Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Finnairilla oli sittenkin varaa työehtosopimukseen!

Vierailija
10.12.2010 |

reilun viikon ajan finnairin johto piti jännityksessä kymmeniä tuhansia lomailijoita ja matkalaisia ja mikä onkaan lopputulos: oli sittenkin varaa olla huonontamatta kiistanalaisia lepoaikoja.

en voi ymmärtää, miksi tähän lakkoon jouduttiinja ennenkaikkea: oliko siihen loppujen lopuksi edes mitään todellista tarvetta!?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei makseta suomalaisten veroja. Ne rikastuttavat ainoastaan noita kansainvälisiä hotelliketjuja ja ovat poissa lentoyhtiöiden tuloksesta (josta lentoyhtiö maksaisi veroja). On eroa sillä, matkustaako omilla rahoillaan vai muiden rahoilla ja tuottaako sillä jotain lisäarvoa työnantajalleen tai asiakkailleen.

ei kukaan lentäisi yhtään mihinkään! eli minä rapsutan miehesi selkää, miehesi rapsuttaa minun. kaikki voittavat! niin yksinkertaista se on.

Jaa niin miksei lennä? Mihis niitä lentoemoja tarvitaan lennon aikana, ei junassakaan emoja ole tai bussissa. Turvallisuusohjeet tulee monessa firmassa videolta ja ruoan jakamisen saa tehtyä myös niin, että porukka hakee itse suoraan koneesta ne paskat safkat ja sämpylät. Eri asia jossain Singapore Airlinesilla, jossa oikeasti syödään vielä kuin olisi ravintolassa, silloin heistä on jokin lisäarvo ja ovat samalla silmäniloa miehille, niin ja lentojen hinnat paljon alle Finnairin ja firma on valittu varmaan 5 kertaa maailman parhaaksi lentofirmaksi.

Vierailija
62/72 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei finnair.

vai tiedätkö yhtään lentoyhtiötä maailmassajonka matkustajakoneissa ei ole emäntiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai se kahvinkaatelu on niin rankkaa. ja pitkilla lennoillahan ne nukkuu!!! mies tossa just sano, etta oli piippaillut emoa yolennolla ja oli saanu odottaa jonkin aikaa kunnes sielta oli tullut joku uninen lentoemo melkein vihaisena, kun hanet oli heratetty :P miesta rupes riesoo asenne ja piippailikin sitten tasaisen 15min valein,heh. onhan se rankkaa lentaa ensin 11h, joista nukkuu puolet...sitten hotellissa olla sen 5paivaa...voi voi. no huomenna lennetaan finnairilla ja varmasti otan kaiken irti mita lahtee, enka anna yhdenkaan sielun levata. kai sita toiden ja palkan eteen pitaa jotain vaivaakin nahda, muutakuin vittuilla asiakkaille. ois vaan ottaneet vaikka thaikkulasta lentoemoja, ne ois varmaan mielellaan tehneet toita noilla palkoilla ja vapaapaivilla ja viela jaksaneet olla ystavallisia. vituttaa noi suomalaiset hapannaama ammat koneessa aina ihan alyttomasti!

unohdat mainita, että miehesi istuu ja piippailee juomaa ja syötävää työnantajansa laskuun. lisäksi hän nauttii verovapaista päivärahoista jotka hän sitten määränpäässä shoppaa - edelleen työnantajansa laskuun. hän nukkuu hienossa hotellissa, tuskin kuitenkaan motellissa - ja työnantaja maksaa. kaiken kukkuraksi hän tuo vaimolleen ja/tai lapsilleen tuliaiset shoppailureissultaan!

Vierailija
64/72 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa mieltä tästä ja monista muista keskusteluista. On oikeastaan aika surullista, kuinka onnettoman ja katkeran kuvan tämän palstan keskustelut antavat keskukstlijoista, eli enimmäkseen suomalaisista perheenäideistä!

Mutta ei, joku itkee kuinka niin hienoissa hotelleissa lentoemännät ovat ja itsellä ei moiseen olisi varaa ja toisen mies oikein piruuttaan hälyttelee lentoemoa lennolla luokseen ilman syytä jne. Minä en em. ymmärrä, miksi olette noin typeriä? Ette koskaan voi olla onnellisia, sillä onnellisen ihmisen ei tarvitse olla kateellinen eikä ilkeä. Kun on tyytyväinen omaan elämäänsä, osaa aidosti iloita myös muiden puolesta. Minua ei kiinnosta jos joku tienaa enemmän, sillä sen toisen iso palkka ei ole millään tavalla minulta pois, päinvastoin, kaikki "hyötyvät" verojen kautta toisten palkasta, saadaan pidettyä koulut ym. kunnossa kun ihmiset käyvät töissä ja maksavat veroja. Kun kadehtimiseen käytetyn ajan käyttää sen miettimiseen mikä omassa elämässä on hyvää, on paljon onnellisempi ihminen, Kateus ja katkeruus mustaa sydämen, niitä ei kannata tuntea.

Vierailija
65/72 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei finnair.

vai tiedätkö yhtään lentoyhtiötä maailmassajonka matkustajakoneissa ei ole emäntiä?

Niin kyse olikin siitä, että yksikään kone ei lennä ilman emäntiä ja takuulla lentää jos on tahtoa ja halua. Ryanair todnäk tuo jossain vaiheessa sellaiset lennot, joissa on luokkaa yksi tai kaksi emoa. Minä en ole kaivannut emoja koskaan vaikka lennän ympäri maailmaa todella paljon. Teknisesti lentoemännän tehtävien koneistaminen on ollut mahdollista jo 20 vuotta, ihan samoin kun lentäjien homma on valvoa, ettei autopilotti mene rikki. Minulle riittäisi se, että haksiin itse haluamani ruoan ja sämpylän ja pikkupullon viiniä koneesta ja katson turvallisuusohjeet päätteeltä. Pari emoa tarvitaan sitten auttamaan vanhuksia ja lihavia ja muuten vaan huonojalkaisia ja laiskoja.

Vierailija
66/72 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohdat mainita, että miehesi istuu ja piippailee juomaa ja syötävää työnantajansa laskuun. lisäksi hän nauttii verovapaista päivärahoista jotka hän sitten määränpäässä shoppaa - edelleen työnantajansa laskuun. hän nukkuu hienossa hotellissa, tuskin kuitenkaan motellissa - ja työnantaja maksaa. kaiken kukkuraksi hän tuo vaimolleen ja/tai lapsilleen tuliaiset shoppailureissultaan!

Työtätekevät ihmiset tekevät TÖITÄ työmatkoilla - eivät pelkästään toivu aikaerosta ja matka-ajan työnteon rasituksista.

Vierailija
67/72 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtätekevät ihmiset tekevät TÖITÄ työmatkoilla - eivät pelkästään toivu aikaerosta ja matka-ajan työnteon rasituksista.

eikä shoppailla, työnantajan laskuun. eli aikaa on myös työmatkalla, koska vapaa-aikaahan on heti työvuoron jälkeen. vai väittääkö miehesi että nukkuu hotlassa toipuakseen aikaeroista?

myös ne verottomat päivärahat ja niistä nauttiminen kuuluvat miehellesi, onko hän kenties unohtanut kertoa niistä?

ei ihme, että aaveellä ollaan katkeria kun on oma lehmä ojassa!

Vierailija
68/72 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

töitähän siellä yölennoilla tehdäänkin, juujuu! välillä otetaan pikku tirsat ja työnantaja maksaa nekin. sitten kun herätään, otetaan kahvia konjakilla jos toisellakin, kun ei itse tarvitse maksaa. kotona ehtii sitten toipua kun vaimokin hoitaa lapset miehen raskaan työn vuoksi.

Vierailija
69/72 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on se, että esim. bussista pääsee pois kesken matkan mutta lentokoneesta ei pääse. Ja lennolla ei tarvitse olla kun pari häirikköä niin muiden matkustajien matkasta tulee kamala kokemus. Muutama iso kaveri nauttivat esim. taxfree viinansa koneessa, ottavat muille varatut sämpylät, puristelevat ohikulkevia naisia, joku matkustaja menee väliin saa turpiinsa jne. Toki harvinaista mutta ihan mahdollista!

Samoin kuin muut epäselvyydet, esim. laukut sylissä/istuimilla --> ilmakuoppia --> vaaratilanteita sinkoilevista laukuista. Ihmiset jotka säätävät eli esim. vaihtelevat "omin luvin" paikkoja, valtaavat käsimatkatavaroilleen "liikaa tilaa" tai "väärästä paikasta" jne. jne. Puhumattakaan sairaskohtauksen saajasta, kenen tehtävä pelastaa hänet? Entä jos joku yksin matkustava saa sydänkohtauksen vessassa, kukaan ei huomaa asiaa/ matkustajat ehkä ihmettelevät varattua vessaa, mutta meneekö sinne kukaan ja jos joku menee niin kuka ja kenen valtuuttamana?

On todellakin HYVÄ asia että koneissa on lentoemännät! Minä en sellaisella koneella tule lentämään missä ei ole matkustamohenkilökuntaa, tosin palveluja en kaipaa, halpisyhtiölläkin olen lentänyt ja se ihan ok.

Vierailija
70/72 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

töitähän siellä yölennoilla tehdäänkin, juujuu! välillä otetaan pikku tirsat ja työnantaja maksaa nekin. sitten kun herätään, otetaan kahvia konjakilla jos toisellakin, kun ei itse tarvitse maksaa. kotona ehtii sitten toipua kun vaimokin hoitaa lapset miehen raskaan työn vuoksi.

...kokemusta haastavasta työelämästä. Varmaan ihan kiva pysytellä vaan kodin hoidon tuki mammana ja odotella, että mies kantaa ruoan kotiin...

Vierailija
71/72 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoemäntiä tarvitaan lennoilla. Fakta on se, että esim. bussista pääsee pois kesken matkan mutta lentokoneesta ei pääse. Ja lennolla ei tarvitse olla kun pari häirikköä niin muiden matkustajien matkasta tulee kamala kokemus. Muutama iso kaveri nauttivat esim. taxfree viinansa koneessa, ottavat muille varatut sämpylät, puristelevat ohikulkevia naisia, joku matkustaja menee väliin saa turpiinsa jne. Toki harvinaista mutta ihan mahdollista!

Samoin kuin muut epäselvyydet, esim. laukut sylissä/istuimilla --> ilmakuoppia --> vaaratilanteita sinkoilevista laukuista. Ihmiset jotka säätävät eli esim. vaihtelevat "omin luvin" paikkoja, valtaavat käsimatkatavaroilleen "liikaa tilaa" tai "väärästä paikasta" jne. jne. Puhumattakaan sairaskohtauksen saajasta, kenen tehtävä pelastaa hänet? Entä jos joku yksin matkustava saa sydänkohtauksen vessassa, kukaan ei huomaa asiaa/ matkustajat ehkä ihmettelevät varattua vessaa, mutta meneekö sinne kukaan ja jos joku menee niin kuka ja kenen valtuuttamana?

On todellakin HYVÄ asia että koneissa on lentoemännät! Minä en sellaisella koneella tule lentämään missä ei ole matkustamohenkilökuntaa, tosin palveluja en kaipaa, halpisyhtiölläkin olen lentänyt ja se ihan ok.

Tokihan lennolla tarvitaan henkilökuntaa, mutta tarvitsevatko he todella usean päivän toipumisia työlentonsa jälkeen. Tästä kai oli kysymys.

Vierailija
72/72 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

veikkaan, että voitan.

Ja asiakkaani tekevät miljardien edestä liikevaihtoa.

keskittyä pöyhimään lentäjien ja toistensa nivusia ja rentoutumaan toisten rahoilla :D

Kysytääs näin päin: kumpi porukka on enemmän ansainnut ne verottomat päivärahansa ja hotellisiivoojan pöyhimän tyynyn: 20 tuntia 7 päivässä tehnyt lentoemäntä vai 70 tuntia samassa ajassa tehnyt työmatkaaja.

Olen itte ollut parhaimmillaan 120 päivää vuodessa työreissuilla ja tiedän sen arjen: koneessa ja lentoasemilla joutoaikana tehdään töitä, paikan päällä tehdään töitä, käydään illalla syömässä jotain, mennään nukkumaan, herätään aikaisin, syödään aamiainen ja mennään tekemään töihin. Ei todellakaan käytetä aikaa rentoutumiseen ja kauppakierroksiin eikä varsinkaaan vedetä viinaa!

Kuinka monen ihmisen turvallisuudesta vastaat työreissullasi? Jos puhutaan sadoista, niin sitten varmaan se tosiaan olet sinä, joka sen on ansainnut. Sulla on paska liitto, kun ei käy lakkoilemaan sun puolesta! Vaihda alaa.