NELIAPILOIDEN JOULUKUU
Kommentit (39)
Ihanaa, että täällä on ollut hieman vilkkaampaa. =)
Selvisin hervottomasta pää/niska säryistä kun kävin kaverin mutsilla hierottavana ja nyt onkin taas ollut ihan hyvä olla, mutta väsyn ihan hirmu nopeasti ja en oikeen meinaa jaksaa mitään. Vali vali siis aina.
Lyydia: Kiva, että teillä alkaa tauti menemään ohi ja nyt vaan toivotaan, että olo paranee ennen h-hetkeä ettei voimat lopu kesken synnytyksen. Kyllä jos vauva oli jo viimeksi 3,6kg niin toivoisi, että ensi viikolla käynnistelisivät. Johan se voi olla melkein sen 4kg ja viikkojakin jo noin paljon. Huh huh. Jännittää sun puolesta. =)
Paritonsukka: Onnittelut hyvistä ultra kuulumisista ja tyttö uutisista. Nyt nauttimaan mahan kasvusta, ihanista liikkeistä ja vaaleanpunaisten hörselöiden hommaamisesta. =)
Fourcats: Sulla kanssa ihanin vaihe menossa raskaudessa. Liikkeet tuntuvat mukavilta ja mahakaan ei ole vielä haitaksi asti tiellä. Kaipaan niitä aikoja. Toivottavasti teillä on oikein rauhaisa ja leppoisa joulu mökillä. =)
Ofelia: Miten menee?
On: Käytiin tänään aamusta ruoka ostoksilla ja täytyy sanoa, että se oli ihan kamalaa. Mulla pyörrytti ja oli tosi heikko olo. Alakertaakin vihloi ja supisti. Ihmiset mulkoili ja tuhahteli jos olin jossakin mahani kanssa liian leviästi ja jos kävelin liian hitaasti. Mä vihaan kaupassa käyntiä kun tunnun olevan liikaa ihmisille vattani kanssa. Alennusmyynteihin en taida edes uskaltautua pötsini kanssa.
No nyt ei tarvii enään lähteä mihinkään ja olenkin ihan uuvuksissa. Tekis mieli heittäytyä sängylle ja nostaa jalat kohti kattoa.
Ja niin ku Lyydiakin totesi niin on tosiaan rasittavaa kun ei taivu lattialta nostamaan jos jotakin pudottaa. Minä en meinaa enää edes iltaisin saada vaatteita päältäni.
Ja kiitos noista sf mitoista. Melko samoissa ne menee vissiin mullakin.
Oikein ihanaa ja rauhallista Joulua kaikille Neliapiloille ja toivottavasti saadaan pian Lyydialta sitten vauva uutisia. =)
Sirppana rv 35+4
Heippa leidit!
Kutsu kävi mutta koitan kirjoitella pikaisesti yhellä käellä samalla ku toinen tissittelee..
Paritonsukka: oikein paljon onnea ihanista ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta!
Lyydia pääsee ilmeisesti kohta jo tositoimiin...iiks..hurjan paljon onnea matkaan sitten ku sen aika tulee :)
Hurjan kuulonen pöpö teillä oli, huhhuh! Onneksi ootte jo parempana..jaksuja kuitenkin vielä!
Sirppanalle kovasti jaksuja! Täälläkin kärsitty migreenistä jo kohta viikko! Ei oo todellakaan kivaa..kyllä ne viikot sullaki on tosi vähässä ja pääset ns.normitilaan pian!
Fourcats: Kiitos onnitteluista!
oih, sääki oot jo päässy yli puolen välin, tosiaan masu on tuossa vaiheessa aivan ihqu!
Meille kuuluu ihan mukavia, neiti on aika kiltti pakkaus, ei turhia huutele, tapittaa vaan noilla ihanilla silmillään maailmaan ja meitä. Ainoastaan jos ruoka ei oo just ja melkeen 10sek sisällä "lautasella" niin sillon näkyy kitalaki :) Kovasti on nukkuvaa sorttia ku yötki menee 8h syöttöpätkissä tai näin ainaki 2 viimestä yötä (tosin nyt ku näin kirjotan niin eiköhän ne lopu), tisut on ihan ihmeessään ku neiti ei syökkään tiheämpään..ja mun hormoonit kans..aivan outoa ku tässä vaiheessa nukkuu paremmin ku raskaana ollessa =D
Mutta pakko kait jatkaa hommia ei taida joulu muuten tulla...kuusiki oottaa vielä metässä...
Oikein ihanaa joulun aikaa ihanat rouvat ja kiitos taas kuluneesta vuodesta!
Nani ja Neiti 4vkoa
Varovainen kurkistus tänne puolelle. Täällä on vihdoin ja viimein kaksi viivaa testissä testailtu jo monena aamuna, sitä ei vaan vielä meinaa uskoa todeksi. Tänään eli virallisena testipäivänä tein vielä digitaalisen raskaustestin, jossa luki raskaana 2-3 (hedelmöittymisestä). Eli viikotkin testin mukaan pitivät paikkaansa, nyt on menossa 4+2. Vielä voi mennä vaikka mitä vikaan, mutta tämä on kuitenkin paras saavutus tähän mennessä. Onnistuimme saamaan plussan heti kun otimme luovutetut siittiöt avuksi. Kyytiin siirrettiin kaksi alkiota. Toivottavasti kaikki menisi hyvin, pahaa oloakin on jo ilmaantunut.
Onnellisissa tunnelmissa Mansikkainen
Hyvää ja onnellista joulua kaikille!
Minulla meni ihan kylmät väreet pitkin selkää kun sain lukea näin ihania uutisia ja vielä aattona.
Minä olen koko ajan odottanut ja toivonut kuulevani nämä uutiset sinulta ennen kuin oma odotus on ohi ja näin viime metreillä vihdoin saan kuulla nämä ilo uutiset.
Nyt tuli plussa aivan oikeaan osoitteeseen.
Suuret onnittelut Mansikkainen. =)
Varmasti ikimuistoinen tämä joulu sinulle.
Nyt tarrasukkia ja vauvaliimaa sinne vai miten se menikään. =)
Ihanaa.
Sirppana rv 35+5
Tulin vaan juttuja kurkkaamaan mutta tätä ei voi jättää tekemättä...
Eli oikein paljon onnea Mansikkainen plussasta!!! Tätä on kyllä ootettu pitkään ja hartaasti ;) Nyt vaan hurjan paljon enkeleitä ja niitä tarrasukkia matkaan mukaan, elokuussa teillä on nyytti!! Voi että ompas mahtava joululahja!
Nani
Ensin runolle tervetuloa, kiva että tulee uusiakin!
Ja sitten hirveesti onnea Mansikkaiselle!!! Ihana uutinen! Toivotaan että kaikki menee niinkuin kuuluukin.
Lyydia: mua jännittää sun puolesta jo huominen. Tule kertomaan kuulumisia heti kun pääset.
On: Pikaisesti kuulumisia, mun raskaus ei sitten halua sujua normien mukaan... Sokerit laskee nyt koko ajan torstaina olin neuvolassa, ja sieltä soittelivat synnärille, vähennettiin ja lopetettiin pitkävaikutteinen insuliini nyt kokonaan, hoitajien päätöksellä, kun lääkäriä ei saanut kiinni.
Virtsassa oli jälleen proteenia, kuten myös edellisessä näytteessä. Joten joudun huomenna jälleen neuvolaan, mutta joudun menemään toiseen neuvolaan kun oma TA on kiinni uuteen vuoteen asti. Sf-mitta ei ole kasvanut reilussa viikossa, edelleen 28,5cm. En tiedä mitä tästä pitäisi ajatella?? Olen koittanut ottaa rauhallisesti joulun ajan ja syödä hyvin. Odotan tosi innolla 3. päivää että pääsee taas kattomaan ultralla vauvaa, ja toivon että saisi jotain infoa kuinka loppuraskauden kanssa mennään.
Mutta oikein ihanaa joulun aikaa kaikille!
Ja Nanille kiitos "palkinnon" kuvailusta, se saa jotenkin jaksamaan tätä oloa...
Ofelia 34+5
Lyydian huomista reissua minäkin täällä jo jännitän. =) + omaani keskiviikon synnytystapa-arviota. Saas nähä tuleeko edes uni tiistai-iltana.
Ofelia: ymmärrän huolesi. Olisin itsekkin varmasti suunniltani huolesta tilanteessasi. Toivottavasti kuitenkin kaikki ok ja loppu raskaus sujuisi vähän paremmin. Raskaus on kyllä sinänsä ikävää aikaa kun ei koskaan oikein tiedä kunnolla mikä on tilanne ja onhan vauvalla varmasti kaikki hyvin. Mutta onneksi nykyisin kuitenkin melko hyvin tarkaillaan ja huolehditaan odottavista äideistä. Joskin toisinaan on sellainen tunne, että huolehditaan kuin jostain hautomo koneista ja unohdetaan, että me odottajat ollaan ihmisia tunteidemme kera ja herkässä tilassa.
Toivottavasti nyt menee kaikki hyvin ja että ensi kerralla saisit kohdallesi hieman paremman lääkärinkin. Tsemppiä.
On: Vihloo alakertaa, nivusia ja välillä sisäreisiä. Välillä meinaa jalat lähteä alta kun vihloo nivusiin. Mitä tää on? En tajua.
Välillä supisteleekin iltaisin, mutta ei ne oo kyllä vielä mistään kotosin.
Minä kyllä voisin jo kohta lähteä vauvan hakuun. Kaikki alkaa olla melko hyvällä mallillakin vauvaa varten. No oma sairaala kassi on vielä pakkaamatta ja perheelle ajatellin hamstrata pakkaseen sapuskaa varuiksi jos joudun sairaalassa makaamaan sitten pitempään niin ei ukko raukka joudu koko lauman kanssa heti kauppaan raahautumaan. Silleen olis hyvä, että niitten korkeintaan tarttis käydä lisää maitoa hakemassa. Minä huolehdin aina meillä ruoka ostoksista niin johan mulla olis kauhee hätä sairaalassa, että miten nuo pärjää jos en ole ruokia ostamassa. =)
Sirppana rv 36+0( Jee loppu kiri enään edessä). =)
Sirppanalle, Nanille ja Ofelialle kiitokset onnitteluista. Huomenna saan soitella hoidon tuloksen klinikalle ja ajattelin varailla varhaisultraan ajan parin viikon päähän, että näkee onko kaikki niinkuin pitääkin.
Lämpimät Onnittelut Mansikkaiselle!!! Aivan ihana uutinen kertakaikkiaan:) Nyt pidetään peukut pystyssä, että kaikki sujuu hyvin! Jospa matkassa oliskin kaks vauvelia:)))
Sorry, nyt vaan omaa napaa... Jännittää meinaan niin älyttömästi, ettei ajatus kulje mihinkään päin. Täällä mä taas tapani mukaan valvon aamuyöstä..ei vaan uni tuu. Muutaman tunnin päästä pitäis sitten lähteä kohti sairaalaa. Tosi sekavat fiilikset kun ei voi yhtään tietää mitä siellä sanotaan... Lähdetäänkö samantien osastolle vai takaisin kotiin... Jonkinmoista kassiakin pakkailin varmuuden vuoksi mukaan. No, katotaan tulenko maitojunalla kotiin ;-)
Harmittaa vaan ihan vietävästi kun nyt meillä sitten esikoinenkin sairastui oksennustautiin:(( Koko muu perhehän meillä jo veti sen läpi ja uskoin, ettei poika enää sitä saisi kun on lähes viikko mennyt muiden sairastumisesta. Vaan kuinkas kävikään... :/ Lapset nyt mummulla, jotta pääsemme miehen kanssa yhdessä sairaalaan. Pojan oksentaminen alkoi siis melkein heti siellä kun olimme lapset sinne vieneet. Kurja olo itsellä kun lapsi sairaana eikä ole itse häntä hoitamassa... Mitenkähän yökin on mennyt :( Tietty pelkään myös, että mummu sairastuu siinä samalla...kukahan lapsia sitten hoitaa jos pitäis synnyttää? Ei kukaan muu kuin mies... yksin synnyttäminen olis kyllä aivan karmaiseva vaihtoehto! No, ei auta mennä asioiden edelle!
Jännittynyt Lyydia ajatusten virrassa 37+3
Lyydia: Täällä on koko päivä jännitetty sua. Luulen kyllä että susta kuullaan seuraavan kerran vauva uutisten kera. Vitsi miten jännää. =)
Voi teillä se taudin paholainen. Toivottavasti nyt teidän esikoisella menis nopeasti ohi tuo tauti ja, että jos nyt mummuun tarttuu niin, että vasta sitten kun joku muu on lapsia hoitamassa, vaikka toivottaa tietenkin olisi ettei mummu tautia saisi ollenkaan.
Lyydian uutisia jään jännityksellä odottamaan. =)
Sirps
Meidän pieni prinssi syntyi 28.12 klo 22.23 mitoin 4060g ja 51cm.
Tuun kertomaan tarkemmin synnytyksestä paremmalla ajalla...
Lyydia kera suloisen pikkumiehen
Olipa kyllä vaan prinssillä kokoa. Toivottavasti kaikki meni hyvin ja voitte kumpikin hyvin.
Onnittelut koko perheelle. =)
On: Tulin juuri hyvinkäältä. Painoarvio oli 3,2-3,4kg ja ei luultavasti päästetä loppuun asti. Seuraava ultra tehdään rv 38+1 ja samalla mahdollisesti käynnistetään.
Sirppana rv 36+3
Ihana kuulla että poika kainalossa. Näin arvelinkin, ja tulehan kertomaan kuinka meni kunhan jaksat!
Sirp: Hyvällä mallilla on jo sullakin! Jaksuja viimeisiin päiviin!
Palataan asioihin paremmalla ajalla, nyt pikkumies vaatii huomiota.
Ofelia 35+2
Kummajuttu.. Lasten kanssa pulkkamäessä muistin yllättäen nanin!! Muistelin jotta marraskuussako heille pieni piti syntyä ja nyt sitten poikkesin tänne katsomaan että ihan hyvän kokoinen tyttöhän sieltä on tullut!!! Paljon Onnea!!!!!!
Onnittelut myös muille nyyteistä sekä plussista!!
Jaksuja isojen masujen kanssa pyöriville!!
Jos joku vielä minua muistaan niin meidän neljäs poika on jo 7kk:ta vanha ja meno on jo ihan hurjaa!! Hirmusen nopetaa se aika menee ei ole enää meillä pikku-vauvaa, kun jo kovasti tuo pystyynkin nousee!!
Onnellista vuotta 2011 kaikille!!!!
pönttis
Moikka! Tulin kurkistamaan tänne kun pikku hiljaa alkanut kolmannen lapsosen, nyt puolivuotiaan, jälkeen miettimään josko sittenkin neljäskin:)
Ajattelin kysellä teiltä lähinnä käytännön juttuja.. Miten teillä on esimerkiksi autojen kanssa, neljä lastahan vaatisi 6-7hengen auton? Kaipa lapset pärjäisi yhteisillä huoneillakin? Mites raha-asiat.. Voi että kun sydän ja järki on erimielisiä:)
Aattelin tulla pitkästä aikaa vähän kurkkimaan teijän kuulumisia ja kertomaan samalla meijän kuulumisia :)
Meillä menee ihan kivasti.Tässä kuussa pitäs esikoiselle hakea koulupaikkaa ja kovasti toivoisin että pääsis tohon lähikouluun jonne on vaan 1-2min kävelymatka.
Juliuskin on jo tosi iso poika ja käytii tossa maanantaina hänen kanssa kuvauksissa jossa kuvaajakin kehui pojan kuvia niin onnistuneeksi että hänkin haluaa niitä käyttää jossain heidän jutuissaan.Tiistaina käytii sit helsingissä yhen mallitoimiston kuvauksissa jossa tuli taas aivan loistavia kuvia ja pojan silmiä kehuttiin tosi kauniiksi ja näteiksi :)
nyt ruuan laittoon..täälläkin voi ehkä pian +++ pärähtää testiin..toivottavasti ainakin
Lyydia: Miten on alkanut elämä sujumaan pienen miehen kanssa? Ja miten se synnytys sitten meni? Tuu kertomaan kuulumisia kun ehdit/jaksat. Innolla olen odotellut synnytys kertomusta. =)
Mammatus: Meillä ei ole erityisesti suunniteltu asioita miten neljän lapsen kanssa asiat sujuu. Auto on edelleen kaks ovinen pikku koppero, mutta me liikutaan tosi vähän kaikin autolla. Lähinnä kauppa kassi tuo auto. Asunto on 4 huonetta keittiö ja tähän olis tarkotus mahtua jonkin aikaa. =) Rahaa ei koskaan ole liikaa ja lapsia en ole koskaan tehnyt raha-asioita miettien. Aina sitä jotenkin selviää. =) Jos lisää lapsia haluaa ja mieskin on suostuvainen niin niillä muilla asioilla on tapana järjestyä tavalla tai toisella.
Ofelia: Mites sulla menee? Mikä vointi?
On: Mulla on jotenkin tosi odottavainen olo maanantain suhteen. Toivon, että tosiaan käynnistäisivät tämän. Mä olen niin väsynyt ja raihnainen. Neuvolassa kävin eilen ja hemppakin oli ihan ok et ei se väsymys siitä johdu. Musta ei vaan enään ole mihinkään. Alkaa vissiin kroppa sanomaan sopimusta irti.
Noh eihän se elämä helpotu kun vauva syntyy, mutta jos sais kroppansa taas itselleen.
Sirppana rv 37+4
onnittelut!!
Teidän pikkumies valitsi hyvän päivän syntyä.Meilläkin tuo toinen tyttö synty 28.12 mut vuosi oli vaan 2005
Täällä hyvin hijalleen yritetään nousta suosta... Edelleen olen heikossa kunnossa kun kissanpentu, mutta täytyy nyt vaan ottaa rauhassa ja antaa kropalle mahdollisuus toipua. Mulle tuli ton taudin seurauksena tosi paha nestehukka, jonka seurauksena menetin sitten suoloja jne elimistöstä. Nyt sitten kramppaa lihakset ja olo tosiaan jatkuvasti erittäin heikko. Tänään olin neuvolassa ja sielläkin esim. verenpaine oli aika korkealla samoin syke. Tätsy oli sitä mieltä, että pitäis pysyä nyt aikalailla levossa... juuh, helppoahan se on kolmen tenavan kanssa joulun tullessa ;-) Mutta oikeastikin olo on niin hiekko, että väkisinkin sitä on levättävä.
Sirppana: Kyselit niitä sf mittoja. Tässäpä näitä:
34+6 sf 34
35+6 sf 35
36+6 sf 37
Eli kyllähän noi melkoisia lukemia on...Yläkäyrän yläpuolella. Ja joo, kyllä alkaa täälläkin olla aika täynnä...voisin siis ottaa mieluummin vauvan sykkyyn:) Maha on iso, olo kankea, närästää pirusti, lonkkia särkee jne jne jne.
Paritonsukka: Ihanaa-tyttö:)) On noi typyt vaan aika ihania...vaikka tietty pojatkin, mutta ainakin tuo meidän ainoa prinsessa on kyllä aika ihana tapaus:) Mitäs "merkkiä" teillä oli aiemmat?
Fourcats: Tuossa vaiheessa masu on tosiaan vielä ihan kiva ;-) Mutta nyt, vaikka kuinka yrittää ajatella positiivisesti niin... Meinaa itku päästä jos jotain putoaa lattialle kun sen noukkiminen on niin vaikeaa :/
Omaa napaa vielä: Eli maanantaina on sitten äitipolikäynti. Kyllä vähän jännittyneet fiilikset on...kuinka iso vauva jo on? Pääsenkö jo käynnistykseen vai haluavatko vielä odottaa?
IHANAA JA TUNNELMALLISTA JOULUN AIKAA KAIKILLE NELIAPILOILLE:)))
Lyydia 36+6