miksi jotkut menee töihin vähäksi aikaa kun lapsi on alle 3v ja sitten tekevät toisen?
Kommentit (29)
Menin töihin, kun lapsi oli 1-vuotias, koska
- olimme pahasti velkaantuneet, koska sain äitiyspäivärahaa niin vähän
- mummi hoiti lasta
- piti alkaa säästää, jotta voisimme aloittaa toisen tekeminen (kärsimme lapsettomuudesta ja lapset saadaan törkeän kalliilla hoidoilla)
Eihän se kivalta tuntunut. Jos olisimme olleet normaali pariskunta ja saaneet lapsemme luomusti, olisin voinut olla kotona koko sen ajan, kunnes toinen olisi syntynyt ja siitä sitten vielä kolme vuotta. Säästöjä meillä oli 10 000 euroa, mutta palkasta olisi jäänyt joka kuukausi vähintään 300 euroa säästöön viiden vuoden ajan, useimmiten 500-700 euroa. Mutta kun meille ei suotu helppoa elämää...
Miksi joku ei käsitä, että kaikki eivät voi suunnitella raskauttaan. Jos kakkonen tulee, kun ensimmäinen on alle 3-vuotias niin niin vain käy.
Miten joku voi olla noin laskelmoiva? Miksi joku ei käsitä, että kaikki eivät voi suunnitella raskauttaan. Jos kakkonen tulee, kun ensimmäinen on alle 3-vuotias niin niin vain käy.
eri asia, tuleeko se silloin, onneks mulla on kaks kertaa ajoitus osunut kohdalleen. ja tilanne oli aikaa ennen tuota lakimuutosta.
menin töihin kun esikoinen oli 2 ja sain 2 vuoden määräaikaisen sopimuksen. nyt olen taas työtön ja raskaana..saan kuitenkin äitiyspäivärahan palkkani mukaan. Menin töihin koska en jaksanut olla kotona enää, kaipasin aikuista seuraa ja rahat oli loppu..eikä haluttu vielä toista lasta silloin. Nyt haluamme. Kaikenlaisia pohdintoja sitä onkin täällä..
enne toista lasta. Kajden lapsen mittainen kotonaolo yhteenmenoon osi tehnyt mut hulluks. Lisäks tuntuis, että oisin ihan pihalla työelämästä, jos en ois ollut siin välissä töissä.
Lapsi oli siis 2-3-vuotiaan päiväkodissa, pärjäsi hyvin, oppi paljon asioita. Itse sain aikuiskontakteja ja rahaa. Ja sitten taas lapsi"lomalle" kahdeks vuodeks, kunnes sitten palaan loppuiäkseni taas töihin...
enne toista lasta. Kajden lapsen mittainen kotonaolo yhteenmenoon osi tehnyt mut hulluks. Lisäks tuntuis, että oisin ihan pihalla työelämästä, jos en ois ollut siin välissä töissä.
Lapsi oli siis 2-3-vuotiaan päiväkodissa, pärjäsi hyvin, oppi paljon asioita. Itse sain aikuiskontakteja ja rahaa. Ja sitten taas lapsi"lomalle" kahdeks vuodeks, kunnes sitten palaan loppuiäkseni taas töihin...
Miksi joku ei käsitä, että kaikki eivät voi suunnitella raskauttaan. Jos kakkonen tulee, kun ensimmäinen on alle 3-vuotias niin niin vain käy.
tulla raskaaksi, ai niin pientä ikäeroa, kun vauva on vasta 6kk-1v
- aikuiskontaktit, jotka eivät puhu lapsista
- aivoille töitä == lepoa. Tarvitsen aivopähkinöitä, mitä mun työ tarjoaa. Lapsen hoito on rutiinia eikä aivotyötä.
Töihin menin lapsen ollessa 10kk. Mies jäi kotiin puoleksi vuodeksi. Kakkonen esikoisen ollessa 2,5v. Työt (== tauko kotiäitiydestä) teki hyvää, jaksan nyt uusin voimin.
Tässä ehkä tärkein huomata, että haluan lapsia en vauvoja. Vauva-ajasta en tykkää, mutta nyt tytön ollessa 2,5v se alkaa olla juuri sitä miksi lapsia halusin.
neljä vuotta on nyt ollut voimassa se, että jos vanhempi ei ehdi täyttää 3v ennen seuraavan laskettua aikaa, saa saman äp-rahan, mikäli niin haluaa. Ainakin meidän -07 syntyneen aikana se oli jo käytössä.