Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajattelehan sinä rasistinen av- mamma tätä.

Vierailija
13.12.2010 |

Jos sinä muutat ulkomaille asumaan, tai kenties jo asut siellä. Sinä olet mamu. Onko tai olisiko sinusta mukava olla halveksittu toisenluokan kansalainen? Olisiko mukava kuulla nimittelyjä ja saada jopa uhkauksia? Äläkä ollenkaan ala saivarrella olevasi erilainen, koska käyt töissä jne. Moni mamu käy töissä Suomessakin, mutta on silti sinun mielestäsi samaa halpaa kastia. Muistathan, että mamu ei tarkoita samaa asiaa kuin joku tietty kansallisuus. Jokainen omasta kotimaastaan muualle muuttanut on mamu. Jokainen Suomessa asuva ulkomaalainen on mamu ja jokainen Suomesta ulkomaille muuttanut on mamu.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ulkomaalaisten tekemiä rikoksia on tutkittu, mutta paljon on vielä tutkimattakin. Tuorein tilasto kertoo, että ulkomaalaiset syyllistyvät rikoksiin väestöosuuteensa nähden vuosittain 1,3–1,5 kertaa enemmän kuin suomalaiset.

Lukuja on: vuosina 2005–2007 poliisin tietoon tulleista raiskausrikoksista epäiltiin Suomessa asuvaa ulkomaan kansalaista tai Suomen kansalaisuuden saanutta ulkomailla syntynyttä lähes viidenneksessä tapauksista. Se on hurjasti enemmän kuin heidän osuutensa väestöstä.

Tyypillisiä ryhmiä ovat virolaiset, Ruotsissa syntyneet Suomen kansalaiset, Suomessa asuvat irakilaiset, somalit, turkkilaiset ja iranilaiset."

erikoissuunnittelija Hannu Niemi Oikeuspoliittisesta tutkimuslaitoksesta

Vierailija
42/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en hyväksy raiskaavia tai työtävieroksuvia mamuja. Mutta myös se Nokian ulkomailta muuttanut pomo on mamu. Naapurin amerikasta tullut aivokirurgi on myös mamu. ap

ja entä sitten? Miten semantiikka liitty mitenkään mihinkään? Auttaisiko sinua, jos raiskaavia ja työtävieroksuvia mamuja alettaisiin kutsua vaikka ramuiksi erotuksena niille muille? Sitten ei enää ahdistaisi? Sun pitää lähestyä kielitoimistoa tässä asiassa.

Ei kai se ole kuin sen yksilön syy jos on paska sosiopaatti. Miksi kokonaisen ihmisryhmän pitää kärsiä siksi, että joukossa on paskoja yksilöitä?

Tajua jo!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että pääsisin mukaan yhteiskuntaan uudessa kotimaassani. Ajatuksissa on muutto erääseen maahan, jossa olen "ulkomaalainen" ikuisesti jo ulkonäköni takia eikä asia häiritse tippaakaan :). Tuo status niin suojelee minua kuin sulkee ovia.

Minusta sellainen ihminen, joka tulee tänne pakoon sotia, kidustusta, köyhyyttä jne. saa luvan olla nöyränä niin kauan kuin täällä asuu. Meillä on hiton hyvät sosiaaliedut, aputoimistot mamuille, ilmainen terveydenhuolto, ilmainen koulutus.

Vierailija
44/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta kertoi haastattelussa täällä asuvista afgaaniperheistä, jotka pahoinpitelevät tyttäriä ja estävät näiltä normaalin elämän, kun taas pojat saavat tehdä mitä mielivät. Ja tyttäriä voidaan lähettää takaisin kotimaahan kunniamurhattavaksi kun täällä siitä saa rangaistuksen. Onko tämäkin mamumutua?

Vierailija
45/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta kertoi haastattelussa täällä asuvista afgaaniperheistä, jotka pahoinpitelevät tyttäriä ja estävät näiltä normaalin elämän, kun taas pojat saavat tehdä mitä mielivät. Ja tyttäriä voidaan lähettää takaisin kotimaahan kunniamurhattavaksi kun täällä siitä saa rangaistuksen. Onko tämäkin mamumutua?

mutta siinä haukutaan miehiä naisten kustannuksella ja se on taas oikein suotavaa Suomessa!

Vierailija
46/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siinä haukutaan miehiä naisten kustannuksella ja se on taas oikein suotavaa Suomessa!

tämä henkilö valehteli ja oikeasti se onkin miehet jotka pidetään kotona ja joita lähetetään pois murhattaviksi? On ihan yhtä rasistista olla koko ajan vain ulkomaalaisten puolella ja haukkua suomalaisia heidän kustannuksellaan. Ettäs tiedät, rasisti.

Vierailija
47/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni suomalainen ei nyt halua uskoa muuta kuin, että suurin osa mamuista on sitä ja tätä, turha jankuttaa vastaan. ;)

Yksi sanoikin selvästi, että maahanmuuttaja on vieraassa maassa eli vieras. Hyvä heidänkin tietää, että he eivät ikinä ole tasavertaisia Suomessa vaan ikuisia vieraita....Surullista!

on sanonut että suurin osa mamuista sitä tai tätä? Ihmiset kritisoi ainoastaan niitä mamuja, joille on tyypillistä vältellä töitä ja tehdä rikoksia ja nämä piirteet nyt sattuvat esiintymään useammin samassa kansanryhmässä kuin kaikissa niissä. Ihan sama juttu kuin jos todettaisiin, että suomalaiset ovat humalahakuisempia juojia kuin ranskalaiset, se ei olisi rasismia vaan faktaa.

eli suomalaisen mukaan kaikki mamut.

Vierailija
48/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä kantasuomalsinen joka on antanut rikastaa itsensä vai myöhemmin kansalaisuuden saanut vai vain puhdasrotuionen kukkahattu, vaikea sanoa, mutta lopputulos on sama.

Suomalaisia saa haukkua niin paljon kuin sielu sietää. Jos mamuepäkohdista mainitaan puolellakaan sanaa, niin se on automaattisesti rasisimia.

Vierailija
49/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisin töitä ja olisin kiitollinen kaikesta avusta.

Suomessa olevat lorvijat eivät viitsi edes töitä hakea. Jos hakisivat, tuskin niitä noin paljon päivisin kaupungilla pyörisi. Jos kysyttäisiin työnantajilta laajasti, kuinka paljon mamut on työnhakijoina, niin uskoisin että hyvin hyvin pieni prosentti.

jos menisin mamuna vieraaseen maahan, niin ihan sata varmasti eläisin sen maan ehdoilla, ei kävis mielessäkään et niiden tarvis alkaa muuttaa omaa kulttuuriaan muun maan mamun takia. HALOO!

Ja ne uimavuorot mamuille, voi helvetti!

Sitten tarvii jo alkaa uimarannoillekin laittamaan omat uimavuorot eri kulttuureille.

Mulla on ylipainoa, mä haluan oman uimavuoron uimahalliin! Olen siveellinen ihminen, enkä voi mennä vieraiden miesten kanssa samaan uima-altaaseen. Saattavat jopa ivallisesti nauraa tai voihan siellä olla joku pervokin joka katselee 70kg naisia sillä silmällä.

Vierailija
50/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisestä, joka poikkeaa perusuomalaisen näköisestä, että onko hän suomalainen vai ei, onko mamu, tekeekö töitä jne? Millä perusteella päättelette pelkän ulkonäön perusteella, että ketä voi sorsia ja haukkua.

Vierailija
51/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisestä, joka poikkeaa perusuomalaisen näköisestä, että onko hän suomalainen vai ei, onko mamu, tekeekö töitä jne? Millä perusteella päättelette pelkän ulkonäön perusteella, että ketä voi sorsia ja haukkua.

näin on tehnytkään?? Jos puhuu yleisesti ottaen keskustelupalstalla, että Suomessa olisi omastakin takaa ongelmia ilman erikseen tuotavia lorvijoita ja rikollisia, niin ei se ole ensinnäkään rasisimia ja toisekseen ei kohdistu kehenkään yksittäiseen henkilöön. En mä ole ainakaan koskaan ketään haukkunut tai sorsinut. Voin yhtä hyvin puhua suomalaisten alkoholiongelmista. Osa vaan ei osaa ajatella omilla aivoillaan ja pienikin ulkomaalaisiin kohdistuva kritiikki on rasismia, suomalaisia taas saa haukkua niin paljon kuin sielu sietää. Sekin on rasismia.

Vierailija
52/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te tollot erotatte kenestäkin ihmisestä, joka poikkeaa perusuomalaisen näköisestä, että onko hän suomalainen vai ei, onko mamu, tekeekö töitä jne? Millä perusteella päättelette pelkän ulkonäön perusteella, että ketä voi sorsia ja haukkua.

Vierailija
53/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedä ainuttakaan työpaikkaa jossa mamuja on. Ja näillä mamuilla tarkoitan näitä kaupungilla liikkuvia ja norkoilevia.

Tasan tarkkaan jos aivot toimii, niin jokainen tajuaa onko nyt kyse työtätekevistä vai tuilla elävistä mamuista!

Täällä vaan puolestellaan näitäkin, ei voi ymmärtää.

Vierailija
54/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomaille, minun on sopeuduttava paikallisiin lakeihin, kulttuuriin, uskontoon jne.

En voi sanella, mitä aineita lapseni opettelee koulussa tai evätä heidän uskolleen kuuluvia asioita.

Juuri tuo nyppii täällä Suomessa,kun aletaan puuttua meille tärkeisiin perinteisiin, ajankohtaisena jouluperinteet.

Vierailija
55/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mamu-nuorukaiset lorvivat kaduilla. Viime viikonloppunakin aiheuttivat useamman kahakan kaupungilla. Palatkoon kotimaihinsa, eivät sopeudu edes kerrostaloelämään, vaan tappelevat, huutavat ja pitävät siivotonta ilmapiiriä yllä. En ollut aiemmin rasisti pätkääkään, mutta nyt läheltä nähtynä häiritsee, kun elävät suomalaisten verovaroilla ja saavat oikeuksia, joihin tavan suomi-ihmiset eivät yllä.

Vierailija
56/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä asun Englannissa, eikä täällä ketään niin paljon vihata kuin islaminuskoisia ja Afrikkalaisia ja Karibian alueelta tulleita. Kaikki muut sulautuu ja ovat töissä jne. Eli minä olen mamu, mutta enpä ole koskaan kuullut mitään negatiivistä eikä sitä näe webbikeskusteluissa eikä missään, melkeimpä päinvastoin eli ovat otettuja kun tänne on joku skandi tullut. Mamu on edelleen puhekielessä kehitysmaan asukkia tarkoittava eli pääasiassa elintasomamu, minä taas olen työperäinen mamu ja hyvin menee. Islamista ei täälläkään kukaan piittaa, oisko jotain tekemistä noilla bussien räjäyttämisillä ja juutalaisten hakkaamisilla jne. Juutalaisten kirkot oin täällä kuin pommisuojia, on piikkilankaa, videovalvontaa, korkeaa aitaa, porttia jne. Jos ei olisi niin joku valopää keksisi mennä räjäyttäämään sen taivaan tuuliin.

Riippuu varmasti pitkalti taallakin missa pain asuu. Meidan kaupunki on taynna aasialaisia ja heilla on vahva oma kulttuurinsa taalla, koulusta saavat vapaapaivat Eidin juhlintaan yms. Paljon on myos Karibian alueelta kotoisin olevia, tai nykyaan lahinna jo kolmatta polvea heita. Enpa ole erityista vihaa heita kohtaan viela havainnut. Edellisessa asuinkaupungissani motkotettiin puolalaisista kun he olivat siella maahanmuuttajaenemmisto. Ja itsekin olen maahanmuuttaja, mutta ymmarran tassa keskustelussa kaytavaa taistoa tuon ja "mamu" sanan valilla. Mamusta on kansansuussa tullut lahinna haukkumanimi.

Niin minäkin aluksi tulkitsin, että täällä tämä integrointi on sujunut, mutta sanoisin nyt, että surkeasti. Alueet on vaan eriytyneet pilalle, koulut on pilalla, ne kenellä on rahaa muuttaa valkoisten hyville alueille ja ne joilla ei ole käy kunnan paikallista mamukoulua. Jos kaikki olisi ok niin tuskin tälläinen hirmuinen white flight tapahtuisi. Englantilaiset ovat hyvin varovaisia sanoissaan, mutta kun niiden kanssa keskustelee asiasta parin tuopin äärellä niin kas siellä kytee syvä vittuuntuneisuus koulujärjestämän pilaamisesta, bussipommeista jne jne. Asuimme Lontoossa Hampsteadissa ja nyt Yorkshiressä. Missä itse asut? Käy joskus Bradfordissa, se on mielenkiintoinen kokemus kun puolet asukkaista on muslimeja, pelkästään Pakistanista taitaa olla 60 000, 200 000 asukkaan kaupungissa ja puolet on naimisissa sukulaisen kanssa. Samaa mieltä, että puhekielessä mamu ei todellakaan tarkoita työperäistä maahanmuuttajaa vaan ihan puhtaasti Afrikan, Lähi-idän, Kosovon tms alueen työtä pelkääviä loisia.

mutta kylla minusta taalla on kuitenkin asiat paremmin kuin Suomessa ulkomaalaisen asua.

Me asumme Birminghamissa, ja taallahan on tosi valtavan suuri (lahinna) pakistanivaesto

(66.7% White (62.1% White British)

21.0% South Asian

6.7% Black

3.2% Mixed Race

1.2% Chinese

1.2% Other

2007 estimates)

Mekin olemme mieheni kanssa molemmat "mamuja" eri maista, mutta meita on kohdeltu hienosti taalla, ja muillakin paikkakunnilla naina 15 brittivuotenamme.

Vierailija
57/58 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tumma presidentti? Ja ei sillä että ihonväri sinusta tekee kyvykästä, vaan milloin tästä ajatusmallista ollaan valmiita luopumaan? Mitä luulette?

Vierailija
58/58 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja seuraavassa lauseessa kertoo itse asuvansa Englannissa..... mamuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme