Mieheni terapeutti tekee minusta diagnooseja.
Siis toisen käden tiedoilla. Meillä on ollut parisuhdeongelmia ja molemmilla myös omia ongelmia.
Mieheni on vihdoin viimein alkanut käydä terapiassa (hänellä on mielestäni aika ongelmallisia käyttäytymismalleja, kuten murjotusta, mökötystä ja keskustelukyvyttömyyttä - osin ne saattavat johtua vaikeahkosta lapsuudesta, jota hän ei ole mielestäni koskaan käsitellyt).
No, luulin että terapia hyödyttäisi, mutta lopputulos onkin, että minusta on tehty siellä analyysi, joka demonisoi minut täysin. Nyt mies sitten haluaa erota.
Meillä on kieltämättä isoja ongelmia ja vanhoja kaunoja. Tiedän, että olen hyvin katkeroitunut ja käyttäyden väärällä tavalla usein. Tuntuu kuitenkin kamalan epäreilulta, että vieras ihminen on tavallaan antanut kuoliniskun suhteelle - kuulematta minun versiotani.
Tiedän myös, että ei tästä voi vain psykologia syyttää, sillä varmasti mieheni on itse tehnyt tulkinnat hänen puheistaan. Silti vituttaa.
Kommentit (54)
miehensä kanssa kun mies kävi vieraissa ja oli väkivaltainen.
Lopputulos. Vaimo on paska ja miehen on pakko vetää turpiin ja käydä vieraissa. Mies otti eron paskasta vaimostaan.
Hyvä vaan, jos asia nyt selviää. En pidä eroa mitenkään vääryytenä tai huonona vaihtoehtona.
En vaan tykkää siitä, että minusta tehdään analyyseja kuulematta minun versiotani asioista. Tiedän, että minun tulkintani on aika erilainen. Se on se pointti.
orastavan ja vielä heikon uuden itsetuntonsa tueksi apua terapeutista puhuessaan sinun kanssasi. Ja tämä ei ehkä kuulosta kauniilta, ja saattaa kuohuttaa, mutta sanon sen silti; se kertoo että miehesi on todella ahtaalla suhteessanne.
ex-mies sairastui vakavasti ja kävi terapeutilla, emme paljon puhunee mistä terapeutilla keskustelivat, oletin että tapahtuneesta, kuoleman pelosta ja sopeutumisesta uudestaan elämään.
Kävikin ilmi että terapeutilla oli puhuttu etupäässä meidän avioliitosta, minutkin kutsuttiin paikalle ensin kävin yksin ja kerroin oman versioni.
Sitten menimme yhdessä ja kotona määräilevä ja ensimmäisen ja viimeisen sanan ottava ex-mies ystävällisellä lempeällä äänellä, jota ei arkielämässä koskaan käytä, kehoitti minua kertomaan omat ajatukset, miten tästä eteenpäin.
Sitten oli miehen vuoro, samalla hennolla äänellä hän kertoi miten kauhea vaimo minä olin ollut ja jyrännyt hänet ja lapset. Kerrankin, en jäänyt sanattomaksi vaan otin takkini ja sanoi kuule tuollaista paskaa minä en kuuntele, lopeta tuo teeskentely.
Niin paljon hävetti miehen puolesta, että en ole koskaan kenellekään kertonut, miten meidän terapiassa käynnillä kävi.
En tiedä oliko koko puoli vuotta jauhanut samanlaista lässytystä terapiassa.
Ei sille vaimollekaan ehkä hyvää tehnyt tulla vedetyksi turpaan.
miehensä kanssa kun mies kävi vieraissa ja oli väkivaltainen. Lopputulos. Vaimo on paska ja miehen on pakko vetää turpiin ja käydä vieraissa. Mies otti eron paskasta vaimostaan.
Tuttuni kävi parisuhdeterapiassa miehensä kanssa kun mies kävi vieraissa ja oli väkivaltainen.
Lopputulos. Vaimo on paska ja miehen on pakko vetää turpiin ja käydä vieraissa. Mies otti eron paskasta vaimostaan.
Ja vielä. Minäkin todellakin oletin, että ammattilainen osaa suodattaa mielipiteet faktoista. Ehkä sitten mieheni on tehnyt päätöksensä itse, mutta kyllä hän kovasti terapeuttinsa puheisiin vetoaa.
Eli vedota auktoriteettiin. En usko, että terapeutti on miestä johdatellut tai sinua diagnosoinut, vaikka se miehen päässä voi noin kääntyäkin.
Teitä tuntematta on vaikea sanoa, mikiä on sitten totta ja mikä mielikuvaa. Terapeutti tuskin suostuu sinun kanssasi puhumaan miehen asioista, mutta muuten voit tietysti kertoa tunteesi.
Terapeutti tuskin suostuu sinun kanssasi puhumaan miehen asioista, mutta muuten voit tietysti kertoa tunteesi.
Korkeintaan ottamaan asiakkaakseen siinä kuin miehenkin, tai aloittamaan pariterapian jos tämä kuuluu metodeihin.
Helpompaa on kuitenkin säilyttää hoitosuhteensa kunnossa olemalla puhumatta toisen osapuolen kanssa lainkaan.
Jospa (AP) siis vaan juttelisit sen miehesi kanssa, itseään se vaan peilaa. Ja sinua, totta kai.
Mutta kurjaa oli se, että terapeutti syyllisti vaimon niin, että mies sitten lastenvalvojallekin väitti samaa soopaa ja tuli pitkä riita lastenhuollosta.
No, toisaalta uudessa liitossa teki kaiken saman ja pikkuhiljaa tuttuni "maine" puhdistui.
Ei sille vaimollekaan ehkä hyvää tehnyt tulla vedetyksi turpaan.
miehensä kanssa kun mies kävi vieraissa ja oli väkivaltainen. Lopputulos. Vaimo on paska ja miehen on pakko vetää turpiin ja käydä vieraissa. Mies otti eron paskasta vaimostaan.
Vaimohan tässä vain vahvistaa miehen lausunnon, ensin terapeutilla, ja sitten vielä täällä av:lla. Eihän näin itsekritiikitöntä ihmistä voi olla olemassakaan.
minun on kokemukseni samanlaisesta tilanteesta, ex-mies sairastui vakavasti ja kävi terapeutilla, emme paljon puhunee mistä terapeutilla keskustelivat, oletin että tapahtuneesta, kuoleman pelosta ja sopeutumisesta uudestaan elämään.
Kävikin ilmi että terapeutilla oli puhuttu etupäässä meidän avioliitosta, minutkin kutsuttiin paikalle ensin kävin yksin ja kerroin oman versioni.
Sitten menimme yhdessä ja kotona määräilevä ja ensimmäisen ja viimeisen sanan ottava ex-mies ystävällisellä lempeällä äänellä, jota ei arkielämässä koskaan käytä, kehoitti minua kertomaan omat ajatukset, miten tästä eteenpäin.Sitten oli miehen vuoro, samalla hennolla äänellä hän kertoi miten kauhea vaimo minä olin ollut ja jyrännyt hänet ja lapset. Kerrankin, en jäänyt sanattomaksi vaan otin takkini ja sanoi kuule tuollaista paskaa minä en kuuntele, lopeta tuo teeskentely.
Niin paljon hävetti miehen puolesta, että en ole koskaan kenellekään kertonut, miten meidän terapiassa käynnillä kävi.
En tiedä oliko koko puoli vuotta jauhanut samanlaista lässytystä terapiassa.
...ja olen loukannut ammattiylpeyttäsi. Olen pahoillani, mutta kantani ei muutu.
Sanoisin että 90 % varmuudella petät itseäsi, ja omaa nilkkaasi se osuu, ei mun.
...kuin itse mistä on kyse ja miten asiat ovat.
Syyllistyt samaan kuin terapeutit: ihmisiä tuntematta & tapaamatta kerrot heille, miten asiat ovat, koska sinä olet muiden yläpuolella, muita paremmin selvillä asioista, ihan kaikista asioista ja kaikkia koskevista asioista.
Sinulla on varmasti onnellinen elämä, onnea.
...ja olen loukannut ammattiylpeyttäsi. Olen pahoillani, mutta kantani ei muutu.
Sanoisin että 90 % varmuudella petät itseäsi, ja omaa nilkkaasi se osuu, ei mun.
Yhden virkkeen perusteella voidaan tehdä psykoanalyysi ap:n ja muutaman muunkin kirjoittajan luonteesta. Tietysti lukijat tietävät paljon paremmin ap:n perhetilanteen kuin hän itse.
Mutta lähtökohtahan tällä palstalla on, että ongelman kokenut ihminen on aina väärässä, typerä ja heikko. Tällaisia tulkintoja ei kuitenkaan tarvitse koskaan perustella. Negatiivinen tulkinta ihan mistä vain on toki mahdollista, kunhan vaan pahansuopuutta ja pessimististä elämänasennetta riittää.
käydä terapeutulla ja selvittää päänsä ja suhteensa erilaisiin asioihin, mutta ei selvittää itselleen suhdettaan sinuun?
Olisi varmaan kannattanut mainita asiasta jo tilausta tehdessä...