Nöyryyttävää
Kävin tänään työkkärissä ja sain sieltä käskyn hakea yhtä avointa työpaikkaa. Ei asiassa muuta vikaa mutta paikka oli esimieshommia kaupan alalla ja minulla ei ole työkokemusta eikä edes koulutusta sille alalle. Olen sanonut, että voisin ajatella hakevani myyjän hommia niin nyt minun pitää hakea esimiestehtävää.
Kerroin asian virkailijalle ja hän vain totesi ettei ilmoituksessa ollut mainintaa että odottaisivat työkokemusta/koulutusta.
Tosi kiva joutua naurunalaiseksi... pakko hakea kun muuten saan karenssin mutta tosi nöyryyttävää.
Kommentit (8)
it-alalta. Työkkärin virkailijat eivät ymmärrä tietotekniikasta paljoakaan (luonnollista sinänsä).
Yritin selittää, että vaaditut ohjelmat ja valmiudet eivät liippaa läheltäkään omaa koulutusta ja kokemusta.
Ennen haastatteluun menoa soitin vielä työpaikkaan ja yritin selvittää asiaa. Sielläkään en saanut oikeita ihmisiä langan päähän, joten haastatteluun oli mentävä.
No eihän siinä mitään, paikkaa en tietenkään saanut.
ja hakevat mitä ihmeemmillisimmillä työkokemuksilla/koulutuksilla melko vaativiinkiin tehtäviin. Joskus itse asiassa jollakin yllättäen onnistaa, vaikka eihän se tavallista ole. Mutta enpä ole koskaan hakemuksille ilkeämielisesti nauranut tai jäänyt asiaa pohtimaan, mikäli olen esim. hakijankin tiennyt. Paremminkin mietin, että onneksi ihmiset yhä yrittävät! Palkkatoiveet ovat pikemminkin niitä, jotka toisinaan naurattavat, kun täysin kokematon ja alaa kokematon vattii perustason työstä esimiehen palkkaa.
t.satoja hakemuksia lukenut
Miksi et uskalla hakea? Se työnantaja päättää, ottaako sinua edes haastatteluun, joten mitään nöyryytystä ei ole tulossa.
Täällä koko ajan itketään, että työkkäri ei tarjoa töitä ja näköjään kun tarjotaan, ei sitten halutakaan hakea.
Vaikka minulla ei ole kuin BC-kortti ja työpaikkaan olisi tarvinnut Yhdistelmäkorttia. Olikohan se CE- kortti?
Jonkin aikaa intettiin että saanko ajaa BC-kortilla yhdistelmää.
mutta tiedän myös mihin työhön taitoni riittävät. Eihän siitä ole mitään hyötyä kenellekkään että haen työtä johon minusta ei ole.
ap
Jokaisesta työhaastattelusta saa kokemusta kuinka selvitä tilanteesta:)
Kuten tuossa edellä sanottiinkin, niin ilmoituksien kriteereissä haetaan aina sitä Uber unelmaa, illuusiota, jota ei ole olemassa. Jos hakija täyttää edes osan toivomuksista niin hyvä. Ainoa ero ovat ehkä kunna nja valtion virat joissa tietyt edellytykset. Mutta muutoin, tie on vapaa!
en saa edes hakemusta kirjoitettua, kun en tiedä mitä siihen kirjoittaisin. Ainoa asia mikä minulla on josta olisi hyötyä tuossa hommassa on hygieniapassi.
Helvetin työkkäri!
Luultavasti lukaisevat hakemukseni läpi eivätkö raegoi mitenkään.
Mutta ei voi kuin ihmetellä työvoimatoimiston ääliömäistä touhua.