Olenko köyhä, käteen jää joka kuukausi 1400 €
vuokranmaksun jälkeen laskuihin, ruokaan ja mihin nyt sitten meneekin. Perheessämme on äiti ja tokaluokkalainen tyttö. Ei autoa, eikä liikkumiskustannuksia, koska olen kävelymatkan päässä töissä.
Minne mun rahat menee, kun omasta mielestäni mä olen kirkonrottaköyhä!
Kommentit (48)
kanssa ns. "pussikaljaa" tai viiniä. 40 €/kk. Hesari tulee, siitä en voi luopua ammattini takia ja yleissivistyksen takia.
Mitään ylimääräistä en keksi. Punttisalikortti 64 €/kk, siitäkään en voi luopua. Käyn salilla kahdesti viikossa, ja se on ainoa harrastukseni. Toki olisi halvempiakin, mutta juuri tuo sali on minsan matkan päässä ja ehdin sinne jopa aamuisin ennen duunia. Henkireikäni.
ap
perheellä oli käytössä ennen vuokranmaksua, eikä elämä tuntunut aineellisesti köyhältä.
Mulle ei jää mitään kun maksan laskut! Mieti sitä!!
jos ap on köyhä?
Meitä on 5 ja miehelle jää palkasta 1300€ ja minä saan reilun 300€ lapsilisää?
asuntolainan hoitoon menee 800€
ja autokin on
vuokranmaksun jälkeen ja olen kolmen lapsen yh. Tiukkaa tekee, tosin ei eletä mitenkään hirveän nuukasti. Ihan pelottaa, kun määräaikainen työsuhde loppuu pian ja rahat vähenee...
kun maksan tuosta 1400 eurosta ne laskut. Tv-lupaa, vakuutusta, sähköä jne. tuntuu tulevan joka kuukausi ovista ja ikkunoista. Mä en ymmärrä.
Toki olen syntynyt ns. kultalusikka ahterissa, joten olen tottunut saamaan melkein mitä vaan...
ap
kanssa ns. "pussikaljaa" tai viiniä. 40 €/kk. Hesari tulee, siitä en voi luopua ammattini takia ja yleissivistyksen takia. Mitään ylimääräistä en keksi. Punttisalikortti 64 €/kk, siitäkään en voi luopua. Käyn salilla kahdesti viikossa, ja se on ainoa harrastukseni. Toki olisi halvempiakin, mutta juuri tuo sali on minsan matkan päässä ja ehdin sinne jopa aamuisin ennen duunia. Henkireikäni. ap
luopua. Taidat vaan olla onneton rahankäyttäjä. Köyhä et ole millään.
ja urheilusta, sitten musta tulee onneton ja henkisesti köyhä! Sairas, lihava, surullinen ja masentunut!
Tiedän olevani onneton rahan käyttäjä.
ap
ja urheilusta, sitten musta tulee onneton ja henkisesti köyhä! Sairas, lihava, surullinen ja masentunut!
Tiedän olevani onneton rahan käyttäjä.
ap
jossa on kuntosali? Itdse en hyvätuloisenakaan aio maksaa tuollaisia summia punttisalista, vaan käytän uimahallin salia, jossa kerta on 3.50€ ja 10 kerran kortti 30€ ja mieskin voi käyttää samaa ranneketta.
vuokranmaksun jälkeen laskuihin, ruokaan ja mihin nyt sitten meneekin. Perheessämme on äiti ja tokaluokkalainen tyttö. Ei autoa, eikä liikkumiskustannuksia, koska olen kävelymatkan päässä töissä. Minne mun rahat menee, kun omasta mielestäni mä olen kirkonrottaköyhä!
Itselli jää käteen verojen jälkeen 1500 vuokran maksun jälkeen 700€. Myös yhden lapsen yh ja en tunne itseäni köyhäksi.
ja tutki paljonko saisit maskutapa-alennusta jos maksat sähkön, tv-luvan ja vakuutukset yhdessä erässä.
laske paljonko nuo laskut tekee per kuukausi ja laita toiselle tilille se summa menemään automaattisesti tilipäivänä, niin tilillä on rahaa noita isoja laskuja varten.
Meillä sähköstä tulee jo 40€ säästöä kun maksan koko vuoden kerralla. Samalla tulee kivasti S-bonusta siltä kuukaudelta.
Unohda Lidl ruokakauppana tai ainakin vertaa mitä sieltä kannattaa oikeasti ostaa. Kaikki ei todellakaan ole edullisempaa siellä. Esim. viime viikonloppuna omenat oli 50snt kalliimmat kilolta kuin Prismassa.
syömme terveellisesti. Kauppaan menee aika paljon rahaa. Yritän toki käydä Lidlissä. Säästössä on jotain, mutta aika harjoitetusti. Aina on rahat loppu, paitsi kaksi päivää palkkapäivän jälkeen. Harvoin ostamme mitään vaatteita tai leluja uutena. Käymme paljon kirppareilla. Lapsen todella tyylikäs talvitakki maksoi kirpparilla 4 €. Jonnekin se vaan katoaa. Eilen kävin ostamassa vähän hedelmiä ja vihanneksi kaupasta, meni 20 € aamulla kävin uudestaan kaupassa lounasta varten, toinen 20 €. Mikroateria ja leipää ja hedelmiä ja vihanneksia. Firma maksaa puhelinlaskut, nettiä ei juuri nyt ole kotona. Paljon käymme kulttuuririennoissa, mutta minulla on lehdistökortti, joten pääsen ilmaiseksi. Lapsi maksaa vähän. Syömme ulkona 2 kertaa kuussa. Lapsen harrastus maksaa 130 € lukukausi. Kunpa tietäisin minne se raha menee! Aina tuntuu olevan laskuja. YH:na joudun tietysti maksamaan jokaisen laskun itse. ap
Sitten vertaat tuloihin, niin näet minne ne menee. Kauppaan varmaan meni hirveästi siksi että et suunnittele yhtään pidemmälle ruokailua vaan käyt jopa kaksi kertaa päivässä kaupassa. Minä käyn vien kerran, joskus harvoin kaksi kertaa viikossa kaupassa eikä kauppaan mene kuin 50-60€/viikko.
T:se toinen yh
Meitä on 3 henkeä minä isä joka tienaa 2400 netto, äiti joka ei saa muuta kuin lapsilisää ja 10 vuotias poika. Pakollisten asumismenojen jälkeen jää käteen n 1700 jolla kolmen on elettävä.
-Kuntosalikortti+juopottelut=100 e
-Hesari=25 e
-Tv-lupa 25 e
-vakuutukset=ainakin 50 e
-ravintolassa syönnit 2kertaa kuussa=50e
Tossa on jo 250 e. Lisäksi muut laskut, ruoka, vaatetukset, kampaajat, satunnaiset hankinnat ym.
sillähän saa 5 8€:n vinkkupulloa! ja joka kuukausi? Onko sinun pakko kustantaa kavereidesi ryyppääminenkin?
Ihan kivan illan saa vietettyä ihan 1 vinkkupullon voimallakin.
Ei urheiluun tarvita mitään kalliita kuntosaleja, joihin ei ihan oikeasti ole varaa. Tai käy uimassa.
Nyt hyvä kun on paljon lunta, niin mene lumeen juoksemaan. Taatusti lähtee tunnissa kaloreita. Tee maitopurkin kanssa lihasliikkeitä jne.jne.
Ja ei sitä viiniäkään tarvitse joka kuukausi juoda 40 €:n edestä. Panosta mielummin laatuun.
sinuna kirjaisin ylös mihin rahaa oikein menee. Meitä on kolme henkeä (kaksi aikuista + 1 lapsi) ja rahaa jää lainan + vastikkeen jälkeen 150 euroa enemmän kuin teillä.
Vähän on välillä tiukkaa, mutta sekin lähinnä silloin, kun tulee muutaman kuukauden sisään koko vuoden kaikki vakuutukset, autoverot yms.
Mutta on meilläkin yhä paikkoja, mistä voisi säästää, jos oikeasti tiukka paikka tulisi. Esim. tänä vuonna ollaan hankittu kalusteita varmaan melkein tonnilla ja elektroniikkaa yms. ainakin viidellä sataa. Joka ei siis olisi ollut välttämätöntä. Sekä meillä on siis vielä autokin, joka vie kaikkineen varmaan helposti satasen pari kuussa.
Eli jos omaan tilanteeseemme vertaan, sun pitäisi tulla tuolla ihan hyvin toimeen vaikket nyt varsinaisesti suurituloinenkaan ole.
ja käytätlö alkoholia? Lehtitilauksia?