Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajattelehan sinä rasistinen av- mamma tätä.

Vierailija
13.12.2010 |

Jos sinä muutat ulkomaille asumaan, tai kenties jo asut siellä. Sinä olet mamu. Onko tai olisiko sinusta mukava olla halveksittu toisenluokan kansalainen? Olisiko mukava kuulla nimittelyjä ja saada jopa uhkauksia? Äläkä ollenkaan ala saivarrella olevasi erilainen, koska käyt töissä jne. Moni mamu käy töissä Suomessakin, mutta on silti sinun mielestäsi samaa halpaa kastia. Muistathan, että mamu ei tarkoita samaa asiaa kuin joku tietty kansallisuus. Jokainen omasta kotimaastaan muualle muuttanut on mamu. Jokainen Suomessa asuva ulkomaalainen on mamu ja jokainen Suomesta ulkomaille muuttanut on mamu.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan rikastuttavaa kultamunaa, josta lopulta kuoriutuu moniosaaja.

Vierailija
2/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

somaleille, joista ei ole muuta kun kuluja. Kaikki sen tietää mutta sitä ei saa sanoa ääneen. Suomalaiset on hyväuskosimmat ja sinisilmäsimmät ihmiset maailmassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä asun Englannissa, eikä täällä ketään niin paljon vihata kuin islaminuskoisia ja Afrikkalaisia ja Karibian alueelta tulleita. Kaikki muut sulautuu ja ovat töissä jne. Eli minä olen mamu, mutta enpä ole koskaan kuullut mitään negatiivistä eikä sitä näe webbikeskusteluissa eikä missään, melkeimpä päinvastoin eli ovat otettuja kun tänne on joku skandi tullut. Mamu on edelleen puhekielessä kehitysmaan asukkia tarkoittava eli pääasiassa elintasomamu, minä taas olen työperäinen mamu ja hyvin menee. Islamista ei täälläkään kukaan piittaa, oisko jotain tekemistä noilla bussien räjäyttämisillä ja juutalaisten hakkaamisilla jne. Juutalaisten kirkot oin täällä kuin pommisuojia, on piikkilankaa, videovalvontaa, korkeaa aitaa, porttia jne. Jos ei olisi niin joku valopää keksisi mennä räjäyttäämään sen taivaan tuuliin.

Vierailija
4/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tiettyjä tapauksia ei saa oikein kutsua millään nimellä.

Eivät eurooppalaiset, muut länsimaalaiset tai esim. japanilaiset ole mamuja.

Vierailija
5/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mamujen pitää opetella kieli ja kunnioittaa suomalaista kulttuuria, ei toisinpäin. Näin se menee kaikkialla maailmassa. Jos muutat maahan niin sopeudut paikalliseen meininkiin.

Enkä minä ainakaan hyväksy sitä että monikulttuurisuuden nimissä meille tuodaan kehitysmaista peräisin olevia lähes keskiaikaisia tapoja esimerkiksi naisten ja lasten kohtelussa. Käytetään nyt maalaisjärkeä.

Vierailija
6/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat eivät ymmärrä että mamu on lyhennys maahanmuuttajasta. Siis jokainen maahanmuuttanut on mamu. ap

Vierailija
7/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat eivät ymmärrä että mamu on lyhennys maahanmuuttajasta. Siis jokainen maahanmuuttanut on mamu. ap

tässä mistään semantiikasta ollutkaan kyse vaan tuosta mitä esim. tuo Englannissa asuva vastaaja sanoi, että muuallakin maailmassa erotellaan ne, jotka tulee maahan tekemään töitä ja ne, jotka tulee räjäyttelemään busseja. Harvemmin on kyse samasta ihmisestä.

Vierailija
8/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamu: lyhennys sanasta MAahanMUuttaja. Kattaa siis kaikki maahan tulleet inkeriläisistä saksalaisten insinöörien kautta somaleihin.

Vierailija
9/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kaikki tajutaan kyllä, että alunperin "mamu" tulee sanasta "maahanmuuttaja", mutta monen mielestä sanalla viitataan nykyään nimenomaan pakolaisiin ym. vastaaviin, lähinnä muslimeihin. Katsos, kieli muuttuu käytössä. Sanojen merkitykset muuttuu aikojen saatossa.

Vierailija
10/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lusmuilevat. Suomessa mamu kuitenkin on aina ainoastaan tietyn kansallisuuden omaava työvieroksuva pummi. Näinhän ei todellisuudessa ole, vaan moni ulkomaalainen on täällä juurikin töitä tekemässä. ap

Vierailija
11/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lusmuilevat. Suomessa mamu kuitenkin on aina ainoastaan tietyn kansallisuuden omaava työvieroksuva pummi. Näinhän ei todellisuudessa ole, vaan moni ulkomaalainen on täällä juurikin töitä tekemässä. ap

tehdä kiihkomielisiä aloituksia, joissa esitetyt väitteet eivät pidä paikkaansa. Tasan tarkkaan suurin osa suomalaisista tietää kyllä, että täällä on muitakin maahanmuuttajia kuin pelkästään loisivia sellaisia.

Vierailija
12/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä muutat ulkomaille asumaan, tai kenties jo asut siellä. Sinä olet mamu. Onko tai olisiko sinusta mukava olla halveksittu toisenluokan kansalainen? Olisiko mukava kuulla nimittelyjä ja saada jopa uhkauksia? Äläkä ollenkaan ala saivarrella olevasi erilainen, koska käyt töissä jne. Moni mamu käy töissä Suomessakin, mutta on silti sinun mielestäsi samaa halpaa kastia. Muistathan, että mamu ei tarkoita samaa asiaa kuin joku tietty kansallisuus. Jokainen omasta kotimaastaan muualle muuttanut on mamu. Jokainen Suomessa asuva ulkomaalainen on mamu ja jokainen Suomesta ulkomaille muuttanut on mamu.

kävin töissä ja maksoin veroja. Kunnioitin uuden kotimaani tapoja ja sainkin paljon ystäviä ja hauskaa oli.

Ihan eri juttu olisi muuttaa verovaroilla loisimaan ja arvostelemaan alkuperäisiä asukkaita.

Vierailija
13/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitä luulet: muuttaako ne ihmiset maassaan tapojaan sinun vuoksesi? Esim. kylpylään sekavuoroja koska Suomessa on tapana että naiset ja miehet ui sekasin altaassa?

En ole rasisti ja ymmärrän hyvin että jos muuttaisin Ruotsiin, olisin maahanmuuttaja mutta kyllä siihen maahan MINUN on muutettava ja muututtava heidän sääntöjen mukaan kuin että maa muuttuu minun halujeni mukaan.

Se on vaan kiva juttu jos löytyy varaa joustaa, mutta ei se saa olla myöskään sen takia että joku ryhmittymä vaatii jotain.

Kun aletaan ulvoa kantaväestön julimisesta vaikka jouluna/vappuna/juhannuksena niin mennään metsään.

Kyllä maahanmuuttaja on altavastaaja, ei mikään äänitorvi joka tulee ulisemaan oikeuksia siihen ja tuohon.

Pitää muistaa että on itse vieraassa maassa

-vieraana-

Kun puhutaan että on kohteliasta maistaa vieraan maan ruokaa ja muuta niin jännästi meidän mamut kohtelee meidän asioita rukkasella.

Vierailija
14/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, maahanmuuttaja ei ole aina se PAKOLAINEN!

Mutta pakolaiset on kaikista maahanpuuttajista semmosia jotka tekee vaatimuksia muuttaa tätä meidän yhteiskuntaa heidän tapoihin sopivaksi.

Ja puhutaan sitten rasismista jos ei näin tehdä.

16

Vierailija
15/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan, jos minä nyt muuttaisin Englantiin, vittuilisin kaikille, haluaisin omat uimahallivuorot, räjäyttelisin pari pommia, raiskaisin pari naista, ruinaisin koko ajan lisää rahaa ja palveluja ja haistattaisin pitkät englannin kielen opiskelulle niin hiukan luulen, että minustakin tulisi mamu. Tuossa on se ero katsos. Suomalaiset ovat kautta aikojen muuttaneet pitkin maailmaa ja aina ovat pärjänneet ja ovat ensimmäisten joukossa opiskelemassa kieltä ja kulttuuria, islamistit pyrkivät tuhoamaan alkuperäisen kulttuurimme ja sitä on pakko vastustaa.

Vierailija
16/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, maahanmuuttaja ei ole aina se PAKOLAINEN!

Mutta pakolaiset on kaikista maahanpuuttajista semmosia jotka tekee vaatimuksia muuttaa tätä meidän yhteiskuntaa heidän tapoihin sopivaksi.

Ja puhutaan sitten rasismista jos ei näin tehdä.

16

Hän vastasi, että "Lasten takia. Pelkäsin heidän henkensä puolesta." Varmaankaan etniset puhdistukset ja sisällissota eivät kuitenkaan olleet se todellinen syy, tahtoi vain kersoineen loisimaan suomeen.

Vierailija
17/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mamut vaativat.

Siinä se ero minun ja mamun välillä. Minä sopeudun, he vaativat muita sopeutumaan.

Vierailija
18/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
19/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ym ym ym meitä muuttamaan tapojamme, kun he tulevat tänne töihin? Enpä usko. Yrittäkää nyt tajuta, että en puolustele Suomeen lusmuilemaan tulevia ihmisiä, vaan yritän selittää teille kananaivoille, että mamu tarkoittaa kaikkia maahanmuuttajia. Myös teistä tulee mamuja muuttaessanne ulkomaille. ap

Vierailija
20/58 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huokailet ap? So what jos teknisesti sana mamu on lyhenne sanasta maahanmuuttaja, se ei kuitenkaan ollut edes sinun aloituksesi pointti. Kaikki muutkin ovat sanoneet, että vaikka sanana mamu tulee mistä tulee, niin sillä on ruvettu tarkoittamaan vain tiettyä ryhmittymää, jota ei katsota hyvällä missään muuallakaan maailmalla. Itse vain huomasit puhuneesi puuta heinää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi