Onko 170 cm/72 kg nainen keskikokoinen, iso vai pieni?
Nämä ovat olleet mittani viimeisimmästä synnytyksestä lähtien. Paperilla seiskalla alkava paino tuntuu paljolta ja "kuulostan" mittojen perusteella läskiltä.
Peili näyttää kuitenkin toista - olen ihan sutjakka ja sopusuhtainen. Olen huomannut tämän erityisesti jumpassa. Kun katson itseäni ja muita isosta peilistä, voin rehellisesti sanoa olevani hoikemmasta ja sirommasta päästä, vaikka muutkaan eivät ole mitenkään pullukoita.
Jotenkin ihmetyttää, kun täälläkin pituiseni mammat valittavat olevansa lihavia, kun painavat 60-65 kg.
Valehtelenko minä itselleni, vai mikä on? Miksi en näytä yhtään läskiltä, vaikka "pitäisi"?
Kommentit (80)
on sirorunkoinen? Luiden vaikutus painoon on 1-2 kiloa suuntaan tai toiseen.
lähinnä siis se vaikuttaa, missä muodossa ne luut siellä törröttelevät, jotkuthan ovat luonnostaan raamikkaampia kuin toiset. Silloin myös sitä lihaa vaaditaan enemmä
on sirorunkoinen? Luiden vaikutus painoon on 1-2 kiloa suuntaan tai toiseen.
Ihan vaan ylimääräisenä tietona.
T: N43
Voin kuvitella millaiset pohkeet ja reidet sinulla on. Entäs käsivarret sitten. Luoja mikä voimannostaja.
itse olen nyt 1kk synnytyksestä 72kg,pituus 170cm.tunnen itseni läskiksi,normipaino mulla 57kg.
mutta muotojakin on 70DD verran, eli en kyllä osaa edes kuvitella minkä muotoinen olisin jos painaisin yli 70kg, viimeisiääli raskaana ollessani painoin 63kg.
Mulla sama mitta ja tällä hetkellä sama paino, siis 170/72. Siinä on minulle se kaksi kiloa ylimääräistä - mutta ei enempää!
Ruumiinrakenteita on moneksi. Itselläni on leveä lantio (siellä ON hei myös luinen lantio), leveät hartiat, isot kädet, jalat ja muukin luusto. Luuntiheys on vallan mitattu harvinaisen korkeaksi. Lisäksi harrastan liikuntaa, joten lihaksistossakin löytyy. En silti ole mikään himourheilija ;)
On mulla toki rasvaakin, mutta (taas mitatusti) vähemmän kuin monella huomattavasti kevyemmällä samanmittaisella. Rasva on kertynyt enimmäkseen lanteille ja reisiin (mulla on ne monen kammoksumat tukkijalat, koska tosiaan lihaksetkin on voimakkaat - ja tääkin on taas mittaustulos eikä oma mielipide!).
Takavuosina laihdutin 68 kiloon, ja mulle alkoi tutut (ei ystävät) huomautella, että yhtään enempää ei saa sit laihtua, he ovat huolissaan! Nyt olis tarkoitus kadottaa tuo 2 kiloa (painoin kesällä 75, ja SE oli minulle liikaa, tunsin itseni possuksi).
Mä muuten näytän tälläkin hetkellä hoikemmalta kuin se linkin malli, vaikka sekin on vallan kaunis :) Kukaan ei usko, kun kerron mitä painan.
itse olen 168/67 ja mielestäni aika norsu
Kyllä. Myös linkittämässäsi kuvissa oleva malli on pullero.
Mutta jos viihdyt noissa mitoissa niin mitä väliä?
Ainakin mun mielestä. Samoin kuvissa olevalla mallilla. Mutta nykyajan kauneusihanne nyt onkin sellainen anorektinen kuikelo, joten en ihmettele jos satut tuntemaan itsesi pulskaksi.
mutta ei iso=lihava/ylipainoinen.
Itse olen 173/71, vaatekoko 42, 75 B(!) ja silti sanotaan hoikaksi. Itse pidän itseäni kuitenkin isokokoisena, missään nimessä en sanoisi lihavaksi kuitenkaan.
Harrastan juoksemista (50 km/viikossa) ja salibandyä sekä pilatesta kerran viikossa. Lihaksiakin siis on. Toki löytyy löysääkin jostain, esim vatsassa on sellainen "reppu" kuitenkin tyhjä sellainen eli venynyttä nahkaa edellisestä raskaudesta. Se ei vaan taida lähteä pois kun koko kesän vedin lisäksi 400 vatsaa 6xviikossa. Nyt olen vähentänyt puoleen.
Ole vain onnellinen jos olet tyytyväinen kokoosi, et voi missään nimessä painaa alle 60 kg jos aiot lihakset kunnossa pitää, ellet nyt siis satu olemaan sirorunkoinen noin muuten.
paikallinen laihduttaminen (vatsalihasten vääntäminen) ei ole järkevä laihdutuskeino. Lihaksia sillä saat, mutta se löllö on rasvaa ja lähtee vain rasvakudosta vähentämällä.
Minä olen 168cm ja kun painoin 64kg mulla oli housut 36-38 (jopa isot jotkut 38 housut!), yläkerta S-M ja liivit 80D. Ja näytin melko hoikalta kyllä. En missään tapauksessa pullukalta.
Nyt olen 83kg viimeisilläni raskaana. Ja näytän lähinnä raskaana olevalta, en läskiltä. Maha on mulla aina valtaisa raskaana, viikosta 8 jouduin jo käyttämään äitiyshousuja. Ennen raskautta painoin 76kg ja silloin kyllä näytin vähän pullukalta.
mä oon 169cm ja 63kg,oon aina painanut alle 60kg(jotain 57-58kg)mut viisestä raskaudesta jäi vähä ylimäärästä enkä oo saanu aikaseks laihdutettua ja tunnen itseni vähä pullukaksi,vaatekoko alakerta 38,yläkerta 40/L,liivikoko 75e.
Mutta jos peili näyttää ok niin oot ehkä kiinteä,mutta toi sana siro kuullostaa vähä oudolta noilla mitoilla.
ja sun mitoissasi näyttäisin pahasti nälkiintyneeltä.
mutta muotojakin on 70DD verran, eli en kyllä osaa edes kuvitella minkä muotoinen olisin jos painaisin yli 70kg, viimeisiääli raskaana ollessani painoin 63kg.
ja sun mitoissasi näyttäisin pahasti nälkiintyneeltä.
51kg enkä silloinkaan näyttänyt nälkiintyneeltä. Saati nyt sitten tässä 64kg painossa...
itse olen 179cm ja 67kg. Pitkä, normaali vartaloinen... Mutta 70 minulle on jo liika, mutta vartaloni on vain sellainen että rasva kertyy vain vatsan ympärille, ja jos painan enemmän kun 70, näytän kauhealta.. Harmittaa kun perse on ihan lättänä, sinne vois mennä vähän rasvaa, mutta ei, kaikki se on pelastusrenkaana minun vatsan ympärillä!!!
Minä olen lukemista huolimatta tyytyväinen peilikuvaani, olen mielestäni tosi kaunis ja vetävä nainen, sekä kasvoilta että kropasta.
Joku toinen voi olla mitoissa 170/55 ja mielestään lihava. Naurettavaltahan se kuulostaa, mutta jokaisen kokemus itsestään on mikä on. Jos tuntee lähtökohtaisesti olevansa ruma, niin voiko koskaan olla tyytyväinen?
ap
mitä liikunta tekee kropalle! Mulla pituutta 170cm ja just kehonkoostumusmittauksessa pienin mahdollinen paino, nämä lihakset säilyttäen, on 66kg. Olen harrastanut koko ikäni liikuntaa, nuorempana SM-tasolla, ja mun paino pyöri silloin lukemissa 63-66kg. Myös vatsalihakset erottuivat selvästi :)
Joten kaikki ei todellakaan ole läskejä, vaikka painaisivat yli 55kg! Kokeilkaapa hankkia niitä lihaksia...
ja pitkä (itse olen paljon lyhyempi), siksi olet iso.
Mutta linkittämäsi mallin kuva on ihan ok, hieno vartalonmuoto, paksut jalat. Voit olla tyytyväinen itseesi!
Kahjoja kommentteja toisensa perään. Itse olen 160cm, ja syömishäiriöisenä painoin 43 kg, mikä varmaankin näin lyhyelle on teidän mielestänne sitten normaali paino?? Minustakin oli tuolloin. Niin vaan ihmisen mieli muovaantuu, sillä nyt viimeisilläni raskaana kiloja on 78, enkä helvetissä tunne itseäni miksikään sotanorsuksi.
Toisaalta, onhan minua siunattu sellaisella vartalotyypillä, että normaalimittani ennen raskautta olivat sen ~90-60-90, mikä lienevät aika edukseen erottuvat kurvit, kun antavat sisään- eikä ulospäin myöten. Painoa tällöinkin oli "valtavasti", noin 60.
Paljonhan elämäntavat vaikuttavat, ja ihan jo sekin, millaisella varmuudella itsensä kantaa. En siltikään käsitä, miten aapeen linkkaamassa kuvassa voi kukaan nähdä paksun naisen. Jaloissakin on massaa, koska hän ei ole mikään toffeeomena tikun päässä, kuten niin surkean moni suomalaisnainen.
Nainen on lihava jos yli 55 kg, mieluummin siinä 50 kg olis oltava. Diabetes, sydänsairaudet tulee riskiksi, muuta heti ruokavaliosi ! !
Hoikkuuden vaikutelma tulee siitä, ettei ole löllöä tai ylimääräistä.
Eli siro, mutta löysä ja tursuileva kroppa näyttää lihavammalta kuin isompi, mutta kiinteä.