Nyt kaikki rojut lähtee tästä kämpästä vaikka hampaat irvessä!!!!
Tulin juuri kodinhoitohuoneesta jossa vietin viimeiset pari tuntia. Kaapit pursusi ja tasot oli täynnä kun tavarat ei mahtuneet kunnolla kaappeihin. Ja tässä ajassa sain vasta pyyhe ja liinavaatekaapin kuntoon. En käsitä miksi meillä oli esim. niin hirveän paljon kylpypyyhkeitä. Odotetaanko kenties jotain komppanjaa tänne saunomaan?? Ja jos odotetaankin niin ottakoot herranjestas omat pyyhkeensä. Luovuin 15:sta kylpypyyhkeestä. Parista aion ommella suojatyynyliinoja ja yhdestä siivousrättejä.
Lisäksi kaapissa oli pussilakanoita vaikka kuinka monta. Pinon alimmaisia pussi- ja aluslakanoita tyynyliinoineen en ole käyttänyt varmaan viiteen vuoteen. Etenkin sen jälkeen kun olen alkanut hankkinut muotoonommeltuja aluslakanoita, niitä vanhanmallisia en ole käyttänyt kertaakaan! Jätin jokaiselle perheenjäsenelle kolmet lakanat ja kahdet vieraslakanat.
Ylimääräiset pyyhkeet ja lakanat aion viedä pelastusarmeijalle.
Samalla löysin khh:sta ties minkälaista pussukkaa, jossain parittomia sukkia, jossain hanskoja, jossain pieniä vaatteita jne. joten työsarkaa vielä riittää. Niin ja riittää kyllä koko kotiinkin, mutta ajattelin että jos KODINHOITOhuone on kaaoksessa niin se ei ole hyvä lähtökohta koko kodin rojujen karsintaan.
Niin ja lisäksi päätin yrittää etten ajattele enää "Pitäisi" vaan ajattelen "Voisinkin". Ihan eri ajatuksen sävy jos ajattelee että PITÄISI siivota kodinhoitohuone, kuin että VOISINKIN siivota kodinhoitohuoneen :). Ehkä hommaa ei tarvitsisi sitten hoitaa niin hampaat irvessä.
Raivauskavereita otetaan mukaan :). Kertokaa mitä turhaa teidän kaapeista löytyy ja kuinka rohkeasti niistä luovutte.
Kommentit (49)
Opin jo lapsuudenkodissa, että jos jo on jotain niin samaa on ihan turha ostaa lisää. Siksi liinavaatekaappi pysyy järjestyksessä ja jos joku sattuu antamaan lahjaksi kylpypyyhkeitä, katson heti, mikä vanhimmista tai surkeimmista joutaa rättiosastolle. Sama pätee ihan kaikkeen muuhunkin lastenvaatteista alkaen. Jos oikeasti aion jotain säästää, pakkaan sen kunnolla ja vien varastoon, jossa ei ole mitään irtotavaraa vaan ainoastaan laatikoita.
Lasten lelut ovat ainoa asia, johon en koske. Ne ovat lasten, niistä lähtee talosta pois vain rikkinäiset, lopuista saavat lapset itse päättää. Tai no saavat ne päättää siitäkin, mikä on rikki ja mikä ei.
Ap, kerroit pyyhkeistä. Miksi te ostelette niitä pyyhkeitä jos niitä jo on?
En ostele pyyhkeitä kun mulla on jo hyvät pyyhkeet!
Jos kaupat mainostavat pyyhetarjouksiaan ym, ei se sitä tarkoita että niitä pitää ostaa.
Itse en osta mitään ylimääräistä,en tavaroita, en kemikaaliopuolelta.
Ainoastaan ruokaa.
Mulla on vaatteet joilla pärjään ja samoin on lapsella. Joskus jopa lähipiiristä joku lahjoittaa
lapselleni vaatteita, miksi siis ostaisin kaupasta?
Mun pitäisi kanssa raivata kaappeja.
Lelujakin pursuaa joka nurkka, vaikka nillä ei leikitä enää.
Musta tuntuu että suurin osa on kulutushysteerikkoja ja se kostautuu niin että talot pursuavat tavaraa.
Itse en ole ostanut ainuttakaan pyyhettä tai pussilakanaa, alulakanoita kyllä. Meidän suvussamme on paljon niitä, jotka tuovat pyyhkeitä tupaantuliaisina tai joululahjoina esim. mummiltani olen saanut viimeisen kymmenen vuoden aikana ainakin kerran vuodessa pöytäliinan ja kerran vuodessa kasan pyyhkeitä. Monesti ovat jo niin kammottavia, että laitan suoraan kiertoon mutta toki käytänkin joitakin hyvälaatuisia. Toinen mummini teki pari vuotta takaperin 12 (!) pyyhettä synttärilahjaksi, ovat oikeasti aika kamalia. Äitini tiesi, että meidän käsipyyhkeet on hirveitä ja osti tuparilahjaksi Finlaysonin pyyhkeitä 8 kpl. Ne ovat nyt meillä käytössä ja noista muista hirvityksistä pitäisi päästä eroon...
Kylpypyyhkeet on vielä pahempi juttu. Mummit molemmat sekä esim. anoppini ostavat jokaiselta matkalta lapsille kylpypyyhkeet. Lisäksi aina kun olemme saaneet vauvan, on tuo vauva saanut lahjaksi vähintään kolme kylpypyyhettä. Välillä olen vihjaissut, että näitä emme tarvitse enää, mutta eihän se perille mene...
Ongelmana on vielä mieheni. Hän ei kestä heittää mitään pois, ei edes pyyhkeitä. Yritin muuttaessamme heittää pois noita mummini 12 itsetekemää pyyhettä, mutta mies sai niistä jonkinlaisen kohtauksen, kelpaa kuulemma vaikka autonkiillotusräteiksi. Hamstrasi myös esim. rikkinäiset lakanat joiksikin autotalliräteiksi. Nyt ne pyyhkeet on löytänyt tiensä alakerran vessaan (mies käyttää) ja kun yritin viedä sinne kunnollisia pyyhkeitä, kävi kippaamassa ne takaisin vaatehuoneeseen. Miehelle kelpaa vaan halpa ja rikkinäinen... :(
Meillä pyyhkeitä oli tuhottomasti vaikka olen itse ostanut kaksi kylpypyyhettä elämäni aikana ja mieheni ei yhtään. :) Ei tosiaan olla ostettu joka sesongiksi uusia. Käsi- ym. pyyhkeitä ei olla itse ostettu lainkaan. Yhden reikäisen pyyhkeen löysin ja heitin roskikseen, kaikki muut olivat erinomaisessa kunnossa. Joskus kyläpaikoissa olen nähnyt aika huonokuntoisia pyyhkeitä, mutta eivät nämä neidän pyyhkeet olleet menneet miksikään. Toivottavasti jollakin on ollut käyttöä niille nyt.
Meillä kaapit kolisee tyhjyyttään kun ei riitä rahaa edes tavallisten tarvikkeiden ostamiseen kuten pyyhkeiden tai astioiden.
Ap täällä ja vastaa myös etten muista ostaneeni kylpypyyhkeitä kuin silloin 15 vuotta sitten kun muutin omaan kotiin. Silloinkin varmaan vain kaksi. Sitten löytyi mies jolla olikin vähän enemmän pyyhkeitä. Silloin myös lakanamäärä tuplaantui. Säästin silloin myös vaaleanpunaiset tyttömäiset lakanat ajatellen että antaisin ne joskus vaikka tyttärelle :D. No, ei tullut tyttäriä joten eiköhän ole korkea aika luopua niistä!
Pyyhkeet ja lakanat on tosiaan sellaisia joita tulee usein lahjaksi kun etenkin iäkkäämmät ajattelee että "niitähän aina tarvii". Pyyhkeitä tulee paljon myös mainoslahjoina. Ite pidän pyyhkeitä ja lakanoita sisustustekstiileinä joita ei toinen voi ostaa ellei tarkalleen tiedä millaista haetaan.
Nyt takaisin kodinhoitohuoneen kimppuun. Eilen vietin siellä hauskoja hetkiä kun löysin mm. 80-luvun uimapukuni. Kyllä oli hieno, "lahkeetkin" nousi nin korkealle että ihme ettei kylkiluut näkyneet :D!
Ap
Keräsin juuri lastenhuoneesta muovikassillisen rikkinäisiä leluja! Osa oli ihan vaarallisiakin kun kova muovi oli haljennut ja reunat tosi teräviä!
Jep, jep. Enpä minäkään ole ostanut pyyhkeitä.
Ne on just sellaista mitä annetaan parikymppiselle lahjaksi ja voi olla silloin ihan kivoja kun kodintavaraa ei vielä ole. Jostain syystä niitä on tullut lahjaksi sen jälkeenkin paljon. Toisinaan jopa saatetekstillä, että voitte heittää huonot pois.
Anteeksi vaan kun meillä ei ole huonoja pyyhkeitä. Enkä totisesti tahdo yhtäkään sellaista lahjaa, mikä vaatii minulta jotain tekemistä, kuten omien tavaroideni poisheittämistä.
Lahjojen antaminen on mennyt ihan järkyttävän itsekkääksi. Jos erehtyy ehdottamaan, että voisiko tuotteen vaihtaa johonkin toiseen niin ei voi, sehän on lahja!
Meillä muutto karsi tehokkaasti tarpeetonta tavaraa.
Mutta mitä tehdä lasten askarteluille? Ne on tosi söpöjä ja tuovat mieleen monia muistoja, mutta niitän on _paljon_.
on alkanut ärsyttää esim. Fidan hinnoittelupolitiikka., hirveän kalliita on jotkut tuotteet siellä! Ollaan sinne plajon viety vaatetta ja tavaraa, mutta nyt ajattelin vaihtaa lahjoituskohdetta, ehkä ihan paikalliseen kierrätyskeskukseen, jossa myydään halvalla eteenpäin!