Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NELIAPILOIDEN JOULUKUU

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä niin hiljainen tämä meidän nelkkujen pino, että ei täällä kyllä taida kauaa juttua piisata jos ei saada lisää porukkaa mukaan odottelemaan.

Mitä kaikille kuuluu? Miten kaikki voi? Joulun odotusta ilmassa?

On: Ei mitään erikoista. Alan olemaan kyllästynyt. Maha on valtava, yöt vaikeita ja kotoa ei tee mieli paljoa lähteä minnekään. Joulu stressiäkin hieman jo ilmassa. =)

Vauvan nimiä ollaan mietitty, kummeja, ristiäisiä yms yms. Alkaa tuntumaan siltä, että kohta se vauva oikeasti tulee. =)

Sirppana rv 33+3

Vierailija
2/39 |
09.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kävin täällä kurkkimassa ja myönnän, että laiskimus laiskimus iski, enkä jaksanut perustaa uutta pinoa. Iso kiitos siis Sirppanalle:)

Oma napa: Täällä myös maha aika valtava ja Sf mittakin pompsahti yli yläkäyrän... Vauva tosin poraa itseään kohti alakertaa todella kovasti ja tänään neuvolassa tätsy sanoinkin, että pää aika alhaalla jo-jee! Supistuksia tulee jatkuvasti ja niiden takia olo tukala. Yöt menee pyöriessä ja lonkkakipuja manatessa, joten saisi vauva jo kohta tulla! No vali vali...tarttis kai yrittää vielä nauttia näistä viime metreistä, mutta kyllä on semmoinen olo, että "tää on nyt nähty".

Joululahjat olen melkein kaikki jo onneksi hankkinut, joten sen suhteen on levollinen mieli. Vielä kun jaksais jotain leipoa ja muutaman laatikon väsätä...

Lyydia 34+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon käyny täällä kurkkimassa, mutten ole osannut tehdä uutta pinoa *nolo*

Sirppana ja Lyydia jaksamista, varmaan on teillä tukalaa, kun mullakin on.

Lyydia: Mulla on päinvastoin tuon sf-mitan kanssa. Sukeltaa alakäyrällä... Ja minustakin mun maha on nyt tosi pieni. Ja lisäksi meilläkin vauva on jo tosi alhaalla, peppu hätinä mun navan yläpuolella.

Oletteko jo sairaalakassia pakannut? Olisi kiva kuulla mitä sinne laitatte, onko jotain suosikkeja?

On:Odotan kovasti keskiviikon äitipolin käyntiä, just tuon kasvun takia, panikoin täällä nyt sitä jos lapsi ei kasvakkaan kunnolla... Sokeritkin heittelee, ensin jo 2 päivää korkeita, ja tänään tuli hypo, eli putosi yhtä äkkiä liian alas, onneksi olin ruuanlaitossa, niin sai syötävää äkkiä.

Supistuksia on taas, mutta pahinta on aivan järkyttävä iskias, mulla on koko vasen jalka ihan tulessa pohkeeseen asti. Mulla on liitokset ihan "irti" ja selkä pääsee naksumaan ja ylösnoustessa ja pitkällään ollessa.

Supistukset säikäytti jo sen verran että pakkasin sairaalakassia valmiiksi. Hain sinne alkosta pikkolopullon fresitaa, meillä on kilistetty joka lapsen syntymää jollain kuoharilla. Lisäksi löysin mansikantuoksuisen hierontaöljypullon.

Kirjaksi tuli mukaan Juha Vuorisen vaippaihottumaa, viimeksi oli raskausarpia. On sopivan kevyttä lukemista ensi päiviin.

Kaikki muu valmistelu mulla on ihan vaiheessa, vaatteet pesemättä pusseissa, mitä kaverit on tuonu, sänky+ muut tavarat on vielä lainassa... Mutta ajattelin hoitaa ensin tämän joulun, ja sit keskittyä vauvaan. Hassua tämä sinänsä, että mulla on AINA ennen ollut kaikki tosi aikaisin valmiina. Nyt tuo pikku-ukko pitää niin kiireisenä ettei ehdi/jaksa.

Rauhallista viikonloppua kaikille!

Ofelia ja tytsi 32+4

Vierailija
4/39 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että täällä vielä hieman on elämää. =)

Ofelia: Sairaalakassista kyselit. Mä olen kahdella viime kerralla viipynyt tosi vähän aikaa sairaalassa niin paljoja en oo tarvinnut ja aina on ollut jotakin turhaa. Ja tälläkin kertaa lähen kotiin niin pian kuin vaan mahdollista.

Tärkeimmät: hammasharja/tahna, dödö, huulirasva, hiusharja, imetysliivit/suojat ja vaatteet kotimatkalle. Ja tietty kamera. Ehkä lakritsaa ja joku pieni suklaa patukka.

En ole kyllä vielä kassia pakannut, mutta mielessä on ollut, että voisi lähiaikoina varuiksi pakata.

Lyydia: Sulla on viikkoja kivasti kasassa. Eikä toivottavasti enään kauaa tarvii vauvaa odotella. Itse ainakin siinä pisteessä olon kanssa, että tervetuloa vauva heti kun viiikkoja tarpeeks kasassa.

On: Tänään lähdin tytön kanssa hesaan tyttöjen päivää viettämään heti aamusta ja vasta kello 18 oltiin kotona. Junamatkalla kotiin vauva jo poraili tms tuonne alakertaan niin ikävästi, että välillä teki mieli kiljua. Nivuset ihan tuskasen kipeet. Saas nähä pääseekö sitä huomenna edes sängystä ylös. Mitä lie tekee kun tuntuu, että vauvan liikkuessa se puskee tuonne alakertaan ja juilasee erittäin ikävästi.

Ei enään kiitos näin aktiivisia päiviä.

Ja oon ihan vetelä. Nyt kun vaan saa lapset nukkuu niin mä oikasen sohvalle kattoon töllöö ja siitä sitten sänkyyn.

Ihanaa huomenna taas yksi uusi raskausviikko alkaa. =) Tässähän on jo vallan voiton puolella.

Sirppana rv 33+6

Vierailija
5/39 |
11.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun täälläkin edes vähän elämää. Katselinkin Sirppana, että sä olit liittynyt tonne Kissankulman naisiin...ajattelin jo, että tämä pino kuolee ihan kokonaan :/

Ofelia: Toivottavasti vauveli on kuitenkin ihan normikokoinen vaikka massu pieni onkin. Mitenkäs sulla on aiempien kanssa ollut? Iskias vaiva on kyllä superkurja. Mullakin vähän sitä on, mutta yllättävän vähän verrattuna esim.viime raskauteen. Mullahan oli myös välilevyn pullistuma viime raskauden jälkeen ja oon koko ajan pelännyt, että koska selkä alkaa kipuilemaan...

Sirppana: Mulla on kuule ihan samanlaista puskemista tuolla alakerrassa. Toisinaan on tuntunut siltä, että vauva tulee kohta virtsarakosta ulos! Aivan hillitön puukkomainen kipu tulee toisinaan.

SAIRAALAKASSI on aivan pakkaamatta...vauvan kotiintulovaattet oon jo laittanut, mutta oma kapsäkki aivan katsomatta...ehkä tarttis laitella kuntoon sekin ;-)

Oma napa: Kotiuduin juuri päivystyksestä... Vauva oli liikkunut tosi vaisusti jo pari päivää ja tänään mun pää alko sitten hajoileen sen verran pahasti, että päätin lähteä käymään näytillä. No, tietty siellä sitten käyrällä maatessa vauva alkoi kunnon jumpan:) Ja samoin ultrassa viuhtoi menemään täysillä. Mutta hyvä niin!!! Yhdestä asiasta vaan olin vähän järkyttynyt...nimittäin painoarvio oli 3,6kg :-0 Kahden vkon päästä on sitten käynti äitipolilla, jossa harkitaan käynnistystä. Että iso poitsu taas mahassa.

Lyydia 35+1

Vierailija
6/39 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä nelkkuja unohda. =) En missään nimessä.

Joten älä huoli Lyydia. Minä olen riesana loppuun asti täällä.

Lyydia: onneksi vauvalla oli kaikki hyvin ja pelkäsit turhaan. Minä en kans välillä mukamas tunne liikkeitä, mutta sitten taas yks kaks koko vatta heiluu.

Oliko tuo painoarvio 3,6kg nyt vai oliko se arvio syntymäpainoksi la:na? Piti ihan tarkistaa, vaikka

arvelenkin se tarkoittavan nyt painoa. Ja jos nyt niin huh huh kun iso jätkä sulla siellä mölskii.

Ofelia: Piti vielä sanoa, että toivottavasti vauva kasvaa ihan normaalisti, vaikka pieni masu onkin. Keskiviikko tulee onneksi melko pian. Nykysin on niin kiva kun vauvan asiat pystytään tarkistamaan ultralla.

On: Pääsin ylös sängystä. Selkä kipee ja yöllä kipuili hulluna toiseen kankkuun kylkeä kääntäessä. Nälkä on ihan hirmuinen. Pitää mennä laittaa aamupalaa. Nukuttiin ihanan pitkään koko porukka. =)

Ja muistin, että tiistaina taitaa olla neuvola saas nähä missä mitoissa maha kasvaa.

Sirps

Vierailija
7/39 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirppanalle piti jo viimeksi kommentoida noita kummiasioita. Meilläkin on samat pohdinnat käynnissä. Nimi meillä jo tytölle on, mutta pojan nimeä ei olla hirveesti mietitty. Mulla on vaan tytölle 2 suosikkinimeä, mutta mies on ehdottomasti toisen kannalla.

Kummit meillä on neuvotteluasteella, yhtä on jo pyydetty ja on suostunut. Meillä oli kakkosen kohdalla niin että kummit joita oltiin ajateltu ei KUKAAN(3 kpl) kuulunut enää kirkkoon, ja sitten hädällä miettimään uusia 2 viikkoa ennen ristiäisiä.

Lyydia: Onneksi vauvalla kaikki kunnossa. Muakin säikäyttää nuo jos vauva ei liiku, mutta onneksi olen saanut vielä eloa tönimällä. Mutta ompas iso poika teillä siellä! Toivottavasti käynnistävät jo parin viikon päästä, on tämä aika mennyt ihan älyttömän äkkiä!! Sulla kohta vauva sylissä.

Kuinkas muut jaksaa?

On: Meidän lasten koosta, kukaan ei ole ollut iso. Isoin oli tuo poika 3460g ja tytöt 3000g ja 3320g. Vaikka mulla painoa on ollut raskauksissa kyllä...

Mä olin viimeksi sairaalassa 2 yötä, kun asutaan täällä maalla, niin haluan kattoa että vauvan varmasti on kunnossa ennenkuin kotiudutaan. Meillä on esikoisella aika vaikea sydänvika, joka löytyi vasta ihan viime tipassa, oltiin oltu jo viikkoja kotona kun vointi romahti. Ja siksi olen toivonut että vauvojen sydämet ultrataan ennen kotiinlähtöä, viimeksi ei ollut lääkäri joka olisi sen tehnyt niin piti siksi olla kauemmin sairaalassa.

Nyt sanoivat jo viimeksi äitipolilla että vauvaa seurataan sairaalassa muutama päivä, koska on nyt nuo insuliinit ja se strepto-B. Mulle on kyllä aika tuskaa olla tuolla sairaalassa, en osaa nukkua siellä kunnolla ja muutenkin on jotenkin kummallista. Vaikka se oma työpaikka onkin...

Nyt meno yltyy täällä joten pakko lopettaa...

Tsemppiä Sirppana ja Lyydia tämä loppu on raastavaa ja jännittävää aikaa!

Ofelia 32+5

Vierailija
8/39 |
12.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirppana: Juu, siis painoarvio oli nyt tuon 3,6kg... Eli jos olis laskettuun aikaan asti niin paino olis aika hurjissa lukemissa. Sikäli mikäli tuo nyt paikkansa pitää. Mutta kyllä musta tosiaan on jo pitkään tuntunutkin siltä, että masussa ei majaile mikään pieni vauva...

Oonkohan jo joskus laittanut meidän aiempien lasten painot...no, laitan nyt kuitenkin ne vielä tähän.

1. syntyi 37+2 ja painoa 3710g

2. syntyi 37+3 ja painoa 3950g (murtui solisluu)

3. syntyi 38+0 ja painoa 3865g

Eli viikkoihin nähden meillä kaikki olleet ihan hyvän kokoisia...ja kun tuo yks hartiajumi ollut niin ei kai sitten kovin isoksi tätäkään taideta päästää, jotta synnytys sujuis hyvin. Ans kattoo nyt sitten.

Ofelia: Mä kans haluan olla sairaalassa noin kolme päivää, koska meillä kans ekalla ja tokalla tullut ongelmia muutaman päivän iässä. Eka joutu teholle ja tokalla epäiltiin sydänvikaa ja joutu sitten vielä valoihin. Molemmat olleet teholla siis. Kolmas on ainoa, jonka olen saanut pitää vierihoidossa koko ajan.

Oma napa: Onneks vauva liikkunut tänään hyvin! Kyllä tuollainen liikkeitten väheneminen säikyttää ja kun mulla on vielä taipumus pieneen pessimistisyyteen niin avot... Mut onneks nyt kaikki näyttäis olevan hyvin:)

Lyydia 35+2

Vierailija
9/39 |
13.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin sain joulukortit kirjoitettua. Jee, hyvä minä. Jospa huomenna saisin vietyä postiin samalla kuin neuvolaan käy matka. Jänskättää mikä mahtaa olla sf mitta.

Lyydia: Sulla on kyllä tosiaan ollut isoja lapsia. Ja ajattele jos vauvat kasvaa noin 200g/vko loppu raskaudessa niin kahden viikon kuluttua sun pienokainen on jo noin 4kg. Huh huh ja viikkoja silloin vasta 37.

Ajatella, että näillä näkymillä sun raskaus on loppu suoralla. Kaksi viikkoa menee tosi nopeesti, varsinkin kun joulut ja kaikki.

Tässä alkaa jo ihan jännittää sun puolesta. =)

Ofelia: En minäkään sairaalassa viihdy ja siksi sieltä kotiin lähdenkin aina niin pian kuin mahdollista. Siellä ei voi nukkua kunnolla ja ruokakaan ei ole yleensä mieleen ja on aina jotenkin kurja ja sairas olo siellä, vaikka olis elämänsä kunnossa synnytyksen jälkeen. Ja mulla on aina siellä hormooni tyrskyissä kamala ikävä miehen viereen ja vielä kamalampi ikävä lapsia. Ahistaa jo ajatella, että pitäs jäädä sairaalaan.

Ihaninta olis kun lapsi syntyis aikasten aamulla ja illalla sais jo samana päivänä lähteä kotiin. Mutta vauvan mukaan siellä olen. Jos vauvan tarvii olla pari päivää niin sitten olen minäkin.

Selkää rupee särkee tää istuminen. Huomenna tuun kertoo neuvola kuulumisia.

Sirppana rv 34+1

Vierailija
10/39 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oli ihan hyvin ja vauvakin oli nyt sitten kääntynyt pää alaspäin kun viimeksi oli vielä poikittain masussa. Mutta ei kuitenkaan ollut vielä laskeutunut tai kiinnittynyt.

Sf mitta oli 34 ja taitaapa tuo vieläkin huidella melko korkealla. Aikoinaanhan meidän poika syntyi rv 34+2 ja sf mitta oli tuon saman 34 ja poika oli 2450g. Sanoisin että suunnilleen saman kokoinen tai ehkä himpun verran isompi.

Lääkäri aikaa ei antanut kun mulla on se synnytystapa-arvio kahden viikonkuluttua niin siinä tehdään kuitenkin kaikki tarpeellinen samalla. Seuraava neuvola käynti onkin sitten vasta tammikuussa.

Vielä olisi kaksi päivää jäljellä arjen aherrusta ja sitten meillä alkaa pitkä joulu loma. Ollaan kaikin kotona ja nautitaan olosta.

Jos vaikka sais lasten kanssa leivottua pipareita ja piparkakkutalon yms yms kivaa.

Loput lahja hommelitkin pitää hoitaa.

Huomenna sitten onkin ofelialta uutisia odotettavissa. Toivottavasti kaikki hyvin. =)

Ofelia, mekin saatiin nyt kaksi kummia päätettyä varmasti, mutta kaksi vielä pitäisi yrittää keksiä. Mutta ne varmaan menee myöhemmäksi. Meillä on kaikilla lapsilla neljä kummia niin kyllähän tälläkin pitää olla. Onpa sitä ollu tyhmä esikon kohdalla kun ei ole voinut tyytyä kahteen. ;) Täytyy vaan toivoa, että nämä kaksi valittua suostuvat tehtävään. =)

Sirppana rv 34+2

11/39 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti jos saisin jotain tänne raapustettua samalla ku ootan että tuo meitin 11v syö aamupalaa..

Sirppana: Hieno juttu että poitsu on osannu kääntyä itekseen oikein päin! Ihan hyvä mittahan sullaki jo on! Samassa mentiin täälläki tuossa vaiheessa :) Voih...piparitalo...saati sitte piparit...missähän vaiheessa kerkeis noita tekemään..ihanaa että sää jaksat :)

Lyydia: ihanan iso poika siellä masussa köllii! Tuskinpa kuitenkaan kovin isoksi kasvaa ku sulla on kaikki noin hyvässä vaiheessa jo syntyneet...aattele kohtahan sulla on jo nyytinhakureissu eessä :) Onnea matkaan mikäli se tulee eteen ennen ku seuraavan kerran palsalla pistäydyn!

Sielläki pikkuinen on sua pelästyttäny (ja nuo kaks ekaa sitte, hui)! Itekki piti tämän kans ihan liikelaskentaa tehä ku loppuajasta äity niin hiljaseksi..mutta kyllähän sitä sitte ne vaadittavat 10 tuli ku kaks tuntia paikalleen makas..

Ofelia: Hui...sulla on kans supparit huolta aiheuttaneet, onneksi ovat sentään pysyneet kurissa ja vauva masussa..kaikenlaista sitä sullakin on jo tähän raskauteen mahtunu...

Meidän lapset ovat olleet kooltaan:

1. 4000g, 51cm (40+4), poika

2. 1785g 44cm(3vkon ikäisenä) (32+0), poika

3. 3560g, 48cm (38+6), poika

4. 4070g, 50cm (40+2/39+6), tyttö

Tuo viimeisin painonsa puolesta ei kyllä oikeesti ollu noin painava, vielä kaks viikkosena neiti nimittäin paino neuvolassa 3910g...sen verran oli hörpänny sitä lapsivettä että oli saanut syntymäpainonsa ylös ja sitähän oksennettiin ihan reippaasti osastolla ku paino putos ku lehemänhäntä 3630g asti...

Sairaalassa oltiin tällä kertaa reilut 3pv (ke-la) tarkkailtiin tuota painoa ettei enää laskenu ja sitte bilirubiiniarvoja.

Meillä vauva-arki sujuu ihan hyvin. Vauva on aika kiltti vaikkakin hereillä ollessaan melkoinen sylivauva ja tissitakiainen. Yöt menee tosi hyvin (menin siis eilen äitille kehaisemaan) niin eiköhän viime yö ollu sitte kolmesta asti tissittelyä...huoh! Ei siinä mitään mutta ku tuo ex-kuopus temppuilee edelleen noitten iltahommien ja nukkumisien kans niin ite pääsin nukkumaan vasta klo1 pojan nukahettua juuri ennen..

Ristiäiset meillä on sunnuntaina. Hirveä paniikki iskee ku täällä on aivan kauhea kaaos! Kummitki keksittiin ihan kivasti, pitäis vielä ristiäisviereilta kysellä ketkäs tarttee yöpaikkaa ku kaikki muut asuu tuolla yli 400km päässä P-Pohjanmaalla..onneksi sain eilen täytekakkupohjat ees tehtyä, sen verran vauva illalla sitten kuitenki nukahti..

Ihanaa odotusta teille kaikille, voikaahan hyvin ja paksusti! Ei mee enää monellakaan kauaa :)

Aatella...sitä on jo sitä masua ikävä...ei ois heti uskonu...pipipää täällä siis..

nani ja Neiti O 3 vkoa jo...nyyh ku aika menee tässä vaiheessa niin nopsaan...juu ja käsky taas käy :)

Vierailija
12/39 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa kiva kun on viestejä odottamassa!

Nani: Ihan mukavalta kuullostaa teidänkin kuulumiset.

Sirppana: Kivankokoiselta vaikuttaa tuo teidänkin vaavi. Kummeja meilläkin on ollut 4, mut taitaa jäädä kolmeen.

Mäkin murehdin noita pipareita, niin kuin Nanikin, kun nyt ei jaksais muuta kun märehtiä omaa napaa... Mutta mies lohdutti että kaupoissa myydään kuulema valmiitakin ;) No mun äiti tulee ens ti jospa sitten leivottais lasten kanssa.

Lääkärineuvolasta, täällä on nyt niin lääkäripula että uudelleen synnyttäjät käy 1 kerran raskauden aikana lääkärillä puolivälissä. Jos on alakautta syntynyt entisetkin, niin mahtuu nytkin tulemaan..

Sitten tämän päivän kuulumisia:

Ensiksi vauvalla kaikki hyvin, mutta päivä ei muuten oikein menny pulkkaan... Aamusta kauhea kiire, lastenhoitaja myöhässä, äitipolilla kätilö "unohti" mut ja lääkäri oli sama kuin toissakerralla, eli ei minun makuun.

Menin siis suoraan lääkärille, joka ensin sanoi ettei tartte ottaa housuja pois, hän vain ultraa. Sanoin sitten että mua supistelee kotona kipeästi, että voiko kohdunsuuntilanteen katsoa kuitenkin. Kokeili äkkiä ja sanoi että hyvä se on... Ultrasi vauvan ja sanoi , joo, ei se iso ole muttei virallisesti mikään pienikään. Hoikka vartaloltaan, painoa 2100g. (Sf mulla 27cm) Verensokerivihkoa vilkaisi ja sanoi että hyväthän nämä on, ja tulet sitten 3 viikon päästä uudelleen.

Mä sitten kysyin vielä että kuinka yleensä jatkot, kun viimeksi oli puhetta että insuliinidiabeetikoilla synnytys käynnistetään ennen laskettua aikaa, että päteekö mulla jos lapsi on kooltaan pieni. Sanoi että ei anneta mennä yli 40 viikon. Ja seurataan nyt muutenkin tuota istukan verenvirtausta, ja uudelleen: heippa.

Jotenkin jäi sellanen fiilis, että olisin kaivannut jotakin muuta vielä. Katoin sitten neuvolakorttiin, ja sinne oli merkitty tälle päivälle verenpaine ja pissan stix vastaukset. Menin sit kätilölle sanomaan että ei multa ole mitään katottu, niin sanoi että hän varmaan merkkasi toisen potilaan vastaukset mun kortiin, ja tuu tänne niin hän sen verenpaineen tarkistaa. Koitin sitten kätilöltä kysyä että kenen kanssa puhutaan noista sokereista ja insuliinimääristä. Kätilö sanoi että jos lääkärin mielestä kaikki on ok, niin ei tartte niistä huolehtia. 3 viikon päästä palataan asiaan...

AARRGG, lasten sanoin, mulla on nyt paha mieli. Tiedän että ylireagoin, ja hormonit vaikuttaa mielialaan, mutta eikö nekin kuuluis raskauteen niin että niitäkin vois tuolla vähän avata??!!Viimeksi oli niin ihana lääkäri kun kertoi ja selitti asioita. ja kysyikin että kuinka muuten jaksan ym.

Mutta toivotaan että huomenna olis parempi mieli.

Ja Nani mä luulen että mä en ikävöi tätä tilaa kun vauva syntyy... ;)

Ofelia 33+1

Vierailija
13/39 |
15.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ofelia: Voi itkut mikä lääkäri sun kohdalle sattunut :(( Mulla on kans kokemusta monenmoisista lääkäreistä sairaalasta ja kyllä olen joskus itkien pois lähtenyt (aiempien raskauksien aikana siis...). Kun mulla oli kahdessa edellisessä raskaudessa diabetes niin mä kävin vielä erikseen sisätautilääkärillä, joka katsoi sokeritilanteet jne. Onneks teilläkin vauvalla kuitenkin asiat ok :)

Nani: Meillä kaikki lapset syntyneet käynnistettyinä, joten sen takia noin aikaisilla vkoilla... Eli kyllä tämäkin synnytys täytyy varmasti käynnistää jos halutaan vauva ulos ennen laskettua aikaa.

Sirppana: Eipä oo meidänkään poitsun pää kiinnittynyt...Just tuli tänään sairaalasta epikriisi mun lauantain käynnistä ja siinäkin luki, että "pää vielä vapaasti liikkuvana". Kauheat kivut mulla on ollut nyt pari päivää tuoll alakerrassa, joten on se nyt kumma jos ei pää hiljalleen ala sinne asettua!

Oma napa: Mulla kans samat fiilikset kun Ofelialla eli eipä taida tätä mahaa tulla ikävä ;-) Olo on kyllä niin tukala ja kaikki arkisetkin hommat niiiiin helkutin hankalia. Hitto kun ei meinaa saada kunnolla kenkiä jalkaan tms niin kyllä on pinna kireällä. Onneks on noi joulupukin hommat lähes valmiina...ei tartte kun kynttilät sytyttää :D Tai no, muutama lahja pitäis paketoida...

Mitenkäs te kaikki muuten joulua vietätte? Onkohan tästä ollut jo puhetta?

Me ollaan aattona kotona ja mun äiti tulee meille. Sitten varmaan pyhien aikana käydään miehen vanhemmilla. Ihanaa kun tulee joulu...mut kyllä mun ajatukset on myös hyvin voimakkaasti 27. päivässä...

Lyydia 35+5

Vierailija
14/39 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ofelia: Olipa todella ikävä lääkäri ja muutenkin varsin ikävän tuntuinen reissu. Vielä väärän ihmisen tiedot merkattu. Hitto, tommosesta tulee tunne, että me odottajat olemme koneita emme ihmisiä joilla on tunteet. Minä olisin itkenyt ja raivonnut koko illan. Olen aika herkästi hermostuva. Itsellänikin on kyllä ollut kenkkuja lääkäreitä joten tiedän osittain tunteen. Mutta tosiaan onneksi vauva kuitenkin voi hyvin.

Lyydia: Nyt äkkiä kaikki valmiiksi. Kohta vauva tulee. Onko tuo 27 päivä nyt sitten päivä jolloin mahdollisesti käynnistävät?

Joulusta kyselit. Meillä on joulu ateria sunnuntaina mun veljen luona eli minun suku kokoontuu silloin. Ja kutsuin taas koko miehen lähi suvun jotka lähellä asuu meille joulu torttu/pipari kahville 26.12. Joulu aatto vietetään ihan vain rauhallisesti yhdessä oman perheen kanssa.

Laskin tosin, että miehen suvusta jos kaikki tulevat niin meitä on yli 15 henkeä. Huh, saan torttuja tehä oikeen urakalla.=)

Nani: Vai ikävä vauvamasua. Noinko nopeasti se unohtuu? =) Minä olisin niin onnellinen kun tästä pötsistä pääsis eroon, vaikka en sitä pullataikina lillerö lällerö masua kaipaakkaan. 5:nen lapsen haluisin ehkä sittenkin vielä joskus, mutta kunpa se lapsen saaminen ei vaatisi niin paljon kropalta ja mieleltä.

On: Yksi päivä vauva oli mahassa niin, että pystyin paijaamaan selkää vatsan päältä ja taputtamaan takapuolelle ja tuli ihan sellainen tunne, että voi kun olis jo pian sylissä, että saisi kunnolla paijailla ja taputella.

Rupee kyllä stressaa kun mikään ei oo loppuun asti valmiina vauvaa varten. Mun mielestä kun kaikki pitäs olla ajoissa valmiina. Viikotkin hujahtaa ihan hirveen nopeasti loppujen lopuksi. Noh nyt kun joulu loma alkaa niin jospa sitä sais enemmän aikaiseksi.

Sirppana

Vierailija
15/39 |
16.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runo lapset P-02 P-04 P-08 ja LA 11.5.2011

Vierailija
16/39 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäsin sinut heti listaan, että en vaan unohda. =)

Kivaa kun tulee lisää porukkaa. =)

Vierailija
17/39 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpa nyt pikasesti käymään ja valittelemaan.

Olen koko viikonlopun kärsinyt kamalista niska ja pää kivuista. Tosi ihanaa. Olo on ihan zombi. la-su välisenä yönä nukuin ehkä yhteensä hikisen 2h kun oli niin tuskanen olo.

Olo sen kun jatkuu ja rupee jo niin ottaa aivoon kun en saa jaksa tehä mitään.

Rautalääkkeitä en enään syö, mutta vatsa ei siltikään toimi. Alkaa olee varsin ärtynyt olo tähänkin asiaan.

Vatsakin tuntuu olevan koko ajan ja jatkuvasti tiellä.

Mä olisin jo niin valmis ottamaan sen vauvan tuolta masusta kainaloon.

Vauva välillä mesoaa niin, että alakerta hellänä ja muutenkin on jotenkin outoja oloja ollut tuolla alakerran puolella, mutta tuskinpa se mitään sanoo.

Vauva kyllä tuntuu tosiaan melko kookkaalta. Välillä ajattelen, että ei se oo kovin iso, mutta sitten toisaalta se tuntuu jo nyt vatsan läpi aika moiselta pallerolta.

Alkaa tosissaan jännittää se synnytystapa-arvio ja se koko arvio.

Sulla kun Lyydia on se heppu masussa kamalan iso niin miten sulla on kasvanut se sf mitta?

Vielä pari viikkoa jos jaksais kärsiä ja sit voisin tehdä ihan mitä vaan, että tämä olisi ohi. Sori tämä valitus, mutta olen niin väsynyt jo koko raskauteen.

Eikös kukaan muu haluis valittaa? =)

Sirppana rv 35+1

Vierailija
18/39 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lähes koko perhe oksennustaudissa...helvetti irti suoraan sanottuna!!! Viime yönä ajattelin kuolevani kun molemmista päistä tuli ja kuopus oksensi. Vanhin lapsist enää terve kun mieskin sairastui tänään. Aivan hirveää!

Tuun paremmalla ajalla Sirppana kertomaan noista sf-mitoista...kunhan jaksan olla pystyssä :/

Lyydia rv 37

Vierailija
19/39 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi ja kiitokset Sirppanalle ja muille aktiivisille, jotka olette pitäneet meidän pinoa yllä! Itse täytyy tunnustaa, että olen joskus harvoin käynyt täällä kurkkaamassa muiden kuulumisia, mutta sitten ollut muka liian kiireinen kirjoittaakseni.

Noista lääkäreistä ja muista hoitohenkilöistä: aiemmista raskauksista olen huomannut, että välillä on ihan sattuman kauppaa, millaisen lääkärin, terveydenhoitajan tai sitten laitoksella kätilön saa. Lääkäreitä on ollut asiansa osaavista ja tosi mukavista sellaisiin vain puoliksi suomea puhuviin, opaskirjaa selaaviin ja myös tosi tylyihin versioihin. Kätilöihin tuli tutustuttua etenkin ekalla kerralla, kun vietimme mieheni kanssa viikon sairaalassa poikamme keltaisuuden takia ja totesimme, että ohjeet ja suhtautuminen eri asioihin vaihtelivat ihan kätilön mukaan. Ehkä meidän neliapiloiden on vain hyvä muistaa, että onneksi olemme itse asiantuntijoita ainakin oman olomme määrittelyssä ja jos tuntuu, ettei kaikki ole hyvin, niin sitten vaan pitää vaatia hoitoa ja tutkimuksia!

Nanille onnea vauvan syntymästä - ihanaa, kun jotkut meistä jo pääsevät maaliin saakka!

Itsellä on menossa aika kiva vaihe raskaudesta, kun maha on pikkuisen jo kasvanut, muttei vielä ihan haittaa kaikkea kumartelua ja liikkumista ja sitten vauva potkii sillä tavalla mukavasti ja ilmoittaa päivittäin olemassa olostaan. Teidän yli 30 viikkoisten tuskaisia vihlomis- ja juilimisjuttuja odotan kyllä kauhulla ja sympatiat ovatkin täysillä puolellanne. Onneksi viikot ja päivät vähenevät meillä kaikilla päivä päivältä, vaikka se loppuraskaus onkin oikeasti tosi raskasta aikaa.

Me vietämme joulua mökillä mummojen ja vaarin kanssa. Lapset odottavat kovasti pukkia ja paketit saavat varmasti kyytiä. Lapset olivat kyllä itseasiassa melko maltillisia tänä vuonna lahjatoiveissaan, mikä oli ihan kiva juttu. Rahaakaan ei olisi ollut mihinkään suureelliseen lahjavuoreen. Stressiä meinaa kyllä vielä tulla viime hetken valmisteluista ja kummilasten lahjojen kiikuttamisesta pitkin kyliä. Onneksi sitten jouluna on oma äiti keittiössä pääroolissa, joten pääsen aika helpolla ja saan rentoutua. Lomaakin on mukavasti töistä ja sen jälkeen vajaa 10 viikkoa enää töitä jäljellä.

Oikein hyvää ja rentouttavaa joulun aikaa kaikille!

Fourcats 22+1

Vierailija
20/39 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että täällä jaksaa väki kirjoitella. Itse olen ollut aktiivisempi tuolla privapuolella toukokuisissa, mutta kyllä täälläkin tulee aina käytyä viestit lukemassa.

Voimia Sirppanalle, Lyydialle ja Ofelialle loppuraskauksiin! Ajatella että pian teillä on jo kääröt sylissä... Ja muistan kun just vasta aloitte kuumeilla ja plussasitte! Lyydia ja Sirppana varsinkin jäi niin hyvin mieleen kun ihan samoissa menitte koko ajan :-)

Itse kävin tänään rakenneultrassa ja siellä meidän pieni tyttö(!) piti kovaa jumppaa :-) Kaikki elimet näytti olevan paikoillaan ja rakenteet muutenkin kunnossa. Sormet laskettiin ja 4D-kuvaakin saatiin ihastella ja ihmetellä moneen otteeseen. Suloinen tapaus, ja nyt jo tunnisti että nenä on hänelläkin samanlainen nöpö kun isällä ja sisaruksillakin :-) Josko sitä nyt pikkuhiljaa voisi jo alkaa ostella vauvalle vaatetta ja muuta tarpeellista...

Joulunvietosta... meille on tulossa mun ja miehen vanhemmat + mun sisko miehensä ja 2 viikkoisen vauvansa kanssa aatoksi, JOS meillä ollaan terveenä. Tän hetken tilanne kun on, että kaikki muut on kuumeessa paitsi minä. Mut jospa se tästä vielä... Joulupäivät ollaan varmaankin ihan vaan omalla porukalla kotona, ellei sitten käydä isovanhemmilla syömässä.

Tän enempää nyt muille kommentoimatta siirryn vielä paketointipuuhiin ja toivottelen kaikille

IHANAA JOULUNAIKAA!

Paritonsukka ja Mönkiäinen rv 20+6