Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äh, raskaana ihan alussa ja tuli mieleen toi sikainfluenssarokotus.

Vierailija
08.12.2010 |

Kannattaisko se nyt ottaa? Ei siis olla kukaan perheestä otettu tähän asti, mutta oisko nyt sitten niin, että riski raskaudelle on rokotuksen riskiä suurempi? Miten olette tehneet - erityiseseti kiinnostaa ns. rokotuskriittisten mielipiteet ja tietty muidenkin asiaan perehtyneiden - ei vain niiden, jotka tekevät kaiken niin kuin neuvolassa sanotaan.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meinasin jo tällä viikolla ottaa, kun taas tuli uus uutinen, että aiheuttanut(jenkeissä) 700 keskenmenoa... Eli alkuraskaudessa en ottais, isommilla viikoilla voi olla se hyvä puoli, että suojaa myös syntyvää vauvaa ensimmäiset kuukaudet.

Vierailija
2/13 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuosi sitten samoissa mietteissä ja olen NIIN tyytyväinen, etten ottanut. Hetken päästä joka paikka tulvi "sattumia", että keskenmeno oli tullut 1-2 viikkoa rokotuksesta ja tuttavallani kuoli vauva kohtuun rv28.

Nykyään ei ole kuin 1-2 tapausta kuukaudessa, eikä mikään viittaa uuteen tulemiseen. Eniten kyllä risoo, että lapset rokotutin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että rokotutin muun perheeni, koska viimeksi(nyt yksi vuotias) sai minulta ja minä siis juuri synnytyksen jälkeen influenssan. joten näin ollen toivon, että ees muiden rokottaminen suojaisi meitäkin vauvan kanssa.

Vierailija
4/13 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niiiin tyytyväinen että emme ottaneet rokotuksia viime syksynä itsellemme eikä lapsille.

Sairastettiin kaikki sikainfluenssa kerralla eikä mikään erityisen kova tauti ollut. Hyvin pärjättiin ilman rokotusta, tuttavaperheen teinipoika on mm.nukahtanut mopon rattiin rokotuksen vuoksi..:/

Vierailija
5/13 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarpeellinen.

Kun Suomessa oli possunuhan eka aalto, olin raskaana enkä ottanut koko rokotetta. Ja ihan terveinä säilyttiin, koko perhe.

Toki ainahan voi olla riski sairastua, mutta veikkaan, että yhtä todennäköistä on jäädä auton alle.

Pitää vain muistaa pitää esim. käsihygieniasta huolta.

Vierailija
6/13 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse otin ja ihan tavallinen, terve napero saatiin.

Muutkin lapset rokotettiin. Naapurissa meni reilu kuukausi kamalassa taudissa kun se pöpö iski.

Me säästyttiin taudilta.

Ihan normaalit rokotuksista tulleet oireet oli päivän: kuumetta nousi, pistokohta kipeä.

Kukaan ei ole osoittanut yhteyksiä keskenmenoilla sikainfluenssarokotteeseen tai kohtukuolemiin. Niitä tulee mormaalistikin, ilman influenssaa!

Jos saa influenssan, niin mikä on mahdollisuus keskenmenoon tai kohtukuolemaan?

Lähdekriittinen olisin.

Vierailija
7/13 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimesellä kolmanneksellä.

7

Vierailija
8/13 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli juttuu, et jossain varuskunnassa tyyliin 200 sikainfluenssassa.

Vierailija
9/13 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään influenssaa elämässään, joten mitenkään hysteerinen en tosiaan sen suhteen ole. Ajattelin vain, että mitkä ovat sitten riskit, jos se nyt iskisi. Tiedän aika monta, jotka ovat ottaneet raskaana, vaikka eivät ole rokotuttaneet lapsiaan.

Vierailija
10/13 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nää alkaa aina varuskunnista? Mistä ne sinne hyppää? Kertokaa viisaammat.

Vierailija
11/13 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mietitään sitä niin että mitä jos saat nyt influenssan?

Joka vuosi mummoja kuolee siihen että ne ottaa rokotteen ja saa lenssun ja ajattelee miten se ei toiminut kun tuli lenssu, ei oteta seuraavana vuotena ja sitten pöpö tarttuu ja mummo kuolee.

Jostain olen lukenut miten on ihmisiä jotka on sairastanut pitkän lenssun ja tietämättään se on ollut influenssa.

Nro 11 mietti miksi influenssa alkaa aina varuskunnista, syy siihen on ahtaat tilat ja paljon ihmisiä.

Näin pöpöt liikkuu.

Ei sillä että varusmiehet olis alttiimpia pöpölle vaan siihen että parisataa ukkoa on samassa paikassa. Koulut, tarhat samaa sarjaa.

Vierailija
12/13 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastuisin. Sitä mä tässä nyt ihmettelinkin, että mitkä ne riskit raskaana olevalle tai sikiölle ovat?

Ja mä en ole sairastanut mitään pitkää "lenssua" (ihmesana - jostain pöndeltä kenties?), mutta tietysti jos parin päivän lämpöily ja kurkkukipu voi olla influenssa, niin sitten ehkä olen sairastanut.

ap

Vierailija
13/13 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinuna en ottaisi mitään rokotetta juuri nyt.

Sitä paitsi käsittääkseni sikainfluenssa on isompi riski siinä vaiheessa kun raskaus on pidemmällä. Sikainfluenssakausi ehtii siiheksi jo päättyä.

Itse otin viime vuonna, koska synnytys ajoittui juuri pahimpaan SI- kauteen. Onneksi otin itselleni ja lapselleni, sillä työpaikallani moni sairastui tuohon ja samoin lapsen päiväkodissa oli SI- tapauksia.

2 puolituttua sairasti tuon raskaanaollessaan ja toinen oli sairaalassa tiputuksessa 2vk. Toinenkin sairasti pitkän ja raskaan influenssan, mutta säästyi ihme kyllä jälkitaudeilta.