Kunpi on kerrostaloetiketin mukaista toimintaa: Pyykkien peseminen aikaisin aamulla vai myöhään illalla?
Klo 6 aloitin pyykkäämisen.
Päivä on varattu muulle toiminnalle, seuraava vaihtoehto olisi illalla klo 23.
Kommentit (22)
7-22. Yleensä lukee myös talon säännöissä.
https://www.verkkouutiset.fi/a/yle-onko-pyykinpesu-yolla-hairitsevaa-el…
Tuon artikkelin mukaan pyykinpesu voi olla normaalia elämisen ääntä.
Naapurissa soitettiin huonoa musiikkia vielä kahdelta yöllä, todellakin laita pyykkikoneen kuuden jälkeen aamulla päälle.
Pyykinpesu kuuluu normaaleihin elämisen ääniin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mä pesen monesti 23-01 vaatteita.
Vuokralaisena tietysti sama mihin aikaan peset, kieroon sinua katsotaan jokatapauksessa.
Aivan sama on monelta peset. Normaalia ääntä. Itse laitan monesti koneen pyörimään kun käyn nukkumaan. Aamulla nostan pyykit kuivamaan/kuivuriin
Meidän taloyhtiön säännöt kieltävät soiton, laulun ja muun häiritsevän elämän klo 22-09. Tarkastapa iman taloyhtiösi säännöt.
Vierailija kirjoitti:
Aivan, mutta ei yöllä.
Söpöä miten jotkut jaksaa murehtia muiden mielipiteistä🤣
Ihan sama minusta.En ole ikinä kuullut jonkun pesevän pyykkiä muualla kuin pyykkituvalla. Ehkä aamulla parempi, kun linkoaa sitten jo ihmisten aikaan eikä yöllä. Itse en näitä ääniä ole kuullut. Ikäni kerrostaloissa olen asunut.
Vierailija kirjoitti:
Meidän taloyhtiön säännöt kieltävät soiton, laulun ja muun häiritsevän elämän klo 22-09. Tarkastapa iman taloyhtiösi säännöt.
Pyykinpesu ei ole häiritsevää vaan normaalia elämää.
Ongelma on linkouksessa. Se nimittäin kuuluu rakenteita pitkin pitkälle. Parempi se on aamulla pestä kuin yöllä.
Hommaa sellainen kone, jossa on hiljainen yöpesu -ohjelma.
Vierailija kirjoitti:
Päivällä, ei yöllä.
Hiljaisuusajan ulkopuolella tietysti mutta joskus on pakko soveltaa. Alapuolellani ei asu ketään joten jos tulisi tarve pestä pyykkiä hiljaisuuden aikana niin ehkä se ei olisi niin pahitteeksi. Seinänaapuri saattaisi toki ihmetellä asiaa mutta onneksi pesukone ei ole seinällä joka on häntä vasten.
Huoneistossa ja talon alueella on annettava asumisrauha muille asukkaille. Erityisesti klo 22.007.00 on vältettävä melua ja muuta häiritsevää toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on linkouksessa. Se nimittäin kuuluu rakenteita pitkin pitkälle. Parempi se on aamulla pestä kuin yöllä.
Jos aloittaa klo 6 ja kone pesee pidempään kuin tunnin niin linkouskin saattaa mennä 7 pidemmälle kuitenkin. Tuskin tästä niin suurta haittaa siis edes on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyykinpesu ei ole häiritsevää vaan normaalia elämää.
Riippuu, millainen pyykkikone. Eipä taida olla vielä äänettömiä markkinoilla.
Sen voit tehdä 7.00 - 22.00 välisenä aikana. Muuta omakotitaloon jos et kykene noudattamaan sääntöjä.