Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mulle vihjaillaan aina että mulla on mielenterveysongelma?

Vierailija
08.12.2010 |

Olen monilta ihmisiltä tällaista kuullut.

Olen suomalaiseksi epätavallisen vilkas ja puhelias. Kekseliäs. Hyvä mielikuvitus. Luova. Älykäskin, analyyttinen. Nopea. Erikoinen. Poikkean joukosta, jään mieleen.

Mulla on omat ongelmani. Mutta nämä mt-kommentit ovat tulleet mun "hyvinä" päivinä, ei minään masis-päivinä. Eli silloin kun olen käyttäytynyt suurin piirtein kuten yllä kuvasin.

Kysymys: mitä mielenterveydessäni ulkopuolisten silmin voisi olla vikana? Valaiskaa mulle asiaa. Koska lääkärien mielestä mussa ei ole mitään erityistä mt-vikaa. Ei mitään pers.häiriötä tai muuta.

Vai eikö Suomessa vain ymmärretä erilaisuutta?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai vaikutat sellaiselta

Vierailija
2/31 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin veikkaamaan persoonallisuushäiriötä (huomionhakuinen ehkäpä?). Oletko "tutkituttanut" itsesi perustellisesti kokeneella psykiatrilla? Yleislääkärit harvoin tunnistavat persoonallisuushäiriöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä sanoilla?

Vierailija
4/31 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauhtia ja vaarallisia tilanteita ja sitten taas muuta?

Biba, sulla on bipo.

Vierailija
5/31 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai häsläät liikaa? Ei paljon, vaan koko ajan?

Vierailija
6/31 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomalaiset oo tottunu vilkkauteen, luovuuteen ja kekseliäisyyteen. Kuvaukses perusteella tosiaan vaikutat hiukkasen maaniselta, ja saattaisin kuvitella, että itsekin valtaosin vitsillä ihmettelisin sun toimintaa :) "Hitto se on sekasin.."

Vierailija
7/31 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaiset on tasaisia, tuollaiset isot innostukset ja sitten taas masiskaudet kielivät usein mt-ongelmista.

Vierailija
8/31 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan että vedät roolia.

Vierailija
9/31 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muiden silmissä, jatkuva nauraminen ja kova puheääni tosiaan viehättää kaikkia. Siksi me niin tykkäämme kaikista mamu-kulttuureistakin.

Vierailija
10/31 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunge nyt ne mamut jo perseesees, oikeasti. Osaatko kirjoittaa vastauksen ilman sanaa mamu? Kokeile, voit yllättyä miten se raikastaa päiväsi.

Vierailija
11/31 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kuten täällä on jo mainittu, niin jos sulle tulee selkeitä masennusKAUSIA ja jos vedät maanisuuspäissäs kaiken överiksi, niin sitte sulla on aika varmasti kaksisuuntainen mielialahäiriö aka maanis-depressiivisyys, mutta mä sain käsityksen, että sä olet koko ajan tommonen "häslä" ja aina joskus on yksinkertaisesti vaan paskempia päiviä, kuten kaikilla. Mun korviin kuulostat kyllä ihan "normaalilta" erikoiselta, omanlaiselta ihmiseltä :)

Vierailija
12/31 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin ailahteleva, kyllä. Huonolla tuulella, hyvällä tuulella, huonolla, hyvällä. Tämä on yksi asia mitä on kommentoitu, mm. esimies.

Mielestäni se on luonne, ei niinkään ongelma. Ihmiset ovat erilaisia. Mutta, totta kai se voi joissain tilanteessa olla ongelma, jos sen niin haluaa nähdä. Jossakin työssä missä odotetaan tasaista ja varmaa työpanosta, esimerkiksi. (ja nykyäänhän kaikissa odotetaan, jopa taiteilijoilta...)

ap

Vierailija
13/31 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hauska, luova, eloisa ja kaikín puolin valloittava? Mamuja jo perseessä poikittain.

Vierailija
14/31 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin ailahteleva, kyllä. Huonolla tuulella, hyvällä tuulella, huonolla, hyvällä. Tämä on yksi asia mitä on kommentoitu, mm. esimies.

Mielestäni se on luonne, ei niinkään ongelma. Ihmiset ovat erilaisia. Mutta, totta kai se voi joissain tilanteessa olla ongelma, jos sen niin haluaa nähdä. Jossakin työssä missä odotetaan tasaista ja varmaa työpanosta, esimerkiksi. (ja nykyäänhän kaikissa odotetaan, jopa taiteilijoilta...)

ap

olla vain luonnekin, mutta luonne pitäisi kuitenkin pystyä hallitsemaan esim. siellä töissä, sun pitäisi kyetä esittämään hyväntuulista tai edes neutraalia silloin kun et sitä ole, ns. normaalit ihmiset kykenee tähän, ihan oman edun vuoksi. Kykenetkö sinä?

Vierailija
15/31 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja häiritsee sinua itseäs, niin kannattaa sitä sitte ottaa selvää vaivaako joku.

Itse olen tosi ailahtelevainen, joskin yleensä tarvin kyllä ärsykkeen paskavaiheen iskiessä. Ärsyke voi tosin tulla ihan omasta päästä esim. muistaessani jonkun harmittavan asian. Niin ja siis mulla on epävakaa persoonallisuus, impulsiivinen muoto. Kykenen kyllä työskentelemään ihan normaalisti, paitsi varsinaisiin asiakaspalvelutöihin en lähtis riskeeraamaan työpaikkaa ;)

Toi nyt oli tyhjänpäivänen kuvaus itsestäni, kai sen oli tarkotus olla jonkinmoinen esimerkki jostakin. Mutta kyllähän se diagnoosin saanti vaatii varmaan muutakin ku ailahtelevaisuuden. Mulle tuli tästä sun viestistä mieleen ensimmäisenä temperamentti.

Vierailija
16/31 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhelias ihminen, joka vielä heiluttaa käsiään puhuessaan (saan aina siitä palautetta). Innostun uusista ideoista ja puhun silloin kovalla äänellä. Välillä maailma murjoo, mutta nousen siitä vauhdilla kyllä.

Minulle on kanssa sanottu että onkohan mulla mielessä jotain vikaa :( Olen käynyt psykiatrilla ja hän totesi, että jos asuisin vaikka Roomassa en erottuisi porukasta mitenkään. Suomalaiset ei kestä mua ja purkaa erilaisuuden pelkonsa kyseenalaistamalla mun mielenterveyden.

Olen myös älykäs ja poikkeuksellisella alalla, sekin ihmisiä ärsyttää...

Vierailija
17/31 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidänkaltaisilta ihmisiltä vaan puuttuu tilannetaju.

Vierailija
18/31 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 6v. lapsella aivan kaikki samat piirteet, kun sulla. On vielä analyyttinenkin.

Muuten 5v. jo epäillyt, että hänellä tarkkaavuuspainoitteinen adhd.

Hänellä dysfasia diagnoosi ja vielä adhd tutkimukset edessä( jos hyvin käy).

Poikani on hyvin mielenkiintoinen ihminen ja niin varmasti sinäkin.

Oletko ap adhd aikuinen?

Vierailija
19/31 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja adhd mahdollinen myös. Mutta kerrot mielialan vaihteluista, mikä on tyypillistä maanisdepressiosta. Tuttavallani on selkeästi maanisdepressio ja siitä diagnoosikin, mutta itse hän edelleen sitä mieltä, että hän on täysin terve ja kaikki on ok. Hän oli jopa saanut tällaisen lausunnonkin eräältä lääkäriltä 20 minuutin käynniltä. Välillä voi siis olla aivan terveitäkin jaksoja, mutta välillä muuta. Varsinkin maanisessa vaiheessa henkilö itse ajattelee olevansa mitä parhaimmassa kunnossa ja elämä hymyilee mukavasti. Ympärillä olevat sen sijaan näkevät liiallisuuden ja huolestuvat. Jos sinulle ap huomautellaan ja vihjaillaan sairaudesta, kannattaisi varata aika mt-toimistoon. Bipolla on taipumus syventyä ja pahentua, eikä henkilö siltikään itse ymmärrä olevansa tasapainoituksen tarpeessa. Päihteiden käyttö kannattaa lopettaa, mikäli niitä olet käyttänyt.

Vierailija
20/31 |
08.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd on paljon muutakin, kuin keskittymisvaikeus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi