Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Magneettikorut/magneettiterapia hömppää vai hyötyä? Kokemuksia??

Vierailija
13.12.2010 |

Mun äiti on ostanut mulle joululahjaksi paketillisen Energetix bingen (tmv) koruja,pitäisi kuulema parantaa ainakin unta,mulla on vaivana levoton nukkuminen ja nivelkipuihinkin voisin saada apua,mulla on reuma.

Minusta kuulostaa aika hömpältä,magneettikorut? Mutta äitini on vakuuttunut tehoista,itsellään on joku kipukoru ja nilkkakoru ja kuulema auttaa. Lumevaikutustako??

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei 100-kertaa voimakkaammassa magneettikentässä tunnin verran oleskelu (MRI) aiheuta ihmisiin mitään fysiologisia muutoksia, miten yksi pieni ja mitätön koru vaikuttaisi yhtään mihinkään? Placeboefekti on se syy, miksi magneettikorut joillain "toimivat".

Vierailija
62/93 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilijoilta kysyisin tarttuuko teidän energetix-magnettikorut jääkaapin oveen? Onkohan omassani jotain vikaa kun ei ole edes yhtä vahva kuin jääkaappimagneetit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain juuri tilaamani magneettikorun, nyt epätoivoisena testailen olisiko apua rannekanavaoireyhtymään... tästä olen kärsinyt n. 2 vuotta. Yölastaa olen käyttänyt kokoajan, kortisonia on pistetty 2 kertaa, auttanut ainakin joksikin aikaa. Ranne töissä kovassa rasituksessa. Piikkiä olisin taas vailla, käsi oireilee, seuraava vaihtoehto leikkaus. Kelpaisi vaikka lumevaikutuskin! Raportoin tänne jos huomaan jotain muutosta.

Vierailija
64/93 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hömppää, humpuukia ja huuhaata sekä täysin hyödytöntä.

Vierailija
65/93 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! Oikeesti tietääkö kukaan syytä miksi korun magneetti toimii heikommin kuin jääkaappimagneetit? Vaikka korun magneetin pitäisi olla joku 1200 gaussia ja jääkaappimagneetin 50 ???Olenko saanut jonkun maanantaikappaleen? Vai toimiiko "erilailla" t.82

Vierailija
66/93 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2010 klo 12:37"]

Punasoluissa, jotka kuljettavat happea. Kun laitat magneetin ihoa vasten, veren rauta vetäytyy vähän kuin poispäin toisistaan, jolloin punasoluihin mahtuu enemmän happea ja näin elimistö (kipeä kohta esim.) saa enemmän happea. Itselläni on tehosydän (magneetti) ja itse olen saanut esim. selkäkipuihini helpotusta. =) Myös kuukautis kipuihin se on helpottanut huomattavasti muillakin!

[/quote]

Älä aloita alkoholin juomista heti aamusta. Äläkä ota huumaavia lääkkeitä alkoholin kanssa. Ne saavat ihmiset hulluksi ja silloin päästää sormistaan sellaista tekstiä että oma äitikin häpeää. 

Vierailija
67/93 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloin tänään käyttää...katsotaan...toisella voi auttaa, toisella ei. ollaan erilaisia.

Vierailija
68/93 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tee koe. Nosta käsi ylös eteesi suoraksi. Toinen seisoo sivullasi ja koittaa laskea kätesi yhdellä kädellä. Onnistuu varmasti. 
Laita vaikkapa lasten magneetteja jalkapohjasi alle. Tee sama temppu. Toinen ei saa kättäsi alas millään. 
Kyllä kannattaa pitää magneetteja."

Huutonaurua!!!

ei todellakaan toimi, voi teitä reppanoita

Vierailija
69/93 |
06.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 18:48"]

aloin tänään käyttää...katsotaan...toisella voi auttaa, toisella ei. ollaan erilaisia.

[/quote]

Ollaan erilaisia, siltikään magneetit eivät auta.

Placebo -vaikutus on sitten tyystin eri juttu. Höpiseväthän jotkut myös satuolennoille "rukouksia".

Vierailija
70/93 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muovinen pilipali vaan terästä,kuparia ja magneettia. Reumakivut ovat helpottaneet niin,että olen voinut laskea särkylääkeannokseni puoleen ja tulehdusarvot olivat laskeneet reippaasti (olen käyttänyt nyt 3kk,ei muita elämän muutoksia)

Jos tämä on placebolla saavutettu niin aivan sama,kunhan jollain ja minun feikkini toimii ainakin sitten minun päähän ;D

Itse uskon tällä magneetilla siis olleen jotain vaikutusta. En ole edes perehtynyt asiaan yhtään,sain tämän lahjaksi samaa reumaa sairastavalta ystävältäni jonka uneen tämä myös oli suurestu vaikuttanut,ei aiemmin saanut kivuiltaan nukutuksi,nyt nukkuu 7h putkeen,entisen max2h sijaan!!

Vierailija
71/93 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni on ranneke, pitää sitä koko ajan. Pääkivut ovat tipotiessään. Myös jos on lonkkakipuja tms. ne häviävät.

Minäkin pidän ranneketta. Virkeä olen ja voimakkaampi nainen. : )

Tee koe. Nosta käsi ylös eteesi suoraksi. Toinen seisoo sivullasi ja koittaa laskea kätesi yhdellä kädellä. Onnistuu varmasti.

Laita vaikkapa lasten magneetteja jalkapohjasi alle. Tee sama temppu. Toinen ei saa kättäsi alas millään.

Kyllä kannattaa pitää magneetteja.

Vierailija
72/93 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidetäänhän sitä kaikenlaisia koruja muutenkin,eikä nekään ole ilmaisia.eikä minusta 35 euroa ole paljon hienosta rannekorusta,

Vierailija
73/93 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on auttanut koviin selkäkipuihin, lääkkeitä en ole tarvinut yli vuoteen. Mä olen tosin ihan koukussa noihin koruihin, jos mulla ei ole koruja päällä niin tulee huono olo. En tiedä mistä johtuu mut mulla on aina vähintään korvakorut tai rannekoru, myös yöllä.

Vierailija
74/93 |
01.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin magneetti rannekkeen 3 viikkoa sitten ihan vain siksi,kun oli hieno ja tarvitsin rannekorun. olen kärsinyt tenniskyynärpäästä pari kuukautta ja laitoin sen kipeään käteen.jo samana iltana kädessä alkoi tuntua lämpöä ja kaikenlaisia erikoisia tuntemuksia.nyt käsi on miltei oireeton,enkä ole tarvinnut sen koommin särkylääkkeitä.olen myös hyvin epäuskoinen ollut aina kaikkea tällaista kohtaan,mutta kai nyt on sitten pakko uskoa,että tämä ei olekkaan hömppää.

vaan uskoko tuota!

Noitten huuhaatuotteiden myyjä se vaan satuilee.

Vierailija
75/93 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2010 klo 12:08"]

Mun äiti on ostanut mulle joululahjaksi paketillisen Energetix bingen (tmv) koruja,pitäisi kuulema parantaa ainakin unta,mulla on vaivana levoton nukkuminen ja nivelkipuihinkin voisin saada apua,mulla on reuma.

Minusta kuulostaa aika hömpältä,magneettikorut? Mutta äitini on vakuuttunut tehoista,itsellään on joku kipukoru ja nilkkakoru ja kuulema auttaa. Lumevaikutustako??

[/quote]

Vierailija
76/93 |
15.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoisia ja sitten vähemmän mielenkiintoisia juttuja. Jotain kummaa asiassa kuitenkin on kun se aiheuttaa näin paljon keskustelua, puolesta ja vastaan. Mutta voidaanko antaa kaikille oikeus päättää ihan itse mitä ajatella asioista. Onneksi meitä on niin moneen junaan tässä maailmassa. Jos haluaa kokeilla ja saa avun, niin kenelle siitä on haittaa? Jos ei halua kokeilla, niin eiköhän sekin ole ihan sallittua. Sitten voi napsia pillereitä kehoonsa ihan oman mielensä mukaan. 

Jos joku haluaa perehtyä lisää aiheeseen, niin tästä löytyy pikkuisen tutkimuksia: 

•Acta Med Austriaca. 2000;27(3):61-8. [Clinical effectiveness of magnetic field therapy--a review of the literature].

•Altern Ther Health Med. 2004 Mar-Apr;10(2):36-43. Double-blind placebo-controlled trial of static magnets for the treatment of osteoarthritis of the knee: results of a pilot study.

•J Altern Complement Med. 2005 Aug;11(4):681-7. A randomi-zed, double-blinded, placebo-controlled pilot study to investi-gate the effectiveness of a static magnet to relieve dysme-norrhea.

•Z Orthop Unfall. 2011 Jun;149(3):265-70. Epub 2011 Jan 21. [Electromagnetic fields, electric current and bone healing - what is the evidence?].

Vierailija
77/93 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

te olette kyllä kaikki iha pihalla

Vierailija
78/93 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Kyllä mun juuri hankkima magneettikoru tarttuu jääkaapinoveen. Se magneetti siinä on kyllä ihan pikkuinen, tuntuu melkoselta huijaukselta. Pääasiassa se on vaan ruostumatonta terästä. Koru itsessään on kylläkin tosi sievä ja mukana tuli kaksi erilaista "ketjua", joten ei ollut pahan hintainen (27€). En kylläkään ostanut korua itselleni vaan sairaalle, lääkitylle koiralleni. Olen todellakin tieteen ja faktojen perusteella toimiva ihminen, enkä näe mitään syytä miksi tollasella pikkusella magneetilla olis minkäänlaista vaikutusta, MUTTA ei siitä varmasti ole haittaakaan, joten kaikkea voi yrittää. Ainakaan ei oo myöskään yhteisvaikutuksia lääkityksen kanssa. 

Vierailija
79/93 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

OSTETTIIN MAGNEETTIKORUT ÄITINI KANSSA MOLEMMILLA TOIMII JA NE OLI RANNEKKEET JA MINULLA ON MIGREENIPÄÄNSÄRKY JA SE AUTTAA JA ÄIDILLÄNI ON REUMA JA SE AUTTAA SIIHENKIN ELI EI OLE MEIDÄN MIELESTÄ HUMPUUKIA.

Vierailija
80/93 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni on sairaanhoitaja ja huomattavan ylipainoinen. Hänellä on polvissa ja lonkissa nivelrikkoa sekä sormissa reumaa. Hän on joutunut vuosia syömään jatkuvasti voimakkaita kipulääkkeitä. Kun aloitti magneettikorun käytön kaulassaja ranteessa, kivut loppuivat. Muutoksista veriarvoissa en tiedä, mutta hän itse sanoo että jokainen voimakas kipulääke, jonka voi olla ottamatta, on hänelle plussaa.