Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajattelehan sinä rasistinen av- mamma tätä.

Vierailija
13.12.2010 |

Jos sinä muutat ulkomaille asumaan, tai kenties jo asut siellä. Sinä olet mamu. Onko tai olisiko sinusta mukava olla halveksittu toisenluokan kansalainen? Olisiko mukava kuulla nimittelyjä ja saada jopa uhkauksia? Äläkä ollenkaan ala saivarrella olevasi erilainen, koska käyt töissä jne. Moni mamu käy töissä Suomessakin, mutta on silti sinun mielestäsi samaa halpaa kastia. Muistathan, että mamu ei tarkoita samaa asiaa kuin joku tietty kansallisuus. Jokainen omasta kotimaastaan muualle muuttanut on mamu. Jokainen Suomessa asuva ulkomaalainen on mamu ja jokainen Suomesta ulkomaille muuttanut on mamu.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
22/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ym ym ym meitä muuttamaan tapojamme, kun he tulevat tänne töihin? Enpä usko. Yrittäkää nyt tajuta, että en puolustele Suomeen lusmuilemaan tulevia ihmisiä, vaan yritän selittää teille kananaivoille, että mamu tarkoittaa kaikkia maahanmuuttajia. Myös teistä tulee mamuja muuttaessanne ulkomaille. ap

Leikitään sitten niin. Elop, tuo Nokian uusi toimari on MAMU!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdessa eri maassa ja välilllä kokenut olevani toisen luokan kansalainen.

En kuitenkaan ole ahdistellut paikallaista väestöä, en raiskannut tai pahoinpidellyt ketään. Muutenkaan en ole tehnyt rikoksia tai käyttäytynyt häiritsevällä tavalla.

Samaa odotan Suomessakin asuvilta mamuilta.

Jos minua joku pitää rasistina siksi kun en hyväksy rikollista toimintaa heiltä sen enempää kuin suomalaisiltakaan, niin ihan vapaasti saa pitää rasistina.

Vierailija
24/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvä ap, tämä ajatus ei herätä ollenkaan samanlaisia mielikuvia kuin jokin sosiaalitukia huijaava ja naisia raiskaava työtön MAMU. Koita sinä nyt tajuta.

Vierailija
25/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimitys maahanmuuttajalle, josta ei ole muuta kuin kuluja, pääsääntöisesti se on nimitys somaleille. Kaikkihan tämän tietävät, joten eipä nyt aleta saivartelemaan. Sanoo ystävämme Wikipedia mitä tahansa.

Tähän ryhmään eivät kuulu länsimaalaiset maahanmuuttajat.

Ja komppaan myös sitä, että maahanmuuttajan tulisi sopeutua maahan. EI tuoda näitä alkukantaisia tapoja Suomeen, naisten kohtelu ym.ym.

Vierailija
26/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunniotan häntä.

Jos olen itse mamu niin asia on samoin. Eli jos räjäyttelen busseja ja elän sosiaalituella ja raiskaan paikallisia asukkaita, en voi olettaa, että minua kunnioitetaan.

Kuten yksi Vietnamin pakolainen sanoi haastattelussa. He ovat työteliäitä ja aina, minne heitä on mennyt, on noussut ravintoloita pystyyn. Hän ei ole koskaan nähnyt somalialaista ravintolaa.

Vierailija
27/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en hyväksy raiskaavia tai työtävieroksuvia mamuja. Mutta myös se Nokian ulkomailta muuttanut pomo on mamu. Naapurin amerikasta tullut aivokirurgi on myös mamu. ap

Vierailija
28/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ym ym ym meitä muuttamaan tapojamme, kun he tulevat tänne töihin? Enpä usko. Yrittäkää nyt tajuta, että en puolustele Suomeen lusmuilemaan tulevia ihmisiä, vaan yritän selittää teille kananaivoille, että mamu tarkoittaa kaikkia maahanmuuttajia. Myös teistä tulee mamuja muuttaessanne ulkomaille. ap

BTW: kaikki somalitkaan eivät elä tuilla. Olen hoitoalalla ja usein työskennellyt somaleiden työparina. Niin, että siinäkin mennään pileen, että "ne tietyt mustat pakolaiset tulevat vaan tänne makaamaan, eivät opettele kieltä, eivät tee töitä" jne.

Vierailija
29/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä asun Englannissa, eikä täällä ketään niin paljon vihata kuin islaminuskoisia ja Afrikkalaisia ja Karibian alueelta tulleita. Kaikki muut sulautuu ja ovat töissä jne. Eli minä olen mamu, mutta enpä ole koskaan kuullut mitään negatiivistä eikä sitä näe webbikeskusteluissa eikä missään, melkeimpä päinvastoin eli ovat otettuja kun tänne on joku skandi tullut. Mamu on edelleen puhekielessä kehitysmaan asukkia tarkoittava eli pääasiassa elintasomamu, minä taas olen työperäinen mamu ja hyvin menee. Islamista ei täälläkään kukaan piittaa, oisko jotain tekemistä noilla bussien räjäyttämisillä ja juutalaisten hakkaamisilla jne. Juutalaisten kirkot oin täällä kuin pommisuojia, on piikkilankaa, videovalvontaa, korkeaa aitaa, porttia jne. Jos ei olisi niin joku valopää keksisi mennä räjäyttäämään sen taivaan tuuliin.

Riippuu varmasti pitkalti taallakin missa pain asuu. Meidan kaupunki on taynna aasialaisia ja heilla on vahva oma kulttuurinsa taalla, koulusta saavat vapaapaivat Eidin juhlintaan yms. Paljon on myos Karibian alueelta kotoisin olevia, tai nykyaan lahinna jo kolmatta polvea heita.

Enpa ole erityista vihaa heita kohtaan viela havainnut.

Edellisessa asuinkaupungissani motkotettiin puolalaisista kun he olivat siella maahanmuuttajaenemmisto.

Ja itsekin olen maahanmuuttaja, mutta ymmarran tassa keskustelussa kaytavaa taistoa tuon ja "mamu" sanan valilla. Mamusta on kansansuussa tullut lahinna haukkumanimi.

Vierailija
30/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunniotan häntä.

Jos olen itse mamu niin asia on samoin. Eli jos räjäyttelen busseja ja elän sosiaalituella ja raiskaan paikallisia asukkaita, en voi olettaa, että minua kunnioitetaan.

Kuten yksi Vietnamin pakolainen sanoi haastattelussa. He ovat työteliäitä ja aina, minne heitä on mennyt, on noussut ravintoloita pystyyn. Hän ei ole koskaan nähnyt somalialaista ravintolaa.

Juu, mutta jos joku suomalainen siellä isäntämaassa raiskaa tai räjäyttää (mitä suomessa ei ole koskaan tapahtunut, suomalaiset teiniurpot vain posauttelevat), niin saako sinua haukkua, halveksia, sylkeä päälle jne vain siksi, että satut olemaan suomalainen? Onko se ymmärrettävää vain siksi, että teillä on sama tausta?

Vierailija
31/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en hyväksy raiskaavia tai työtävieroksuvia mamuja. Mutta myös se Nokian ulkomailta muuttanut pomo on mamu. Naapurin amerikasta tullut aivokirurgi on myös mamu. ap

ja entä sitten? Miten semantiikka liitty mitenkään mihinkään? Auttaisiko sinua, jos raiskaavia ja työtävieroksuvia mamuja alettaisiin kutsua vaikka ramuiksi erotuksena niille muille? Sitten ei enää ahdistaisi? Sun pitää lähestyä kielitoimistoa tässä asiassa.

Vierailija
32/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunniotan häntä.

ja minne vain menevät, niin nousee ravintoloita. Eikä heitä siis haukuta karvakäsiksi jne. Eipä... sitä kunnioitusta ei näköjään saa MILLÄÄN jos vain sattuu olemaan väärää kansallisuutta.

Vierailija
33/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mutta jos joku suomalainen siellä isäntämaassa raiskaa tai räjäyttää (mitä suomessa ei ole koskaan tapahtunut, suomalaiset teiniurpot vain posauttelevat), niin saako sinua haukkua, halveksia, sylkeä päälle jne vain siksi, että satut olemaan suomalainen? Onko se ymmärrettävää vain siksi, että teillä on sama tausta?

kukaan järkevä ihminen teekään noin. Ne joiden mielestä kaikki somalit raiskaa ja murhaa ovat tietämättömiä. Mutta jos muuttaisin vaikka Japaniin ja siellä olisi isona ongelmana suomalaisten tekemät rikokset niin kyllähän minä YMMÄRTÄISIN jos minuunkin suhtauduttaisiin epäluuloisesti. Olin Ruotsissa kesätöissä ja kyllä mulle hyväntahtoisesti vittuiltiin alkoholista ja kyseltiin onko puukko mukana. En alkanut itkeä rasismista tms.

Vierailija
34/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä asun Englannissa, eikä täällä ketään niin paljon vihata kuin islaminuskoisia ja Afrikkalaisia ja Karibian alueelta tulleita. Kaikki muut sulautuu ja ovat töissä jne. Eli minä olen mamu, mutta enpä ole koskaan kuullut mitään negatiivistä eikä sitä näe webbikeskusteluissa eikä missään, melkeimpä päinvastoin eli ovat otettuja kun tänne on joku skandi tullut. Mamu on edelleen puhekielessä kehitysmaan asukkia tarkoittava eli pääasiassa elintasomamu, minä taas olen työperäinen mamu ja hyvin menee. Islamista ei täälläkään kukaan piittaa, oisko jotain tekemistä noilla bussien räjäyttämisillä ja juutalaisten hakkaamisilla jne. Juutalaisten kirkot oin täällä kuin pommisuojia, on piikkilankaa, videovalvontaa, korkeaa aitaa, porttia jne. Jos ei olisi niin joku valopää keksisi mennä räjäyttäämään sen taivaan tuuliin.

Riippuu varmasti pitkalti taallakin missa pain asuu. Meidan kaupunki on taynna aasialaisia ja heilla on vahva oma kulttuurinsa taalla, koulusta saavat vapaapaivat Eidin juhlintaan yms. Paljon on myos Karibian alueelta kotoisin olevia, tai nykyaan lahinna jo kolmatta polvea heita.

Enpa ole erityista vihaa heita kohtaan viela havainnut.

Edellisessa asuinkaupungissani motkotettiin puolalaisista kun he olivat siella maahanmuuttajaenemmisto.

Ja itsekin olen maahanmuuttaja, mutta ymmarran tassa keskustelussa kaytavaa taistoa tuon ja "mamu" sanan valilla. Mamusta on kansansuussa tullut lahinna haukkumanimi.

Niin minäkin aluksi tulkitsin, että täällä tämä integrointi on sujunut, mutta sanoisin nyt, että surkeasti. Alueet on vaan eriytyneet pilalle, koulut on pilalla, ne kenellä on rahaa muuttaa valkoisten hyville alueille ja ne joilla ei ole käy kunnan paikallista mamukoulua. Jos kaikki olisi ok niin tuskin tälläinen hirmuinen white flight tapahtuisi. Englantilaiset ovat hyvin varovaisia sanoissaan, mutta kun niiden kanssa keskustelee asiasta parin tuopin äärellä niin kas siellä kytee syvä vittuuntuneisuus koulujärjestämän pilaamisesta, bussipommeista jne jne. Asuimme Lontoossa Hampsteadissa ja nyt Yorkshiressä. Missä itse asut? Käy joskus Bradfordissa, se on mielenkiintoinen kokemus kun puolet asukkaista on muslimeja, pelkästään Pakistanista taitaa olla 60 000, 200 000 asukkaan kaupungissa ja puolet on naimisissa sukulaisen kanssa. Samaa mieltä, että puhekielessä mamu ei todellakaan tarkoita työperäistä maahanmuuttajaa vaan ihan puhtaasti Afrikan, Lähi-idän, Kosovon tms alueen työtä pelkääviä loisia.

Vierailija
35/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja entä sitten? Miten semantiikka liitty mitenkään mihinkään? Auttaisiko sinua, jos raiskaavia ja työtävieroksuvia mamuja alettaisiin kutsua vaikka ramuiksi erotuksena niille muille? Sitten ei enää ahdistaisi? Sun pitää lähestyä kielitoimistoa tässä asiassa.

Ei kai se ole kuin sen yksilön syy jos on paska sosiopaatti. Miksi kokonaisen ihmisryhmän pitää kärsiä siksi, että joukossa on paskoja yksilöitä?

Vierailija
36/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se ole kuin sen yksilön syy jos on paska sosiopaatti. Miksi kokonaisen ihmisryhmän pitää kärsiä siksi, että joukossa on paskoja yksilöitä?

on fakta, että tietty kansallisuusryhmä ajattelee esim. naisista eri tavalla kuin suomalaiset, ja siksi raiskaus ja muu on heille arkipäivää, vaikka kaikki tuohon ryhmään kuuluvat eivät jakaisikaan näitä ajatuksia ja tekoja.

Vierailija
37/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni suomalainen ei nyt halua uskoa muuta kuin, että suurin osa mamuista on sitä ja tätä, turha jankuttaa vastaan. ;)

Yksi sanoikin selvästi, että maahanmuuttaja on vieraassa maassa eli vieras. Hyvä heidänkin tietää, että he eivät ikinä ole tasavertaisia Suomessa vaan ikuisia vieraita....Surullista!

Vierailija
38/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni suomalainen ei nyt halua uskoa muuta kuin, että suurin osa mamuista on sitä ja tätä, turha jankuttaa vastaan. ;)

Yksi sanoikin selvästi, että maahanmuuttaja on vieraassa maassa eli vieras. Hyvä heidänkin tietää, että he eivät ikinä ole tasavertaisia Suomessa vaan ikuisia vieraita....Surullista!

on sanonut että suurin osa mamuista sitä tai tätä? Ihmiset kritisoi ainoastaan niitä mamuja, joille on tyypillistä vältellä töitä ja tehdä rikoksia ja nämä piirteet nyt sattuvat esiintymään useammin samassa kansanryhmässä kuin kaikissa niissä. Ihan sama juttu kuin jos todettaisiin, että suomalaiset ovat humalahakuisempia juojia kuin ranskalaiset, se ei olisi rasismia vaan faktaa.

Vierailija
39/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sanonut että suurin osa mamuista sitä tai tätä? Ihmiset kritisoi ainoastaan niitä mamuja, joille on tyypillistä vältellä töitä ja tehdä rikoksia ja nämä piirteet nyt sattuvat esiintymään useammin samassa kansanryhmässä kuin kaikissa niissä. Ihan sama juttu kuin jos todettaisiin, että suomalaiset ovat humalahakuisempia juojia kuin ranskalaiset, se ei olisi rasismia vaan faktaa.

Tahtoisin nähdä sitä faktaa. Kuulostaa pahasti mamumutulta. ;D

Vierailija
40/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraassa maassa menettäisi tuon ylemmyydentunteen "alkuperäisyydestään", joten ei koskaan uskaltaisi lähteä suomen rajojen ulkopuolelle. Tuskin edes Ahvenanmaalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä