Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tuttavani järkyttyi kun kerroin, ett syömme tortilloita kerran viikossa

Vierailija
10.12.2010 |

syömme kuulemma epäterveellisesti. mikähän täytetyistä tortilloista tekee epäterveelisen?

jäin miettimään tätä sit myöhemmin

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä mies ei vaan niin kamalan innostunut ole niistä, siksipä syödään niitä "vaan" 2-3 kertaa kuukaudessa. Mä en varmaan kyllästyisi niihin ikinä!

Vierailija
42/52 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tortilloihin laittaaa kun niistä epäterveellisiä saa ?

meiillä aina täys tuoreita kasviksia, eli salaattia vaihdellen lajia, tuore sipuli , paprikaa, tomaatttia, kurkkua, ananasta

broilerfilettä tai lohta

mausteena salaattikastiketta, jossa on sydänliiton merkki, eli uskon heihin kyllä, et on siinä rasvat kohdillaan

eli onko tuon kaverin mielestä siis joku nakkikeitto terveellisempää , siivä nakit täys lisäainett, eikä lihasta tietoakaan ja ksavikset pakastekasviksia, kaupassa moneen kertaan sulaneita hileisiä, ja sit viel keitetty tietty täysin arvottomiksi

eli monilla on käsitys et kunnon ruoka on perunaa lautasellin en ja makkarasoosssia päälle, rehuista ei tietoakaan

eli ap jättäisin tuon ihmisen sanomiset sikseeen

yhdessä tortillassa on jo enempi kasviksia, kuin monen perustallaajaan koko päivän ruokavaliossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähes kaikilla on terveellisiä tortilloja. Me lienemme poikkeuksia, vaikka salaattia, tomaatti ja sipulia onkin, on myös muuta, ja ne ei ihan aina ole niin terveellisiä kuin teidän muiden täsyjyvät ja silleen :)

Vierailija
44/52 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tehnyt salsan itse niin tervellistä, kaupan ei. /i]

EI siinä mitä mä käytän ainakaan ole kovin pitkää valmistusainelistaa.

Vierailija
45/52 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran viikossa! Ei olla lihavia, päin vastoin.

Vierailija
46/52 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran viikossa! Ei olla lihavia, päin vastoin.

treenin päälle tarvitsisi kuin kunnon itse tehdyn paistijauheliha-tonnikala-kinkku-pizzan; on ainakin proteiinit kohdillaan ;)

Vierailija
47/52 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oliko viesti ulkomailta tai provo?

Vierailija
48/52 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ne täysjyvätortillat on paljon parempia kuin se mauton vehnälätty.

Ja mä en oikein ymmärrä millä saisin tortilloista epäterveellisiä kun en tykkää mistään majoneeseista.

Vierailija
49/52 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä en oikein ymmärrä millä saisin tortilloista epäterveellisiä kun en tykkää mistään majoneeseista.

Eikö siinä oo lähinnä kananmunaa? Mä välttelen majoneesia, joten en niin tarkkaan tunne sen koostumusta.

Vierailija
50/52 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttavani järkyttyi kun kerroin, ett syömme tortilloita kerran viikossa syömme kuulemma epäterveellisesti. mikähän täytetyistä tortilloista tekee epäterveelisen? jäin miettimään tätä sit myöhemmin

täst järkyttyneestä tuttavastasi ja hänen ruokavaliostaan. Onko perheellinen vai sinkku ja mitä syö/syövät useimmiten. Lisäinfo antaisi hieman syvyyttä tälle kauhistelulle.

Vierailija
51/52 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tehnyt salsan itse niin tervellistä, kaupan ei. /i] EI siinä mitä mä käytän ainakaan ole kovin pitkää valmistusainelistaa.

Jos olet tehnyt salsan itse niin tervellistä, kaupan ei. /i] EI siinä mitä mä käytän ainakaan ole kovin pitkää valmistusainelistaa.

haluaisin tietää. Esim. Santa Marian chunky salsa (eli sellainen perussalsa, joka on varmaan myydyimpien joukossa) sisältää: "Tomaattipyree, tomaatti (35%), sipuli, vihreä chili, jalapeño chili, suola (1,3%), muunnettu tärkkelys (maissi), valkosipuli, etikka, sokeri, muut mausteet (juustokumina, korianteri, oregano)."

Muunnettu tärkkelys ja sokeri, joita niitäkään ei voi olla kovin paljoa, jota voisi jotenkin varmaan kutsua epäterveellisiksi. Ehkä suolakin. Mutta ei noilla nyt tuosta mitenkään saa tuosta salsasta varsinaisesti epäterveellisestä. (Tuoteselosteessahan ainekset pitää olla määrän järjestyksessä, joten tuosta voi päätellä, että sekä sokeria että tärkkelystä on alle 1,3 % tuotteesta, todennäköisesti vähemmän.)

Vierailija
52/52 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kerroimme suomalaiselle seurueelle syövämme pääasiassa tuoreita vihanneksia ja hedelmiä, juustoja, tuoretta leipää, oliiveja, oliiviöljyä ja lisäsi ravintolaruokaa n 3-4 (lähinnä kalaa/äyriäisiä) kertaa viikossa. Matkaseurueen maalaisaupungista kotoisin olevat mummot saivat valtavan hepulin ja saarnasivat pitkän saarnan siitä että mun (!) tulisi kokata lapsella kotiruokaa (lomalla!)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme