Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako joululahjaa lapsesi suunnilleen saa? lapsen ikä

Vierailija
13.12.2010 |

Suunnilleen 15 reilu 2v.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

10kk 2 pakettia (mummi&kummi), itse emme osta mitään.

5v 4-5 pakettia

7v 4-5 pakettia

Isän puolen lahjoista ei tietoa, voi olla ettei tule mitään.

Vierailija
22/66 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsia 8.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä 3 lahjaa

isovanhemmilta 2 lahjaa

kummeilta 1 lahja

yhteiseksi meiltä 2 lahjaa

Eli molemmat saa 6 paketti ja 2 pakettia yhteiseksi.

Minua alkaa jostain syystä ahdistamaan jos tuo määrä tuosta kasvaisi. Toivon että toiset isovanhemmat jotka juuri kysyivät lasten lahjatoiveita ja laitoin heille kaksi vaihtoehtoa kummallekin, ostaisivat tosiaan vain yhden lahjan/per lapsi.

Löysin muutenkin tuossa pari päivää sitten yllättäen vielä yhdet lahjat molemmille, jotka oli ihan pakko ottaa, niin niiden takia otin lahjoista pois yhdet pikku lahjat jotka oli ihan ylimääräisiksi ylläreiksi ostettu sinne, ettei lahjojen lukumäärä kasvaisi liian isoksi. Annan ne sitten joskus muulloin, sopii paremmin keväälle jokatapauksessa.

Hinta kaikille yhteensä on jotain reilu 300-350€.

Eikä kyse ole siitä etteikö pystyisi vielä enemmänkin, vaikkei sitä rahaa nyt ylimäärästä koskaan olekaan, mutta jostain syystä tuossa menee minun ahdistusrajani ja olen iloinen jos rahaakaan ei kulu minun mielestäni liikaa.

Eikä minua häiritse ollenkaan vaikka toiset ostaisivat 30 lahjaa lapselle, mutta minä en pysty. Mikä lie syynä... :)

Vierailija
24/66 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä 3 lahjaa isovanhemmilta 2 lahjaa kummeilta 1 lahja yhteiseksi meiltä 2 lahjaa Eli molemmat saa 6 paketti ja 2 pakettia yhteiseksi. Minua alkaa jostain syystä ahdistamaan jos tuo määrä tuosta kasvaisi. Toivon että toiset isovanhemmat jotka juuri kysyivät lasten lahjatoiveita ja laitoin heille kaksi vaihtoehtoa kummallekin, ostaisivat tosiaan vain yhden lahjan/per lapsi. Löysin muutenkin tuossa pari päivää sitten yllättäen vielä yhdet lahjat molemmille, jotka oli ihan pakko ottaa, niin niiden takia otin lahjoista pois yhdet pikku lahjat jotka oli ihan ylimääräisiksi ylläreiksi ostettu sinne, ettei lahjojen lukumäärä kasvaisi liian isoksi. Annan ne sitten joskus muulloin, sopii paremmin keväälle jokatapauksessa. Hinta kaikille yhteensä on jotain reilu 300-350€.

Kaksi alle kouluikäsitä lasta ja ihan vähän yli keskitulon on molempien meidän palkat.

Vierailija
25/66 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa meiltä kolme pakettia. Vähän kammottaa ajatella, minkä verran tulee sitten sukulaisilta ja ystäviltä; äitini mainitsi että muutama tätini on jo muistanut, ja tiedän useiden ystävieni haluavan antaa "jotain pientä". Ensimmäinen vauva ystäväpiirissä, suvussa ensimmäinen pitkään aikaan...

Vierailija
26/66 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen saa yhteensä 5 pakettia, kolme meiltä vanhemmilta jokaiselle ja kaksi sitten mummolta ja papalta.. eivät ole mitään ökylahjoja vaan ihan perusleluja joita toivoivat.

Vierailija
27/66 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 7, 9, 16, 18 ja 23v

Vierailija
28/66 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 600 euroa

Vierailija
29/66 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 ja 19 vuotiaat. Eivät halua mitään krääsäkasaa. Pienempinä saivat paljon lahjoja, mutta huomasi selvästi, ettei niillä ollut niin suurta merkitystä kun saivat sen yksi tai kaksi lahjaa, joita eniten toivoivat.

Vierailija
30/66 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerskakulutusmannekiini =D

Vierailija
31/66 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nyt tietenkään pelkästään lasta lahjota. Käytämme joka vuosi melkein saman summan hyväntekeväisyyteen (Toisenlainen lahja yms) kuin menee lapsen lahjoihin.

- se 64 pakettinen

Vierailija
32/66 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aivan sanaton, oikeastiko joku kuluttaa näin hulluna rahaa joululahjoihin.

Me emme osta itse 2-vuotiaallemme yhtään lahjaa, kummeilta ja isovanhemmilta saa varmaankin neljä pakettia. Niissä on ihan tarpeeksi.

En voi kuvittellakaan, että meillä hankittaisiin lapselle 20 lahjaa. Sehän on aivan käsittämätön määrä tavaraa, roskaa, rahanmenoa, väärää viestiä lapselle joulusta ja kuluttamisesta yleensäkin...

Vierailija
33/66 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-8kpl/lapsi.

Vierailija
34/66 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille n. 10-15 pakettia ja todennäköisesti muutama, joista en tiedä.

Hirmuinen pakettikasa tuosta syntyy. Ja vieä kun väkeä on jouluaattona koolla 15hlöä, niin lahjojen määrä on varmasti yhteensä yli 100...

Joka joulu päätetään aaton jälkeen, että ens jouluna sitten vähemmän. Ja taas sitä ollaan samassa pisteessä. Mutta oikeestaan mun mielestä jouluna pitää ollakin paljon lahjoja.

Vierailija
35/66 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on tarpeellista ja kivaa. Miksipä lapsi ei saisi saada lahjoja nimenomaan jouluna. Piheyttä voi opettaa muina 364 päivänä.

Vierailija
36/66 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat saanevat 10-15 pakettia.

Itse ostettiin yhdet ja on sanottu esim. toisille isovanhemmille, että ei haluta lahjoja, kun ei nyt tarvita mitään. Toiset ostavat kuitenkin.

Kummeilta saavat molemmat 2-10 pakettia (yksi kummi jouluihminen), sitten sisarusten perheiltä (4) jotain yhteistä tai erillistä.

on pyydetty kierrätyslahjoja ja tarpeellista tavaraa, esim. bodeja, kylpyvaahtoa.

Leluja molemmat saa muutaman. (onneksi)

Vierailija
37/66 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hukutatte lapsenne aina tavaraan, kohta ne ei osaa enää arvostaa mitään.

Meidän 1 v saa meiltä yhden lahjan ja sukulaisilta 2. Aivan riittävä.

Vierailija
38/66 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa meiltä yhden lahjan, kummeilta yhden lahjan, miehen vanhemmilta ehkä kaksi ja minun äidiltäni yhden. Eli viisi lahjaa. Sekin on mun mielestä paljon noin pienelle.

Vierailija
39/66 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pienenä saanut jouluisin aina todella monta pakettia. Se oli minusta kivaa ja se sai minut odottamaan joulua aivan hirveästi.

Minusta ei kuitenkaan ole tullut m itään ääliötä, joka ei osaisi arvostaa pienempääkin juttua, vaan juuri päinvastoin. Koulussakaan en ikinä kerskunut lahjoillani, sillä tiesin että jotkut saavat paljon vähemmän. Iloittiin ystävien kanssa yhdessä kaikista lahjoista, oli niitä sitten 5 tai 50..

Eli jos lapset eivät opi arvostamaan mitään, niin ei se ole kyllä joululahjojen suuresta määrästä kiinni, vaan ihan vanhemmista. Ja onko se muka joltain pois jos jonkun lapsi saa 60 pakettia.?? no ei ole.. meidän pitäisi olla iloisia siitä että lapset ovat olleet niin kiltisti että ovat ansainneet paljon lahjoja :)

Vierailija
40/66 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat saavat 5 pakettia meiltä vanhemmilta ja kummeilta ja isovanhemmilta tulee sitten 3-4 pakettia. Lisäksi olemme ostaneet koko perheelle yhteisen lahjan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi