Montako joululahjaa lapsesi suunnilleen saa? lapsen ikä
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
molemmat noin 50 pakettia. Kotoa suunnilleen 35 pakettia ja muualta suunilleen 15. säälittää alle 20 pakettia saavat.
Oletko tosissasi? En haluaisi olla lapsesi. Olet näjöjään sairas,huhhuh. ALLE 20 PAKETTIA SÄÄÄLITTÄVÄT????? Siis mitä helvettiä?-Aikuistu pentu, olet varmana joku 5vee
Arvioisin, että alle viisitoista. Meiltä vanhemmilta saa kaksi. Isovanhemmat varmaan antaa paketit, kummeilta tulee jotain ja varmaan isomummiltkin. Tädit, enot ja sedät saattaa ostaa jotain. Molemmilla vanhemmilla on paljon lapsettomia sisaruksia, joten harvat lapset saavat kaikki jotain.
10v. saa viisi lahjaa
6v. saa kahdeksan lahjaa
Kumpikin kylläkin saa samalla rahasummalla.
Vauvalle ei ostettu mitään.
3 ja 1v ja molemmat saa varmaan Lähemmäs 20 lahjaa. On niin monta mummoa ja kummia ym
Ei yhtään. 20 vee. Tarvittaessa saa rahaa koska on yliopisto opiskelija.
15v - 17v
Uskoisin, että noin 30 lahjaa jokaiselle, ei olla aikaisempinakaan jouluina päästy vähemmällä,
eikä suku muutu nappia painamalla.
Kaks lahjaa ja puolitoista vuotias. Ei ole paljon ollu varaa lahjoja ostella mutta onneksi lapsi onsne verran pienikin ettei tajua vielä jouluhömpötyksestä mitään.
Ikää 3 ja meiltä saa yhden paketin, mutta kaikilta muilta hirveästi. Veikkaan että 20-30. Minusta joku 5 olisi hyvä, ei se edes muista lahjojaan tai ehdi leikkiä kaikilla niillä.
Lapset saa ne lahjat mitä toivovat eli n. 10 pakettia.
Vaatteet ja urheiluvälineet eivät mene meillä pakettiin vaan ne ostetaan kun tarve on.
Mä olen joskus miettinyt mitä järkeä pn 50 paketissa kun omassa suvussa miehen sisko tosiaan ostaa lapselleen tuollaisen määrän ja varmistaa vielä montako pakettia meidän lapset saa ettei Inkeri vaan saa vähemmän ja silti Inkeriltä tuli poru viime jouluna kun meidän lapset lähti yläkertaan leikkimään lahjoillaan kun eivät jaksaneet odottaa että Inkeri avas kaikki pakettinsa, no jäipä häneltäkin sitten osa avaamatta kun halusi myös mennä leikkimään..
Vierailija kirjoitti:
Lapset saa ne lahjat mitä toivovat eli n. 10 pakettia.
Vaatteet ja urheiluvälineet eivät mene meillä pakettiin vaan ne ostetaan kun tarve on.Mä olen joskus miettinyt mitä järkeä pn 50 paketissa kun omassa suvussa miehen sisko tosiaan ostaa lapselleen tuollaisen määrän ja varmistaa vielä montako pakettia meidän lapset saa ettei Inkeri vaan saa vähemmän ja silti Inkeriltä tuli poru viime jouluna kun meidän lapset lähti yläkertaan leikkimään lahjoillaan kun eivät jaksaneet odottaa että Inkeri avas kaikki pakettinsa, no jäipä häneltäkin sitten osa avaamatta kun halusi myös mennä leikkimään..
Meilläkin lapsi saa ne mitä on toivonut, yleensä kirjoittaa toivelistan ja se on mielestäni kohtuullinen ei mitään hulluja määriä.. Itse sitten kerron nuo toiveet mummeille ka kummeille..
Kysymys ei ole rahasta, minusta on hienoa että lapseni ymmärtävät etteivät tarvitse 80 lahjaa
Meillä 6- ja 9-vuotiaat.
Saavat molemmat vanhemmilta 7 -8 lahjaa (osa pieniä), lisäksi kummankin puolen isovanhemmilta 2 lahjaa, kummeiltaan 2 lahjaa, tädeiltään ja sediltään ehkä 3 lahjaa. Siis 16-17 pakettia/lapsi. En ole tuota erityisen paljona pitänyt, kyllä me aikuisetkin saadaan kymmenkunta lahjaa kumpikin. Pakettien avaaminen on kivaa ja lapset ovat vaikuttaneet iloisilta ja tyytyväisiltä. Varmaan käy noin että kun kasvavat, lahjat vähenevät ja kallistuvat.
Meillä 15v. ja 17v. tytöt ja molemmat saavat lahjatoivomuksen lahjat eli vanhemmilta liput erääseen tapahtumaan ja mummoilta villasukat ja toiselta lapaset. Ovat tarkkoja mitä haluavat ja ostetaan vain tarpeen mukaan.
Kummit saattavat muistaa kirjalla tai musiikilla.
Ärsyttävää lukea vanhaa ketjua, kun joka toisesta kommentista puuttuu puolet tekstistä.
Mutta asiaan. Meillä lapsi 7-v saa vanhemmilta noin 15 pakettia, osa pienempiä juttuja ja osa sitten vähän kalliimpia asioita, kuten tekniikka legoja ja autoradan. Isovanhemmilta saa varmaan myös sen parikymmentä lahjaa yhteensä, mikä on mielestäni liikaa ja toivon kovasti että ainakaan enempää ei tulisi. Ei lapset nauti siitäkään että lahjoja on liikaa. Muistan kun seurustelu aikoina katsoin miehen sisarusten lasten jouluja anoppilassa suu auki. Touhu oli mielestäni aivan järjetöntä. Jokaiselle ipanalle oli varmasti vähintään se 60 pakettia. Lapset repi käärepapereita auki ja totesivat lakonisesti "ai tällainen". Lahjoja hautautui paperiroskan sekaan, eivätkä lapset välittäneet siitä krääsästä tuon taivaalista. Ja uskon että vaikka ne lelut olisivat olleet laadukkaampiakin, ei tilanne olisi ollut sen kummempi. Lahjoissa oli runsaudenpula. Kun itse saimme lapsen niin pistin pahimmalle kerskakulutukselle stopin. Sanoin että kohtuus kaikessa ja että lapsi ei arvosta hirveää tavaramäärää. Tärkeintä on yhdessäolo ja muutama toivottu paketti. No, kyllähän he vieläkin lahjoo, mutta suurimmilta ylilyönneiltä on onneksi vältytty.
4-5, ikää 10-12 vuotta. Yksi lahja meiltä vanhemmilta, yksi molemmilta isovanhemmilta, yksi lahja siskoltani ja loput kummeilta.
Vanhemmat tekee karhunpalveluksen lapsilleen ostamalla heille hirveät määrät lahjoja. He ikäänkuin ryöväävät lapsiltaan sen joulutaian, mihin liittyy ilo lahjoista, vain tyydyttääkseen omaa haluaan antaa lahjoja.
Ensiksi sanon ettei meillä lapset juurikaan saa lahjoja mulloin kuin jouluna ja synttäreillä.
4 vuotias saa ehkä 8 lahjaa. 3 niistä erittäin toivottua.
7 vuotias saa ehkä noin 12 lahjaa. Niistäkin 3 kovasti toivottua.
9 vuotias saa noin 15 lahjaa. 1 toive oli must.
Meille ei muut ostele kun ei ole sukua. Kummeilta tulee tosin 2 pakettia yhteensä. Yhtä lasta kummit ei muista.
Mun mielestä aika kohtuulliset lahjat. Veikkaan että rahassa meni keskimäärin 350 e per lapsi.
Ostin itse tytölle 2 vuotta 6 lahjaa.
Kolme kirjaa ja kolme lelua
Mummolta ja vaarilta sai 3 ja kummeilta 2.
Isän puolen suvun lahjoista ei ole tietoa.
3 pakettia jokaiselle. Kummeilla ja isovamhemmilla on ollut joka vuosi hirveä kilpailu, kuka ostaa eniten. Krääsää tulee niin maan perkeleesti! Mieluummin laittaisivat yhden kunnon paketin, vaikka kengät, kun 8 halpaa lelua tai nukkea. Samaan hintaluokkaan kuitenkin menee.
Enemmän kahden huonopalkkaisen lapsi hyötyy talvikengistä tai luistelukypärästä, kun 20 nukesta..
Meiltä 1
Meidän vanhemmilta 2-3
kummien lahjat 4
Minun mummo 1
Jos jotain vielä tulee, niin ne on sitten yllätyksiä meillekkin. Poikamme on meidän sukujen ensimmäinen "uutta sukupolvea" joten meidän tädit ja sedät saattavat ostaa myös pojallemme joululahjan, lisäksi joku ystävistämme saattaa ostaa jonkun pienen lahjan.