Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naisena olemisessa on kauheasti ikäviä asioita ja synnytys on kauhean noloa:(

Vierailija
13.12.2010 |

Varsinkin synnytys. Ja ennen tätä palstaa en edes tiennyt seuraavista asioista:

- liitoskivut

- välilihan repeäminen

- välilihan leikkaaminen saksilla

- emättimen löystyminen ja korjausleikkaukset

- kakkaaminen kesken synnytyksen

- suolihuuhtelu ennen synnytystä em. syystä

- tissien tyhjentyminen imetyksen seurauksena

- synnytyksen jälkeinen masennus (ok, tästä olin jo kuullut ennenkin jotain)

Jos synnytykseen ei kuole niin sitten viimeistään häpeään tai masennukseen! Vitsit että inhoan olla nainen! En kestä ajatusta että mun on vaan pakko synnyttää jos haluan lapsia - ja miehen ei tarvitse!

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne lihakset löystyy nimenomaan siitä raskaanaolemisesta, se alatiesynnytys on siinä enää aika pieni rutistus, verrattuna niihin kuukausiin jotka on kantanut sitä painavaa lasta alapään lihaksillaan, niitä löysyttäen.

Vierailija
22/42 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulospäin tursuavat häpyhuulet ja löysä alapään iho synnytyksen jälkeen, ja huom. riippumatta siitä millä tavoin olet synnyttänyt lapsesi. Tuo tursuaminen johtuu raskauden aiheuttamasta painosta alapäässä. Karvoituskin näyttää erilaiselta kun alapää "roikkuu" velttona reisiä vasten. Kaiken kaikkiaan surullinen näky. t. sh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulospäin tursuavat häpyhuulet ja löysä alapään iho synnytyksen jälkeen, ja huom. riippumatta siitä millä tavoin olet synnyttänyt lapsesi. Tuo tursuaminen johtuu raskauden aiheuttamasta painosta alapäässä. Karvoituskin näyttää erilaiselta kun alapää "roikkuu" velttona reisiä vasten. Kaiken kaikkiaan surullinen näky. t. sh

Enemmänkin vain huolestuisin tuosta. Onneksi minulla vain hieman venähtivät häpyhuulet mutta eipä ole kyllä asia, josta huomaisi, että olen synnyttänyt.

Vierailija
24/42 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minusta on mukavampaa olla nainen. On empaattisempi luonnostaan ja ystävyys on syvempitasoista kuin miehillä. Saa meikattua kauneusvirheet piiloon. Vaikka saa pienempää palkkaa, saa jäädä myös kotiin omien ihanien lasten kanssa =)" Saa myös olla suloisen naaivi ja kannattaa täydellisiä yhteiskunnan rakentamia stereotypioita mieheydestä ja naiseudesta! onneksi elämme maailmassa, jossa miesten ei siis ole mahdollista jäädä kotiin omien ihanien lasten kanssa, ei OLLA EMPAATTINEN eikä omistaa syvällisiä ystävyyssuhteita. Sulle on kyllä patriarkan ylivalta uponnut syvälle. Nauti nyt naiseudestasi ja peitä kaikki kauneus,- & muut elämä virheet piilon!

Vierailija
25/42 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ikäinen oikein olet jos et kerran tiennyt näistä asioista ennen av:ta? Eiköhän jo aika nuoret esim. tiedä että vauvalle pitää vaippa vaihtaa ja joskus jopa herätä yölläkin sitä hoitamaan :O

Vierailija
26/42 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niistä äitiyden iloista mitään! Mä olen nimenomaan onnellinen, että saan kokea raskauden, synnytyksen,imetyksen - kaiken! Ja synnytys voi olla upea kokemus!

Ja nelosta käy vähän sääliksi. Synnyttää on kyllä pakko, jos meinaa lapsen saada. Ja tiedoksi vain, jo raskaus saa muutoksia vartalossa aikaan. Myös ikä tuo tullessaan muutoksia, joten eipäs laiteta kaikkea lasten piikkiin. Sektio on hyvä tapa synnyttää, jos siihen on syy. Nelosen syy ei taida olla kovin hyvä.

Vierailija
27/42 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää liioitelko alatiesynnytyksen riskejä, oikeasti niin menee just toisinpäin. Ymmärrän, että joku, jolle jäänyt jokin trauma "valitsee" sektion, mutta että ihan varmuuden vuoksi. Se on minusta tyhmää. Ja tulossa näköjään kovasti muotiin. Kertoo itsekkyydestä, pinnallisuudesta ja tietämättömyydestä. Ja jos näin kuitenkin tekee, niin älkää mainostako sitä kaikille muille. Hyväksyntääkö haette?

Vierailija
28/42 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ihannoiko sektiota.

Vierailija
29/42 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

gynen tutkimukset

valvomiset

paussi töistä

liikakilot

hikoilu

mamma-look

vaihdevuodet

Vierailija
30/42 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyttää kaikki lapset alateitse. Kävelin synnytyssalista osastolle joka kerran. Eihän kyseessä mikään sairaus ole.

Vierailija
31/42 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 alatiesynnytystä takana ja kolmas edessä, eikä minulla tuosta listasta ole mitään ollut :)

Synnytykset kestäneet 8-10h, ponnistusvaiheet 6-10min. Ja ei repeämiä! Tai no oikei, pienet nirhaumat ;)

Ja alapää on pysynyt normaalina! :)

Vierailija
32/42 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

gynen tutkimukset

valvomiset

paussi töistä

liikakilot

hikoilu

mamma-look

vaihdevuodet

ihan välttääkin. Kyllä sekin on omasta viitsimisestä kiinni. Eikä kukaan gynellekaan pakota. Voi skipata jos haluaa. Ja töihinkin voi palata vaikka heti suoraan synnäriltä jos niikseen tulee. Kait sitä isänkin kanssa voi kotiin jäämisestä sopia...

Vierailija
33/42 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä kadu yhtään lastani.

- liitoskivut

- välilihan repeäminen

Jos synnytykseen ei kuole niin sitten viimeistään häpeään tai masennukseen! Vitsit että inhoan olla nainen! En kestä ajatusta että mun on vaan pakko synnyttää jos haluan lapsia - ja miehen ei tarvitse!

Vierailija
34/42 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- liitoskivut

- välilihan repeäminen

-ponnistusvaiheen kesto

-imukuppisynnytys

-yöheräämiset ja valvomiset (mies ei kuitenkaan herää)

-kakkavaippojen vaihtaminen (jos äiti on siellä kotona niin äiti ne vaihtaa)

ap

Aika provo taitaa olla koska yksikään asia ei päde.

Kaksi olen synnyttänyt ja kolmatta odotan.

Ikinä en ole revennyt, ei ole leikattu välilihaa, en ole paskonut pöydälle, ei oo käytetty imukuppia, en oo joutunut valvomaan (lapset aina nukkuneet hyvin yöt), ei ole paikat löystynyt, ponnistusvaihe kesti alle 2 min viimeksi, ekalta kesti n 10 min, olen öisin herännyt vain imetysaikana koska imetin ja vauva nukkui kainalossa niin en varsinaisesti kauheasti "herännyt" (mies heräsi siitä asti aina kun imetys loppui, vaikka käy töissä, ja herää nykyäänkin), kakkavaipan vaihtamiseen menee alle minuutti (ei tunnu missään ja lapset on oppineet aina hyvin potalle jotehn ei oo tarvinnu kauaa vaihella), ei oo suolta huuhdeltu ja mitä muuta.... No rinnat on aika kauniit F75 ja ei roiku. Paikat on tiukat edelleen, vähän liiankin.:( Seksi on ihanaa. naisena olo on ihanaa. On ihanaa olla kaunis ja seksikäs äiti. Aina oon palautunut täydellisesti takaisin kiinteäksi ja pieneksi itsekseni. Viimeksi meni alle kaksi viikkoa ja oltiin lähtöpainossa raskauden jälkeen ja kiinteyden saavutin (maha ym) parin kk kuntoilun jälkeen.

Vierailija
35/42 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikea nainen synnytä sektiolla vapaaehtoisesti. Jos on ihan pakko synnyttää sektiolla esim. syynä jalkatarjonta, vaikea monisikiöraskaus, raskausmyrkytys yms syy, niin tosinainen valitsee sektion, mutta ei jos syytä siihen ei ole.

Lapset on tarkoitus synnyttää alateitse. Se on luonnollista. Kyllä sieltä aika iso tapaus mahtuu tulemaan jos ei välitä kivusta ja rentoutuu. Jotkut ei vaan osaa synnyttää. Jännitetään kipua ja sitte pitää vetää lapsi väksiin ulos imukupilla. Pitää avautua ja rentoutua niin lapsi tulee ulos

ihan helposti. Jos jännittää ni paikat varmasti repeää ja sit lopulta löystyy. jos synnyttää luonnollisesti ja rennosti niin paikat ei löysty kun lihakset ei mene rikki.

Vierailija
36/42 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä onkin ollut seksielämää , melkein laitokselta kotiinuttani.

Vierailija
37/42 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttää lehmiltä lapsen saannin jälkeen ja mies haluvaa vaihtaa paremman näköseen!! Tämä on vakta! tv mies.

Niinpä. Mies. Tämä on vakta!!!!!!

Vierailija
38/42 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ponnistusvaiheen kesto

-imukuppisynnytys

-yöheräämiset ja valvomiset (mies ei kuitenkaan herää)

-kakkavaippojen vaihtaminen (jos äiti on siellä kotona niin äiti ne vaihtaa)

ap

Ne miehet oikeasti herää siihen itkuun, suurin osa vain teeskentelee tietämätöntä.

Kaikella kunnioituksella, mutta silti.

Vierailija
39/42 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttää lehmiltä lapsen saannin jälkeen ja mies haluvaa vaihtaa paremman näköseen!! Tämä on vakta! tv mies.

miehen mielipide, kun lapset on tehty.

Vierailija
40/42 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ilmeisestikään siis ole osannut synnyttää kun kaikki kolme lastani on imukupuilla ulos autettu. Ponnistusvaiheiden pituudet ovat olleet lähemmäs 3 tuntia ekassa ja tunnin verran kahdessa seuraavassa.

Olisipa joku niistä lääkäreistä osannut kertoa mulle, että vika olikin minussa. Surkeita lääkäreitä Naikkarilla näköjään. Onneksi AV tietää taas paremmin.