Luottotiedot menneet
onko mitään nettikauppoja josta voi tilata laskulle? tarkoituksena tietty maksaa tilatut tuotteet, vaikka on luotot menny.
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 10:30"]
Ihme polja, kun tilaat mitaan. Kaapissasi lienee jotakin vaatteita, tyydy niihin ja maksa velkojasi pois.
[/quote]
Miksi ei saisi tilata uusia vaatteita? Minullakin on luottotiedot menneet ja kyllä sitä rahaa kuluu ihan kivasti myös niihin omiin menoihin/turhuuksiin kuukaudessa. Käy katsos töissä, niin on varaa. ;)
Ellokselta 400€:n edestä ja H&M:ltä 350€:n edestä saa tilattua, mikäli on rekisteröitynyt tiliasiakkaaksi ennen luottotietojen menetystä. Yves rocherilta saa 40€:n edestä tilattua, vaikka ei olisikaan luottotietoja. Zalandosta olen paljon kuullut, mutta itse en kyllä saanut tilattua sieltä mitään luottotiedottomana, ovatkohan vihdoin järkiintyneet sielläkin..
Se on kummallista, kuinka luottotiedottomuus on automaattisesti merkki siitä, että aikoo jättää jopa 20 Euron puhelinlaskun maksamatta. Mun mies oli 11 vuotta luottotiedoton. Ihminen, joka on tehnyt melkein 30 vuotta töitä ja maksanut ihan kaikki laskunsa lukuunottamatta konkurssin yhteydessä jääneitä isoja laskuja. Hän on maksanut tuhansia ja tuhansia laskuja ajoissa. Yksityiselämän laskua ei ole koskaan jäänyt rästiin. Silti tuon konkan jälkeen oli vuosia mahdotonta avata edes puhelinliittymää ilman isoa takuumaksua. Silti jokainen 18-vuotias, joka ei ole päivääkään vastannut asioistaan saa sen liittymän auki. Kumpikohan todennäköisesti jättää laskunsa maksamatta? Mutta niin se nyt on, onneksi kaikki on jo takana.
http://leinola.nettisivu.org/linkkeja/
tuolla on ainakin hyvin päivittyvä lista mistä voi saada ilman tietoja
missä vaiheessa hobbyhall ilmoittaa sen ettei saa tilattua? mulla tuli tilausvahvistus s-postiin, eikä vielä ole ainakaan tullut mitään ilmoitusta etten saa tilattua. terv. luottotietonsa menettänyt.
Luottamus meni täällä palstalla.En voi enää luottaa.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 08:26"]
missä vaiheessa hobbyhall ilmoittaa sen ettei saa tilattua? mulla tuli tilausvahvistus s-postiin, eikä vielä ole ainakaan tullut mitään ilmoitusta etten saa tilattua. terv. luottotietonsa menettänyt.
[/quote] tai siis tilasin osamaksulla, koska itselläni ei ole varaa kerralla maksaa. niin olisiko sen pitänyt jo ilmoittaa etten saa tilattua?
[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 08:37"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 08:26"]
[/quote] tai siis tilasin osamaksulla, koska itselläni ei ole varaa kerralla maksaa. niin olisiko sen pitänyt jo ilmoittaa etten saa tilattua?
[/quote]
Miten kävi?saitko tuotteet tilattua osarilla?
suinkaan tarkoittanut että mustalaisilla/pitsanpaistajilla olisi luottotiedot menneet, vaan sitä että tiettyihin ihmisiin yhdistetään ennakkoluuloja, olivat ne sitten aiheettomia tai aiheellisia.
Eli jos luottotietosi ovat menneet se kertoo sinusta jotain --> harva myy sinulle luotolla. Ei siinä aleta kyselemään miksi menetiti luottotietosi / maksatko velkojasi hyvin pois / onko sinulla nyt hyvin rahaa jne. vaan fakta on se että jotain luottotiedoton on "töpeksinyt" koska luottotietoja ei tuosta noin vaan menetä. Ja se kertoo tietynlaisesta vastuuttomuudesta --> vaikuttaa moneen asiaan, esim. siihen ettei saa tilattua luotolla Ellokselta.
Vähän sama juttu jos olet koruliikkeessä ja siellä mustalainen, yhtäkkiä kultainen sormus on kadonnut niin veikkaan että lähes kaikki liikkeessä olevat pitävät sitä mustalaista syyllisenä. Sitten kun syylliseksi paljastuu viattoman näköinen mummeli, voi mennä peilin eteen ja miettiä omia ennakkoluulojaan.
Mutta jos olet töissä ja luottotiedoton koittaa saada lainaa, niin sinä et voi sitä antaa (et vaikka tuntisit ko. ihmisen ja tietäisit miksi luottotiedot ovat menneet ja että hänellä on rahaa) koska se kielletään työpaikan säännöissä.
Ja pakko sanoa, että kaikki tuntemani ihmiset joilla luottotiedot ovat menneet, ovat hieman huithapeleita. Joten minulla henk.koht. tasolla on "ennakkoluuloja" ihmisiä kohtaan joilla luottotiedot ovat menneet. Yleensä laskut saa siirrettyä jne. jos rahaa ei juuri sillä hetkellä ole. Kertoo tietynlaisesta vastuuttomuudesta ettei niin tee.
"Lainaus:
Ei ole kummonenkaan vaiva. Kun kerran on luottotiedot menneet niin se tarkoittaa, että et osaa elää luotolla etkä laskulla, joten tyhmä saa olla jos sinulle laskua kirjoittaa. Myisitkö itse laskulla vaikka mustalaiselle tai vaikka pizzanpaistajalle?
Haloo!! pahvipää... vai mikä lie olet koulutukseltasi oleva metsien eläjä!
On se nyt kumma kun pitää joka tilanteeseen vetää mustalaiset, ulkomaalaiset jne... kertoo ihmisestä aika paljon. Työskentelen diakonissana Kirkon puolella ja voin sanoa käsi sydämellä että vastaan on tullut työni lomassa enemmän meitä matti ja maija meikäläisiä jotka ovat hoitaneet asiansa äärettömän huonosti vaikka lähtökohdat
ovat olleet erittäin hyvät verrattune romaneihin ja ulkomaalaisiin. Sen sijaan tiedän monta romania jotka esim. työskentelevät vapaaehtoistyössä ja auttavat niitä jotka ovat taloudellisesti pulassa esim. ruokaa antamalla jne.. olisitko ystävällinen ja tarkistaisit ensin taustasi, koulutuksesi ja arvomaailmasi ennekuin puhut yhtään mitään kenestäkään. KIITOS!
Kaikesta huolimatta hyvää joulun aikaa sinulle!"
Eli jos sulla on silloin rahaa, miksi et siis tilaa kahden viikon kuluttua ja maksa silloin verkkopankin kautta? Tai miksi et maksa suoraan kortilla, Electronillakin voi maksaa?
Miksi ihmeessä sun pitäisi saada tilattua laskulle???? Jos sulla on rahaa, eikö ole sata kerta järkevämpää maksaa heti, niin ei ole pelkoa uusista merkinnöistä.
Miks mulle tulee sellainen olo, että AP:lla ei ole mitään aikomustakaan maksaa tilaamiaan tuotteita?
Eli jos sulla on silloin rahaa, miksi et siis tilaa kahden viikon kuluttua ja maksa silloin verkkopankin kautta? Tai miksi et maksa suoraan kortilla, Electronillakin voi maksaa? Miksi ihmeessä sun pitäisi saada tilattua laskulle???? Jos sulla on rahaa, eikö ole sata kerta järkevämpää maksaa heti, niin ei ole pelkoa uusista merkinnöistä. Miks mulle tulee sellainen olo, että AP:lla ei ole mitään aikomustakaan maksaa tilaamiaan tuotteita?
Ap. ei vaan halua myöntää, että on jättänyt laskunsa maksamatta.
Eikös noi pyramidijutut ole sellaisia, missä sijoitetaan rahaa ja sen voi menettää? Miten niistä sitten luottotiedot voi mennä?
Vastaahan kysymykseen... Jos kerran rahaa on, niin miksi et mene kauppaan tai maksa ostoksia verkkopankin kautta suoraan?
Eikös noi pyramidijutut ole sellaisia, missä sijoitetaan rahaa ja sen voi menettää? Miten niistä sitten luottotiedot voi mennä?
Jos pyramideissa iskee vauhtisokeus, siihen työnnetään kaikki liikenevä raha vaikkei sitä olisikaan varaa menettää. Kun se sitten menetetään tai pahimmassa tapauksessa menetetään pyramidia varten otetut lainarahat, alkaa ne taloudelliset ongelmatkin.
Väitteesi (joka oli kysymyksen asuun verhottu) on ihan yhtä absurdi kuin ajatus siitä, ettei rahansa juova ihminen voi luottotietojaan menettää.
koitappa zalandosta :D ihan varmaan saa ja montakin kertaa putkeeen kun tekee uuden tilin joka kerta :D
[quote author="Vierailija" time="12.12.2010 klo 13:45"]
Eli jos sulla on silloin rahaa, miksi et siis tilaa kahden viikon kuluttua ja maksa silloin verkkopankin kautta? Tai miksi et maksa suoraan kortilla, Electronillakin voi maksaa? Miksi ihmeessä sun pitäisi saada tilattua laskulle???? Jos sulla on rahaa, eikö ole sata kerta järkevämpää maksaa heti, niin ei ole pelkoa uusista merkinnöistä. Miks mulle tulee sellainen olo, että AP:lla ei ole mitään aikomustakaan maksaa tilaamiaan tuotteita?
Tämä: " ja sen voi menettää?"
Sen menettää tai ei kyseessä ole pyramidi huijaus. Tai jos olisi se olisi epäonnistunut.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2010 klo 02:07"]
Ja siis jos olet maksanut ne ulosottovelat, niin eikös sen merkinnänkin saa pois? Itse ainakin sovin ulosottomiehen kanssa, että kun olen velkani maksanut niin he poistivat merkinnän ja nyt siis tiedot puhtaat. En tosin tiedä onko tämä yleinen käytäntö mutta kysyä kannattaa...
[/quote]
Merkinnät eivät poistu yhtään mihinkään sillä perusteella että velat olisi maksettu
Luottotiedoton voi tilata ainakin zalandolta riippuen kuinka iso merintä on. Ainakin 300e voi sieltä tilata jos on pieni luottohäiriömerkintä.
sie et tiiä mistää mitää ja se on fakta .kyllä tänäänki tilasin pönttöpää