Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heitin eilen jätesäkillisen lasten vanhoja talvivaatteita roskiin.

Vierailija
12.12.2010 |

Nyt taas on vähän tilaa vaatehuoneessa. En edes ymmärrä miksi olin jo vuosikausia säästänyt niitä. Eihän niissä nyt enää tunnearvoakaan liiemmin ollut. Vielä pitäisi vaatekaapeista järjestää pieneksi käyneet vaatteet pois.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräyslaatikoita on joka puolella, jonne vaatteet voisi viedä. Älytöntä tuhlausta.

Enkä usko kierrätykseen muutenkaan. Ja itsepä olen noi vaatteet omilla rahoillani ostanut, joten voin tehdä niille mitä haluan. Ja sitä paitsi kuten sanoin, tuskin kukaan haluaa reikäisiä ja kulahtaneita ohuiksi pestyjä toppavaatteita muutenkaan. ap

Vierailija
2/36 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä usko kierrätykseen muutenkaan. Ja itsepä olen noi vaatteet omilla rahoillani ostanut, joten voin tehdä niille mitä haluan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kassillisen verran pieneksi jääneitä vauvanvaateita. Olisin kait voinu ne myydä vaikka huutiksessa, mutta mieluummin laitan joulupatakeräykseen.

Vierailija
4/36 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä usko kierrätykseen muutenkaan. Ja itsepä olen noi vaatteet omilla rahoillani ostanut, joten voin tehdä niille mitä haluan.

Jotta jostakin olisi mitään hyötyä oikeasti niin isojen monikansallisten yritysten pitäisi ne ekotekonsa tehdä. Se, että vienkö mä maitopurkkini keräykseen vai en on hyttysen kakka erämaassa. Sillä ei ole mitään merkitystä jos samaan aikaan joku isokiho laskee öljyä mereen monta sataa kuutiota.

Vierailija
5/36 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti olisivat kelvanneet monelle ne vaatteet, pihavaatteeksi jne. Ap on vaan välinpitämätön ja moukkamainen, valitettavasti on tämä sanottava.

Ei pää pelaa kaikilla.

Esim. Pelastusarmeijasta ja vastaavista paikoista tulevat hakemaan, jos on isompi määrä.

Ja lapun voi laittaa kaupan ilmoitustaululle.

Ja Karjala-keräys on olemassa.

Ja ap omistaa netin, siellä voi ilmoittaa.

Ja muuten, nyt ei puhuta maitopurkista, kuten tässä yksi vastaaja mainitsee.

Tällä palstalla on myös moni köyhä valitellut tilannettaan.

Ap on tyhmä ja itsekäs tai sitten juttu on provo.

Vierailija
6/36 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kasaa tavaraa kaatopaikalle. Kierrättäjä pääseen eroon tavarastaan, kun vie sen kirpparille tai kierrätyskeskukseen. Joku toinen saa tavaran itselleen eikä hänen tarvitse ostaa uutta. Luontoa säästyy ja lapsemme kiittävät.

Vierailija
7/36 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätys on ennen kaikkea asenne- ja kasvatuskysymys. En missään nimessä kehtaisi opettaa kerskakulutusta ja silmitöntä itsekkyyttä lapsilleni.

Vierailija
8/36 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätys on ennen kaikkea asenne- ja kasvatuskysymys. En missään nimessä kehtaisi opettaa kerskakulutusta ja silmitöntä itsekkyyttä lapsilleni.

Sama täällä!!

Maailma on täynnä tavaraa ja vaatetta, oikeastaan emme edes tarvitse kaikkea uutta mitä kaupoissa on, koska hyvää ja käyttökelpoista on jokaisella tosiaan vaikka toisille jakaa!

Viimeksi tänään annoin lastenvaatetta kaverilleni.

Voisin pitää luennon kuinka voi elää ilman tuhlaamista, en tarvitse mitään uutta(farkut ostin syksyllä).

Vierailija
9/36 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..olen itse sitä mieltä että edes rikkaalla suomalaisella ei ole minkään sortin velvollisuutta lahjoittaa muille itse ostamiaan vaatteita. Kyllä, hän saa siis vaikka heittää ne roskiin!

tälläkin palstalla on niin ilkeitä inhottavia ihmisiä niille ei tekisi mieli mitään antaa. Mielummin roskiin.

Vierailija
10/36 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..olen itse sitä mieltä että edes rikkaalla suomalaisella ei ole minkään sortin velvollisuutta lahjoittaa muille itse ostamiaan vaatteita. Kyllä, hän saa siis vaikka heittää ne roskiin!

tälläkin palstalla on niin ilkeitä inhottavia ihmisiä niille ei tekisi mieli mitään antaa. Mielummin roskiin.

Pöljä, ei ole velvollisuutta kellään lahjoittaa.

Senkus myyt sitten!! Valitettavasti pidän tällaisia ihmisiä aivottomina ja he tällä teollaan osoittavat jotakin itsestään, sellaista mikä ei ole kehuttavaa vaan päinvastoin..

Vierailija
11/36 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen käynyt katsomassa lajittelua spr:n Kontissa, ja valittelivat sitä miten paljon rahaa heillä menee jätekuluihin, kun ihmiset tuo rikkinäisiä vaatteita ja ajattelee että "kyllä ne siellä afrikassa välttää". Pakolaisleireillä jne. kun ei yleensä ole ompelutarvikkeita eikä ehkä voimiakaan korjailla vaatteita, niin eivät lähetä sinne kuin täysin ehjiä ja puhtaita. Muodikkaita sen sijaan ei tarvitse olla. Tarkistavat hihansuut, napit jne. ja jos on puutteita niin vaatteet menee roskiin. Nyt siis tarkistan itse ennen kuin vien vaatteet keräykseen ja paljon pikkuvikaista tosiaan menee roskiin 2 kouluikäisen jäljiltä. Toki annan ne paikatutkin vaatteet ensin kavereille jne. jos vaan kelpaa. Tuskin muutkaan keräysjärjestöt tai saajat ilahtuvat reikäisistä vaatteista, sellaista pitää olla minkä itsekin ottaisi vastaan.

Vierailija
12/36 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

energiajätteeksi.

Toivon totisesti, että jätemaksut liitettäisiin tavaroiden hintaan. Materiaali on pakko saada kiertämään tai teidän lastenlastenlapsilla ei ole enää paikkaa missä asua. Ai niin, mut tehän välitättekin vain itsestänne.

Vierailija
14/36 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansakunnan varallisuuden kasvattaminen tuotantoa ja kulutusta lisäämällä on perinteisesti nähty keinona lisätä hyvinvointia ja onnellisuutta. Toistaiseksi se on perustunut luonnonvarojen lyhytnäköiseen ja kestämättömään hyödyntämiseen: Maailmanlaajuisesti käytämme tällä hetkellä luonnonvaroja 1,4-kertaisesti niiden uusiutumiskyvyn. Mikäli kaikki kuluttaisivat yhtä paljon kuin suomalaiset, tarvittaisiin luonnonvaroja 2,5 maapallon verran. Tämä tarkoittaa sitä, että luonnonvarojen kulutukseen perustava talouskasvu on mahdotonta, sillä se johtaa ekosysteemien peruuttamattomaan romahdukseen.

Jos kaikki 6 miljardia ihmistä käyttäytyisi itsekkäästi, mitä me antaisimmekaan tulevaisuuden toivoille?!

Vierailija
15/36 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tammikuussa on keräys pietarin katulapsille ja vien siis sinne

Vierailija
16/36 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytetyt vaatteet edes ilmaiseksi ellei ne ole ihan uudenveroisessa kunnossa.

Miks ihmeessä pitäis kelpaa vanhat, rikkinäiset ja nukkaantuneet vaaatteet jos on varaa uusiin? En mä ainakaan "ihan perinteen" vuoksi aio ottaa keneltäkään vastaan käytettyjä vaatteita, jotka ei oo uuden verosia..

Asia olisi tietty eri jos rahaa ei olisi. Tuskin sillonkaan haluaisin pukea lastani rikkinäisiin vaatteisiin.. Säästäisin sitten jossain muutta ja ostaisin lapselle ainakin uuden veroiset vaatteet

Vierailija
17/36 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

jos sinulta jää paljon siistejä vaatteita, kannattaisi viedä ensikotiin, turvakoteihin, spr:lle jne., jotta menisivät apua tarvitseville.

Aina se auttaminen roskikseen viemisen voittaa. = )

Vierailija
18/36 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmempää tekoa ei löydy. Luonto kuormittuu ja joku tarvitseva jää vaille, kuinka edes kehtaat kirjoittaa sen julkisesti?

Vierailija
19/36 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensikerralla vie mielummin vaikka UFFiin kuin roskiin.

Hyväkuntoiset kelpaavat myös Pelastusarmeijalle ja menevät sitä kautta varmasti uusiokäyttöön.

Vierailija
20/36 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen mottonsa on "Molukki vetää kaiken.".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi