Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta erilaista värimaailmaa yhdessä kodissa voi olla?

Vierailija
09.12.2010 |

Meillä on joka huoneessa merbau-parketti ja parilla eri valkoisen sävyllä maalatut seinät.

Muuten värimaailmat sitten eroavatkin:

Alakerta on kahta vaatehuonetta ja kylpyhuonetta lukuunottamatta yhtenäistä tilaa. Keittiön yhteydessä on värimaailma vihreää, ruskeaa ja valkoista. Ruokapöydän tuolit mustaa nahkaa.

Alakerrassa väliseinän erottamana on myös olohuone, jossa on valkoinen suuri sohva, lisäksi punainen matto ja merihenkisesti sinistä-punaista-valkoista verhoissa ja tyynyissä.

Yläkerran olohuoneessa värimaailma on turkoosi-harmaa. Työhuoneessa myös merihenkiset verhot, muuten sisustus tummaa puuta. Makuuhuone punaista, valkoista ja kultaa.

Mitä muuttaisit tästä?

Yksi tuttava sanoi, että täällähän on joka huoneessa eri tunnelma. Pitäisikö olla yhtenäisempää?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen väliä? Jokaisen koti on mun mielestä itseä varten eikä muita. Eikä sen ole tarkoitus olla joku täydellinen sisustuslehtikoti.

Mä en jaksanut edes lukea noita sun kuvauksiasi, miksi pitäisikään. Jos olette itse kotiinne tyytyväisiä, se on pääasia.

Ja mun mielestä yhtenäinen värimaailma koko talossa kuulostaa kuolettavan tylsältäkin

Vierailija
2/4 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi meillä voi olla ihan sulassa sovussa maalattua puulattiaa, parkettia ja korkkia, seinissä on vihreää ja keltaista ja vaaleanpunaista, tapettia yleensä, mutta myös maalattua. Katot voi olla levyä tai sävytettyä viilua.

Meillä ei ole edes mietitty värejä ja silti jokainen ensikertalainen henkäisee ihastuksesta: asutteko te oikeasti täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on olohuoneessa, keittiössä ja eteisessä sama värimaailma, koska nämä ovat samaa tilaa (ts. ei suljettavia ovia välissä). Värit eivät riitele, kun olohuoneen seinä ja keittiön seinä näkyvät samanaikaisesti, vaikka eri huoneita ovatkin. Oleskelutiloissa olemme käyttäneet melko syviä, lämpimiä sävyjä.

Kaksiomme makuuhuoneessa on sitten oma värimaailmansa, koska se on irrallinen kokonaisuutensa. Siellä värimaailma on vaaleankeltaista, vaaleaa siniharmaata ja kermanvaaleaa. Oleskelutilan värit ovat väreinä minulle mieleisempiä, mutta makuuhuoneeseen halusin vaaleahkoja, murrettuja sävyjä. Siitä en koe olevan mitään haittaa, että nämä kaksi värimaailmaa ovat aivan erilaisia keskenään.

Vierailija
4/4 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on makkarissa tummansinistä ja violetin eri sävyjä, seinät valkoiset paitsi yhdellä hopeakuvioinen tapetti.

Lastenhuoneessa on etupäässä punaisia yksityiskohtia ja hennon vaaleanvihreät seinät.

Olohuone-ruokailutilassa vihreänharmaata, ruskeaa, tummanpunaista ja valkoista.

Vessassa harmaat kaakelit ja punaiset detaljit (pyyhkeet, matto).

Lattiat ovat vaaleaa klinkkeriä (keittiö, eteinen) ja kahta erisävyistä parkettia (olohuoneessa yksi, makuuhuoneissa toinen). Kaikki isommat pinnat ovat edellisen omistajan laittamat, vain yksi huone maalattiin itse. Kalusteista löytyy varmaan kaikki mahdolliset puunsävyt, kun ollaan niitä perintönä saatu ja kirppareilta hamstrattu.

Jos nyt jotain yhtenäistä haluaa hakea, niin kai tuo jonkinlainen punainen lanka löytyy läpi sisustuksen, paitsi makkarissa... mutta ei oo suunniteltu juttu, mä vaan tykkään punaisen eri sävyistä.

Ei varmasti ole meidän koti yhdenkään sisustajan värikartan mukainen, mutta mitä väliä? Rauhallinen ja harmoninen tunnelma kuitenkin on joka huoneessa, vaikkeivät ne samanlaisia olekaan. Ja mehän täällä asutaan ja viihdytään.