viimesillään raskaana ja kauhea flunssa. Mistä helpotusta kun ei lääkkeitä viittis vetää
Kommentit (5)
"Sarvikuono" -nenänhuuhtelukannu on hyvä tosi räkäiselle nenälle, sillä aukeaa kivasti. Raskaus tosin vaikuttaa niin että limakalvot ovat muutenkin turvoksissa joten nenä voi olla tukkoisen tuntuinen vaikka räät saisikin irtoamaan. Minulla oli niin pahasti ummessa että lääkäri antoi luvan käyttää antihistamiineja, auttoi jonkin verran hengittämistä ja nukkumista. Tuo lääkäri sanoi ettei Nasolinia ja vastaavia saa käyttää, Kätilöopistolla taas myöhemmin sanottiin että he ovat kyllä antaneet luvan tarvittaessa käyttää.
Höyryn hengittäminen on toinen ja kuuman juominen, auttavat vähän yskään. Itsellä kurkkupastillit (myntonit, sisut) auttavat yskään kun imeskelee tiuhaan. Tietääkseni mitään yskänlääkkeitä ei oikein ole mitä voisi raskaana käyttää, nehän ovat muutenkin aika huonosti toimivia.
Panadolia kannattaa varmaan ottaa, etenkin jos on kuumetta. Kaipa se auttaa vähän muutenkin flunssaan yleisesti.
Tosi vittumaista on sairastaa viimeisillään, jaksamista sinne! :) Lepäät vaan koko ajan. Kuumaa juotavaa ja kuumia suihkuja.
Jos aiot saada höyrstämällä tehdystä mustaherukkamehusta päivän C-vitamiini tarpeen, joudut juomaan sitä 250 litraa/päivä. Paprikaa riittää 30grammaa päivässä...!
http://www.fineli.fi/food.php?foodid=462&lang=fi
Itselläkin juuri täynnä 35 viikkoa ja muutaman päivän ollut flunssaa... Mustaherukkamehu on ihan paras olon parantaja ja nyt kun loppui enkä ole vielä päässyt tälle päivää kauppaan on olo ihan kamala...
Yskään suosittelen ihan sokeripalan imeskelyä, tätä konstia olen käyttänyt jo vuosia ihan ilman raskauttakin, auttaa hyvin.
Menisi nyt vain pian ohi tämä tauti että ehtisi voimat palautua synnytykseen :/
juttu, joten saat sympatiani!
Suihkutin nenään suolaliuossuihketta, mutta siitä ei ollut juuri mitään apua (tai ehkä olo olisi ollut vielä karseampi ilman sitä...). Minä saan nenäni "luonnonkonstein" parhaiten auki juomalla kylmää juomaa pillillä. En tiedä, onko tämä mikään yleispätevä neuvo.
Inhottavaa oloani lääkitsin myös suklaalla ;).
Höyryhengitystä, kurkkukipuun pastilleja, carmolista, onhän näitä "luonnon" omia/lääkkeettöämiä apuja