Meneekö lapsi sekaisin jos nukkumapaikat vaihtelee?
Kyseessä 10 kk lapsi, joka välillä itkee öisin. Välillä otan viereen (jos kuulostaa pahalta) ja välillä nukutan uudestaan pinnasnkyyn.
Onko paha siis jos välillä nukkuun mun vieressä ja välillä sängyssään? Vai pitääkö tässäkin asiassa olla tiukan johdonmukainen ja pysyä jommassakummassa? Nukahtaa kuitenkin joko aina pinnasänkyynsä (tai syliin).
Kommentit (4)
jos yrität vain nukuttaa omaan sänkyynsä. Jos kuullostaa pahalta tuo itku, niin sitten otat hetkeksi syliin.
Lapsi kuitenkin heräilee öisin, ja olis kuulemma hyvä, et hän heräisi samasta paikasta, jonne on nukahtanut. Muuten voi olla hädissään.
nukkuu öisin omassa sängyssä, joka parivuoteessa kiinni, päivällä olohuoneessa samanlaisessa pinnasängyssä ja joskus myös eteisessä vaunuissa. aiemmin nukkui kehdossa olohuoneessa päikkärit, mutta sitten kasvoi siitä ulos. poika on kyllä hyvä nukkumaan eikä ole ainakaan vielä mennyt nukkumapaikkojen vaihtelusta sekaisin. kyläreissuilla nukkuu makuupussissa milloin isäntäväen paisängyllä, milloin olkkarin lattialla aikuisten rupatellessa vieressä. siis nukahtaakin. joskus otan aamulla viereeni nukkumaan, jos kitisee, mutta yleisesti ottaen poika nukkuu parhaiten omassa rauhassaan. kuten myös vanhempansakin. ehkä eniten itse jännitän vauvan päälle pyörähtämistä siksi, kun vauva yleensä tosiaan ei ole vieressä enkä itse ole siihen tottunut.
nukahtaa illalla syliin kun saa iltamaidon (milloinkahan tääkin pitäis lopettaa...) ja laitan omaan sänkyyn nukkumaan. Yöllä sitten jostain syystä pärähttää itkemään ja itkee heti aika kovaa. Joskus tutti auttaa kerrastan ja takaisin makuulle laittaminen, joskus ei.
Poika nukkuun ehdottomasti paremmin mun vieressä, mutta silloin minä en nuku. Kiehnää niin kyljessä ja haluaa olla samalla tyynyllä, että minä vain torkun. Siksi kun olen itse niin väsyny, että haluan nukkua syvemmin, en ota sitä viereen.
Jossain oppaassa vaan sanottiin, että pitäisi olla joko tai...
Kotonaan nukkuu kumminkin.