaksi.
Tykkään nimestä kovasti ja se on yksi suosikeistani omille lapsilleni, sitten kun niitä siunaantuu.
tulee mieleen irlantilainen ystäväni Alma :)
Sielu espanjaksi. Kansainvalinen, helppo lausua seka suomeksi etta muilla kielilla. Kaunis aanneasu. Tykkaan.
Ja kassi-alma ei tullut koskaan edes mieleen.
nimenomaan sellaisen vanhan, rähjäisen mummon nimi.
Ei kukaan enää muista sitä sketsiä Kassi-Alma, minäkään en olisi muistanut ellet olisi maininnut.
Enkä häpeäisi erikoista nimivalintaa. "Almaz" on eräs ihanimmista kappaleista.
ja unkariksi omena. Meinaan antaa lapselleni toiseksi nimeksi.
Alma media tulee mieleen ennen Kassi-Almaa. Mutta älä huoli, kyllä JOKU sen Kassi-Alman aina muistaa. Säästäisin lapsen Alma-nimeltä.
Mulle tulee aina mieleen Pohjantähti-trilogian Alma, joka minusta on yksi suomalaisen tai maailmankirjallisuudenkin hienoimmista naishahmoista.
Olisin halunnut Alman tyttäreni nimeksi, mutta miehestä se on mummonimi.